Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Koriander

Gestart door oranjeboombiertje, 01-01-2007 11:45 u

Vorige topic - Volgende topic

oranjeboombiertje

Weet iemand misschien waar ik koriander kan kopen. Zaterdag wa ik bij Brouwland en hier was het uitverkocht. Bij de supermarkt in het dorp hebben ze koriander maar dat zijn stukjes blad (zoals peterselie) En ik dacht dat koriander bolletjes zijn? Waar kan ik dit vinden?

:degroeten:
Wesley

MO

Ik haal altijd potjes bij een van de diverse Turkse supermarkten die Oss rijk is. Bij een Toko maak je ook een grote kans.

oranjeboombiertje

Ok dan ga ik maar eens naar een toko. Hier in het dorp zijn die niet dus ik zal even een keer naar rotterdam gaan daar zullen ze het vast hebben.

Wesley

BuBS

Bij de toko heet de koriander, ketoembar.

Succes.
Kees

Drents Hopbier

Citaat van: BuBS op 01-01-2007  12:54 uBij de toko heet de koriander, ketoembar.
Bij Wikipedia staat: De zaden worden zowel heel gebruikt als in poedervorm, in poedervorm wordt het ook wel ketoembar genoemd.
Vers geplette korrels zijn beter.

Hopbier

Hopmans

Ketoembar ligt ook gewoon in de schappen van de supermarkt (Silvo).

j.steen

Zomaar een vraagje: zijn die blaadjes dan eigenlijk niet bruikbaar? Ik kende koriander eigenlijk niet anders dan de gedroogde blaadjes van Silvo of de verse takjes bij AH. Weet iemand het verschil in smaak met die bolletjes?

EBC

blaadjes en zaadjes zijn een groot verschil en niet uitwisselbaar

frankbaeyens

Ik kweek mijn eigen koriander gewoon in de tuin. De verse blaadjes zijn heerlijk in slaatjes, stoofpotjes allerhande etc. De zaden ("bolletjes") hebben ongeveer hetzelfde aroma als de blaadjes, maar de smaak is véél sterker/meer uitgesproken dan die van de verse blaadjes. Gedroogde blaadjes heb ik nog nooit gebruikt, maar ik vermoed dat die ongeveer dezelfde smaak zullen opleveren dan de verse blaadjes?

:)
Frank

Rudie

misschien brengt DIT wat licht in de de duisternis.

j.steen

Oke, nu snap ik er wat meer van. Ik had het zelf ook nog nooit voor bier gebruikt.

Koriander zou ook vochtafdrijvend werken lees ik. Dat kan wel kloppen; als ik veel witbier drink moet ik plassen.

Harold

In Rotterdam aan de West Kruiskade in die surinaamse of turks/marokaanse winkeltjes haal ik mijn koriander. De zwarte markt in Beverwijk is ook een goed bron van verse koriander.

Harold

Erik Deelissen

In Amsterdam aan de Flinessestraat 16 1099 CC Adam zit een Wah Nam Hong superstore.
Dit is een groothandel in Chinese voedingswaren, diverse vestigingen in andere grote plaatsen in Nederland. Je kunt hier terecht voor Korianderzaad in kiloverpakkingen, Citroenzuur in kiloverpakkingen en moutsuikersiroop.

Erik

Tsjerk

Citaat van: j.steen op 01-01-2007  16:54 uDat kan wel kloppen; als ik veel witbier drink moet ik plassen.
De meeste mensen hebben hier last van als ze veel drinken  ;D

Vergelijkbare Topics (2)

37581

Reacties: 14
Gelezen: 2529

38854

Reacties: 4
Gelezen: 2547

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.