Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Goedkope mout in Utrecht  (gelezen 23855 keer)

Offline Jacco

• Vol lid
Re: Goedkope mout in Utrecht
« Reactie #25 Gepost op: 12-12-2006 11:30 u »
50 kg wil ik wel afnemen voor 0,50 per kg.  :duimop:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Jos Groen

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 12-12-2006 12:06 u »
Dat wordt een behoorlijke hoeveelheid bier. :D

Offline Sjaak

• Senior lid
  • Land: nl
  • bijna klaar en kunnen we weer bier brouwen
« Reactie #27 Gepost op: 12-12-2006 12:49 u »
Voor 0,50 de kilo wil ik ook wel. Is het wel goede en versche kwaliteit?
Zal eens kijken of er meer lui zijn die dit willen?
 :degroeten:

Jos Groen

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12-12-2006 12:50 u »
Ik ga ook mee voor 0,50 de kilo.

Jos Groen

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 12-12-2006 13:11 u »
Hoe komen ze dat dan brengen ?

Verpakt in zakken van 50 kilo? Of komen ze met een wagen volg mout en storten maar?

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #30 Gepost op: 12-12-2006 13:13 u »
Voor die prijs heb ik ook wel interesse voor een zakje.

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #31 Gepost op: 12-12-2006 13:14 u »
Zakje?
Breng jij dat zakje dan maar naar mij.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #32 Gepost op: 12-12-2006 13:24 u »
Ik bedoel dan wel een zakje van 50 kilo  ;) maar als je op de route zou liggen heb ik er geen probleem mee maar helaas vanuit Utrecht rij ik gewoon weer naar het prachtige brabantse land.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #33 Gepost op: 12-12-2006 14:31 u »
Volgens mij is er maar 1 Nederlandse moutleverancier en dat is Holland malt. Holland malt heeft alle zakken mout (in Nederland beperkt tot 25 kg vanwege Arbo, in België 50 kg - men is daar kennelijk sterker) uitbesteed aan MaltOss, inderdaad weer bij de Maaslandbrouwerij. MaltOss levert expliciet niet aan particulieren.
Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn bij Dingemans, ik ben echter bang dat die ook niet aan particulieren levert. Maar proberen kan altijd.

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #34 Gepost op: 12-12-2006 15:10 u »
Hoppie wil ook wel een zakje.
Ik regel het wel dat het bij hem komt en ga samen met Jos bij je halen. :dansen:

Offline alternate

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 12-12-2006 16:52 u »
Ik zal eens even gaan uitzoeken wat er mogelijk is.
Ik ben een paar dagen in het buitenland, maar daarna ga ik er achteraan :)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #36 Gepost op: 12-12-2006 18:00 u »
Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn bij Dingemans, ik ben echter bang dat die ook niet aan particulieren levert. Maar proberen kan altijd.

Dat denk ik niet. Het beste kun je het via een brouwerij bestellen, dat doen wij (het HAB) ook. Dat scheelt ook weer in de bezorg kosten. Echter indien je er een landelijk actie van wilt maken wordt het logistiek wel een lastig verhaal. wij alleen met ons gilde bestellen al bijna 1000 kilo per jaar (en dat is best wel weinig gezien het aantal leden dat we hebben... maar niet iedereen brouwt).

Zijn er niet meer verenigingen die dit soort dingen collectief inkopen en dan onder hun leden distribueren..?

groeten en gezondheid
Oscar

Jos Groen

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 12-12-2006 18:52 u »
Het zal mij benieuwen of het ons gaat lukken.
Al met al een moedig streven om 1000 kilo te slijten .....

Ik nodig iedereen uit in te stappen :D

En vervoer is alleen een probleem als je moeilijk doet :D

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #38 Gepost op: 12-12-2006 18:55 u »
Veel gedoe, maar wat levert het op? Mout voor 50 cent/kg? Dan spaar je 25 euro uit op 50kg maar dan moet je het halen terwijl je alsnog naar je brouwspullenleverancier moet voor je hopjes e.d.

Jos Groen

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 12-12-2006 18:57 u »
Klopt, ik weet niet hoeveel hop jij per keer gebruikt maar volgens mijn heb je vaker mout dan hop nodig.

Trouwens het hoeft niet hoor.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #40 Gepost op: 12-12-2006 19:07 u »
klopt , ik weet niet hoeveel hop jij per keer gebruikt maar volgens mijn heb je vaker mout dan hop nodig....

Nee, ik gebruik elke keer mout en elke keer hop. Het is niet dat ik mensen wil demotiveren om mee te doen, ik zie er alleen geen voordeel in.

Offline bierh[j]acker

• Boven 10 berichten
  • *
  • boerrrrrrrrrrrr
« Reactie #41 Gepost op: 12-12-2006 19:41 u »
Goede avond daar ben ik weer, die de veroorzaker is van die moutverdeling.

Jawel bij Dingemans wordt verkocht aan particulieren, maar je moet er wel 1000 kg afnemen en zelf ophalen.
Daar haal ik zelf ook mijn moutjes en ik weet dat de ''Deltabrouwers er ook hun mout halen.
Je moet zoiets uit een vereniging proberen te organiseren, en aldaar te verpakken naar lichteren zakken.
Ik vind het nog wel een goede kwaliteit.

Groeten en nu eerst een Bavaria, of toch maar iets van mijn eigen. Mmmmm

Offline bierh[j]acker

• Boven 10 berichten
  • *
  • boerrrrrrrrrrrr
« Reactie #42 Gepost op: 12-12-2006 19:52 u »
Oja dat was ik nog vergeten te schrijven. Hopjes kun je op de zelfde manier aankopen; en wel bij de boertjes in Poperingen en omstreken, of je kunt lekker met je gezinnetje naar zaasland of dergelijke en koop daar een paar kilo's.
Maar zoals ik al in de gaten heb woont ieder nogal ver uit elkaar, en brengt dat weer problemen met zich mee.

Je reageert maar, en wat betreft die Grolsche die, de transportkosten zou betalen, daar trap ik dus niet in. Als je bij die firma nog niet eens netjes wordt onthaald als je er met een buske volk binnen valt, op afspraak nog wel.

Offline Tsjerk

• Super lid
« Reactie #43 Gepost op: 12-12-2006 19:54 u »
Je moet zoiets uit een vereniging proberen te organiseren,en aldaar te verpakken naar lichteren zakken.

Zo iets als de Hobbybrouwen.nl vereniging?  :D

Jos Groen

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 13-12-2006 05:32 u »
dat afhalen is ook nog niet eens een probleem , ik kan een behoorlijke hoeveelheid mout kwijt in mijn scenic (grande) , duizend kg zal een beetje zwaar zijn.....
De vraag is alleen hoe krijg je die 1000kg mee ? in zakjes van 100 kg ? van 50 kg ? of arbo maten 40 kg?
Helaas zie ook nog geen 20 mede brouwers intresse tonen :S
Enwat betreft de verhouding hop / mout .... ik gebruik ongeveer 4,5 kg mout voor 20 liter bier en slechts 80 gram hop voor die 20 liter :D

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #45 Gepost op: 13-12-2006 07:35 u »
Veel gedoe, maar wat levert het op? Mout voor 50 cent/kg? Dan spaar je 25 euro uit op 50kg maar dan moet je het halen terwijl je alsnog naar je brouwspullenleverancier moet voor je hopjes e.d.
Maar dat is een klein zakje en dat kan ik makkelijk halen met de motor.
Alternate Niels wil ook een zakje en waarschijnlijk mijn zwager ook, dus ik heb er al vier zakjes.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #46 Gepost op: 13-12-2006 09:31 u »
Ik meen dat Dingemans levert in zakken van 50 kg, maar dat kun je ze beter zelf vragen.

Offline Sjaak

• Senior lid
« Reactie #47 Gepost op: 13-12-2006 11:04 u »
Dit staat op de site van Dingemans
 Each multi-wall paper bag contains a net weight of 50 pounds (22.68 kilograms). A full pallet holds 40 bags, net weight 2,000 pounds, gross weight approximately 2,064 pounds. Each pallet is stretch wrapped and contains a corrugated tray and poly cover sheet.

Whole Kernel malts are stocked and ready-to-ship. Pre-Milled orders are dispatched in five business days or less.

Volgens mij zijn het dus gewoon 25 kilo zakjes.

Offline alternate

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 18-12-2006 16:18 u »
Dingemans moet het inderdaad zelf opgehaald worden. Mijn auto overleefd geen 1000Kg mout :D maar misschien dat een ander hier een bestelbus of zo iets heeft?
Morgen vertrek ik weer naar het buitenland, maar ik kreeg een tip van iemand om te informeren bij mouterij Kloosterzande.
Ik ben er vrijdag weer en kan dan eventueel even naar ze bellen, maar als er iemand hier deze week tijd heeft kan hij/zij misschien even een telefoontje plegen om te vragen of zo iets haalbaar is. Daarna vind ik het prima om het zelf verder te regelen voor de mensen hier.

Mouterij Kloosterzande
Adres: Hoek en Bos 2
Postcode: 4587 LC
Plaats: Kloosterzande
Telefoon: 0114 - 681930

Offline Brewzilla

• Junior lid
  • **
    • BierVizier, mikt op nieuws over bier
« Reactie #49 Gepost op: 18-12-2006 21:39 u »
[Oscar schreef: Zijn er niet meer verenigingen die dit soort dingen collectief inkopen en dan onder hun leden distribueren..?]

Jazeker, bij 't Wort Wat! hebben we een Inkoop-commissie die dat regelt  :groots:.

Onze leden kunnen via de website een bestelling doen en vervolgens staat het op de maandelijkse clubavond voor ze klaar. Gewone mouten kosten € 0,90 per kilo, speciaalmouten iets meer. Da's dus niet zo goedkoop als hierboven gemeld, maar het voordeel is dat je precies kunt bestellen wat je nodig hebt.

De Inkoop-commissie koopt de mouten voor een iets lagere prijs in bij brouwerij De Molen in Bodegraven en het verschil komt ten goede aan de vereniging.

En nou ik toch bezig ben: onze Inkoop-commissie verzorgt ook elke maand het 'pakket van de maand'. Ze stellen een recept samen en regelen alle ingrediënten inclusief gist. Je hoeft alleen maar te bestellen voor zo'n 4 tot 6 euro per 10 liter.

De planning:
2006-10 Alt
2006-11 Russian Imperial Stout
2007-01 Märzen
2007-02 Scotch Ale
2007-03 Kölsch
2007-04 Saison
2007-05 Indian Pale Ale
2007-06 Dunkel Weizen

Grtz, Brewzilla

Tags: