Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wij groeten u! (Timon)  (gelezen 1873 keer)

Offline timon

• Boven 10 berichten
  • *
Wij groeten u! (Timon)
« Gepost op: 10-01-2007 17:06 u »
Gegroet brouwers! :groots:

Wij zijn 2 jonge (maar meerderjarige) bierfanatiekers!
We zijn allebeide Belgen uit de 2 uithoeken van het land.

Ikzelf ben van Jeuk, Limburg (de Oostkant) en mijn vriendin van Kachtem, West-Vlaanderen (de Westkant)
Daar we van zover komen hebben we allebeide ook andere smaken. (Zowel van eten als bier. :biersmile:)

Verder zijn onze hobbies (voor wie het wilt weten) muziek, ikzelf speel hoorn, vriendin speelt trombone.

We kregen rond kerst zowat het idee om eens zelf bier proberen te maken. Na heel wat onderzoek leek
ons de verstandigste keuze eerst eens te proberen en te leren van een Brewferm startpakket.
In combinatie dus met die siroop-achtige blikken van Brewferm zelf.
We zijn nu bezig met de gisting van een "Gold" pils, volgende week als de gistton vrij is, zouden we ook
het met een "Gallia" bier proberen. :proost2:

De bedoeling van ons is dus op termijn meer dingen handmatig te doen en zo bij te leren en hopelijk op een dag
zelf een biertje te kunnen samenstellen dat op ons eigen smaken afgesteld is.
Al lijkt het voor de hand liggend dat dat niet zo evident is.

Maar het plezier en leerproces erin gaat bij ons voor! :hoera:

Ik wil iedereen bedanken die ons al geholpen heeft in een ander deel van dit forum met enkele vragen. We leren hier steeds bij.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline stoker

• Vol lid
  • Land: 00
Re: Wij groeten u!
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2007 18:09 u »
Aha, ne west-vlaamse, dat zijn de beste :D
en een brouwerinneke dan nog, die zijn zr zeldzaam, dat is iets om te koesteren.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Wij groeten u! (Timon)
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2007 20:40 u »
Welkom Timon,

Alweer een paar Vlamingen er bij! Persoonlijk ben ik er heel tros op dat dit forum een echt Nederlandstalig uitwisselplatform is van zowel Belgen als Nederlanders en dat de Belgische tak alsmaar groeit.

Goh, en nog wel twee muzikanten. Heel veel jaren geleden zei Dries van Agt, de voormalige minister-president van Nederland tegen mij, toen ik demonstratie hobbybrouwen gaf en een harmonie iets verder stond te spelen, dat het feest kon beginnen. Want waar de brouwer en de muzikant bijeenkomen daar is het feest!

Ik wens jullie nog menig feestje toe.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2007 14:27 u »
Kijk Jacques, dat is nu nog eens een leuke anekdote (en dat bedoel ik absoluut niet cynisch).

Offline Bieker

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2007 16:40 u »
Welkom op het forum. Ik ben ook pas sinds kort deelnemer aan dit forum maar heb er al meer van opgestoten dan uit de boeken die ik gelezen heb. De Brewferm 'blikken' zijn erg goed (vind ik). Het Belgisch bier natuurlijk ook

Offline Brouwerken

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2007 18:01 u »

Alweer een paar Vlamingen er bij! Persoonlijk ben ik er heel tros op dat dit forum een echt Nederlandstalig uitwisselplatform is van zowel Belgen als Nederlanders en dat de Belgische tak alsmaar groeit.

Op Belgische websites is er niet direct zo een uitgebreid forum te vinden voor de amateurbrouwer. Hier heb je een schat aan info.

Offline timon

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2007 23:25 u »
amai nog niet!

we zouden nog niet ver staan (niet dat we dat nu al zijn hoor  ;D)

Ik verwacht tegen midden maart dat ons eerste zelfgebrouwen (drinkbaar) bier op stock te hebben!

Tags: