Goedkope mout in Utrecht

Gestart door alternate, 10-12-2006 20:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Groen

maarruh !!! die hele actie van 1000 kilo is van de baan ?

ik ben zelfs zover dat ik er in wil voor 50 of 100 kilo

jdijk

niks 1000 kg ,.........25 kilo is ook mogelijk om bij Dingemans af te nemen à +/- 0,64 euro per kilo

Heb zelf  paar weken geleden mout ingekocht bij Dingemans, al heb je maar 25 kg nodig is géén probleem ,wel van tevoren even een belletje naar Dingemans zodat ze hiermee rekening kunnen houden.

Ikzelf heb mout opgehaald zonder van tevoren te bellen, maar ze stellen het toch wel zeer op prijs om van tevoren even te bellen zodat je niet voor niets rijdt, zijn daar erg behulpzaam!

gr,

Jos

Jos Groen

heb je ook het adres en telefoon nummer dingelmans ?

ik wil wel wat kilotjes hebben voor 64 c de kilo ....

vertel vertel vertel of check mijn msn op josgroen@h0tmail.com

jdijk

Luister en huiver...


Om precies te zijn 0,619 euro per kilo ex 6 % btw.

Adres: Laageind 43
Plaats: Stabroek
Tel : 03 568 68 68
Fax: 03 568 15 93

gr,

Jos

jeroentjecross

Dat is geen geld ik ga vrijdag ook eens rijden. Weet je toevallig ook prijzen van de overige mouten.

Tsjerk

Zijn er misschien nog deelnemers voor het Noord Nederlands inkoop/haal collectief.  ;D

Herman

Dit is toch alleen interessant als je gratis vervoer hebt? Anders zou ik eerder opteren voor een lokale dealer en daar een korting bedingen. Bij van der Kooy bijv is pilsmout te koop voor 0,79 ct per kg (afname 100kg). Reken zelf uit of je daarvoor naar België wilt rijden.

Tsjerk

Herman, je hebt groot gelijk.

Voor dat geld kunnen we niet naar Belgie rijden.

Jos Groen

Ik heb gelukkig gratis vervoer, en België is ook nog eens leuk om er een dagje van te maken, dus dat zie ik het in ieder geval niet als een probleem, meer als een uitdaging.


MO

Jos,
je wilt toch niet zeggen dat je voor 66 ct (Dingemans) in plaats van 85 cent/kg (Maasland) helemaal naar Belgie rijdt?

jdijk

Citeerwilt toch niet zeggen dat je voor 66 ct (Dingemans) in plaats van 85 cent/kg (Maasland) helemaal naar België rijdt?]

Nee natuurlijk niet, maar als ik in de buurt ben is het toch mooi meegenomen.


Gr
Jos

dennisbier

CiteerOei, nou moet ik misschien toch de bostel gaan spoelen.

Een schep kristalsuiker erbij.
Ik schreef net ergens anders dat de 5 kg pilsmout bij de3horne 5 euro kostte.
Tja, ik vind het nog wel meevallen als de kwaliteit goed is.
Maar zoals bij Maasland is dus nog wat goedkoper als ik het goed heb?

Jos Groen

Dat is ook niet echt duur, maar ooit wilde iemand 1000 kilo laten afleveren in utregggg maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren.

MO

Bij de brouwerswinkel in Oss (Maasland) kost de pilsmout inderdaad "slechts" 85 ct/kg (nog maar 2 jaar geleden betaalde ik 45 ct/kg!). Meeste andere mouten kosten rond de 1,25/kg. Als je 1 of 2 dagen van te voren belt, dan kun je je bestelling doorgeven en kun je je moutpakket zo meenemen. Schroten is gratis. De winkel is geopend maandagmiddag, dinsdag t/m donderdag 900-1700; vrijdag 900-2100 en zaterdag 1000-1200.

dennisbier

CiteerSchroten is gratis.
Das ook wel fijn.  ;D

alternate

Citaat van: Jos Groen op 25-02-2007  09:38 uDat is ook niet echt duur, maar ooit wilde iemand 1000 kilo laten afleveren in utregggg maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren.
Tja het probleem daarme is dat het transport van de 1000 kilo naar Utreggg zoveel gaat kosten dat het met een hoeveelheid van 1000 kg nog steeds niet rendabel is. De moutprijs komt dan per kilo amper onder wat het bijvoorbeeld bij Dingemans kost. Inclusief alle logistieke problemen die het met zich meebrengt (1000 kg gooi je niet zo even in de garage) / (Overigens heb ik niet eens een garage. ;) )
Daarom lijkt zo'n actie me niet rendabel.

Menno

Een beetje auto met trekhaak en aanhangwagen kan toch wel 1.000 kg massa trekken? Zie je kentekenpapieren, of kijk op de site van de RDW en vul je kenteken in. Ik mag bijvoorbeeld 1.000 kg geremd trekken. ;D  En er is vast wel iemand die een aanhangwagen tot zijn beschikking heeft. Andere optie is een bestelbus. :duimop:

Vraag is of het verpakt is per ton, of in kleinere eenheden, zodat het nog wel te tillen is. Ik heb wel een garage, woon centraal dus kan evt. een ondersteunende rol bieden. Maar de bal leg ik wél bij een ander! ;)

Jos Groen

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=-1&id=41382&cache=no&ref=atag

1000 Kilo zou moeten lukken.

Maar ja hoeveel scheelt dat dan op 25 kilo in kilo prijs?

Menno

Jos, de kar mag dus niet meer dan 300 kg wegen. Mag deze dan wel 1.000kg lading hebben? ???

Pieter.

Zonder E rijbewijs mag je rijden met een aanhanger van maximaal 750 kg, dat is dus het gewicht van de aanhanger + lading. Het gewicht van de aanhanger + lading mag nooit zwaarder zijn dan het trekkende voertuig, dat geld ook als je wel een E rijbewijs hebt. Met een E rijbewijs mag de combinatie maximaal 3500 kg wegen.

Vrg,
Pieter

Menno

Klopt! Ik heb BE! En de automobilisten (NL) boven een 'bepaalde leeftijd' (no offence) hebben deze er meestal bij! ;D

Vraag is of ze er mee kunnen sturen ... >:D

 :degroeten:

alternate

Helaas zit ik niet boven die leeftijd. :(
Mijn toettoet kan overigens 1200 kg trekken en zelfs dat is al krap in deze. ;)

Jos Groen

Citaat van: Menno op 26-02-2007  21:19 uJos, de kar mag dus niet meer dan 300 kg wegen. Mag deze dan wel 1.000kg lading hebben? ???

Ik snap dit even niet, wat bedoel je?  Mag ik niet meer dan 300 kilo vervoeren?

Menno

Wanneer je voertuig 1.300kg geremd mag trekken, dan mag je geremde aanhangwagen niet meer als 300kg wegen. Uitgaande van 1.000kg lading. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de massa is van een gemiddelde aanhangwagen, maar raadzaam is om met dit soort zware lading een geremde aanhangwagen te hanteren. ;) Of je zou het in twee etapes op moeten halen, dan speel je altijd weer safe. Nadeel is wel dat de kosten ietwat omhoog gaan (het heen-en-weer rijden). Maar ik rij daarom op LPG-G3! ;D


CiteerZonder E rijbewijs mag je rijden met een aanhanger van maximaal 750 kg, dat is dus het gewicht van de aanhanger + lading. Het gewicht van de aanhanger + lading mag nooit zwaarder zijn dan het trekkende voertuig, dat geld ook als je wel een E rijbewijs hebt. Met een E rijbewijs mag de combinatie maximaal 3500 kg wegen.

Op zich klopt dit wel, maar dit is dus afhankelijk van wat je voertuig maximaal geremd mag trekken.

 :degroeten:

Jos Groen

Mijn scenic heeft geen trekhaak ... 1000 kilo 'IN' de auto is natuurlijk een beetje veel maar de helft zou natuurlijk moeten gaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.