@ jac, ik lees bij de beschrijving dat het filter steriel verpakt is.
OK toegegeven tijdelijk zal dit bij gebruik ook zo zijn.
Door het te gebruiken vervuild het filtertje
Je moet de filtertjes dan ook na gebruik "weer steriel"maken met alcohol.
Veel “vervuilde” lucht wordt door het filtertje gepompt en daarbij moet het filtertje op den duur verzadigd zijn.
Het door laten van de “vervuilde” lees niet steriele lucht door het filtertje is het gevolg .
Beter zou het volgens mij zijn om tijdens het langdurig beluchten omdat de lucht slecht 21% zuivere zuurstof bevat om deze filtertjes tussentijd uit te wassen met pure alcohol om alle mogelijke infecties in het wort te voorkomen.
Dit nadeel van vervuilen kan niet optreden bij de toediening van zuivere zuurstof aan het wort. (Hoe deze zuivere zuurstof dan ook gewonnen is geweest.)
Wat betreft chloor in leidingwater mooi dat er bij je geen chloor in zit, jammer genoeg voor de meeste van ons is dit nog niet het geval.
kijk maar eens bij de wateranalyse van div watermaatschappijen.
Natuurlijk is dit een discussieforum en mag over alle gediscussieerd worden (graag zelfs).
Helaas dwaalt men vaak af van de gestelde vraag, ook ik betrap mijzelf hier wel eens op maar probeer dit toch te voorkomen.
Mijn gestelde vraag was gericht aan een chemicus en ik weet niet of jij dit bent?
Ben je wel een chemicus dan zouden deze vragen toch gemakkelijk te beantwoorden voor je zijn geweest.
Mogelijk ontstaan hierdoor de verwarringen?
Voor alle duidelijkheid zal ik mijn overpeinzingen nogmaals herhalen, zodat wij bij dit onderwerp kunnen blijven.
Wat ik mezelf afvraag is het volgende hoe zuiver is de geproduceerde zuurstof?
Kunnen we de zuiverheid van deze zuurstof meten?
Voor de chemicus die dit kan meten stel ik graag wat van dit product beschikbaar.
Je kunt mij zien als eigenwijs en dat ben ik ook, zelf beschouw ik dit als een goede eigenschap.
Mijn eigenzinnigheid geeft vaak nieuwe inzichten voor diegenen die mee willen denken waarbij ik graag een mening accepteer.
Innovatie vraagt nu eenmaal om enige eigenzinnigheid van de desbetreffende persoon, die zich met Innovatie bezig houd
Dat iets soms al jaren goed gaat wil niets zeggen.
Overdenk het volgende:
Vroeger schilde mensen aardappelen met een bijl door er stukken van af te hakken, toen was er een eigenwijs persoon en vond het aardappelschilmesje uit, dit werkte volgens iedereen toch echt stukken beter.

Jan