Mout Dingemans vs De Wolf Cosyns

Gestart door Herman, 29-05-2002 22:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Herman

Hallo allemaal,

Wat info en een vraagje over mout. De mouten van DWC zijn klaarblijkelijk vervangen door Dingemans. Zie http://www.specialtymalts.com/dingemans/descriptions.html en http://www.specialtymalts.com/dewolf_cosyns/descriptions.html .

Misschien voor ons wat minder van belang, maar heeft iemand ervaring met smaakverschillen tussen deze leveranciers. Ik heb met beide gebrouwen en was tevreden, maar heb niet specifiek op verschillen gelet.

Bij specialty malts kreeg ik overigens op de vraag welke mout DWC Special B vervangt het volgende antwoord: "We have now replaced all of the DeWolf malts with the excellent malts
from Dingemans of Stabroek, Belgium." Erg inhoudelijk allemaal  :-[

Herman

Jacques

Inderdaad heel interessant Herman!

Is het jou ook opgevallen dat op deze site gesteld wordt dat de pilsenermout van Dingemans geschikt is voor een 1-temperatuurinfusiemaischmethode.

Een ding is zeker deze mout is zeer goed opgelost.

 :degroeten:  Jacques

fritz

Hoi,

Waar zou je de mouten van Dingemans, op hobbybrouwersschaal, kunnen kopen (voor mezelf dan in België)?  Tot nu toe kocht ik m'n mout aan bij Brouwland.  Een tijdje geleden heb ik eens geïnformeerd bij een mouterij in Boortmeerbeek, maar dat was per 50 kg.

Groeten,

Fritz

JWVG

Ha die Fritz,

ja, dat vroeg ik me ook af, en daarom heb ik gisteren toevallig maar eens een e-mailtje naar Brouwland gestuurd. Ik begreep daaruit dat ze niet van plan zijn om Dingemans Special B op te nemen in het assortiment, en ze verwezen naar Weyermann cara-aroma als vervanger. Ik heb daar geen ervaring mee, dus het zou best kunnen dat dat prima gaat.

Groetjes, Jan Willem.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.