Weer een aanwinst voor het forum... (Dennis)

Gestart door dennisbier, 06-01-2007 01:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisbier

Ik ben Dennis en heb stiekem toch alweer wat gepost voor ik hier aankwam.
Je begint hier gelijk met lezen namelijk....

Ik ben bezig met met het opzetten van mijn brouwinstallatie.
Een waar kunstwerk van koppelstukjes en kogelkranen.
Ik zal het tezijnertijd aanpassen.

Binnenkort ga ik in ieder geval mijn eerste brouwsel maken. af of niet af. Desnoods in een pan op het fornuis.

Ik zit al een jaar of 3 met mijn neus in de Belgische biertjes en rijdt daarvoor geregeld naar de bierschuur op de grens bij poppel.

Mijn favorieten zijn de Rochefort 8, den Orval en ik had een heerlijk biertje genaamd 'Op-Ale'.
Niet meer aan te komen helaas. Kwam ergens uit Opwijck/Belgie. En ook de Reinaert's zijn erg lekker. ;D

Mijn grootste angst is zuur bier.
Ik heb op de MAS in boxtel eens bier mogen brouwen met hun bierbrouwerij en dat bier, met zo veel liefde verzorgd
was zuur als een Duchesse de Bourgogne. Maar dan azijn. Het was niet lekker.
Misschien was het bier ook wel verwisseld.... >:D

Laten we het er op houden dat ik vanaf nu een lekker biertje wil brouwen...zelf.

Al met al heb ik het druk met mijn werk. Ik zit in 3 ploegen, werk geregeld over en ook nog consignatie diensten.
En ik heb een vrouw met 2 dochters. Die eisen ook tijd. Mijn tijd is bij mijn brouwerij! :proost2:

MO

Dennis, succes met het brouwen. Ik was eerst verward en dacht dat we er eindelijk eens een vrouw bij hadden. Ik las eerst denise. Brouwen is en blijft een mannending, kennelijk.
Pas maar op tot je de Duitse bieren leert kennen. Maar met vele Belgen is ook niets mis.
Zou je eens wat foto's van je brouwinstallatie kunnen plaatsen?

Oscar

Ooh..toch een mannetje  :o  :D Ik las ook eerst denise....tjsa helaas zoveel vrouwelijke brouwers hebben we niet in Nederland.

En voor mooie foto's van je brouw installatie, plaats die dan even hier...

Citaat van: dennise op 06-01-2007  01:43 uMijn grootste angst is zuur bier.

Ach valt wel mee kijk hier maar eens Dat helpt je van je angsten af. Wat wel vervelend is, is ongewenst verzuurd bier.  :D

dennisbier

Wat een ontgoocheling moet dat geweest zijn.
Ik ben toch al 31 jaar een mannetje.

 
CiteerWat wel vervelend is, is ongewenst verzuurd bier.
Dat was ongewenst!!!
Fris zuur is nog wel lekker, maar als zuur de overhand krijgt in bier, dus de zoet zuur ratio verstoord dan hoeft het niet meer van mij...

Menno

Welkom & succes met je installatie!

Gezien je werk met ploeg & cons: zit je soms bij SDI (of andere zusterbedrijven) of zo?

dennisbier

Nee, s'werelds meest bekende frisdrank producent/bottelarij... ;)

JeroenCV

Citaat van: dennisbier op 10-01-2007  06:29 uNee, s'werelds meest bekende frisdrank producent/bottelarij... ;)

Haha kan je daar ook je bier laten bottelen?

dennisbier

we hebben een oude biervuller voor 20 cl flesjes nu in gebruik
Vroeger vulden we bier af dat in tankwagens geleverd werd, maar dat is voor mijn tijd geweest.
Bad Luck. ::)

De vullerkuip is al iets van 500 liter.
Dus met genoeg bier moet dat lukken.
Anders ff met de hand vullen en door de sluiter halen. ;D
Etiketteren kan wel met de juiste etiketjes.


Sjaak

Dus iedereen het bier bij Dennis inleveren :dansen: :dansen:
  :verbergen:
:degroeten:

Sjaak
Welkom natuurlijk op het leukste forum op het net.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.