05-05-2007 Nationale Brouwdag 2007

Gestart door Oscar, 09-01-2007 23:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: MO op 02-04-2007  09:07 uErg leuk initiatief. Jullie staan nog niet bij de deelnemers op de website (http://www.nationalebrouwdag.nl/), hebben jullie je wel aangemeld?

Daar wordt aan gewerkt, zal vanavond wel gebeurd zijn.

Batavier

Citaat van: MO op 02-04-2007  09:07 uErg leuk initiatief. Jullie staan nog niet bij de deelnemers op de website (http://www.nationalebrouwdag.nl/), hebben jullie je wel aangemeld? Volgens mij is de lokale pers (gratis huis aan huis weekbladen) hier best in geïnteresseerd. Ik zou ze half april een mailtje sturen, misschien schrijven ze een leuk artikel.

Dit staat ook op het programma. Er worden een 6 tal regionale kranten aangeschreven en Radio - TV Gelderland.

Oscar

Zo, we zitten momenteel op ruim 10 hl bier dat op 5 mei gebrouwen gaat worden!  :dansen:  :D

MO

Is 250 liter uit 8 brouwsels bij tripel W niet een beetje een overdreven hoeveelheid? 160 liter is wellicht realistischer?

MO

En Oscar, ga je de recepten nog bijwerken, het Amerikaanse recept is nog niet volledig metrisch gemaakt en de dubbel van Passieux kan ook wat vollediger (kleur en bitterheid en zo).

Batavier

Citaat van: MO op 03-04-2007  08:18 uIs 250 liter uit 8 brouwsels bij tripel W niet een beetje een overdreven hoeveelheid? 160 liter is wellicht realistischer?

Een deel van onze brouwers die dag, de helft denk ik, brouwen 40 en 50 liter. Dat zijn onze grootverbruikers.
Het is niet op de liter nauwkeurig maar komt aardig in de buurt.


JOT

Hallo Oscar,

In Bergen op Zoom gaan we dit jaar met 11 brouwers (stand 20-4-2007) aan de slag.
De lokatie is wel veranderd in verband met de verbouwing van het Zwijnshoofd.
We gaan nu brouwen bij de Bierwinkel op de Halsterseweg 110 in Bergen op Zoom.

Worden de recepten 2007 nog op de site nationalebrouwdag.nl gezet?

Ik kan je per PM de recepten voor 10 liter sturen met een aangepaste Europese ingrediëntenlijst.

Johan

Oscar

Johan,

De recepten staan toch al vermeld op de website? Voor wat betreft de Amerikaanse site hebben wij alleen maar het eerste recept van hun vermeld.

Ik heb jullie registratie bijgewerkt!  :duimop:

EBC

Ik ga plotseling weer een weekje naar Amerika voor mijn werk. 5 mei valt er precies in. Niet brouwen voor mij dus. Ik zal eens kijken of ik aldaar een brouwsessie kan meemaken.


Gerb

Oscar,

Net jouw aanmeldingsformulier ingevuld, maar ik kan het niet verzenden. Wij gaan in Alphen aan de Rijn met 5 man 120 liter Weizen maken. Zou je ons toe kunnen voegen aan je website?

Oscar

Citaat van: Gerb op 25-04-2007  08:42 uNet jouw aanmeldingsformulier ingevuld, maar ik kan het niet verzenden. Wij gaan in Alphen aan de Rijn met 5 man 120 liter Weizen maken. Zou je ons toe kunnen voegen aan je website?

Gerb , ik voeg je vanavond aan de lijst toe! :duimop: Stuur dan even  een mail naar NationalebrouwdagAPESTAARTJEthe-force.demon.nl

JOT

Oscar:
Ik heb net nog even op de site www.nationalebrouwdag.nl gekeken.
Het eerste recept dat je op de site gezet hebt is het recept voor 2006. ???
Voor 2007 hebben ze gepland:
-IPA
-Belgian Strong Ale
-Doppelbock

(http://www.beertown.org/events/bigbrew/recipes.html) :brouwen:

Groetjes,
Johan.

MO

Dat had ik al eerder gemeld maar is kennelijk niet opgemerkt (dit bericht).

Oscar

Citaat van: MO op 25-04-2007  22:35 umaar is kennelijk niet opgemerkt

Wel opgemerkt, maar nog niet bijgewerkt... :verbergen: Als ik nog wat tijd kan vinden zal ik dat nog ff doen...  :bijdrage_forum:

Oscar

Johan,

Bedankt voor de vertaling van de Amerikaanse recepten, ze staan nu op de Nederlandse website :groots:

Ronnie

Voor België zijn alleen Urbain en ikzelf (Ronnie Baert) ingeschreven als deelnemers.
Tot heden heeft voor bij ons (ik en Urbain) nog maar één persoon zich aangemeld ons te willen bezoeken.
Wanneer zich vóór 2 mei 12.00 uur niemand meer aangemeld heeft (via e-mail = enige manier om aan adres te komen) zullen we vermoedelijk de mededinging aflasten.
Ronnie.

Batavier

Het gaat met de publiciteit de goede kant op.

Al een interview met RTV Arnhem uitgezonden, een bericht in De Gelderlander en De  Zondagskrant en er komt nog meer.
Ik hoop dat we nog wel aan brouwen toekomen.


Bericht in De Zondagskrant in Arnhem

Johannes

Goed bezig, aangezien ik zelf niet aan brouwen toe kom, breng ik vast een bezoekje aan de molen.

Oscar


oranjeboombiertje

Hoi Oscar,

Het is wat laat, ik weet het. Maar ik wist niet zeker of ik morgen wel kon brouwen, nu wel! Ik ga morgen ook brouwen, Het zal 35-40 liter zijn. Je kan mij er nog bij zetten als je wilt.

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Zodra ik thuis ben voeg ik je aan de lijst toe.

Oscar

Zo,

Als het goed is brouwen er morgen totaal zo'n 65 brouwers welke gezamenlijk ruim 1500 liter (1516+nog ietsje) gaan brouwen...Toch een redelijke score dit jaar.
Aan alle deelnemers de vraag of je tijdens deze dag enkele typische brouwfoto's kun maken zodat ik deze later op de website kan plaatsen. Staat ook leuk voor volgend jaar.

Veel brouwplezier morgen!

En voor de mensen die gezamenlijk brouwen: om 12.00 uur 's middags moet er getoost worden op deze heugelijke dag!

thibolleke

Bij deze laat ik hier ook even weten dat ik morgen ga brouwen (ik krijg er ineens 'goesting' in).
Ik brouw een eigen recept en probeer zoveel mensen over de vloer te krijgen.
Dus weet dat er in België, Antwerpen ook gebrouwen wordt!  ;D

Aan allen veel brouwplezier gewenst.
Ciao,
Thibolleke


JOT

En hier nog een berichtje uit Bergen op Zoom en omgeving:

In BN/De Stem hebben we afgelopen donderdag ook al een korte aankondiging gehad van onze brouwdemo:

http://www.bndestem.nl/bergenopzoom/article1374383.ece

En Oscar: ik probeer wat foto's te nemen en, last but not least, ik geef nog even door hoeveel liter er gebrouwen is  :bijdrage_forum:, want die ???   ??? in de site zijn natuurlijk ook best irritant.

Groetjes,
Johan.  :brouwen:



Oscar

Leuk bericht! En cool emailadres. ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.