02-06-2007 ONK 2007

Gestart door Oscar, 10-12-2006 15:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Beste brouwers,

Het is er misschien nog een beetje vroeg voor, maar de website voor het ONK 2007 is al in de lucht en is te vinden op
http://onk2007.brouwen.nl

Dit evenement zal georganiseerd worden door de Deltabrouwers bij Brouwerij Emelisse in Kamperland.

Vorig jaar zijn we tijdens het ONK met een paar forummers op een Camping vlakbij het ONK wezen kamperen. En daarbij een "Pre-ONK" gehouden (gezellige proefavond  :proost2:), en een after-ONK (gezellig zuipen met z'n allen  samenvol). En dat was zeer gezellig.. Ik sluit niet uit dat we dat volgend jaar gaan herhalen. Om deze reden heb ik alvast even gezocht naar een camping in de buurt van de brouwerij. Ik heb er eentje gevonden!  :hoera:

http://site.zeelandnet.nl/molenhoek/  (Voor modzilla browsers even in IE mode bekijken, anders werken de links niet)

Dit is een familie camping op ± 1,3 km van de brouwerij, op loopafstand dus.  :biersmile:

Routebeschrijving:



Het 1e bier voor het ONK heb ik al gebrouwen, het 2e bier staat nog te gisten.

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Edgar

Lekker in de buurt deze keer. Kan ik zelf mijn flesjes brengen. Nog minder reden om niet mee te doen.

Oscar

Citaat van: Edgar op 10-12-2006  18:26 uNog minder reden om niet mee te doen.

Ik denk dat dit voor de organisatie een leuke mogenlijkheid is om het ONK ook in België te promoten. Voor vele Belgen is Zeeland zeer  goed af te reizen.
Zou er ook een OBK voor amateurbierbrouwers zijn?

Groeten en gezondheid
Oscar



Caspar

Ik ga waarschijnlijk een plaatsje boeken op de camping! Mijn vriendin heeft het al over een weekendje weg met vriendinnen, dus dat komt goed uit  samenvol.

Mijn eerste twee inzending zitten ook al in de fles.  :brouwen:

Groet,

Cas

Jacco

Jammer,

Ik had graag gekomen maar ik trouw op die dag.  :hoera:  :elifant:

JeroenCV

Citaat van: Wacko Jacko op 12-12-2006  12:52 uik had graag gekomen maar ik trouw op die dag  :hoera:  :elifant:

Ach, dat is ook wel leuk... :degroeten:

gelfling

Ja! Leuk! Ik heb tegenwoordig een vouwwagen, dus count me in! Dat zal minstens zo gezellig worden als vorig jaar.

Oscar

Goed zo! :hoera: Wat een enthousiasme!

Aangezien het een familiecamping is is het misschien verstandig om tijdig gezamenlijk een redelijk grote plaats te boeken. Dan kunnen we een soort ONK-Kamp bouwen.  :proost2:

Groeten en gezondheid
Oscar

Sjaak

Lijkt mij wel gezellig een groot kamp.
Kunnen jullie windsurfen?
 :degroeten:

Menno

Om dan 's-avonds activiteiten gaan doen: koek prikken, ezeltje happen... samenvol

Oscar

Citaat van: sjaak op 13-12-2006  08:06 uKunnen jullie windsurfen?

Niet als ik bier op heb.... :D :D :D

Maar tijdens zo'n weekend is daar toch geen tijd voor. ;)

groeten en gezondheid
Oscar

Sjaak

Kijken wie het langst op een plank kan blijven drinken... :dansen:

 :degroeten:

Sjaak

Oscar

Citaat van: sjaak op 14-12-2006  07:51 uKijken wie het langst op een plank kan blijven drinken

Als je er met een paar kratjes er een leuk bankje van maakt, dan houd ik het, met een barbeque erbij, de hele avond uit.... ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Herman

Beetje laat in het jaar dat ONK, best kans dat ik dan op vakantie ben... snik.

korek

Ik denk dat ik ook van de partij ben, nog wel even overleggen met mijn vrouw. Het lijkt me leuk om jullie persoonlijk te ontmoeten.

Groeten,
Korek

Niels

Citaat van: Oscar op 14-12-2006  09:51 uAls je er met een paar kratjes er een leuk bankje van maakt, dan houd ik het, met een barbecue erbij, de hele avond uit....

Leuk, lijkt me gezellig.

Misschien is het wat als ik een rookkast meeneem en voor een warm gerookt makreeltje zorg.
Uit ervaring weet ik dat een combinatie van vis roken en een biertje drinken erg goed is.  :engel:

korek

Prima idee Niels, als mijn vrouw meegaat heb je voor de vis al twee afnemers. Overigens, je zou nog eens bij me langskomen, misschien dit weekend?

Groeten,
Korek

Jos Groen

Gerookte vis en bier lijkt me ook wel leuk...


Oscar

Persbericht: in 2006 is al bekend geworden dat het ONK in 2007 een super gezellig feestje gaat worden! Menigeen doet zijn of haar inbreng. Dit feest ka nu al niet meer stuk! :dansen: :elifant: :hoera:

Groeten en gezondheid
Oscar

JeroenCV

Nou de datum is gereserveerd in de agenda...nu nog even kijken wat ik ga doen, de camping lijkt mij wel wat.

Oscar

Afgelopen weekend bij de Deltabrouwers geweest, wat trouwens erg gezellig was  :proost2: En daar werd mij verteld dat ze willen proberen om met een camping beheerder een of andere deal te sluiten (sponsoring o.i.d.) Dit zou dan voor de organisatie en voor ons (de bezoekers) voordelig kunnen zijn. tzt zou dan de informatie op de ONK website komen te staan.

Dus het kan maar zou zijn dat we een andere camping "toegewezen" krijgen. Aan ons dan de keuze om daar gehoor aan te geven of niet.. ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Brouwerken

Citaat van: Oscar op 11-12-2006  18:13 uIk denk dat dit voor de organisatie een leuke mogenlijkheid is om het ONK ook in België te promoten. Voor vele Belgen is Zeeland zeer  goed af te reizen.
Zou er ook een OBK voor amateurbierbrouwers zijn?

Groeten en gezondheid
Oscar




In België bestaat zoiets niet denk ik. Maar je hebt dan wel veel bierfestivals waar je ook een eigen inzending kan sturen.

http://www.zythos.be/index.shtml
http://www.zbf.be/
http://www.bierfestival.be/

Oscar

Zojuist even gechecked en de organisatie heeft een eigen website geplaatst op de daarvoor bestemde plaats!  :hoera: :elifant:

Check even  : http://onk2007.brouwen.nl/


Oscar

Ze zijn er dus nu, terwijl ik type druk mee bezig. Grappig... ;)

MO

Ziet er goed uit die website. Ben benieuwd wanneer ze de biertypen erop zetten, en of er nog nieuwe worden toegevoegd. Na mijn e-mail wisseling met vd Hurk hierover vorige week heb ik niets meer vernomen.

Sjaak

Mo ben je al commercieel? ;D

MO

Huh, ik was toch al uit de kast?(link).

Sjaak

Maar ik kan de zuster nog steeds niet kopen, behalve dan in Oss. Je weet je moet een goed buiness plan hebben anders gaat het eindigen als lelystad. ;D
Doe maar rustig aan, neem je met de pre onk je zuster mee?

MO

Heren, we vlogen weer helemaal uit de bocht over de Muifelbrouwerij en het Reinheitsgebot. Ik heb de boel wat opgeschoond. In dit onderwerp gaat het over het ONK.

Oscar



De website is druk in ontwikkeling zie ik. Het inschrijf formulier is nu te benaderen. Helaas hebben ze nog niet ontdekt hoe ze dit formulier in hun eigen "website style" een mooie kleur kunnen geven. Dus niet te enthousiast, nog even wachten met inschrijven. Want op de achtergrond wordt nog over e.e.a. rond gemaild...


Sjaak

Ik had al een mailtje gestuurd en je kan je pas inschrijven eind februari.
Dus nog even wachten.
Hoeveel ga je indienen?

JeroenCV

Stel ik heb een bier waarvan ik weet dat die zeker niet gaat winnen, want er is een afwijking. Die wil ik insturen voor een keur rapport. Is het dan verstandig om die te merken met een opmerking "smaakafwijking" zodat de keurmeester(s) die als laatste kunnen proeven?


Oscar

Citaat van: JeroenCV op 08-02-2007  07:32 uIs het dan verstandig om die te merken

Nee, dat mag niet! Ke moet ze gewoon blind inleveren met je te zijner tijd verkregen etiketten. En dan hopen dat de keurmeester dit bier een waardig oordeel zal geven en jou kan vertellen wat de afwijking is en wat er aan gedaan kan worden.

Oscar

Ondertussen is de inschrijving geopend en kan iedereen hun wedstrijd bieren aan de organisatie digitaal doorgeven.  :bijdrage_forum:

Oscar

Afgelopen weekend op zythos nog wat deltabrouwers gesproken :proost2: en vanuit de ONK organisatie wordt er qua camping niets geregeld.
dus dat moeten we zelf doen.

Mijn idee is om om, misschien, op de door mij genoemde camping een aantal plaatsen te regelen zodat we daar met zijn allen gezellig een soort Kamp kunnen opbouwen. Voor de mensen die vrijdag al komen kunnen we dan 's avonds gezellig bieren op het pre-ONK. En voor de mensen die zaterdag ochtend pas komen, er is dan vast nog wel wat plaats over. Ik hoop natuurlijk op mooi weer tijdens dat weekend, dus is het misschien wel leuk, als we dan toch met zijn allen daar zijn, om zaterdag avond met zijn allen gezellig te gaan barbecuen. een hoop geregel en georganiseer misschien, maar met zijn allen moet dat wel lukken.

V.w.b de camping is het wel prettig om van te voren wel te weten wie er wanneer komen. Als ik de vorige berichten lees kom ik nu uit op :

 
NaamVrijdag 01 juni Zaterdag 02 juni Op de camping
CasparaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
GelflingaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
SjaakaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
KorekafgezegdafgezegdNee
NielsaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
JeroenCVaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
OscaraanwezigaanwezigJa, 2 nachten
JohannesaanwezigaanwezigNee, andere accomodatie
HoppieaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
Arnoud & edwinaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
MO(Martin)aanwezigaanwezigNee, huisje
AdrieaanwezigaanwezigNee, andere accomodatie
DavidaanwezigaanwezigNee, andere accomodatie
Nog één van de vierbroedersaanwezigaanwezigNee, andere accomodatie
HenielmaaanwezigaanwezigJa, 2 nachten
Hermanaanwezigaanwezig/terug reisJa, 1 nacht
EdwinaanwezigaanwezigNee, Huisje

Zijn er nog meer mensen die gepland hebben weer te gaan kamperen dat weekend ? Het is nog 3 maanden voor het ONK, wat betreft de camping moeten we dan alvast wat gaan regelen (voordat deze is volgeboekt op ons weekend).

 :degroeten:

[edit]Dit bericht voor het laatst bijgewerkt op 14 Maart 2007[/edit]

Caspar

Hoi Oscar,

Ik ben inderdaad van de partij, ik neem een koepel tentje en een lading bier mee  ;D!

Johannes


Hopmans

Als het goed is, ik ook.

 :degroeten:

Arnoud en Erwin

Wij zullen ook van de partij zijn, zowel de vrijdag als de zaterdag. Ik weet zeker dat mijn vader, als bierbrouwer van het eerste uur, ook een tentje neerzet. Wat betekent dat je er vier plaatsen bij kunt reserveren! Vooral de vrijdag wordt leuk, ik ben erg benieuwd naar de bieren die jullie insturen. Wij zullen, als de komende brouwsels goed verlopen, met tenminste 8 bieren op het ONK verschijnen!

Arnoud en Erwin

MO

Ik kom zeker, en wellicht neem ik mijn gezin ook mee. In dat geval staan we of op een andere camping of aan de andere kant van de ONK camping. En misschien huren we wel een huisje.

Adrie

De Vier Broeders zijn er ook, dat wil zeggen, drie van de vier. Wellicht dat er ook nog vrouwen en kinderen meekomen.

Edwin

Het is ook onze bedoeling te komen (Ik neem dan ook mijn vrouw en (tegen die tijd) kindjes) mee. We zullen dan waarschijnlijk in een huisje gaan zitten.

Edwin

Oscar

 :hoera: :hoera: Oke dan, tot nu toe zo'n 18 gegadigden, dat wordt gezellig op de camping. Ik neem aan dat een ieder zowel de vrijdag als de zaterdag komt, tenzij anders aangegeven. Het idee voor een gezamelijke barbeque op de zaterdag valt ook bij iedereen in goede aarde?

Binnenkort maar eens met de camping eigenaren bellen wat er mogelijk is in het eventueel gezamenlijk boeken van staan plaatsen.

Edwin

Citaat van: Oscar op 05-03-2007  13:20 ueventueel gezamenlijk boeken van staan plaatsen.

 ;D Mag ik ook zitten?

Edwin

MO

Het is bekend dat vleeseten onevenredig veel bijdraagt aan het broeikaseffect? Brood met pindakaas dus, en verder aan het bier.

Oscar

Moet je zelf een stoel regelen. ;D

Oscar

Citaat van: MO op 05-03-2007  13:21 uHet is bekend dat vleeseten onevenredig veel bijdraagt aan het broeikaseffect?

En vegetarische hamburgers, salade's, stokbrood, komkommers?

Hopmans

Ik trek me niets aan van dit groen vegetarische geld verslindende extremisme.
In de middeleeuwen was het nog warmer dan nu.
Ik wil gewoon een dood beest op mijn bord.

 :degroeten:

Caspar

Even de discussies over vegetarisch eten, milieuvervuiling en weet ik veel wat daar te laten.

Ik ben voor een BBQ  ;D

gelfling

BBQ!!! Lekker makkelijk, en met voldoende salades, is er voor ieder wat wils.

Ik kom met de vouwwagen, als het regent, hebben we toch wat ruimte om droog te zitten.

Oscar

een party tent werkt ook goed tegen de regen.... :biersmile:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 05-03-2007  14:51 ueen party tent werkt ook goed tegen de regen.... :biersmile:

Ik kijk of ik mijn brouwtent mee kan nemen!!

oranjeboombiertje

Wow dat klinkt allemaal erg gezellig. Misschien kom ik ook nog even. Ik zal in ieder geval zeker aanwezig zijn op het Onk met een aantal bieren :brouwen:

 :degroeten:
Wesley

Henielma

Ik kom ook. Hoogstwaarschijnlijk samen met mijn zoon(tje) in een koepeltentje op de camping. Beide avonden zal ik er zijn. Ik heb er nu al zin in.   :) Alleen moet het nog wat beter weer worden.


Herman

Ik was ook van plan naar het prOnk en ONK te komen. Hoogstwaarschijnlijk rijd ik wel zaterdag na het ONK terug, dus 1 nachtje.

Oscar

okidoki,

Alle aanwezigen worden in deze post bijgehouden
Gezien het animo denk ik dat ik deze week alvast met de camping contact ga opnemen. Ik hoop dat ze dat leuk gaan vinden een stelletje biernerds
2 dagen op zo'n camping  ;D ;D  Ik zal ze van te voren maar melden dat we geen luidruchtige dronkaards zijn toch ?  samenvol  :proost2:  :D :D

korek

Helaas moet ik afhaken. Ik heb nl. van mijn kinderen kaartjes gekregen voor een concert van Jethro Tull in Heerhugowaard op zaterdag 2 juni en om heen en weer te rijden zie ik niet zitten. Ik vind het erg jammer want ik had jullie allen graag in levende lijve ontmoet, maar daar komt vast nog wel een gelegenheid voor.

Edwin

Oscar,

Als je een lijst bijhoudt, dan moet je de draad wel goed lezen ... of mág ik niet mee?

Edwin

MO

Oscar, je hoeft Edwin en mij niet aan te melden voor de camping. Wij komen wel zuipen euh proeven maar we nemen een huisje. Beter voor onze jonge kinderen.

Sjaak

Ik wil graag plaatsje aan het water ... surfen.

Oscar

Op de camping zijn ook fietsen te huur.  ;D ;D

Ik heb al een mail naar de camping toe gestuurd voor de eerste informatie aanvraag en de eventuele mogelijkheden. Kijk hier voor meer info over de eventuele camping.

 :degroeten:

Oscar

De bedachte camping (camping molenhoek) is voor groepen al volgeboekt in "ons" weekend  :huilen:, morgen ga ik zoeken naar een andere camping en meteen bellen over de mogelijkheden. We moeten er vlug bij zijn, Zeeland is populair in de vroege zomer.

William

Citaat van: Oscar op 07-03-2007  19:12 uDe bedachte Camping (camping molenhoek) is voor groepen al volgeboekt in "ons" weekend  :huilen:, morgen ga ik zoeken naar een andere camping en meteen bellen over de mogelijkheden. We moeten er vlug bij zijn, Zeeland is populair in de vroege zomer.

In die periode is het overal in Zeeland volgeboekt. Ik knoop er een nachtje in een hotel met mijn vriendin aan vast. Ik ben uiteindelijk in Zoutelande beland voor een 2-persoonskamer (maar dan wel aan zee).

William

Citaat van: Oscar op 07-03-2007  19:33 uHeb je alle campings al gebeld?

Ik hou van een zacht bed i.p.v. harde bobbels in mijn rug - ik heb me dus alleen maar op hotels gericht en die zaten zowat allemaal vol.

Oscar

Status :

* Gebeld met Camping Annafrisco en een mail gestuurd. Die weten maandag pas of er in ons weekend nog
  plaats is. Deze camping is 3,5 km vanaf de brouwerij.

* Op camping de Roompot was er nog wel plaats. 1 plaats, 80m2, zou voor een weekend (vrij/za/zo) incl. ± €90,- op 1 plaats
   zou je dan met 2 tentjes kunnen staan ( 2 - 4 personen). Deze camping is ± 2 km vanaf de brouiwerij

Als ik maandag van camping annafrisco uitsluitsel heb, ga ik meteen reserveren.


Oscar

Net even gebeld : RCN de Schotsman (± 4 km vanaf de brouwerij)
Zij bieden het volgende : plaatsen van 100 m2 welke €19,5 per nacht kosten. Hierop mogen maximaal 3 tentjes staan of 2 tentjes en 1 caravan/camper. Er was nog voldoende plaats. Dit is in principe erg voordelig. en 4 km is een lekkere wandeling (± 40 minuten).


Sjaak

heb je al geboekt? zou het wel snel doen voordat deze ook vol is.
Is er water aanwezig(meer)?

Oscar

Ik wacht even het weekend af, de laatste camping die ik sprak had nog voldoende plek. Maandag ga ik e.e.a. vastleggen en reserveren.

gelfling

4 Km is toch wel zo'n beetje de max. anders moeten we maar een taxibus delen.

Hopmans

Is er al iets bekend over de klassen?

Kunnen we nu eindelijk een blonde of een blonde ale van 5% of lager inleveren in de klasse A ?

 :(

Oscar

Citaat van: Hoppie op 11-03-2007  10:23 uKunnen we nu eindelijk een blonde of een blonde ale van 5% of lager inleveren in de klasse A ?

Binnen het LABO is er over dit "biertype" nog niet gesproken. Lastige hieraan is, is dat het biertype niet gedefinieerd is en zijn er commerciële voorbeelden van dit bier? Moeten er minstens 3 zijn die al ± 3 jaar op de markt zijn en in Nederland goed verkrijgbaar zijn.

Dus tot nu toen kun je dit type bier alleen nog maar in de vrije Klasse indienen.

Hopmans

Ach kom toch ...
Iedere kleine Nederlandse brouwer brouwt een blonde van 5%.

Texels Goud
Grunn Goudhaantje
Amsterdams blond
Plzen van het IJ
Het Volen

Waar is het gevoel voor onze biercultuur gebleven in plaats van die stomme beknopte Derek Walsh.

 :degroeten:

Oscar

Klopt ben ik helemaal met je eens. Ik zal het dit jaar eens bij het LABO in de groep gooien. Ik kom ze inderdaad zelf ook vaak tegen. Het wordt tijd dat deze inderdaad als biertype erkend wordt. Voor de officiële keuringen dient dit wel met het BKG overlegd worden. Je kunt natuurlijk wel snappen dat dit voor hun weer een biertype is waar ze op moeten "trainen" en zullen er bepaalde grenzen aan dit type gesteld moeten worden (Kleur, alcohol, bitterheid e.d.).

En tsja, wat Derek Wals betreft, je kunt hem wel negeren, maar vrijwel iedere keurmeester gebruikt zijn boekje. En voorlopig is hij de enige in Nederland die de biertypen duidelijk omschrijft en de grenzen "analyseert".

 :degroeten:


Jacques

Citaat van: Hoppie op 11-03-2007  18:23 uWaar is het gevoel voor onze biercultuur gebleven in plaats van die stomme beknopte Derek Walsh.

Derek is juist veel ruimer dan de weinig progressieve LABO-lijst.

Herman

Yep, de LABO lijst zorgt er voor dat ik jaarlijks weinig bieren inzend. En ik brouw niet voor wedstrijden, het moet toevallig uitkomen dat een bier binnen een klasse valt (komt jaarlijks toch een enkele keer/keren voor ;) )

Oscar

Herman, Ondanks dat je niet voor wedstrijden brouwt hoe zou de lijst uitgebreid moeten worden zodat je meer bieren zou kunnen inzenden?

MO

Oscar, hou nou eens op. Vorig jaar hebben we besloten op de LABO vergadering dat de irish ale (of hoe heet die Murphy's red klasse) en de Urtyp toegevoegd zouden worden. Iedereen was het erover eens, Peter vd Hurk zag geen probleem. En wat is er een jaar later gebeurd? Niets. Gaan we straks weer 2 uur vergaderen zonder beslissingen te nemen?

Oscar

Martin, check de labo biertypenlijst op de LABO website. De organisatie van onk 2007 behoort zich hieraan te houden, dus die kunnen dit jaar gewoon ingeleverd worden!   ;D  :weetbeter:

MO

Wauw, zonder dat dit ook maar ergens in notulen of iets dergelijks ben tegen gekomen, zijn deze biertypes toch toegevoegd. Super! Nou, Herman, kom maar op met vijf urtypen.

Herman

Citaat van: MO op 11-03-2007  21:25 uWauw, zonder dat dit ook maar ergens in notulen of iets dergelijks ben tegen gekomen, zijn deze biertypes toch toegevoegd. Super! Nou, Herman, kom maar op met vijf urtypen.

Ik zou wel willen, maar heb ze even niet staan. Ik brouw toch echt te weinig de laatste tijd. Alleen nog maar een Chouffe kloon dit jaar. Pils wordt te kort dag, alhoewel ... Eens proberen een perfecte giststarter te maken voor een kleine oertiep-batch?

MO

Go, Herm, go! Je hebt je er zoveel jaren over opgewonden. Nu kan je eindelijk inzenden en ... heb je geen bier.

Herman

Citaat van: Oscar op 11-03-2007  20:19 uHerman, Ondanks dat je niet voor wedstrijden brouwt hoe zou de lijst uitgebreid moeten worden zodat je meer bieren zou kunnen inzenden?

Daar ging mijn opmerking op zich niet over, ik bedoelde meer dat ik meestal bieren brouw die moeilijk in een hokje te proppen zijn. Bijv een pale ale, maar dan met 20% rogge. Dit wijkt dermate af van de standaards, terwijl het voor de vrije klasse niet speciaal genoeg is. Door schade en schande wijs geworden. Geeft niks, het bespaart me weer inschrijvingsgeld zullen we maar zeggen.

Herman

Ik zat eigenlijk te denken aan een classic American Pilsner om mijn Amerikaanse hoppen te kunnen gebruiken. Kan deze klasse niet toegevoegd worden. >:D

Caspar

Nou Herman,

Wat dacht je van een American Pale Ale, deze staat ook niet op de lijst, volgens mij heeft iedere forummer wel een exemplaar thuis staan, na MO's hop actie.  >:D

Groet Caspar

Oscar

Citaat van: Caspar op 12-03-2007  09:15 uWat dacht je van een American Pale Ale, deze staat ook niet op de lijst

Die zou je wellicht nog kunnen indienen als Pale Ale (GB).

Oscar

De Camping is geboekt  :hoera: :hoera: :dansen: :dansen: :elifant: :elifant:

We camperen dus op camping RCN de schotsman, ik ga uit van 16 slaap tentjes, op 1 plaats mogen 3 tentjes (of 1 camper+2 tentjes) staan, dus ik heb 6 plaatsen voor het ONK weekend gereserveerd. De betaling zal in 2 termijnen geschieden. Dus zodra ik de bevestiging binnen is en de kosten bekend zijn zal ik voor een ieder een kosten plaatje maken zodat we dat kunnnen verrekenen.

Mogelijkheden voor een BBQ zal ik tzt nog even informeren...maar ik denk dat we dat zelf moeten regelen...maar dat zal het probleem niet zijn.

 :degroeten:



Caspar

Goed geregeld Oscar,

Als ik iets moet betalen hoor ik het wel  :duimop:.

Groet Caspar

Oscar

sjaak aan jou is ook gedacht !



 ;D ;D :D

Oscar

Net nog even gebeld, de 3 van de 4 broeders hebben een andere accomodatie geregeld, dus heb ik het aantal plaatsen iets ingekort tot 4 plaatsen. Herman kan zijn tentje voor 1 nacht wel ergens tussen proppen, dat was geen probleem.

Bij mooi weer vrijdag avond kampvuurtje bouwen ? Dan neem ik mijn gitaar mee, gaan we bier liederen zingen  ;D ;D  samenvol

Caspar

Citaat van: Oscar op 12-03-2007  11:04 uBij mooi weer vrijdag avond kampvuurtje bouwen ?

Ik vrees dat dat niet zo makkelijk gaat op een camping... ik zou ook maar even navragen of we mogen BBQ'en  :proost2:.

Even wat anders, op zich is bier op kamertemperatuur niet verkeerd... maar zijn er mensen die koeling hebben  ;D (ook voor eventueel BBQ vlees).

Groet Caspar


Oscar

Volgens mij zitten we vlak aan het water, dus BBQ zal niet zo'n probleem zijn denk ik (ik zal het navragen). Het kampvuurtje zal wel eens niet mogen....

Qua koeling heb ik een kleine koelbox met koelelementen. Dus niet spectaculair groot.

JeroenCV

Ik heb een kratkoeler die volgens mij ook op de auto aansluiting (12v) werkt.

Caspar

Ik heb zelf een klein koelboxje met koelelementen.

Is er stroom op de campeer-plek? misschien kan ik ook wel zo'n krattenkoeler lenen.

stoker

Als je toch naast het water zit kan je evengoed een hele bak bier erin zetten.  ;)

Emile

Ik wil dit jaar voor het eerst meedoen, dus ik ben nog niet echt bekend met de procedure van inschrijven. Op de site kan ik niet echt een dead-line vinden voor wanneer je je ingeschreven moet hebben (of ik kijk er overheen). Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

Ik begrijp dat je vanaf half april je bier kunt inleveren. Betekent dit dus dat je voor half april een inschrijfformulier ingestuurd moet hebben?

Oscar

Emile de procedure is vrij simpel. Je kunt je vanaf heden al inschrijven tot ongeveer 2-4 weken voor de keuring (de deadline moet door de organisatie worden bepaald). Wellicht dat de bieren ± 1 week voor de keuring worden opgehaald. De keuring zelf vindt meestal 2 weken voor de prijs uitreiking plaats (Het daadwerkelijke ONK).

Na inschrijven en meestal pas na betaling krijg je je wedstrijd etiketten thuis gestuurd, die plak je op je flesjes (3 stuks per ingezonden bier) en dan kun je je bieren inleveren op het door jou aangegeven inleveradres.

Emile

Oscar, bedankt, helder antwoord. Ik namelijk nog niet precies welke bieren ik ga insturen, dus dan heb ik nog even de tijd. Maar ik wil toch rond half april de definitieve selectie  ;D klaar hebben.

Er staan nu nog 2 La Chouffe kloons te gisten: een van de twee zou ik willen insturen (wordt dus wel een beetje kort dag). Dus hoe meer tijd ik heb, des te beter.

Oscar

Ik zou een mailtje naar de organisatie sturen om de definiteive eind datum te weten te krijgen. Ook wel prettig voor de anderen. Wellicht dat ze dit dan ook op hun website vermelden. ;D

gelfling

inderdaad, bij mij staan ook nog 2 klonen te vergisten. Geen probleem, maar moet wel klaar zijn dan.

Sjaak

Citaat van: Oscar op 12-03-2007  10:47 usjaak aan jou is ook gedacht !



 ;D ;D :D

toppie Oscar, zal een lesplank meenemen. kan iedereen een rondje varen.
Heb je dan wel aan het water gereseveerd?

gelfling

Oscar, hebben we stroom op de plaats? Niet persé noodzakelijk, maar wel handig.

gelfling

Nog een vraagje oscar, Ik weet niet hoe je de verdeelsleutel wilt toepassen, maar ik denk dat er nog zeker 2 collega bierbrouwers in mijn vouwwagen willen slapen. Backheyde (wil) en Huub Krekels. Waarschijnlijk mijn vaders ook nog. Als we delen door het aantal personen zou dit niet eerlijk zijn ten opzichte van de rest. Wellicht is het handig om er gemakshalve van uit te gaan dat mijn vouwwagen vol ligt. Als dat niet zo is, is dat mijn risico. Noteer mij maar voor 4 personen.

Oscar

Gelfling als ik jou voor 4 reken, en dat de totale kosten door het aantal personen deel is dat voor de anderen natuurlijk voordeliger. Wellicht eerlijker om gewoon per plaats te verdelen?

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 13-03-2007  10:49 uGelfling als ik jou voor 4 reken, en dat de totale kosten door het aantal personen deel is dat voor de anderen natuurlijk voordeliger. Wellicht eerlijker om gewoon per plaats te verdelen....?

Je weet toch hoeveel man we zijn? Je weet totaal kosten? Delen door elkaar? Klaar, niet waar?

gelfling

Mij maakt het niet zoveel uit. Het zullen geen honderden euro's zijn. Per plaats is prima, per persoon ook. Het gaat om een leuk weekeind, als dat bij de prijs in zit ...  ;)

Oscar

De camping bevestiging is binnen, vanavond of morgen stuur ik iedereen een pb'tje voor de kosten. zo op het eerste gezicht zijn we pp minder dan 13 euries voor een geheel weekend kwijt.

We hebben 4 plaatsen bij elkaar, naast een surfclub vlak bij het water. We mogen de vrijdag vanaf 12.00 uur op de camping en moeten de zondag om 12.00 uur weer van de camping zijn. Volgens mij hebben we geen elektriciteit bij de plaatsen, maar dat ga ik nog informeren.

 :degroeten:

JeroenCV

Cool! Ik hoop er rond 12.01 te zijn (hahahaha).

Oscar

Alle kampeerders hebben een PB'tje gehad met de kosten en hoe deze te betalen. Indien je dit niet hebt ontvangen mij graag een PB'tje sturen

Johannes heeft op de valreep nog voor de camping afgezegd  :huilen: :huilen: :huilen: Dat had ie ook geen seconde later moeten doen, want dan had ie gewoon moeten betalen  ;D ;D Maar dit kost hem natuurlijk wel een fustje van 10 liter extra  :D

We staan nu dus met 11 tentjes en 17 personen. Mocht er nog iemand bij willen ... er is nog ruimte voor 1 of 2 tentjes.  :)

 :degroeten:

oranjeboombiertje

Als het kan wil ik nog wel van zaterdag op zondag op de camping blijven.

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Dat willen we allemaal denk ik. En volgens mij heeft oscar twee nachten geregeld, toch?

Oscar

Jazeker. En wesley, je kunt er nog bij ook voor een nacht en als je wilt voor 2 nachten ...

oranjeboombiertje

Het liefste kom ik op zaterdag en blijf tot zondag want op zaterdag ochtend moet ik eigenlijk nog werken ;D

 :degroeten:
Wesley

Sjaak

CiteerWe hebben 4 plaatsen bij elkaar, naast een surfclub vlak bij het water. We mogen de vrijdag vanaf 12.00 uur op de camping en moeten de zondag om 12.00 uur weer van de camping zijn. Volgens mij hebben we geen elektriciteit bij de plaatsen, maar dat ga ik nog informeren.

Moet ik een aggregaat meenemen Oscar? Anders heb ik geen bier (beertender) of >>>>>

Menno

Als ik het goed lees, dan is er voor jullie sowieso electra:
CiteerOp RCN de Schotsman is het riant kamperen en ook de verwarmde sanitaire gebouwen bieden alle comfort. U heeft altijd een plaats van ongeveer 100m2. Een watertappunt is overal in de buurt. Voor extra comfort kunt u een comfortplaats reserveren met 16 ampère elektra-aansluiting (i.p.v. 10 ampère), water aan- en afvoer en kabeltelevisie.

Bron: De Schotsman

 :degroeten:

JeroenCV

Dat zijn comfort plaatsen, niet onze plaatsen.

Menno

Citaat van: JeroenCV op 15-03-2007  11:34 uDat zijn comfort plaatsen, niet onze plaatsen.

Dat klopt, maar als ik lees:

CiteerVoor extra comfort kunt u een comfortplaats reserveren met 16 ampère elektra-aansluiting (i.p.v. 10 ampère), water aan- en afvoer en kabeltelevisie

Dan begrijp ik dat er dus standaard 10 ampère geleverd wordt en bij de luxere plaatsen 16 ampère, plus overbodig geneuzel ;D

Begrijpend lezen is niet mijn sterkste punt, maar dit is wat ik er uit opmaak. 8)

gelfling

Dat is goed nieuws! Electra! Ik zei licht en er was licht! Lang leve de koelkast!
Oscar, ik heb geen tent, maar een vouwwagen. Zal weinig uitmaken, maar toch..... Het geld maak ik vanavond over, als er nog wat bij moet i.v.m. de vouwwagen hoor ik dat graag tijdig.  :biersmile:

Sjaak

Kun je op een camping met een gewone verlengsnoer aan de gang of moet je een speciale hebben?

JeroenCV

Gewoon is goed genoeg hoor, elektronene zien het verschil vast niet...

Sjaak

ik bedoel de stekker, ik zie aan die caravans altijd rare met meerdere pennen

JeroenCV

(oeps dacht ik toch echt dat je over het snoer zelf had :verbergen: )
Zover ik weet is dat de stekker om tijdens het rijden de verschillende lampjes te laten branden, en heb je daarnaast een gewone stekker voor normale stroom. Maar ik campeer altijd in tentjes, dus zeker weten doe ik niet.


halikidee

Er wordt volgens mij een stekker bedoeld die je overal in Europa op de campings tegenkomt en bij caravans/campers.
Ik meen dat ze EC stekkers heten, maar kan me ook vergissen in de naam.
Het is in ieder geval een blauwe stekker.
Met deze stekker hoef je niet in ieder land weer een nieuwe stekker aan te schaffen of te huren voor op de camping.

Oscar

Net even met de camping gebeld en goed nieuws  :dansen:

* We hebben electra bij de plaatsen  :hoera: :hoera:
* Ze bieden de mogelijheid voor het huren van een gas BBQ  :elifant:
* Vlees e.d. kunnen we van te voren daar bestellen   :dansen:
* Indien we vlees o.i.d. zelf menemen kunnen we het daar ook in de koeling leggen.  :elifant:
* Kampvuurtje is niet toegestaan !  :neenee:


Sjaak

Citaat van: Oscar op 15-03-2007  13:12 uNet even met de camping gebeld en goed nieuws  :dansen:

* We hebben electra bij de plaatsen  :hoera: :hoera:
* Ze bieden de mogelijheid voor het huren van een gas BBQ  :elifant:
* Vlees e.d. kunnen we van te voren daar bestellen   :dansen:
* Indien we vlees o.i.d. zelf menemen kunnen we het daar ook in de koeling leggen.  :elifant:
* Kampvuurtje is niet toegestaan !  :neenee:



Is de bbq betaalbaar en groot genoeg voor ons cluppie/ of zal ik voor de zekerheid mijn wokbbq meenemen? :nut:
Zullen we vlees daar bestellen of zelf meenemen? :weetniet:
Top elektra, ga wel op zoek naar een ec stekker. kunnen we ook normale verlichting meenemen ipv zaklantaarns. :lekkerbier:

Oscar

De BBQ's die ze verhuren zijn voor 20 personen..lijk mij groot genoeg

halikidee

Ik heb het nog even gegoogled.
De naam voor de blauwe stekker is CEE stekker of Euro stekker
Dit effe ter info.

Sjaak

Citaat van: Oscar op 15-03-2007  13:19 uDe BBQ's die ze verhuren zijn voor 20 personen..lijk mij groot genoeg
lijkt mij ook , dus neem ik de mijne niet mee. ::)
Wel nog even een CEE stekker kopen en dan hebben we stroom voor 1. beertender en lampje :hoera:
wanneer gaan we . volgende week ??? onee pas in juni :biersmile:

Oscar

Sjaak met een stekkerbak zou mijn thuistap er ook nog bij kunnen ? verder is een olielampje ook wel gezellig

Sjaak

Citaat van: Oscar op 15-03-2007  13:50 uSjaak met een stekkerbak zou mijn thuistap er ook nog bij kunnen ? verder is een olielampje ook wel gezellig
ja ik neem ook een stekker bak mee, voor jouw thuis(camping)tap, olielampje mag dat? ivm brand? ja gezellig.

Oscar

hahaha dat was inderdaad mijn eeste vraag...zal in overleg wel kunnen denk ik....als we aardig doen en flesje bier aan die man geven :proost2:
maar we hebben stroom, dus we kunnen de camper van gelfling als centrale koelkast gebruiken  :D :D :D :D

Caspar

Jongens, dit klinkt allemaal goed! Ik heb er zin in  samenvol

gelfling

Het is een CAMPER, maar een VOUWWAGEN!  :neenee:

Staat natuurlijk altijd ter beschikking! Al is het voor fouragetent.

Sjaak

he Hoppie,
neem jij een halve koe mee voor de bbq? :dansen: en bier samenvol

Hopmans

Een halve koe klinkt goed.
Of een varken aan het spit.
Dan mag Mo draaien, gezien het feit dat hij toch geen vlees eet.  ;D
Bier neem ik ook mee.

 :degroeten:

Sjaak

Citaat van: Hoppie op 15-03-2007  16:42 uEen halve koe klinkt goed.
Of een varken aan het spit.
Dan mag Mo draaien, gezien het feit dat hij toch geen vlees eet.  ;D
Bier neem ik ook mee.hoeveel :proost2:

 :degroeten:

Henielma

Ik zal zo'n blauwe CEE steker meenemen voor de stroomaansluiting met een verlengkabel.

Fijn dat er stroom is.

Johannes

Citaat van: Hoppie op 15-03-2007  16:13 uBalen dat Johannes niet komt.  :(

Ik kom wel, heb alleen een ander logeerplekje.

Oscar

Zitten jullie in een huisje dichterbij de brouwerij ?

Johannes

Nee, niet dichterbij ik geloof op 12 kilometer afstand. Dus in het ergste geval 15 km vanaf jullie camping. (Ik reis met de broeders richting Zeeland en die hadden elders al een onderkomen.)

Uiteraard ga ik wel mee prONKen!

Sjaak

Citaat van: Henielma op 15-03-2007  21:18 uIk zal zo'n blauwe CEE steker meenemen voor de stroomaansluiting met een verlengkabel.

Fijn dat er stroom is.
Dus hoef ik geen CEE stekker te kopen? en kunnen we verdelen uit jouw verlengsnoer?
 :degroeten:

gelfling

Sjaak, je hoeft niet per se een stekker te kopen. In mijn standaard kampeer uitrusting zit een dergelijke stekker. Wellicht nog wel 1-2 meer.
Verdelen kan altijd, maar we moeten op de 4 ampère letten. Beter is om de beertenders, tapinstallaties en koelkasten niet allemaal op 1 groep te plaatsen. Maar ik heb een aantal stekkers, dus dat gaat allemaal goed komen.

Sjaak

Citaat van: gelfling op 16-03-2007  11:20 uSjaak, je hoeft niet per se een stekker te kopen. In mijn standaard kampeer uitrusting zit een dergelijke stekker. Wellicht nog wel 1-2 meer.
Verdelen kan altijd, maar we moeten op de 4 ampère letten. Beter is om de beertenders, tapinstallaties en koelkasten niet allemaal op 1 groep te plaatsen. Maar ik heb een aantal stekkers, dus dat gaat allemaal goed komen.

Ik ga misschien al een paar dagen eerder,om lekker te gaan windsurfen, soort weekje van maken en moet dus zelf ook wat regelen om stroom te hebben, want ik moet als ik een week blijf, mijn auto maar vol proppen met bier en mijn koelbox op 12 volt ergens op aansluiten?
Misschien zijn er wel meer brouwers die willen windsurfen, ik kan wat exrtra palnken meenemen? ???

Menno

Citaat van: gelfling op 16-03-2007  11:20 uVerdelen kan altijd, maar we moeten op de 4 ampère letten.

4A? Ik dacht dat ik 10A gelezen had?  ;)

Caspar

Even een praktisch vraagje m.b.t. de wedstrijd:

Zijn er helemaal geen inlever-adressen in omgeving Amersfoort... Iemand van de Amervallei  ??? ??

Groet Caspar

Herman

Tja, ik heb iets soortgelijks. Ik vermoed dat men niet de inleverlijst van vorig jaar heeft geraadpleegd, ik was vorig jaar ook inleveradres, nu is er dus ook geen adres in omg. Groningen.

Oscar

Inderdaad wel raar. Aangezien de Amervallei en Het Groningse gilde sinds dit jaar bij de LABO zijn aangesloten. Dus ik zou er een mailtje naar de organisatie aan wagen!

Huub Krekels

Ik stond het vorig jaar ook vermeld als inleveradres. Tot mijn verbazing zag ik, dat mijn naam er niet meer bij stond. Alsnog gebeld met de organisatie om mij op de lijst te zetten.  :denken: Kreeg toen een mail of ik met de ingeleverde bieren naar Oss wil rijden om ze daar af te geven zodat men niet teveel adressen af moet gaan. Niet erg handig. Oss ligt toch niet zo dichtbij voor mij. Ik ben best bereid om het een en ander te doen. Ik vraag mij wel af bij wie ik de reis moet declareren. Ik ben echt niet van plan om voor de organisatie te gaan betalen. Je regelt het goed met de inleveradressen of je regelt niets. :neenee:


Herman

Ik heb een mailtje gestuurd, ga er van uit dat het wel goed komt. Zelf rijden vind ik inderdaad zot.

MO

Toen wij het BONK organiseerden, was de grootste kostenpost het ophalen van de bieren. Alle uithoeken van Nederland afrijden hoort er gewoon bij voor die 4 euro (of 4,50 euro) per ingeleverd biertje.

Huub Krekels

Dat is ook mijn mening.!!

Johannes

Binnen het labo is al eens gesproken over een inzamelsysteem. Dat zou voor het organiserend comite erg handig zijn. Huub wellicht betalen ze je reiskosten gewoon? Dat zou ik niet meer dan normaal vinden, zeker als het een lange afstand betreft.

Huub Krekels

Het zal mij benieuwen. Het "donkere" zuiden zal toch hun biertjes in moeten leveren. Overigens kom ik met Gelfling ook naar de camping voor het ONK en het pre-Onk.  :dansen:

Oscar

Citaat van: Johannes op 17-03-2007  18:53 uBinnen het labo is al eens gesproken over een inzamelsysteem.

Klopt, Wellicht dat dat dit jaar wat uitgebreide aan de orde zal komen op de LABO vegadering. Jan Willem F ( ;D) zou hier een opzetje voor maken geloof ik. Hoewel ik vind dat je als organisatie er voor moet zorgen dat je voldoende inlever punten over geheel Nederland hebt, en dat het ophalen gewoon in de begroting moet worden meegenomen, is het natuurlijk vast wel mogelijk een soort verzamelsysyteem op te zetten. Indien een organisatie daar weer een vergoeding voor moet geven, schiet je er financieel niets me op. In het verleden heb ik ooit eens de bij mij ingelverde
bieren naar Zwolle (St Petrie gilde) "moeten" brengen op verzoek van de organisatie. Toen heb ik even  gezellig gekletst bij de Voorzitter van die vereniging, en zijn "brouwerijtje" even  bekeken. Altijd wel aardig hoor.

Desalwelteplus vind ik het jammer telkens weer kleine hiaten in de organisatie te merken. Terwijl het protocol voor het organiseren van een ONK gewoon bekend is en is gedocumenteerd.

 :degroeten:

Oscar

Misschien een beetje vroeg, maar toch alvast de vraag:

voor de zaterdag is een BBQ gepland. Ik neem aan dat iedereen die op de camping verblijft ook mee doet met de BBQ? Zijn er nog mensen die niet op de camping verblijven maar toch gezellig mee komen BBQ'en?

 :degroeten:

JeroenCV

Tuurlijk doe ik mee, en wat doen we vrijdag avond?

JeroenCV

Tuurlijk, maar ik bedoel het avond eten. Of komt iedereen na het eten pas naar de camping?

Caspar

Hahaha, ik ga denk ik een patatje halen of zo. Het is mijn bedoeling om rond een uurtje of 2 al op de camping te zijn!

Oscar

Jeroen eten op de vrijdag regelen we wel ter plekke met de mensen die aanwezig zijn, komt wel goed. Lekker ad hoc met 20 man een restaurant binnen lopen.: "U had gereserveerd ?"  :D

Sjaak

Hebben ze dan zo'n groot restaurant in het dorp ???
Maar waarom eten, ze zeggen toch één biertje is twee bruine boterhammen. ::)

MO

Ik BBQ niet mee. Ik houd het wel op bier en een boterham.

Sjaak

Citaat van: MO op 19-03-2007  11:22 uIk BBQ niet mee. Ik houd het wel op bier en een boterham.

Doe maar weer dubbel. ;D
Ik bbq wel mee hoor.

Herman

Ik ben overigens best benieuwd naar de huisregels van de camping. Iedereen stil om 22 u, we zijn een familiecamping? Nee toch hopelijk?

Oscar

We zitten aan het water dus dat zal wel niet, maar echt lawaai maken zal wel niet gewaardeerd worden.  :D

Oscar

Citaat van: MO op 23-03-2007  08:34 uIk heb met mijn gezin een heerlijk huisje gehuurd voor het weekeinde.

Kamperen is echt veeel leuker  >:D >:D  Leuk huissie hoor !

MO

Of toch niet? Er is nog een (dure!) bungalow vrij op de Schotsman, de PrONK camping dus. Dat beslissen we vandaag nog. Ik zou toch graag dicht bij jullie willen zijn....

Oscar

Citaat van: MO op 23-03-2007  08:58 uIk zou toch graag dicht bij jullie willen zijn....

Dat zou inderdaad wel gezellig zijn. Is Camperen op diezelfde camping (aan de andere kant, de camping lijkt mij vrij groot) geen optie ?
Dan kunnen vrouw en desnoods kinderen zaterdag avond gewoon mee BBQ'en Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Of eet je hele gezin geen vlees ?

 :degroeten:

JeroenCV

Citaat van: MO op 23-03-2007  08:58 uIk zou toch graag dicht bij jullie willen zijn....

aaaaaaaaaa, wat lief......hmmm of is het ter controle????

Citaat van: Oscar op 23-03-2007  09:18 uDan kunnen vrouw en desnoods kinderen zaterdag avond gewoon mee BBQ'en of eet je hele gezin geen vlees ?
Je hebt toch ook vegatarische bbq? houden we een deeltje van de bakplaat voor MO+family apart

MO

Net als overal ben ik thuis ook de eenzame vegetariër. Camperen blijft een gok, het kan goed weer zijn of het hele weekeinde regenen. Vorig jaar hadden we ook heel slecht weer tijdens het ONK. We hebben dus een tent, geen caravan of vouwwagen en onze jongste is nog maar 1,5. Dan is een huisje toch heel comfortabel. Bijkomend voordeel is dat we alle ramen dicht kunnen doen als een zeker veldje heel veel herrie maakt de ganze nacht.

Oscar

Zo, de betaling voor de camping is onderweg, hiermee is alles definitief gereserveerd.

Het wordt al weer mooi weer. Nog 10 weken ... Binnenkort maar eens even wat biertjes inzenden. Ik wil er nog eentje voor het ONK brouwen. Die staat over 3 weken gepland.

Sjaak

Mooi werk Oscar,
Dan kan ik ze eerdaags even bellen of ik woensdag al kan staan, ga lekker een paar daagjes surfen en  :lekkerbier: drinken
Een beetje vooroefenen  ::)
Mocht ik iemand meenemen die niet op de lijst staat dan betaald hij bij jouw de dagen dat het pronk er is?

Oscar

Citaat van: sjaak op 26-03-2007  14:55 uMocht ik iemand meenemen die niet op de lijst staat dan betaald hij bij jouw de dagen dat het pronk er is?

Yep, dat geld gaat dan in de barbeque pot  ;)

BuBS

HI Jongens,

Ik slaap gewoon thuis in mijn eigen bed, maar ik kom zeker even langs op het Pronk.
Als dat mag tenminste?

Gr BuBs

Oscar

Citaat van: BuBS op 26-03-2007  17:57 uAls dat mag tenminste?

Tuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

MO

Ik heb vandaag het huisje op de Schotsman gereserveerd. We gaan een hele week. Heb er zin in, stuur aardig wat bieren in denk ik.

JeroenCV

MO, niet teveel insturen; ik wil ook wat insturen en te veel concurrentie is niet goed.  ;) En daarnaast, je moet het de keurmeesters niet te moeilijk maken, door ze te veel te laten keuren.

MO

Haha, ik stuur mijn superbitter in en mijn mega quadrupel van 13%. Na deze bieren proef je helemaal niets meer! Zij wilden keurmeester worden, ik niet.

MO

Oscar, kan het zijn dat er een fout staat op de labo site bij de biertypen. De bovengrens voor bitterheid bij pale barley wine moet volgens mij geen 100 maar 35 zijn (zie biertypen gids en BA styles).

Oscar

Citaat van: MO op 27-03-2007  21:34 uOscar, kan het zijn dat er een fout staat op de labo site bij de biertypen. De bovengrens voor bitterheid bij pale barley wine moet volgens mij geen 100 maar 35 zijn (zie biertypen gids en BA styles).

Martin, meteen even nagekeken. Deze lijst is in het verleden door het LABO opgesteld (volgens mij door Mark v/d Steen van het Bergse gilde). En de waarden wijken iets af van het keuringsboekje van DW. Het type wat jij noemt wijkt inderdaad wel erg veel af, maar het staat zo in het reglement. Dus op de Website wil ik het dan maar nog even niet aanpassen. Het is een kleinigheidje, maar dat gooien we of 02/06/07 even kort in de groep... ;)

MO

Laatse nieuws van Jan Passieux (Voorzitter Deltabrouwers) - e-mail 27 maart -

Hier nog even de belangrijkste data voor het ONK 2007.

bier inleveren:     18 april tot 18 mei
ophalen:               19 - 20 mei
keuring:               25 - 26 mei
ONK:                   2 juni

de volgende bierklasse worden gebruikt: A-B-C-D-V  + de E klasse (La Chouffe kloon)

Voor de bierverenigingen: Let op er komt geen wedstrijd boekje

Caspar

Begin april maar eens een proefsessie houden, om te kijken welke bieren ik in ga leveren. Ik denk dat ik 3 a 4 serieuze kandidaten heb  :brouwen:.

Groet Caspar

JeroenCV

Idem voor mij, ik hoop dat mijn pils op tijd klaar is.

MO

Zo, even een selectie van mijn ONK bieren gemaakt. Ik kom op 15 inzendingen! Dat is wel een diepte investering. Vier van de 15 bieren zijn nog niet gebotteld, dus daarvan kan ik pas over een maand beoordelen of er wat bij zit.

Oscar

Hmm even rekenen... :denken: Ik kom op zo'n 3 tot 4 inzendingen misschien 5...

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 28-03-2007  09:37 uIk kom op 15 inzendingen! Dat is wel een diepte investering.
"Zij wilden keurmeester worden, ik niet."
Als je dat wel gedaan had, was je nu goedkoper uitgeweest.

Hopbier

Adrie

Ik heb veel te weinig gebrouwen afgelopen jaar, maar een of twee bieren moet er toch wel in zitten. Ook met De Vier Broeders komen we niet ver dit jaar. Hopelijk weten we er nog net twee bieren uit te persen.

MO

Eigenlijk speelt geld geen rol. Wat kan mij die 60 euro schelen. Ik wil een goede beoordeling en die zal ik ook wel krijgen. Keurmeester wil ik inderdaad absoluut niet worden.

Oscar

Citaat van: Adrie op 28-03-2007  09:52 uHopelijk weten we er nog net twee bieren uit te persen.

Je hebt natuurlijk wel een titel te verdedigen    :D :D

Adrie

Nou, Oscar, ga er maar vanuit dat de Broeders dit jaar niet in de prijzen gaan vallen. We hebben de herschepping van ons kampioensbier, een blond die te droog is geworden en op dit moment staat er een witbier te gisten. Hopelijk wordt die goed, maar dat is nog afwachten.

Emile

Citaat van: MO op 28-03-2007  09:37 uZo, even een selectie van mijn ONK bieren gemaakt. Ik kom op 15 inzendingen!

He, is dat mogelijk dan? Ik ging er van uit dat je in iedere categorie maar één bier kunt insturen. Maar dat heb ik verkeerd begrepen als ik MO zo hoor.

Oscar

Emile, je mag zoveel bieren insturen al jij wilt, zelf als jij 4 tripels wilt insturen is er niemand die jou tegenhoudt.

Caspar

Toch maar eens een mailtje gestuurd naar de Amervallei en de organisatie, waar ik mijn bieren in kan leveren in Amersfoort e.o.

Is er al iets bekend over het verzamelen van de ingezonden bieren?

Groet Caspar

Oscar

Citaat van: Caspar op 03-04-2007  21:11 uIs er al iets bekend over het verzamelen van de ingezonden bieren?

CiteerHet is mogelijk uw inzending in te leveren vanaf 18 april tot en met 18 mei 2007. Vanaf 19 mei 2007 worden de flesjes opgehaald.

Lijkt mij duidelijk toch? Gewoon inleveren bij het door jou geselecteerd inleveradres voor 18 mei, de rest gaat vanzelf goed. :proost2:


Nog even dit: voor wat betreft de barbeque op de zaterdag. Ik probeer dit door de campingwinkel te laten regelen (dus een BBQ bestellen voor x personen). Ik schat dat dit ± € 10,- pp gaat kosten, bier is gratis heb ik gehoord  :D :D  Ik ga er vanuit dat een ieder die op de camping staat op zaterdag, ook mee barbecu. Als er anderen mee willen barbecuen (de 4 broeders ?, Johannes ? EBC ? Bubs ?) gaarne per PB aan mij melden. Dan regel ik dit te zijner tijd en uiterlijk 2 weken voor het ONK (Einde inleverdatum is ook laatste aanmeld datum  ;) ).

Betaling dan gaarne op de vrijdag voordat er bier gedronken wordt  ;D

Exacte prijs van de BBQ laat ik te zijner tijd wel weten. Indien je niet mee wilt barbecuen (en je staat op de camping) gaarne ook aan mij per PB melden.

 :proost2:  :degroeten:

Caspar

Oscar, om te beginnen... ik BBQ uiteraard mee  ;D.

Verder bedoelde ik of de Deltabrouwers naar de inleverpunten toe komen rijden, of dat de inzamelaars allemaal naar Zeeland moeten rijden?

Tot nu toe, lijkt de inleverlijst definitief... geen inleverpunt bij de Amervallei in Amersfoort (al heb ik de organisatie gevraagd of zij wel benaderd zijn  ???).

Groet Caspar

Oscar

Citaat van: Caspar op 04-04-2007  21:02 uVerder bedoelde ik of de Deltabrouwers naar de inleverpunten toe komen rijden, of dat de inzamelaars allemaal naar Zeeland moeten rijden?

Caspar, de organisatie haalt de flesjes zelf op, het zou toch te gek zijn al je als inleveradres zelf moet gaan rijden.

Toch vreemd,dat bij de Amervalei geen inleveradres zit  ???, maar almere is toch ook wel te doen. Misschien dat iemand van de amervallei zelf het initiatief kan nemen, en dan de organiesatie bellen en vragen of ze die op route kunnen komen ophalen..Tsja verzin ik ook maar..

Herman

Ik heb vandaag bericht gehad dat ik als inleveradres ben wordt toegevoegd. Bij deze zijn alle Grunnegers en Drenten dus verzekerd van een adres in de buurt.

Caspar

Klopt Oscar,

Ik heb de Amervallei ook gemaild.

Anders rij ik inderdaad wel even naar Almere. Forummers uit Amersfoort kunnen mij wel een PB'tje sturen... in ruil voor een lekker biertje neem ik hun inzendingen ook mee  ;).

Groet Caspar

JeroenCV

Hoeveel mensen komen er bij de PrONK een biertje drinken? Ik kan wel voor glazen zorgen namelijk.

gelfling

Jeroen,

Ik denk dat het handiger is dat iedereen zijn eigen glas meeneemt? Alhoewel, een aantal extra glazen kunnen nooit kwaad.
Ik heb een emmer met spoelborstel en glazenreiniger, zal deze ook meenemen.

We doen overigens met 4 personen mee aan de BBQ.

JeroenCV

Ach ik kan gewoon bij een opslag van 50.000 proefglazen komen.

gelfling

Beter 1 vol glas in de hand als 50.000 lege glazen.......  :clownsmile:

Sjaak

Citaat van: JeroenCV op 12-04-2007  08:34 uAch ik kan gewoon bij een opslag van 50.000 proefglazen komen.

Neem voor mij maar een aantal mee, want ik begin op woensdag al op de camping met voorproeven en er zal heus wel een paar glazen sneuvelen.
Tot dan
 :degroeten:
Sjaak

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 12-04-2007  08:34 uAch ik kan gewoon bij een opslag van 50.000 proefglazen komen.

Jeroen, SUPER! Is wel handig als er ook proefglaasjes zijn. Dus neem maar een paar dozen mee.  :duimop:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 12-04-2007  17:29 uJeroen, SUPER! Is wel handig als er ook proefglaasjes zijn. Dus neem maar een paar dozen mee.  :duimop:

Wordt geregeld.

JeroenCV

Zo ik heb me net ingeschreven. Ik doe met 4 biertjes mee. Nu even wachten op de etiketten en dan ga ik ze inleveren in Leiden.

Herman

Ik moet me nog inschrijven, zal es kijken welke bieren het gaan worden.

Ik vraag me overigens wel af welk biertype K?h en M?er Helles zijn, beetje slordig die typefouten. Oscar? ;)

Oscar

Citaat van: Herman op 13-04-2007  21:46 uIk vraag me overigens wel af welk biertype K?h en M?er Helles zijn, beetje slordig die typefouten. Oscar? ;)

Herman, zeer scherp opgemerkt...zo'n pull-down menu-tje kan denk ik niet met een ö en een ü overweg. dus ik heb even de site gehacked en dit
snel hersteld naar een "kolsch" en een "Munchener helles"

 :duimop:

Herman

Toppie, strakke actie. Ik wist wel wat bedoeld werd maar anderen hoeven er natuurlijk niet naar te zoeken. Er zijn overigens meer onleesbare tekens op de site, maar dat is denk ik het pakkie-an van de Deltabrouwers?

Oscar

Citaat van: Herman op 13-04-2007  22:14 uEr zijn overigens meer onleesbare tekens op de site, maar dat is denk ik het pakkie-an van de Deltabrouwers?

Yep  ;) Ik ga niet de hele site controleren....dat is hun verantwoording.... ;D

EBC

Ik ben vandaag eens gaan scouten op de camping.
Ik heb ook fotootjes. Zal ik ze posten, of willen jullie dat het een verrassing blijft?

gelfling


JeroenCV

Citaat van: EBC op 14-04-2007  18:49 uIk ben vandaag eens gaan scouten op de camping...
Ik heb ook fotootjes. Zal ik ze posten, of willen jullie dat het een verrassing blijft?

Ik heb al stiekem via google earth zitten bespieden hoe het eruit ziet. Maar mooie foto's zijn altijd welkom hoor!

EBC

Op dit veldje, links waar die vele kleine tentjes staan, is jullie plekkie.


De huidige bewoners doen het met Bavaria, dat moeten jullie beter kunnen!


Ik heb zelf ook een plek gereserveerd en wat smeergeld betaald om vlak bij jullie te mogen slapen. Dit is het uitzicht van mijn plek op die van jullie...


De waterplaats:


Een uitzichtje op Veere en het Veerse Meer voor de surfers, zwemmers, vissers onder ons:


Voor de daredevils is er ook een waterskibaan:


En dan de plaats van de triomf en nederlaag:


Oscar

Kijk, dat ziet er super gezellig uit..... :elifant: Jeroen jij had toch een party tent ?? wel meenemen hoor...maken we er een mooi kampje van  :dansen:

Menno

Mijn vrouw en ik moeten vreselijk lachen om jullie enthousiasme! :groots:

Het lijkt wel een jeugd-kamp, zonder begeleiding... ;D

Maar goed, het ziet er prima uit, wij wensen jullie tzt heel erg veel plezier toe! :duimop:

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 16-04-2007  21:07 uJeroen jij had toch een party tent ?? wel meenemen hoor...maken we er een mooi kampje van  :dansen:

Ik neem mee:
- tentje om mijn lichaam te laten rusten
- hoop proefglazen voor het proeven
- partytent voor het kampje
- kratkoeler
- paar kratten met biertjes.

Oscar

Met een beetje geluk neem ik ook nog mijn kleine koelkastje mee... (waarmee ik mijn ondergister(s) maak). :dansen:

gelfling

Ik neem mee:

Vouwwagen met gezellige voortent (wellicht nog gezelliger in combinatie met de partytent).
Voldoende stroomvoorzieningen voor het aansluiten en gebruiken van diverse elektronische noodzakelijke apparaten.
Spoelemmer/borstel/spoelmiddel.

En natuurlijk 4 man sterk met hele goede zin.  :elifant:

Niet te vergeten: veeeeeeel koffie!

Caspar

Klinkt zeer goed allemaal! Ik neem een tent, mijn Hobbybrouwen T-shirt en veeeel bier mee (ik wil ook behoorlijk wat ruilen  ;D)...

Hmmm, misschien ook een pakje Saridon voor de ochtend na het proeven van 40 bieren  :ziek:

Groet Caspar

MO

Zojuist mijn dertien bieren ingeschreven. Ik overdrijf een beetje dit jaar maar het zijn toch allemaal geschikte bieren. Echter, heb ik iets over het hoofd gezien? Van mijn on-line bankieren programma moet ik een plaats invullen bij overmaken van bedragen maar op de onk2007.brouwen.nl site krijg ik wel een gironummer maar geen plaats waar Delta Bieren Festival is gevestigd. Heb nu gegokt op Goes maar of ze dan die 52 euro van me krijgen?

Oscar

Ik las vandaag in de Deltabrouwers Nieuwsbrief de Professor Beatsle aanwezig zal zijn voor een lezing en het signeren van zijn nieuwe boek!

JeroenCV

@MO het is inderdaad Goes, bij de postbank krijg je automatisch melding dat de ter naam stelling op Goes staat, gevolgd door de vraag of je dat goed vindt.

Emile

Ik heb me eergisteren ook ingeschreven en geld overgemaakt via de Postbank. De naam wordt inderdaad automatisch aangegeven.

Ik doe, voor het eerst, mee met het ONK en ben dan ook heel benieuwd hoe alles zal verlopen. Ik heb 7 bieren ingeschreven, waarvan de laatste afgelopen zondag gebotteld is (Weizen). Dat wordt dus nog spannend of het met dit bier ook gaat lukken.

Wel grappig dat in de e-mail ter bevestiging als titel het volgende staat: "Inschrijving Bokbier Open Nederlandse Kampioenschappen 2005". Ik schrok dus, omdat ik dacht me eerst voor het verkeerde opgegeven te hebben.

Maar het zal wel een typefout zijn van de organisatie en ik hoop dus dat ik me inderdaad goed ingeschreven heb.

Oscar

Citaat van: Emile op 18-04-2007  14:35 uWel grappig dat in de e-mail ter bevestiging als titel het volgende staat: "Inschrijving Bokbier Open Nederlandse Kampioenschappen 2005".

Slordig !! Hebben ze niet goed getest, is gewoon een foutje in het verzendformulier...

Hans (Lagos)

Zijn er al mensen die de etiketten al hebben ontvangen? Ik wil mijn bieren eind vd maand mee nemen op een bezoek in Nederland maar ik heb de etiketten nog niet ontvangen.

JeroenCV


Oscar

Doen ze denk ik pas o het laatst..een bulk zending, is goedkoper en efficienter met het uitprinten van de etiketten en het bij elkaar zoeken van de etiketten.

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 18-04-2007  16:08 uDoen ze denk ik pas o het laatst..een bulk zending, is goedkoper en efficienter met het uitprinten van de etiketten en het bij elkaar zoeken van de etiketten.

Hmmm dan heeft Hans in Spanje een klein probleempje... Hans ik zou de Deltabrouwers een belletje/mailtje sturen en vragen of je misschien de etiketten eerder kan ontvangen.

gelfling

@hans: Ben je op moment supreme ook aanwezig? Of laat je je via internet verassen?

Hans (Lagos)

Ik heb ze zojuist gemaild, ik ben eind van de maand in NL en ik laat mijn bieren bij mijn dochter achter, ik hoop dat zij de etiketten dan naar haar willen sturen, als haar vriend ze tenminste niet leegdrinkt.  ;D

Citaat van: gelfling op 18-04-2007  18:16 u@hans: Ben je op moment supreme ook aanwezig? Of laat je je via internet verrassen?

Ik denk het niet. Verrassen? Tot nu toe brouw ik elke keer een ander bier en elke bier is dus steeds weer een experiment.

Hopmans


CiteerDoen ze denk ik pas o het laatst..een bulk zending, is goedkoper en efficienter met het uitprinten van de etiketten en het bij elkaar zoeken van de etiketten.

Als het maar niet gaat zoals vorig jaar.
Daar werd ik knap zenuwachtig van (agressief eigenlijk  :bokser: ).


 :degroeten:

Caspar

Zo, ik heb ook 5 bieren ingeschreven... 2 bieren zijn niet super toppie, maar ik wil ze wel een kans geven en ben benieuwd wat de keurmeesters ervan vinden. 3 bieren horen bij de beste die ik ooit ingezonden heb  :).

Wie weet zit er een prijsje in dit jaar  :biersmile:

Groet Caspar

Oscar

Hier wat foto's van het ONK terrein. Na wat biertjes lekker in het gras rollen.... ;D :proost2:

JeroenCV

Ik kwam thuis vandaag....eerst diep teleurgesteld dat mijn hoppen en gisten van Brouwland nog niet binnen zijn (leuk die pakketdienst  :bokser:) Maar toen lag er een brief....met etiketten :hoera: :elifant: :groots: :dansen:

Hopmans


Citeer3 bieren horen bij de beste die ik ooit ingezonden heb 

Het beste bier wat ik ooit heb gebrouwen was mijn bokbier.
Eén na laatste plaats.  :-\

 :degroeten:

Caspar

Ach ja, als ze slecht scoren kunnen we weer lekker ouderwets zeiken op de keurmeesters  ;D

 :degroeten:

MO

Ja, goed idee. Het zal mij ook wel weer gebeuren dat mijn beste bieren de slechtse beoordeling krijgen en vice versa. Gisteren heb ik ook mijn etiketten ontvangen, ga binnen kort maar eens plakken. Ze waren al bij nr 45 in klasse D dus dat gaat goed!

Oscar

De Deltabrouwers maken er wel weer wat moois van. 
 


 :proost2:

Gerb

Zijn er geen hobbybieren van de tap te drinken?

EBC

Ja hoor, ik neem er een paar mee voor het Pronk...in beperkte hoeveelheid weliswaar.

Johannes

Citaat van: Gerb op 27-04-2007  17:01 uZijn er geen hobbybieren van de tap te drinken?

Ja, van de 4 broeders. Maar of het verstandig is om dat aktief te promoten?

Brouwerken

Jullie moeten bieren inleveren in 30 cl flesjes. Als je wil meedoen vanuit België, welk formaat flesje mag je dan nemen ?? Ma g je de duvel flesjes nemen van 33 cl ?? Ben ook aan het overwegen om een inzending te doen.

Oscar

Ik zou dan wel flesjes van 33 cl nemen, maar niet de duvel variant, meer de langere variant van de eurofles.

Deze dus


Maar je zou ff met de organisatie kunnen overleggen

Johannes

Citaat van: Brouwerken op 27-04-2007  18:35 uwelk formaat flesje mag je dan nemen ??

Maakt niet uit, als buitenlandse deelnemer ben je niet verplicht om de euro fles te gebruiken. Gebruik dus wat je wilt. Zie het reglement op www.labo.nu.

Johannes

Stom van mij. Ik had natuurlijk moeten zeggen dat je dat pijltje op je beeldscherm naar de tekst 'reglement' moet bewegen om daar vervolgens op te klikken. Maar ja, dan ben je er nog niet, dus daarom:

CiteerOm herkenbaarheid vanwege uiterlijke kenmerken te voorkomen, dient het bier te worden ingezonden in de 30 cl standaard "eurofles", afgesloten met een zilver- of goudkleurige kroonkurk. Dit geldt niet voor niet-Nederlandse inzendingen. Wanneer een inzending niet voldoet aan deze eis, is de inzending automatisch uitgesloten van deelname aan de wedstrijd.

 ;)

Oscar

Citaat van: Herman op 27-04-2007  22:25 uEr is blijkbaar geklooid met de pagina/scripts. Hierdoor wordt het gezien als gevaarlijke pagina (wat het wellicht ook is.....)

Herman, deze website maakt slechts gebruik van enkele (2 hooguit 3) onschuldig kleine javascriptjes, die er alleen voor zorgen dat je altijd in de frames pagina komt en zodoen niet op een enkele pagina terecht kunt komen.

Herman

Hier is toch duidelijk niet de gebruikelijke conventies gevolgd, anders krijg je deze meldingen niet. Ik ben er zelf overigens ook niet bang voor dat er 'gevaarlijke dingen' op de site gebeuren, maar vind het gewoon slordig en meld het derhalve.

Sjaak

Hallo Brouwers,

Een trieste mededeling , maar voor jullie een goede, één van mijn ONK biertje doet niet meer mee. :(

Gisterochtend op de motor naar me werk en de flesjes in de topkoffer, zorgvuldig ingepakt, maar 's avonds toen ik de koffer opendeed een bierlucht en jawel stuk, einde oefening.  :echtboos:

Tja ik weet volgende keer meer in de eurofles bottelen, normaal doe ik alles in Grolschbeugel en Beertendervaatjes.




Caspar

Citaat van: Oscar op 27-04-2007  22:55 uHans,

jij gebruikt waarschijnlijk de laatste versie van Microsoft Internet Explorer (Lache man, die automatische update's) Deze browser heeft moeite met Frames, oftewel die versie zuigt  :duimonder:

Oscar, half Nederland gebruikt die versie... en dit is de enige pagina die niet goed werkt bij mij. Ik zou er toch iemand even naar laten kijken.

En kom niet met het argument dat half Nederland maar Linux en Firefox moet installeren ;D.

Groet Caspar

Jacques

Citaat van: sjaak op 28-04-2007  07:22 uGisterochtend op de motor naar me werk en de flesjes in de topkoffer, zorgvuldig ingepakt, maar 's avonds toen ik de koffer opendeed een bierlucht 

Wat moet het heerlijk zijn om met zo'n motor te rijden. Regelmatig stoppen om even te snuffelen. Geniet er nog even van.

EBC

Sjaak,
Je kan het bier toch gewoon ombottelen...als je nog wat over hebt natuurlijk.

Menno

Citaat van: EBC op 28-04-2007  16:07 uJe kan het bier toch gewoon ombottelen...

Kost punten, ben ik bang... :'(

Oscar

Zo, zojuist even  mijn bieren ingeschreven maar liefst 5 stuks:

- Schwarz
- Perzik Lambiek (Vrije klasse)
- Triple
- Lambiek (Dit jaar gebotteld)
- Oost West Gueuze (van Hoppie en mij).

Mijn Dunkles weizen staat nog te gisten (Duurt weer veeeel te lang) dus die gaat het net niet redden, tenzij ik hem deze week nog kan bottelen, maar eigenlijk wil ik hem nog even  een weekje lageren.

De toppers hierin zijn eigenlijk wel mijn schwarz en de oostwest gueuze (alleen al voor de originaliteit zou die een prijs verdienen  ;D ).



JeroenCV

Hmmm ik doe mee met maar 3 bieren. Een van mijn inzendingen heeft het huis van het inleveradres geterroriseerd. Hij is ontploft. Jammer. Het was een lekker biertje, ik was erg benieuwd wat hij zou doen bij de keuring. Hoewel ik er niet aan moet denken wat er was gebeurt als het was ontploft bij de keuring...  :pan:

MO

Schokkend. Ontploffende flesjes zijn heel gevaarlijk ouwe wetenschapper. Was het bier ook echt zwaar overgecarboneerd of kan je het flesje de schuld geven?

Caspar

Toch niet een soortgelijk probleem als je "Wichtje" he Jeroen  >:D. Deze spoot bijna tegen mijn keukenkastje  :shelp:

JeroenCV

Ik denk dat ik hierbij inderdaad het probleem van "Wichtje" had. Ik denk dat ik vanavond thuis eventjes de boel goed moet gaan bekijken...dan maar wat minder variatie mee naar het prONK!!

Caspar

Misschien gisten je bieren nog stiekem verder uit als je ze vervoert met dit warme weer  :weetniet:

JeroenCV

Citaat van: Caspar op 01-05-2007  11:36 uMisschien gisten je bieren nog stiekem verder uit als je ze vervoert met dit warme weer  :weetniet:

Flauw van ze, dat moeten ze in het lagervat doen!!

MO

Nee, jij moet gewoon niet te vroeg bottelen!

JeroenCV

Nee MO, ik denk dat die 7.5 gram suiker per liter te veel was.

Caspar

Hoe lang duurt de vergisting dan bij jou Jeroen (en bij welke temperatuur geschiedt het)? Misschien is de gist ook niet fit genoeg om het klusje op korte termijn te klaren  :gistsmile:...

Op zich is 7,5 gram per liter niet te veel hoor...

Groet Caspar

MO

Ik gebruik bijna altijd 7,5 g/L. Waarom zou dat teveel zijn? Je hebt volgens mij gewoon je vergisting nog niet goed onder controle.

JeroenCV

De vergisting bij dit biertje was van SG 1072 naar 1022 in 4 dagen gegaan, waarna het 21 dagen in lagering heeft gezeten en toen ik ging bottelen was het SG 1012. Maar toen was er geen activiteit in mijn waterslot meer.

De temperatuur was 21 graden in de kamer waar het vat stond.

Caspar

Vreemd, klinkt niet als een bier dat niet goed is uitgegist  :weetniet:

JeroenCV

Ach, ik ben al lang blij dat er niemand gewond is geraakt door mijn bommen.

Brewzilla

Hier nog even een reactie van het slachtoffer van de bierbomaanslag.

De twee flesjes die niet ontploft waren heb ik geopend. Ze stroomden welliswaar met kracht leeg, maar er zit nog wel een restje bier in. Zal ik daar nog een refractometing op doen?

Grtz, JW

JeroenCV

JW, als je dat wilt doen graag!!

Caspar

JW, ik ben wel nieuwsgierig geworden  ;)

Jos Groen

Het ploft niet vanzelf  .... hoe smaakte ze ?


Herman

Citaat van: Caspar op 01-05-2007  14:22 uVreemd, klinkt niet als een bier dat niet goed is uitgegist  :weetniet:
Niet goed gemengde suiker in de bottelemmer wellicht? Dan zou je drukverschillen tussen flesjes moeten constateren.

Tsjerk

Zo, even gekeken wat ik nog aan bieren in de garage had staan en wat ook nog enigzins drinkbaar kan zijn.  >:D

Het zijn er in totaal 12 "biertjes" geworden die de grote reis naar het ONK gaan maken. Het zijn er misschien wat veel maar ik kan zo moeilijk een keuze maken "deze wel, die niet".

Voor die € 4,= meer of minder hoef ik het niet te laten om een mooi kritisch rapport te krijgen.  ;D


Oscar

Alvast even een kleine reminder voor het komende PrONK :



 :biersmile: :proost2: :proost:   samenvol

 ;) ;D ;D ;D

MO

Gadverdamme, Oscar, smeerlap! Lijken op ons mooie forum, is dat nou nodig?

Johannes

Tsjonge, er worden wedstrijden georganiseerd waar maar net iets meer inzendingen zijn als die van Tsjerk en MO samen.  ;D

Adrie

Citaat van: Johannes op 01-05-2007  21:16 uTsjonge, er worden wedstrijden georganiseerd waar maar net iets meer inzendingen zijn als die van Tsjerk en MO samen.  ;D

Ze snappen natuurlijk wel dat ze nooit meer serieus worden genomen als ze niet ten minste met 1 prijs naar huis gaan, met zoveel inzendingen.  ;)

JeroenCV

Citaat van: Herman op 01-05-2007  19:32 uNiet goed gemengde suiker in de bottelemmer wellicht? Dan zou je drukverschillen tussen flesjes moeten constateren.

Hmmm dan heb ik met de flesjes die ik had geprobeerd thuis geluk hebben gehad.

Nou gisteren de laatste flessen uit de voorrraad gepakt en voorzichtig geopend... Wauw wat een kracht stond er op die dingen!

@Jos Groen: de smaak was erg lekker, licht zoet met een beetje karamel en een fijn bitter nasmaakje. Zoals ik van Quadrupel had verwacht.

MO

Ook jij bent een smeerlap Hoppie. Een beschaafd mens eet geen lijken. Ik ben goed en jullie zijn slecht.

Tsjerk

Citaat van: Adrie op 01-05-2007  21:19 uZe snappen natuurlijk wel dat ze nooit meer serieus worden genomen als ze niet ten minste met 1 prijs naar huis gaan, met zoveel inzendingen.  ;)

Ik ben ook heel blij met een plaats bij de eerste 10.  :dansen:

Oscar

yeah yeah whatever...

Ik neem met het PrONK een klein koelkastje mee  :hoera: :hoera: :dansen: Kunnen we biertjes in koud houden.  :lekkerbier: samenvol Sjaak jij nam verloop stekkers mee ?

Sjaak

Citaat van: Oscar op 02-05-2007  20:32 uyeah yeah whatever...

Ik neem met het PrONK een klein koelkastje mee  :hoera: :hoera: :dansen: Kunnen we biertjes in koud houden.  :lekkerbier: samenvol Sjaak jij nam verloop stekkers mee ?


Nee ik heb ze niet, maar ik moet er wel  eentje kopen, want ik ga woensdag al, lekker een paar dagjes windsurfen en alvast voordrinken.  :proost:
Er was iemand die ze wel had>>>> vergeten, sorry.
Maar ik neem een verlengsnoer mee en koop nog een verloopstekker eec of ecc./
Heb er zin in..... om te windsurfen en ja ook om te proeven tot over ....27 daagjes

Herman

ONK inschrijving is reeds gesloten wegens max. aantal bieren bereikt. Het was wel prettig geweest als dit criterium vooraf op de site te lezen was geweest. Ik was gelukkig net op tijd, gildeleden van mij niet ...

Johannes

Citaat van: Herman op 08-05-2007  21:08 uONK inschrijving is reeds gesloten wegens max. aantal bieren bereikt. Het was wel prettig geweest als dit criterium vooraf op de site te lezen was geweest. Ik was gelukkig net op tijd, gildeleden van mij niet...

Mooi is dat, zijn de keurmeesters op of zo? Daar zijn er toch juist genoeg van?

Hopmans

 :o Dit had geen dag eerder moeten gebeuren mannen.

 :degroeten:

William

Volgend jaar dan toch maar een maximaal aantal inzendingen per deelnemer om iedereen een kans te geven. :P

MO

Ik zou me inderdaad bijna gaan schamen. Ik heb dhr Lepoeter om een reactie gevraagd.

Tsjerk

Citaat van: Herman op 08-05-2007  21:08 uONK inschrijving is reeds gesloten wegens max. aantal bieren bereikt. Het was wel prettig geweest als dit criterium vooraf op de site te lezen was geweest. Ik was gelukkig net op tijd, gildeleden van mij niet...

Vandaar dat ik nog steeds op mijn etiketten zit te wachten.  (30 april al doorgemaild)

Ze hebben het dus druk met verwerken van de post.  ;D

Gerb

Ik was nog aan het twijfelen om toch nog een bier extra in te schrijven. Hoef ik me daar ook niet meer druk over te maken. Een limiet lijkt me wel een goed idee voor volgend jaar.

Caspar

Belachelijk zeg, wat een schande. Ik vind dit pure discriminatie :echtboos:!

Oscar

Citaat van: Herman op 08-05-2007  21:08 uONK inschrijving is reeds gesloten wegens max. aantal bieren bereikt.

Wat een onzin, volgens mij is er officieel geen max voor het aantal bieren. Afgelopen zondag hoorde ik dat ze rond de 350 zaten. De keurmeesters kunnen er zeker wel 410 aan hoor, in 2005 tenminste wel. Hebben ze dan wel 3 dagen voor nodig. Ik denk dat het BKG met een keurmeesters tekort zit, of een tekort aan beschikbaarheid.

Dit is weer een leuke vraag voor de LABO vergadering ...

Sjaak

Citaat van: Hoppie op 08-05-2007  21:14 u:o Dit had geen dag eerder moeten gebeuren mannen.

 :degroeten:

Nou ik betwijfel of dit niet geen dag eerder zou moeten gebeuren, ik wacht nog op de sticker voor jouw bier Hoppie???
dus toch weer stickerstress.

Oscar

Sjaak voor die stickers hebben ze nog 10 dagen de tijd.

MO

Hier een reactie van de organisatie. Als ik het goed begrijp, moet iedereen zijn stickers hebben. Ik heb ze allemaal binnen, om het nog maar even in te wrijven: vier sticker vellen want 39 stickers. Op zich wel logisch dat er een maximum is, ik denk wel dat we als LABO moeten besluiten dit voortaan vooraf te communiceren. En voor een maximum aantal inzendingen ben ik ook wel te porren, hoewel dat natuurlijk tamelijk makkelijk te omzeilen is.

Beste Martin,

We hebben nu als ik het goed heb ( de laatste moet ik nog verwerken )
389 bieren ingeschreven. Ik heb het maximum op 390 bepaald samen met
Nico Vonk, dat is de keurmeester die het uitzenden van de keurmeesters
regelt.

Dat is ongeveer het aantal dat de keurmeesters samen kunnen verwerken.
Het is denk ik op zich begrijpelijk dat daar een limiet aanzit. Een
keurmeester is goed voor ongeveer 10 bieren klasse D/C en 15 klasse
A/B/E. Er is natuurlijk vooral in de klasses C en D ingeschreven.

Alle inzendingen tot en met 6 mei zijn verwerkt en verstuurt. Daar heeft
inderdaad wat te veel vertraging ingezeten. Oorzaak is dat er toch veel
inschrijvingen tegelijk komen in de laatste weken, terwijl er toch al
maanden kan worden ingeschreven.

Ik zal vragen of een limiet voortaan van te voren bekend kan worden
gemaakt, het is inderdaad vervelend als iemand niet mee kan doen terwijl
hij gewoon de termijn in acht neemt. Het is echter een praktisch punt
wat voor ons ook nieuw is, ik geloof niet dat er eerder zo veel
inzendingen waren ... niet bij ons in ieder geval.

Voor het forum moet ik geloof ik aan account hebben. Ik heb nu niet zo
veel tijd om daar achter aan te gaan, maar je mag gerust mijn reactie
plaatsen.

M.v.g

Hans Lepoeter, wedstrijdorganisatie, de Deltabrouwers

Oscar

Dat dacht ik al. In ieder geval wel goed dat dit zo bepaald is. In 2005 hadden ze duidelijk wel moeite om alle bieren te keuren. Sinds dat jaar is het aantal inschrijvingen gemiddeld flink omhoog getrokken, mede door een structurele website en het digitaal inschrijven.

Dit zijn daar dus de gevolgen van. Indien er een maximum is voor het aantal inschrijvingen dient dit van te voren op de website vermeld te worden, echter moet dan ook regelmatig ge-update worden met het huidige aantal inschrijvingen.

Citaat van: MO op 09-05-2007  08:10 uOorzaak is dat er toch veel inschrijvingen tegelijk komen in de laatste weken, terwijl er toch al
maanden kan worden ingeschreven.

Dit is ieder jaar het geval. De meeste bieren worden pas kort van te voren gebrouwen. Hier kan de organisatie van volgens jaar dus nu al rekening me houden  ;)





Johannes

Tsja, dan is het een nadeel van het succes van het onk de laatste paar jaren. Het zal inderdaad beter zijn om vooraf aan te geven dat er een maximum is. Bovendien moet een maximum aantal bieren per deelnemer ook bespreekbaar zijn. Als er 10 man zijn met 10-15 bieren dan houdt het al snel op natuurlijk.

MO

Maar wat zou dan een redelijk maximum zijn, 10? Of twee per klasse (dit is 12)?

Jacques

Twee per klasse lijkt mij een uitstekende regeling. Er is namelijk bijna niemand die in alle klassen inzendt. Als je meer kans op een prijs wilt hebben moet in een klasse inzenden met weinig inzendingen. Een prijs winnen heeft toch ook veel weg van het winnen van een hoofdprijs in een loterij. Je moet gewoon veel geluk hebben.

Oscar

Die beperking per deelnemer is wel tricky. Wat nu als er aan het einde blijkt dat het maximum aantal deelnemende bieren hierdoor niet is bereikt, en ik had toch echt nog 3 bieren die ik had willen insturen?

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 09-05-2007  09:47 uDie beperking per deelnemer is wel tricky. Wat nu als er aan het einde blijkt dat het maximum aantal deelnemende bieren hierdoor niet is bereikt, en ik had toch echt nog 3 bieren die ik had willen insturen?

Dan heb je pech; dat is zo met regels, toch?

MO

Ja, twee per klasse lijkt me heel redelijk. En Oscar, gezien de trend van de laatste jaren (steeds meer bieren ingezonden) lijkt de kans dat jouw veronderstelling waarheid wordt, erg klein.

Johannes

2 per klasse klinkt goed, maar het zal vast met enige regelmaat voorkomen dat er brouwers zijn die meer dan 2 per klasse in willen zenden. Misschien een regel van max 3 of 4 per klasse met een totaal maximum van bijv. 10.

Mooi agendapunt voor de Labovergadering.

Oscar

Dat klopt, maar als organisatie wil je natuurlijk wel zoveel mogelijk inzendingen. Dus dan ben ik eigenlijk wel voor dat er per deelnemer geen beperking is en dat er gewoon opvolgorde van inschrijving wordt geplaatst. Het aantal brouwers dat veel bieren (>4) inzend is toch vrij beperkt.

Daarentegen weet je een jaar van te voren dat er een ONK is. Dus met brouwen kun je hier rekening mee houden en/of plannen.

Johannes

We zullen de inzendingen eens moeten bestuderen, een maximum per klasse kan nog vrij ruim worden ingesteld denk ik. Alleen een algemeen maximum van 10 bieren lijkt me meer dan redelijk. Bij meer dan is dat niet bevorderlijk voor het wedstrijdelement. Zeg nou zelf; als MO nu niet eens een derde prijsje haalt....  :D

En zou je het doen voor de feedback dan kun je altijd nog inzenden bij een van de andere wedstrijden. Hebben die ook wat meer klandizie.

EBC

Ik vind het wel kwalijk om nu zomaar de inschrijving te stoppen. Dat kan gewoonweg niet. Maar ja, de wereld is nooit bedoeld eerlijk te zijn...
Eigenlijk vind ik ook dat de bieren die nu niet meer mee mogen doen een prijs verdienen.

Maar hoe los je dit op? Maximeer gewoon het aantal bieren per deelnemer. Je mag dan zelf bepalen in welke klasse je inzendt.

Een lager aantal totaal ingezonden bieren zal de kwaliteit van het keuren ten goede komen. Zeker voor de bieren die niet zullen winnen. Bij een groot aantal inzendingen, zullen keurmeesters vooral de kanshebbers van van de niet kanshebbers scheiden.
Dat verschil proef je al snel en dan is er geen animo meer om het keuringsformulier gedegen in te vullen. De wedstrijd wordt zo meer wedstrijd dan keuring.

En bieren, die reeds een prijs gewonnen hebben in een vorige westrijd, mogen niet meer worden ingestuurd. Ook dat is een mooie regel lijkt mij.

Caspar

Ik ben ook van mening dat het aantal in te zenden bieren per persoon begrenst moet zijn en niet het totaal van inzendingen. Mensen moeten sowieso geen mislukte bieren inzenden om "de mening van de keurmeesters" te horen. Dit is zonde van de tijd en capaciteit van het Keurmeester Gilde  :duimonder:.

Ik hoop dat er voor de volgende keer duidelijke richtlijnen vooraf bepaald en aangegeven worden.

Groet Caspar

Oscar

Citaat van: Caspar op 09-05-2007  13:04 uIk hoop dat er voor de volgende keer duidelijke richtlijnen vooraf bepaald en aangegeven worden.

Hier ga ik zeker voor pleiten en ook dat dit overduidelijk op de website van het desbetreffende ONK wordt vermeld.

Edwin

Tussentijds aanpassen van de spelregels vind ik eigenlijk niet acceptabel. Een teveel aan inschrijvingen kan ik me best voorstellen, want al jaren zit het aantal inschrijvingen dicht tegen het maximum wat de BKG kan proeven in een keer. Nu wordt dat probleem afgewend op de deelnemers en dat kan dus niet.

Volgens mij is er ook een andere oplossing mogelijk: meerdere dagen proeven, hoewel elke klasse wel in een keer geproefd zou moeten worden.

Voor volgend jaar een maximum stellen aan het aantal inschrijvingen per deelnemer lijkt me een betere oplossing dat een absoluut maximum. Het nadeel van dat laatste is dat er een rush ontstaat bij de opening van de inschrijving en dat men maar inschrijft om in ieder geval een 'plekje' gereserveerd te hebben. Dat zie je vaker bij schaarse produkten. Concertkaartjes zijn om die reden ook vaak gemaximeerd per klant en niet wie het eerst komt ...

Ik zou graag zien dat hier over gesproken wordt en niet alleen door het LABO, maar gezamenlijk met de BKG.

Edwin

Oscar

Citaat van: Edwin op 09-05-2007  15:43 uVolgens mij is er ook een andere oplossing mogelijk: meerdere dagen proeven, hoewel elke klasse wel in een keer geproefd zou moeten worden.

Dat wordt al gedaan. Dit jaar gaan ze 2 dagen proeven/keuren. In 2005 hadden ze er 1 avond en 2 volle dagen voor nodig. Veel langer dan dat kunnen ze niet keuren. Of ze moeten er een midweek voor uit trekken  :D

Elke klasse in 1 keer is niet echt nodig lijkt, aangezien de er toch meerdere keurmesters op 1 klasse keuren en deze ook lang niet altijd met z'n allen communiceren.

Citaat van: Edwin op 09-05-2007  15:43 uIk zou graag zien dat hier over gesproken wordt en niet alleen door het LABO, maar gezamenlijk met de BKG.

Het BKG zit tegenwoordig altijd bij de LABO vergaderingen. Hun terug koppeling is in dit soort zaken erg belangrijk !



MO

Edwin, had jij je al ingeschreven? Wel toch? Die prachtige kriek, zucht.

Edwin

Goed dat het BKG er ook bij is. Dat was me even niet duidelijk.
Mijn punt is dat er meerdere oplossingen voor het probleem zijn en dat je naar mijn mening de oplossing niet mag leggen bij een tussentijdse inschrijfstop. Dan maar meer dagen proeven. Het is dan voor deze keer niet anders. Gezien de trend dat er steeds meer bieren worden ingeschreven én het feit dat de hobby steeds populairder wordt zal er nagedacht moeten worden over het organiseren van een ONK bij een steeds stijgend aantal inschrijvingen. Maximeren van het aantal bieren is één, maar bij meer brouwers zit je zo toch weer aan een enorm aantal te proeven bieren. Dan maar weer verder maximeren (of minimaliseren)? Bij een gelijk aantal keurmeesters moet er dus door de keurmeesters vaker geproefd worden...

@MO. Ja, ik heb me ingeschreven met 7 bieren (elke klasse 1 (behalve E) en C en D 2)

Edwin

Emile

Citaat van: MO op 09-05-2007  08:10 uom het nog maar even in te wrijven: vier sticker vellen want 39 stickers

Haha, ik had 3 stickervellen! In totaal heb ik 7 bieren ingestuurd, in iedere klasse 1 en in de D klasse 2.

Ik doe dit jaar voor het eerst mee en ben dus blij dat ik op tijd alles geregeld heb. Het is wel spijtig voor diegenen die nu niet meer mee kunnen doen. Ik zou ook graag dat maximum vooraf gecommuniceerd willen zien, is wel zo netjes.

Tsjerk

Het wordt tijd voor de ONHB. ergens zo rond december/januari.


Edwin

Nou zul je me toch moeten helpen...wat is ONHB?

Edwin

Tsjerk

Citaat van: Edwin op 09-05-2007  16:19 uNou zul je me toch moeten helpen...wat is ONHB?
Edwin

Dat staat voor: Open Nederlandse Hobbybrouwen.nl Beker.  ;D

(de Belgen mogen natuurlijk ook meedoen. = ON&BHB)

Oscar

Die kunnen we toch op het PrONK uitreiken ? Daar komen toch voornamelijk forummers  :biersmile:

Hopmans


CiteerMensen moeten sowieso geen mislukte bieren inzenden om "de mening van de keurmeesters" te horen.
Dit is zonde van de tijd en capaciteit van het Keurmeester Gilde.

Hier ben ik het nu 100% mee eens!
Ik heb 3 bieren niet ingezonden omdat ik ze zelf niet goed vond.
En dat is gewoon te proeven, anders hou je je zelf voor de gek, en zonde voor de tijd van de keurmeester.
Zwaar besmette bieren insturen moet met sancties (niet meer meedoen aan ONK) worden bestraft.

 :degroeten:

JeroenCV

Om te voorkomen dat besmetten/vieze/mislukte bieren worden ingezonden kan je als organisatie misschien wat keurmeesters zo ver krijgen dat ze op het ONK zelf die willen proeven voor het leveren van commentaar. Nu alleen nog keurmeesters vinden die zo gek zijn om een dag vies bier te drinken.

Johannes

Citaat van: Jos Groen op 09-05-2007  18:05 umaximaal aantal inzending is onzin

Je kunt het onzin vinden, maar als de keurmeesters op zijn zijn de keurmeesters op. Geen brouwclub die daar wat aan kan veranderen.

Jos Groen

aha ... Dus jij vindt dat er een maximum aan het aantal inzendingen moet komen?

Oscar

Nee, maar de keurmeesters hebben ook zou hun beperkingen. Als je als organisatie 500 bieren voor een ONK hebt en het BKG kan er op 1 weekend maar 400 keuren zit je met een probleem. Of je moet de keuring over 2 weekenden uitspreiden.

Johannes

Citaat van: Jos Groen op 09-05-2007  18:14 uaha ... Dus jij vindt dat er een maximum aan het aantal inzendingen moet komen?

Nee. Dat zeg ik ook niet. Maar zolang er een tekort aan aantal keurmeesters is, dan zit je gewoon aan een maximum op een gegeven moment.

Een oplossing voor het probleem ligt misschien in een een maximum aantal inzendingen per persoon, misschien ook niet. Daarvoor zal eerst een blik geworpen moeten worden op de inschrijvingslijsten van de afgelopen jaren.

Als daar geen redelijke oplossing gevonden kan worden, dan zal er gekeken moeten worden of de keur-capaciteit groter kan worden. Dat kan door of meer keurmeesters aan te trekken of dezelfde keurmeesters meerdere dagen laten keuren.

Beide zijn zaken wat je niet 1,2,3 regelt. En om nou te roepen dat het komend jaar stukken beter gaat omdat een andere club het organiseert is onzin, en bovendien doe je dan tekort aan de Deltabrouwers. Vooralsnog belooft het een goed ONK te worden. Dat de Deltabrouwers niet vantevoren een maximum hebben aangegeven is geen ramp, al hadden ze het aangegeven, dan was het er niet echt anders van geworden.

Hopmans


Citeeren bovendien doe je dan tekort aan de Deltabrouwers.
En toch is 't wort wat beter (geintje).  :brouwen:

ik vind niet dat er een maximum moet komen, maar ik vind wel dat mensen bewust moeten inzenden.

 :degroeten:

gelfling

Ja Hoppie, ik ben het met je eens dat je bewuster in moet zenden. Dit kun je niet aan banden leggen door een max per categorie in te zenden, maar eerder een max in totaal.
Een maximaal aantal van 5 per persoon is volgens mij meer dan voldoende.

Je moet natuurlijk je beste bieren inzenden, bij een wedstrijd is het doel om te winnen. Daarnaast kun je je bieren laten beoordelen om er zelf wat van te leren, dus ook "mislukte" bieren moeten ingezet kunnen worden. Daar zou ik wel even het etiket van markeren met: TOXIC. Zo kunnen de keurmeesters die bieren als laatste keuren. Wellicht een nieuwe categorie: wie brouwt het slechste bier?


Caspar

Al met al is er voldoende te bespreken op het LABO overleg, lijkt me zo  >:D!

BuBS

Zelf denk ik niet dat er een grens moet komen op het aantal inzendingen, misschien moeten er meer keurmeesters komen. Als iemand bv 20 bieren wil inzenden, omdat hij vind dat zijn bier allemaal heel goed is, of voor wat wat voor reden, dan moet dat kunnen, hij betaald er toch ook voor. Verder is de keuring in het pinksterweekend, dat is een vakantie periode en keurmeesters gaan ook op vakantie. Weer een puntje voor de LABO vergadering en voor de organiserende partij van het onk 2008. Let op de feestdagen in 2008.

Gr Kees

William

Het lijkt me dat iedereen een kans moet hebben om een bier in te sturen.

Als er maar een beperkt aantal bieren gekeurd kunnen worden, betekent dit dus minder bieren per inzender. Omdat je van te voren niet weet hoeveel inzendingen je gaat krijgen zou je de inzenders kunnen vragen een rangorde aan te geven van hun ingezonden bieren. Bij teveel ingezonden bieren is per inzender de rangorde bepalend. Als de inzenders zo fatsoenlijk zijn om hun mindere bieren niet in te sturen verhoog je op deze wijze ook automatisch de kwaliteit.

Dit laatste blijft natuurlijk een lastig punt omdat vooral starters minder ervaring hebben en waarschijnlijk juist het ONK gebruiken om meer te leren van hun afwijkingen (uh, van hun bier dus  ;D).

Misschien zouden de inzenders ook aan kunnen geven of hun bier mee moet dingen voor de prijzen of dat ze voor een inhoudelijk beoordeling gekeurd moeten worden.

Tsjerk

Yes, Ik heb alle 36 etiketten binnen  :hoera: Ik had het even krap maar gelukkig ze zijn er.

Tevens voel ik mij toch schuldig na het lezen van de discussie hier boven. Ik heb naar eer en geweten, voor mijn gevoel, 12 redelijke bieren ingezonden. Ik had nog een drietal maar die waren in mijn ogen niet goed genoeg.

OK, het hadden er wat minder kunnen zijn, maar ik wil gewoon graag zoveel mogelijk van mijn bieren beoordeeld hebben. Ik ben dus ook tegen een maximum van in te zenden bieren (al verwacht ik volgend jaar niet weer met zoveel bieren mee te doen).

Emile

Tsjerk, mee eens. Ik doe dit jaar voor het eerst mee en stuur 7 goede bieren in (volgens mij). Maar als ik zo dit gedoe lees, dan is de kans groot dat ik ook gelijk voor het laatst mee gedaan heb. Want hier heb ik gewoon geen zin in. Moet ik me nu schuldig gaan voelen omdat ik er meer dan 4 ingestuurd heb ???

De discussie over insturen van foute bieren is onzinnig. Dat doe je toch niet :denken: Zorg ervoor dat je apparatuur en je brouwproces op orde is, alvorens wat in te sturen. Het is toch een Nederlands kampioenschap en geen foutenfestival?

EBC

Misschien toch maar het spuugproeven weer uit de kast halen?

Er is geen enkele fysiologische aanwijzing waarom je tong, mond of keel smaken anders zou registreren door alleen de peristaltische slokdarm beweging. Verschil proeven zit tussen de oren.

Proef hetzelfde bier maar eens uit een helder glas en uit een koffiemok. Ook dan denk je verschil te proeven...

Met spuugproeven kan een keurmeester gemakkelijk 25 bieren keuren.

Johannes

Citaat van: Emile op 09-05-2007  21:35 uMoet ik me nu schuldig gaan voelen omdat ik er meer dan 4 ingestuurd heb???

Natuurlijk niet, er is nog nooit iets gezegd over een maximum aantal inzendingen. Gelukkig worden dat er steeds meer de afgelopen jaren, mede door het inschrijven via internet is de drempel erg laag en zitten 'we' nu met een praktisch probleem. Het mooiste is als we dat kunnen op lossen zonder al te veel beperkingen aan het aantal inzendingen te stellen.

Herman

Ik vind het überhaupt knap als je meer dan 6 inzendingen hebt. De meeste bieren die ik brouw, kan ik absoluut niet binnen de LABO-biertypen kwijt. Een lichte IPA, bestaat niet.... Amerikaanse hoppige bieren hebben we nog nooit van gehoord (etc).

Vooropgesteld: mijn lekkerste bieren stuur ik meestal niet eens in, deels door het niet passen binnen de klassen, deels omdat ik deze liever zelf opdrink.... Dat gezegd hebbende, arme keurmeesters!

Jacques

Citaat van: EBC op 09-05-2007  22:17 uMisschien toch maar het spuugproeven weer uit de kast halen?

Er is geen enkele fysiologische aanwijzing waarom je tong, mond of keel smaken anders zou registreren door alleen de peristaltische slokdarm beweging. Verschil proeven zit tussen de oren.

Met spuugproeven kan een keurmeester gemakkelijk 25 bieren keuren.

Hoi Jasper,

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik naar aanleiding van de discussie ook ben gaan spuugproeven. Afgelopen zondag heb ik dat nog gedaan tijdens het KBC-festival in Den Bosch in combinatie met ook een slokje doorslikken voor de beleving van de bitterheid. Mijn mede keurder keken wel wat op van mijn spuugfles met trechter.

Mijn ervaring is nu dat vooral de waarneming van het mondgevoel vergroot wordt door het spuugproeven. Door het inzuigen van lucht wanneer het bier in je mond is opgewarmd neem je veel geuren waar. Alleen voor de bitterheid moet je toch echt doorslikken, maar dat hoeft maar een klein slokje te zijn.

Al met al ben ik je toch wel dankbaar. Ik kan nu weer gaan keuren want door mijn suikerziekte was het niet raadzaam veel bier te drinken op één dag. Nu kan ik weer smaken waarnemen zonder al te veel alcohol binnen te krijgen. We moeten het hier binnen het BKG serieus over hebben.

Henk oet Paiz

Ik zou het heel normaal vinden om het aantal inzendingen per persoon aan een maximum te koppelen. Het is niet zomaar een keuring, het is het Nederlands Kampioenschap. In allerlei andere takken van sport is dat ook volstrekt normaal dat per persoon/ploeg de beste inzendingen worden gestuurd. Het zou in dat kader goed zijn als er naast het ONK ook andere keuringen gehouden zouden worden waar men inderdaad bieren in kan sturen om gewoon een beoordeling te krijgen, zonder mee te dingen naar een kampioenschap.

Ik heb gezegd.  ;)

Groeten,

Henk  :proost2:

PS Ik heb trouwens 4 bieren ingestuurd.

Jacques

Je kunt je voorstellen dat er in de USA ongelofelijk veel hobbybrouwers deelnemen aan het nationale kampioenschap. Daar worden regionale voorronden gehouden. Alleen de beste bieren gaan door naar de finale.
Misschien is dit ook wel een idee voor Nederland. Je zou dan Nederland kunnen indelen in bijvoorbeeld 3 regio's (west, oost en zuid). Meerdere clubs zouden dan een regiokampioenschap kunnen organiseren en je hebt ook meer prijswinnaars. Nadeel is wel dat je meer bier moet inzenden en dat het veel meer georganiseer is.

Brouwerken

Ik wou ook nog 2 biertjes inzenden. Maar dat zal dus nu niet meer lukken. De organisatie is niet voor ons. Jammer dat ze een stop zetten op de inschrijvingen. Zou eigenlijk niet mogen om tussentijds uw reglementen te veranderen.

Tsjerk

Citaat van: Jacques op 10-05-2007  10:18 uJe zou dan Nederland kunnen indelen in bijvoorbeeld 3 regio's (west, oost en zuid).

Hebben we geen brouwers in het noorden?  ???

MO

Heel jammer dat je niet mee kunt doen maar ik vraag me tegelijkertijd af waarom er geen Belgisch/Vlaams hobbybrouw kampioenschap is. Of is die er wel op nationaal niveau?

Johannes

Citaat van: Brouwerken op 10-05-2007  10:33 uIk wou ook nog 2 biertjes inzenden. Maar dat zal dus nu niet meer lukken. De organisatie is niet voor ons. Jammer dat ze een stop zetten op de inschrijvingen. Zou eigenlijk niet mogen om tussentijds uw reglementen te veranderen.

Je mag wel inzenden, zelfs in rare Belgische flessen. Er is niks tussentijds gewijzigd, dit is gewoon een nadeel van het succes van het ONK van de laatste jaren.

Ronnie

Citaat van: MO op 10-05-2007  10:49 uHeel jammer dat je niet mee kunt doen maar ik vraag me tegelijkertijd af waarom er geen Belgisch/Vlaams hobbybrouw kampioenschap is. Of is die er wel op nationaal niveau?

België is meer zuiders en dus wat minder spontaan om nationaal iets op touw te zetten. Wij hebben in onze taalgemeenschap maar 5,5 miljoen Nederlandstalige inwoners (geen 6 als sommigen beweren want men moet de Franstaligen in de Brusselse rand + de vele immigranten niet in rekening brengen die niet meedoen aan alcohol bevattende hobby's) en dus procentueel minder amateurbrouwers en meer Bourgondiërs (die zich laten dienen) dan in NL.
In Wallonië zijn zeer weinig hobbybrouwers. Dus voor de 2 gemeenschappen samen valt weinig te organiseren.

Op lokaal vlak is er bij veel gildes wel een keuring. De 2 gildes hier in de omgeving: Reynaert Wijn- en Biergilde doet op onpare jaren wijnkeuring en pare jaren bierkeuring. 't Vaatje doet dat ook ongeveer zo. Wij staan deelname buitenuit toe.

Nationaal is er het VAW, daar zijn plaatselijke gildes bij aangesloten, maar op biergebied gebeurt er bij VAW weinig, het is een zeer conservatief en stokoud bestuur dat aan wijn prioriteit geeft. Volgend jaar zou er vernieuwing komen, zaak is jonge mensen op te nemen in het bestuur. Wij hopen nog steeds dat dit gebeurt.

Ongeveer 4 of 5 jaar geleden was er een nationale keuring van VAW: wij wilden toen met enkelen meedoen met mijn prachtige Orvalkloon, dat bij plaatselijke keuringen goud haalde.
Dit werd geweigerd door een 80 jarige ondervoorzitter, zijn argument: " Met dat soort bier hebben we schrik voor een Brettanomyces besmetting in onze brouwzaal!!!"   >:(  ??? Mijn besluit daarop: die heren hebben de hygiëne ginds niet onder controle!

Sedert die dag zijn we met een heel pak brouwers niet meer aangesloten bij VAW. Hopelijk wordt het in 2008 anders.

Ronnie.

Gerb

Jongens, hoe strikt wordt er gekeken naar de hoogte van het label en de vulhoogte? Sommige labels zitten bij mij niet helemaal recht en niet allemaal op dezelfde hoogte.

Tsjerk

Als ze op ca. 1,5 cm van de bodem zitten en een beetje voor het oog recht dan krijg je geen problemen met puntenaftrek.

Je hoeft er geen waterpas bij.  ;D

Drents Hopbier

Citaat van: Gerb op 11-05-2007  16:35 uSommige labels zitten bij mij niet helemaal recht en niet allemaal op dezelfde hoogte.

5 punten aftrek lijkt me redelijk.

Ik heb volgens mij nog nergens de suggestie gelezen om nu spoedig een cursus voor Bierkeurmeester te organiseren.

Hopbier

Oscar

De labels die ze dit jaar hebben gemaakt zijn wel enorm groot t.o.v. vorig jaar, je kunt er bijna je hele flesje mee behangen. Dus zo nauwkeurig hoef je op de 1,5 cm niet te Letten dan hoor. Wat ik wel netjes vind dit jaar is de brief met daarop je deelnemer nummers. Die weet je dan ook bij de uitslag en het ophalen van de overgebleven flesjes. Een extra pluspuntje voor de organisatie  :duimop:

halikidee

Jippie, tegen de verwachtting in heb ik vandaag nog mijn labels binnengekregen.
Ik had net het inschrijvingsformulier op de post gedaan en het geld overgemaakt toen ik hier op het forum las dat de inschrijving gestopt was.

Overigens stuur ik maar 1 bier in voor de ONK.

JeroenCV

Citaat van: halikidee op 12-05-2007  13:58 uOverigens stuur ik maar 1 bier in voor de ONK.

Is dat die stout van je?

halikidee

Nee, mijn DDT biertje.
De stout heb ik onder een rode dop zitten.

halikidee

Heb jij trouwens nog bieren ingestuurd Jeroen?

JeroenCV

Citaat van: halikidee op 14-05-2007  14:55 uHeb jij trouwens nog bieren ingestuurd Jeroen?

Jep, eerst 4 stuks, maar na een explosie zijn het er maar 3 geworden, 2 in de C-klasse en 1 in de A.

Hopmans


CiteerNee, mijn DDT biertje.
De stout heb ik onder een rode dop zitten.

DDT biertje?  :weetniet:

Dubbele Drop Trapist?
Dubble Density Transmission?  :weetniet:

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: halikidee op 14-05-2007  09:15 uNee, mijn DDT biertje.

DDT, dichloor-diphenyl-trichloorethaan.

Zal een heftig biertje zijn, en na het drinken weinig last van ongedierte.  ;D ;D ;D  Deze sla ik ff over op het PrONK

oranjeboombiertje

Citaat van: Hoppie op 14-05-2007  16:44 uDDT biertje?  :weetniet:

Dubbele Drop Trapist?
Dubble Density Transmission?  :weetniet:

zie hier

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Nou is Wesley me voor....

halikidee

In ieder geval succes Jeroen.
En trouwens de rest ook !

Jammer dat ik er zelf niet bij kan zijn, maar hopenlijk de volgende keer wel.

gelfling

Vandaag de vouwwagen gehaald (volgens sommigen travelsleeper), we gaan hem testen en in orde maken voor het ONK. In de disselbak heb ik 3 verloopstekkers gevonden van euro-camping (blauw) naar normaal stopcontact. Ik neem een haspel mee van 25 meter en wat verdeeldoosjes. Moet er nog meer mee voor stroomvoorzieningen, of heeft iedereen verlengkabels?

Oscar

Citaat van: gelfling op 14-05-2007  20:50 uIn de disselbak heb ik 3 verloopstekkers gevonden van euro-camping (blauw) naar normaal stopcontact. Ik neem een haspel mee van 25 meter en wat verdeeldoosjes.

Gelfling, SUPER! Ik neem een klein koelkastje mee en een verlengsnoer!

Oscar

Weer even een pluspunt voor de Organisatie : Alle inleveradressen (Neem ik aan) hebben een overzicht gekregen van het aantal bieren dat bij hun ingeleverd  moet worden en ook van welke brouwers + de wedstrijd nummers. GOEDE ACTIE! Nu weet ik dus wie er nog bieren bij mij moeten inleveren en hoeveel voor komende zaterdag!

 :duimop: :duimop:


Sjaak

Citaat van: gelfling op 14-05-2007  20:50 uVandaag de vouwwagen gehaald (volgens sommigen travelsleeper), we gaan hem testen en in orde maken voor het ONK. In de disselbak heb ik 3 verloopstekkers gevonden van euro-camping (blauw) naar normaal stopcontact. Ik neem een haspel mee van 25 meter en wat verdeeldoosjes. Moet er nog meer mee voor stroomvoorzieningen, of heeft iedereen verlengkabels?

Heb je toevallig nog een omvormer om van 220 naar 12 volt te gaan? Want ik heb een koelbox die via de sigarettenaanstekker werkt.
Verder neem ik mijn Beertender mee en die doet het wel op 220. ;D

Sjaak

Citaat van: Oscar op 15-05-2007  00:18 uWeer even een pluspunt voor de Organisatie : Alle inleveradressen (Neem ik aan) hebben een overzicht gekregen van het aantal bieren dat bij hun ingeleverd  moet worden en ook van welke brouwers + de wedstrijd nummers. GOEDE ACTIE !! Nu weet ik dus wie er nog bieren bij mij moeten inleveren en hoeveel voor komende zaterdag !!

 :duimop: :duimop:

Hallo Oscar,

Wij Niels, Hoppie en Jos, hebben onze bieren bij een ander adres ingeleverd, omdat we toevallig afgelopen weekend naar Jubbega zijn gereden om spullen te kopen, zou dit een probleem zijn?

William

Citaat van: sjaak op 15-05-2007  07:44 uwij Niels, Hoppie en Jos, hebben onze bieren bij een ander adres ingeleverd, omdat we toevallig afgelopen weekend naar Jubbega zijn gereden om spullen te kopen , zou dit een probleem zijn?

Hoe durf je jezelf niet aan het systeem te houden :neenee:.
Minimaal uitgesloten van deelname!
Dan kunnen anderen alsnog extra biertjes inleveren. ;D

gelfling

Citaat van: sjaak op 15-05-2007  07:43 uheb je toevallig nog een omvormer om van 220 naar 12 volt te gaan? want ik heb een koelbox die via de sigarettenaanstekker werkt.
verder neem ik me beertender mee en die doet het wel op 220 ;D

Helaas. Dat heb ik niet... Of toch wel.. Ik heb zojuist mijn keukentje aangepast zodat ik stromend water heb. Dat pompje is ook 12V. Als je een verloopstukje hebt voor sigarettenaansteker naar draadjes, kan het wel. Wel lastig.

Oscar

Citaat van: sjaak op 15-05-2007  07:44 uzou dit een probleem zijn?

Ik zit niet in de ONK organisatie, dus die vraag zul je toch echt bij de organisatie neerleggen. Zal geen probleem zijn, als je inleveradres wat je hebt opgegeven hier maar van weet.

Sjaak

Citaat van: Oscar op 15-05-2007  08:43 uIk zit niet in de ONK organisatie, dus die vraag zul je toch echt bij de organisatie neerleggen. Zal geen probleem zijn, als je inleveradres wat je hebt opgegeven hier maar van weet.

Ik heb wel eens kontakt gehad met ze, met de vraag of het kon en er eigenlijk geen duidelijk antwoord op gekregen, maar ik ga er maar vanuit dat het goed komt en zo niet jammer dan. Doen we het volgend jaar volgens de regels.

Sjaak

Citaat van: gelfling op 15-05-2007  08:21 uHelaas. Dat heb ik niet... Of toch wel.. Ik heb zojuist mijn keukentje aangepast zodat ik stromend water heb. Dat pompje is ook 12V. Als je een verloopstukje hebt voor sigarettenaansteker naar draadjes, kan het wel. Wel lastig.

Ik zal kijken of ik wat in elkaar kan knutselen en wat elektradraad en stekkertjes meenemen.
Jammer dat je pas vrijdag komt, ik ben er al woensdag. Lekker een paar daagjes windsurfen.
Mochten er nog mensen zijn die ook een lesje willen hebben, kom dan gewoon een dagje eerder, neem lesplank mee.
Groet
Sjaak

JeroenCV

Zijn er nog mensen die een beetje van de A-gist willen hebben? Dan kan ik wel wat mee nemen naar het ONK. Laat maar weten.

Caspar

Zo, ik heb gister mijn 5 bieren ingeleverd in Almere bij een zeer gastvrije voorzitter van Gambrinus :duimop:. Ik had daar een wat ouder bier geproefd en dat vond ik niet zo lekker vanwege oxidatie smaken. Hans, niet persoonlijk opvatten... ik ben echt in een extreme vorm gevoelig en allergisch voor oxidatie, ik proef het zelfs sterk in bijvoorbeeld een Amstel die tegen de datum loopt ::).

Even wat anders,

Laten we tijdens het prONK filosoferen over de waardering van onze bieren. Ik heb een duidelijke top 5 in mijn hoofd, ik ben benieuwd of de keurmeesters meegaan in mijn mening. Ik ga de top 5 niet posten omdat ik dan de keurmeesters eventueel beïnvloed.

Groet Caspar

Gerb

Citaat van: Caspar op 16-05-2007  10:48 uLaten we tijdens het prONK filosoferen over de waardering van onze bieren. Ik heb een duidelijke top 5 in mijn hoofd, ik ben benieuwd of de keurmeesters meegaan in mijn mening. Ik ga de top 5 niet posten omdat ik dan de keurmeesters eventueel beïnvloed.

Bedoel je daarmee je eigen bieren of commerciële bieren? Of bedoel je soms een volgorde van bierstijlen? Ik snap dat je niet precies wilt posten wat je exact bedoelt maar ik snap het niet zo.

JeroenCV

Gerb: Wat Casper bedoelt is dat hij niet wilt posten dat zijn pils lekkerder is dan zijn blonde of zijn tripel, want dan kunnen de keurmeesters die hier meekijken een voorkeur krijgen.

Maar Casper daar hebben ze toch die uniforme nummers voor? De keurmeesters weten niet dat nummer C-12344 van jouw is, toch?

oranjeboombiertje

Citaat van: JeroenCV op 16-05-2007  07:50 uZijn er nog mensen die een beetje van de A-gist willen hebben? Dan kan ik wel wat mee nemen naar het ONK. Laat maar weten.

Lijkt me leuk om mee te experimenteren. Als je wilt zou je voor mij wat mee kunnen nemen.

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Wesley, je staat genoteerd.

Caspar

Gerb, ik bedoel inderdaad hoe hoog onze eigen ingezonden bieren scoren.

Stel je voor:

Ik heb een bier waar ik een krappe 50 punten voor verwacht. Als ik ook nog een (niet zo'n populair) type erbij vermeld en dat ie gusht, weet de keurmeester meteen dat het mijn bier is.

Groet Caspar

Oscar

Caspar,

Dat vind ik een leuk idee!

Hopmans

Ik ben wel geintereseerd in de A-gist.

 :degroeten:

Caspar


Oscar

Zo de barbeque is geregeld  :hoera:  Zaterdag 2 Juni zullen we met maar liefst 27 brouwers gaan barbequen, en dan heb ik MO nog niet meegerekend  >:D Maar die is er natuurlijk ook gezellig bij  :proost2:.  met zijn broodjes pindakaas  :D :D.

Ik het het volgende geregeld :
  * Een gas barbeque voor 20 personen, dus we moeten in ploegen eten  ;D
  * Voldoende vlees (± 3 stukken vlees en 3 stokjes pp)
  * Ik hoop voldoende salade ( Ruim 3 kilo)
  * En wat stokbrood
  * Ik daar zal zelf nog wat sausjes kopen

  Prijs per persoon : €8,00 inclusief alles
  En het bier is gratis !!  :D :D :hoera:

  Ik zou het prettig vinden als iedereen dit bedrag vrijdag (voor zover mogelijk) voor het bierdrinken aan mij betaald, contant en gepast (!!), dan is er
  geen gezeur met wisselgeld.
  Iedereen dient zelf borden en bestek mee te nemen. Ik geloof dat Jeroen iets met glazen heeft geregeld/of gaat regelen (?).
 
  Nog 2 weken en dan is het feest.
 

 

Sjaak

Toppie geregeld Oscar. :hoera: :groots:

Gratis bier? Neem jij zoveel mee? ;D

Caspar

Goed geregeld Oscar, top :duimop:!

Jos Groen

Citaat van: gelfling op 15-05-2007  08:21 uHelaas. Dat heb ik niet... Of toch wel.. Ik heb zojuist mijn keukentje aangepast zodat ik stromend water heb. Dat pompje is ook 12V. Als je een verloopstukje hebt voor sigarettenaansteker naar draadjes, kan het wel. Wel lastig.

Sjaak ik heb een omvormer van 220 naar 12v , en ook nog ergens een splitter, dus 2 koelboxen van 12v op een 220 naar volt ding!!

gelfling

De vouwwagen is getest en waterdicht bevonden!

Ook wij hebben er zin in... ! :dansen: :dansen:

Jos Groen

Ik ben ook geïnteresseerd in de A-gist.

 ;D

 

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 19-05-2007  17:13 uIk geloof dat Jeroen iets met glazen heeft geregeld/of gaat regelen (?).
 

Ik heb de glazen in huis.

JeroenCV

Citaat van: Jos Groen op 20-05-2007  21:34 uIk ben ook geïnteresseerd in de A-gist.

Genoteerd. Ook Hoppie trouwens.

gelfling

Even in de huishoudelijke sfeer:

Oscar regel jij de plaatsindeling, zodat alles er ook op past en we geen tenten hoeven te stapelen?


JeroenCV

hmmmm Oscar wordt hier gebombardeerd tot Kampmeester? :police:
Maar Oscar en ik zullen rond 12.00 aanwezig zijn (toch Oscar?) en dan beginnen we met de centrale partytent en rond daar kunnen dan de slaaptenten komen.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 22-05-2007  09:57 uMaar Oscar en ik zullen rond 12.00 aanwezig zijn (toch Oscar?)

Yep ! De party tent in het midden en de tenten daar omheen. Jeroen en ik proberen inderdaad rond 12.00-12.30 uur op de camping
aanwezig te zijn zodat alles in goede banen geleid kan worden. En dan denken ze dan een ONK organiseren veel werk is, nou zo'n pronk
valt ook niet mee hoor  :D :D :D

Oscar

Citaat van: gelfling op 22-05-2007  09:48 uOscar regel jij de plaatsindeling, zodat alles er ook op past en we geen tenten hoeven te stapelen?

Voor nood zou er toch wel een slaaptentje bovenop jou kamper kunnen toch ?  :D :D ;D

Gerb

Ik hoor net via via dat het ONK er nog een probleem bij heeft: er hebben een aantal keurmeesters afgezegd. Hoe moet dat nou?

Johannes

Citaat van: Gerb op 22-05-2007  10:27 uIk hoor net via via dat het ONK er nog een probleem bij heeft: er hebben een aantal keurmeesters afgezegd. Hoe moet dat nou?

Dat kan toch niet, die lui weten al een jaar wanneer het ONK is. Lijkt me een sterk verhaal. Als het wel klopt, krijgen de overige keurmeesters het nog druk  samenvol

JeroenCV

Citaat van: Johannes op 22-05-2007  10:40 uDat kan toch niet, die lui weten al een jaar wanneer het ONK is. Lijkt me een sterk verhaal. Als het wel klopt, krijgen de overige keurmeesters het nog druk

Er zijn omstandigheden die je niet kan plannen....Ik hoop voor de overige keurmeesters dat zxe alles kunnen proeven.

gelfling

Citaat van: Oscar op 22-05-2007  10:25 uVoor nood zou er toch wel een slaaptentje bovenop jou kamper kunnen toch ?  :D :D ;D

Voor nood heb ik nog 2 ondertentjes en een voortent. Plaats genoeg als het moet. Alleen de hoeveelheid koffie aanpassen....

Oscar

Citaat van: Gerb op 22-05-2007  10:27 uer hebben een aantal keurmeesters afgezegd. Hoe moet dat nou?

In het ergste geval zullen ze op de vrijdag avond al moeten beginnen met keuren en/of op de zondag wat langer doorwerken  :proost2:
Maar het zullen niet veel afzeggingen zijn denk ik. Ik weet in ieder geval van 1 keurmeester dat die op de dag van keuring jarig is.

Caspar

Hoi mannen,

Ik probeer er ook rond een uurtje of 1 te zijn :proost2:


Oscar

Gezellig, kunnen we alvast ff indrinken  :D

Adrie

Johannes en de Drie Broeders logeren ergens anders, maar wij komen 's avonds naar de camping voor het prONK. We komen per fiets, dus we nemen geklotst bier mee. Da's lachen. Verder hebben we op het ONK natuurlijk twee bieren van het fust: een witbier met Cascade en een blond. Dat wil  zeggen: we moeten nog even testen of de bieren niet verzuurd zijn op het vat (komt helaas nog al eens voor omdat het heel lastig is om fusten goed schoon te krijgen).

Sjaak

Citaat van: JeroenCV op 22-05-2007  09:57 uhmmmm Oscar wordt hier gebombardeerd tot Kampmeester? :police:
Maar Oscar en ik zullen rond 12.00 aanwezig zijn (toch Oscar?) en dan beginnen we met de centrale partytent en rond daar kunnen dan de slaaptenten komen.

Jos en ik zijn er al twee dagen, maar zullen rekening houden dat de party tent in het midden komt. wij staan zo dicht mogelijk bij het water op nummer C1.  ;D
Als alles werkt hebben we twee beertenders en twee koelboxen op stroom werkend. :proost:
Ook wij hebben er zin in.
Oscar heb jij al wat afgesroken met Hoppie? :slaperig:
Tot gauw iedereen.
Helaas is mijn toppertje nog niet klaar, maar witbier en kersenbier wel. samenvol


Oscar

Citaat van: sjaak op 23-05-2007  07:58 uOscar heb jij al wat afgesroken met Hoppie? :slaperig:

Nee? hoezo? Want?

Sjaak

Citaat van: Oscar op 23-05-2007  07:59 uNee? hoezo? Want?
Hij zou je nog vragen of jij ruimte in je tent had, omdat hij geen tentje meer heeft die goed is. en anders moeten we ruimte overhouden in mijn kleine 3 persoonstentje.

Oscar

Citaat van: sjaak op 23-05-2007  08:04 uHij zou je nog vragen of jij ruimte in je tent had,

Dat vermoeden had ik al  ;D Heeft ie nog niet gevraagd. ::)

Hopmans


Afspraak is niet nodig.
Ik slaap in mijn eigen tent bij nader inziens.
Dezelfde als vorig jaar of een nieuwe.
Ik wil niemand wakker maken en/of wakker gemaakt worden.

 :degroeten:


roco

Als iemand interesse heeft in de werking van de Speidel Braumeister, tijdens het ONK brouw ik er een biertje mee.

groeten,

roco

Hopmans

CiteerAls iemand interesse heeft in de werking van de Speidel Braumeister, tijdens het ONK brouw ik er een biertje mee.

Wel gezellig.  ;)

Oscar,

Mogen er auto's staan op of dicht bij de tenten net als vorig jaar?
Ik heb een stationauto. Met de achterbank naar voren pas ik er met gemak in.
Slapen in de auto is wat dat betreft de meest luxe oplossing.  :biersmile:

 :degroeten:


Oscar

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Dus dat zul je daar moeten ondervinden. Maar ik denk het wel. Het is een grote camping.
Neem voor de zekerheid je tentje wel mee. In geval van nood heeft mijn tentje nog wel ruimte voor een persoon.  :slaperig:

Hopmans



Thanks mate.

 :biersmile: --->  :proost: --->   :lekkerbier: --->   samenvol --->   :nut: --->   :slaperig: --->   :ziek:



 ;D

Sjaak

Citaat van: Hoppie op 24-05-2007  21:08 uWel gezellig.  ;)

Oscar,

Mogen er auto's staan op of dicht bij de tenten net als vorig jaar?
Ik heb een stationauto. Met de achterbank naar voren pas ik er met gemak in.
Slapen in de auto is wat dat betreft de meest luxe oplossing.  :biersmile:

 :degroeten:
Kun je er nog bij dan ???
Of neem je geen bier mee :verbergen:
Auto kan op het terrein hoor, ik had het al gevraagd ivm met surfspullen e.d.
 :degroeten:
Sjaak

JeroenCV

CiteerKun je er nog bij dan  ???

Sjaak, iets wat in een auto gaat kan er ook uit he?  :lessmile:

Sjaak

Citaat van: JeroenCV op 25-05-2007  07:43 uSjaak, iets wat in een auto gaat kan er ook uit he?  :lessmile:

Ja dat hoop ik ook want hij neemt een heel lekker biertje mee en ik zal zeker proberen deze uit zijn wagen te halen samenvol
Neem jij genoeg glazen mee :dansen:

JeroenCV

Citaat van: sjaak op 25-05-2007  07:54 uNeem jij genoeg glazen mee :dansen:

Ik heb er 36 klaar staan.

Sjaak

Citaat van: JeroenCV op 25-05-2007  08:04 uIk heb er 36 klaar staan.

Lijkt mij weinig, want er zal best wel wat sneuvelen, heb je ruimte om er een paar meer mee te nemen?
Persoonlijk zou ik er best een paar willen hebben, misschien is dat mogelijk?
 :degroeten:

Oscar

Citaat van: sjaak op 25-05-2007  09:22 uLijkt mij weinig, want er zal best wel wat sneuvelen, heb je ruimte om er een paar meer mee te nemen?

Sjaak: wel voorzichtig zijn met de glazen  :police: Dan hoeven er geen glazen te sneuvelen! Of sneuvelen er bij jou thuis regelmatig glazen?  :D 

Sjaak

Citaat van: Oscar op 25-05-2007  09:42 uSjaak: wel voorzichtig zijn met de glazen  :police: Dan hoeven er geen glazen te sneuvelen! Of sneuvelen er bij jou thuis regelmatig glazen?  :D

Helaas wel ja, het proeven gaat bij het begin goed, maar na een x aantal biertjes sneuvelen ze bij het afspoelen en droogwrijven. Een voorraadje is handig ::)

Oscar

Citaat van: sjaak op 25-05-2007  09:52 umaar na een x aantal biertjes sneuvelen ze bij het afspoelen en droogwrijven.

Tip: pas afwassen als je weer nuchter bent.  :ziek:

Sjaak

Citaat van: Oscar op 25-05-2007  10:10 uTip: pas afwassen als je weer nuchter bent.  :ziek:

Ik moet gewoon meer proefglazen hebben. :dansen:
Dus Jeroen...

Oscar

...De keurmeesters zijn gisteren al begonnen met keuren, en zijn ook nu dus al aan het genieten van onze bieren... :biersmile:

Hopmans

Spannend!  :)
Het ONK-gevoel begint te komen.
Vandaag nog wat kampeerspullen bij elkaar zoeken.

 :degroeten:

Sjaak

Citaat van: Hoppie op 26-05-2007  13:10 uSpannend!  :)
Het ONK-gevoel begint te komen.
Vandaag nog wat campeerspullen bij elkaar zoeken.

 :degroeten:
Hoezo je slaapt toch in je stationwagon ???

Hopmans

Dat is nog niet zeker, gezien het feit dat als de zon opkomt je gelijk licht door de ramen krijgt.  :denken:
Daarbij zijn het losse spulletjes: spiritusbrander, rookoventje voor Niels, rookmot, zaklamp, slaapzak,
plastic bestek, oploskoffie, etc.

 :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: Hoppie op 26-05-2007  13:27 uDaarbij zijn het losse spulletjes: Spiritusbrander, rookoventje voor Niels, rookmot, zaklamp, slaapzak,
plasic bestek, oploskoffie, etc.

Je vergeet toch niet het belangrijkste:  een PO.

Hopbier

Hopmans


Citeereen PO

Je wist dat ik dit ging vragen, dus bij deze: Een PO?  :weetniet:

 :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: Hoppie op 26-05-2007  15:48 uJe wist dat ik dit ging vragen, dus bij deze: Een PO? 

Een grote po (nachtspiegel) om 's nachts (in de vroege morgen) niet door het natte gras te hoeven lopen.

Hopbier

Hopmans


Citeernachtspiegel

Ik heb zelfs moeten Googelen om er achter te komen wat een nachtspiegel is.
Ik had al een vermoeden wat een po was, maar nachtspiegel is denk een woord wat niet vaak meer
gebruikt wordt.
Ik denk dat ik slippers meeneem. Ik ben bang dat de nachtspiegel te klein is voor het prONK.
Of er is een mogelijkheid dat deze niet stabiel genoeg blijft staan waardoor er nog wel eens
een paar knopen kunen vallen midden in de nacht.  ;D

 :degroeten:

Oscar

Het wordt nog spannender :

Ik les net in de Nieuwsbrief van de deltabrouwers het volgende :

CiteerDit weekend worden de ingezonden bieren gekeurd door het BKG in de kelder van De Vroone in Totaal meer dan 400 bieren staan er klaar
voor de keurmeesters. Door de grote hoeveelheid zal de finale keuring, de 5 beste van elke klasse, in Kamperland op 2 Juni gebeuren.

Ik dacht dat ze de teller ergens op 390 hadden stil gezet ??? Blijkbaar niet. Maar dat betekend wel dat de winnaars dit weekend nog niet bekend
zullen zijn en dat er op een brakke zaterdag ochtend (voor ons dus) nog bieren gekeurd zullen worden.. Spannnend  ;)

Herman

Er zijn vermoedelijk nog inzendingen per post binnengekomen, de internetinschrijving is voortijdig stilgelegd.

Hopmans


Hopmans


Zo veel spannender als normaal is dit niet.
De top 5 zal deze week dan wel de brief krijgen.

Spannend hoor.  :)

 :degroeten:

MO

Heb jij nog geen brief dan?

Oscar

Citaat van: Hoppie op 26-05-2007  22:35 uDe top 5 zal deze week dan wel de brief krijgen.

Ik denk dat dat dit jaar niet zal gebeuren.....maar ik houd de deurmat in de gaten  ;D

Hopmans


CiteerHeb jij nog geen brief dan?

Tuurlijk niet.
Jij wel zeker? (ouwe BONKer)

 :degroeten:

oranjeboombiertje

Ik heb hier nog een hopplant staan (Magnum) is er iemand die hier interesse in heeft? Ik kan hem meenemen naar het ONK.

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Als ie nog over te planten is mag je 'm voor mij wel meenemen...maar dan zal dat wel met een kluitje worden, dus graag in een plastic planten potje met zand. Hij moet wel 3 dagen kunnen overleven.

oranjeboombiertje

Hij staat al in een potje. Ik zal hem voor je meenemen, dat gaat je natuurlijk wel een lekker biertje kosten :D :proost2:

 :degroeten:
Wesley

Jos Groen

Ik heb er echt zin in mannen.
En dan te bedenken dat we ook nog gaan surfen.
Neemt de winnaar genoeg voorraad mee, dat is makkelijker proeven.
 :elifant: :dansen:




Huub Krekels

Ik heb een terrasverwarming. Je weet wel zo'n gasbrander met zo'n aluminiumdakje. Het is een tafelmodel. Lijkt mij wel handig voor de late uurtjes. :proost2: Meenemen.????

Jacques

Voor degenen die wat luxer willen kamperen uit de buurt van een groep bierliefhebbers die er geen genoeg van kunnen krijgen, of met hun gezinnetje een leuk weekend uit van willen maken wijs ik even op een aanbieding die ik net zag.

Een luxe stacaravan op 2 km afstand van Emelisse. Als last minute te huur voor € 79.


Oscar

Citaat van: Huub Krekels op 28-05-2007  08:53 uMeenemen.????

De weersverwachtingen voor zaterdag zijn goed (25°C) !! voor de vrijdagavond zou deze wel van pas kunnen komen (Droog maar nog iets frisser) . Ik neem ook een olielampje mee voor als het donker begint te worden. En hebben we genoeg tafels ? Ik neem zeker 1 tafel mee, misschien 2.

Hopmans


CiteerMeenemen.?

Goed plan!  :biersmile:

 :degroeten:

Huub Krekels

Oké. Ik neem hem mee. Aan het water kan het toch koud worden. :(

Caspar

Citaat van: Hoppie op 26-05-2007  22:35 uZo veel spannender als normaal is dit niet.
De top 5 zal deze week dan wel de brief krijgen.

Spannend hoor.  :)

 :degroeten:

Tsja, wie dit idiote idee ooit verzonnen heeft :-\...

Oscar


Oscar

Citaat van: Caspar op 28-05-2007  14:47 uwie dit idiote idee ooit verzonnen heeft

Hier zat wel een achterliggende gedachte achter. Op het ONK 2004 viel mij op dat er veel prijzen werden uitgereikt waarbij de daadwerkelijke winnaar niet aanwezig was. Om dit op ONK 2005 te voorkomen hadden we de nominatie's bedacht, met bijkomend effect dat er dan meteen mensen met de genomineerden mee zouden komen. Waar we niet aan gedacht hadden was het bijkomende media spektakel. Ik werd destijds nog voor de prijsuitreiking gebeld door enkele kranten die eigenlijk meer namen van genominerde wou hebben, en dat ik een mailtje kreeg van iemand die zij : "Ik heb geen brief gekregen, dus hoef ik eigenlijk niet op het ONK te komen". En later merkte ik dat de genomineerden (Adrie in
dit geval) het niet leuk vond om een dergelijke brief te ontvangen. Echter na de prijs uitreiking in 2005 bleken er wel een aantal te zijn die al trots waren dat ze genomineerd waren, anderen hadden de brief verkeerd gelezen en dachten dat ze sowieso een prijs haden gewonnen, en dus voor niets waren gekomen (hoewel ze wel een leuke dag hadden gehad !).

Dus er zijn enkele voor en nadelen. Maar hoe krijg je het voor elkaar om te zorgen dat de prijswinnaars aanwezig zijn. Het zou toch l*llig zijn als tijdens de prijsuitreiking de Algemeen kampioen 200X niet aanwezig zou zijn.

Caspar

O o o, gelukkig zit je nog steeds bij het LABO om het recht te trekken ;D.

Nee serieus, ik vind het echt een no no :duimonder:... een serieuze brouwer die ook echt voor de punten gaat, komt zijn prijs heus wel ophalen. Het hele spontane is er gewoon vanaf, omdat iedereen toch al weet of ie wel of niet is de prijzen is gevallen. 

Schaf het alsjeblieft dit jaar nog af, is mijn statement :bokser:.

Groet Caspar

Caspar

Ja, dat is lullig voor de kampioen... ik denk dat het ONK sowieso sterk aan populariteit en opkomstpercentage wint! Zo'n brief lijkt me niet meer nodig (zonder al dat gemopper ;))

Ik had ook zo'n brief gehad (zonder het bestaan ervan te weten), toen was het wel een verassing. Ik dacht dat iedereen namelijk die brief had ontvangen :verbergen:

Hopmans


Van mij mag het ook afgeschaft.
Als ik geen bief krijg, dan weet ik al dat ik niets win, en is de spanning er vanaf.
Als niemand een brief krijgt, dan blijft het spannend.

 :degroeten:

EBC

Simpel toch... als je er niet bij bent, verlies je de prijs en schuiven de andere winnaars een plaats omhoog op.

Oscar

Citaat van: Caspar op 28-05-2007  15:04 uJa, dat is lullig voor de kampioen... ik denk dat het ONK sowieso sterk aan populariteit en opkomstpercentage wint!

Zeker, ook omdat de organisatie ieder jaar weer beter wordt en serieus op een hoog niveau ligt. Dus brouwers hechten daardoor ook meer waarde aan de resultaten van een dergelijk evenement. Ik denk dat het BKG ook naar de toekomst moet kijken aangezien het keuren ieder jaar een enorme klus is en blijkt dat het aantal benodigde keurmeesters ieder jaar waar aan de top zit (Ze hebben dan alle keurmeesters nodig! En er is volgens mij weinig reserve).

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: EBC op 28-05-2007  15:06 uals je er niet bij bent, verlies je de prijs en schuiven de andere winnaars een plaats omhoog op.

Dat is dan wel weer l*llig als je de derde in rij bent die wel aanwzig is  ;D

Hopmans


CiteerSimpel toch...als je er niet bij bent, verlies je de prijs en schuiven de andere winnaars een plaats omhoog op.

Ben ik mee eens, maar het kan ook zijn dat er iets ergs gebeurd is waardoor de nummer1 niet kan komen.

Ach, we zien wel weer.
Met of zonder brief is het gewoon afhankelijk van het brouwsel uiteindelijk.

 :degroeten:

EBC

Citaat van: Oscar op 28-05-2007  15:11 uDat is dan wel weer l*llig als je de derde in rij bent die wel aanwzig is  ;D

Je kan onderweg natuurlijk je gevaarlijkste tegenstanders uitschakelen :bokser:. Het prONK is daar een prachtige gelegenheid voor...  :hoera:

Caspar

Maar goed, bijna niemand vind het leuk om zo'n brief te krijgen. Is de zending van dit jaar al op de post?

Als je niet kan, laat je een maat toch de prijs in ontvangst nemen... simpel :police:.

Gerb

Citaat van: MO op 26-05-2007  22:50 uHeb jij nog geen brief dan?

MO heeft volgens mij wel een brief, of niet? Mijn brievenbus is angstvallig leeg, maar ik zit ook een eindje uit de route. Morgen misschien :-X

Hopmans


CiteerMO heeft volgens mij wel een brief, of niet?

Lijkt me sterk dat hij deze al op 26-05-2007 ontvangen zou hebben, tewijl de keuring was op 25-05-2007.
De post doet er toch iets van 2-3 dagen over?

Of ze sturen dit jaar geen brief.  :idea:

CiteerMaar goed, bijna niemand vind het leuk om zo'n brief te krijgen.
Ik wel, maar leuker is als niemand deze krijgt.

 :degroeten:

MO

Ik kon toen nog geen brief hebben, daarom dacht ik dat jullie de grap wel door hadden. Van mij mag het ook zonder brief.

Caspar

Nog een nadeel van de brief... arme Gerb zit een week van te voren al te stressen ;D.

Hopmans


CiteerIk kon toen nog geen brief hebben,
Maar je hebt 'm nu wel begrijp ik?

 :degroeten:

Gerb

Citaat van: Caspar op 28-05-2007  16:04 uNog een nadeel van de brief... arme Gerb zit een week van te voren al te stressen ;D.

Ja precies, ik moet snel een biertje om mijn zenuwen weer een beetje onder controle te krijgen. Voor de goede orde: niemand had een brief hè, dus het is niet gek als ik er ook nog geen een heb? Aaaaahhh, bier!

Hopmans


Mo, je hebt toch niet echt een brief gehad hè?  :denken:

Ik ga me ook bezatten.

 :degroeten:

Oscar


Emile

Volgens mij zitten jullie elkaar wel vreselijk op te fokken. Ik doe dit jaar voor het eerst mee, maar ik heb nergens iets gelezen over een brief als je bij de eerste 5 zou zitten.

Ik ga er dan ook van uit dat dit een broodje aap verhaal is. We zien het volgende week wel.

Oscar

Citaat van: Emile op 28-05-2007  16:37 uIk ga er dan ook van uit dat dit een broodje aap verhaal is.

Nee, is niet zo, in 2005 en 2006 zijn er nominatie brieven gestuurd aan de eerste 5 per klasse. Dit jaar zal dat gelukkig niet gebeuren (denk ik)

MO

Zo, eerst een liter dubbelbock wegwerken, en dan ga ik de Pinkster-post eens doornemen. Er zat volgens mij iets uit Zeeland bij.






De keuring was toch dit weekeinde, waar gaat dit over?

korek

Hé Mo, jij weet wel wat lekker is zeg. Dit soort bieren krijg ik wel eens van de Duitsers op het park naast mij, helaas te weinig.

roco

Dit jaar worden er vooraf geen brieven verstuurd.

Groeten,

roco

Caspar

Ok, fijn om te horen Roco!

Oscar

Het aantal BBQ'ers is nu al opgelopen tot 30 personen. Hoe gezellig kan dit worden... :proost2:
Het wordt in ieder geval druk bij de bakplaat  :dansen:

BuBS

He Oscar,

Kan er nog eentje bij, ik kom ook nog even langs.
Neem dan natuurlijk ook wat biertjes mee.

Gr Kees

MO

Wie had het hier over 25 grC zaterdag? Het wordt gewoon artisinaal Hollands hondeweer zaterdag. Net als het ONK 2006.

http://teletekst.nos.nl/gif/images/704-01.gif

<foutmelding? pak NOS teletekst pagina 704>

Oscar

Kees gezellig! ik ga mijn best doen. Ik moet de bestelling toch nog wat aanpassen dus dan kan nog net!

We hebben nu dus 31 BBQ'ers.

Kees je komt de vrijdag toch ook nog even?

Edgar


Sjaak

Citaat van: Oscar op 28-05-2007  23:26 uKees gezellig ! ik ga mijn best doen. Ik moet de bestelling toch nog wat aanpassen dus dan kan nog net !!

we hebben nu dus 31 BBQ'ers

Kees je komt de vrijdag toch ook nog ff ??


Is dit aantal met Jos of zonder ???
Dus 32?
 :degroeten:
Sjaak

Hopmans


CiteerWie had het hier over 25 grC zaterdag? Het wordt gewoon artisinaal Hollands hondeweer zaterdag. Net als het ONK 2006.

Balen.  :duimonder:


Oscar


Caspar

Hoeveel party tenten hebben we eigenlijk?

Het wordt vrijdag inderdaad snert weer, zoals MO al aangeeft... even goed kijken of mijn tent waterdicht is ;D.

Oscar

Citaat van: Caspar op 29-05-2007  09:24 uHoeveel party tenten hebben we eigenlijk?

Eentje, die van Jeroen, maar die schijnt redelijk groot te zijn, maar of ie groot genoeg is voor 31 personen  :weetniet: Maar ik gok wel een beetje op
droog weer  :pan:

JeroenCV

eh...31 man is wel veel voor de partytent. Hij is 3 bij 3, maar hij heeft nog een extra luifel.

JeroenCV

Citaat van: Caspar op 29-05-2007  09:24 uHet wordt vrijdag inderdaad snert weer, zoals MO al aangeeft

Dat valt toch wel mee: van de knmi website:
Citeerwoensdag 30 mei tot en met zondag 03 juni 2007
Wisselvallig met van tijd tot tijd regen of buien. In het weekeinde in de nacht kans op mist.

Dit betekent dat het ook droog is (tussen de buien), toch ;D

BuBS

Ooooo, :(

De BBQ is zaterdag, eigenlijk wou ik vrijdag even langs komen.
Zaterdag heb ik geen tijd, dus voor mij geen BBQ.

Gr Kees

Oscar

Nou je hebt geluk ! ik had de bestelling nog niet aangepast...Dus geen paniek

Citaat van: JeroenCV op 29-05-2007  09:40 uDit betekent dat het ook droog is (tussen de buien), toch ;D

Ach we gaan toch allemaal nat  :lekkerbier:

Caspar

Ach ja, ik neem wel een paraplu mee ;D.

Groet Caspar

Menno

Citaat van: Caspar op 29-05-2007  09:24 ueven goed kijken of mijn tent waterdicht is ;D.
Caspar, ik heb evt. nog wel een 2,5-persoons iglo voor je beschikbaar, mocht je eigen tent niet waterdicht zijn... ;)

gelfling

Als we de vouwagen aan de party-tent zetten, hebben we een oppervlakte van 3*5,5. Nog steeds te krap voor 30 personen, maar beter als niets.

Overigens heb ik in geval van nood (lekkende tenten of iets dergelijks) altijd een plaatsje vrij in de ondertent van de vouwwagen.

Eens langzaam kijken wat ik verder allemaal meeneem.... In ieder geval:

voldoende camping verloopstukjes (geen kabels, ik heb 1 haspel).
Spoelbak (nog wat glazen misschien?)
Met een beetje goede wil en plek in de auto de terasbrander van Huub.


Batavier

Hebben jullie ook al een brief ontvangen?

EBC


Tsjerk

Citaat van: Batavier op 29-05-2007  12:31 uHebben jullie ook al een brief ontvangen?

Als je de brief nu nog niet hebt blijf dan maar thuis  >:D

Citaat van: roco op 28-05-2007  19:24 uDit jaar worden er vooraf geen brieven verstuurd.
Groeten, roco

 :D


JeroenCV

Citaat van: gelfling op 29-05-2007  12:29 uvoldoende camping verloopstukjes (geen kabels, ik heb 1 haspel).
Spoelbak (nog wat glazen misschien?)

glazen: ik heb extra gehaald
en een haspel neem ik ook mee, als het allemaal in de auto van Oscar past.

Jos Groen

 :elifant: En ik ben ook van de partij. :elifant:

Gelukkig is het prachtig weer!

Huub Krekels

Het lijkt inderdaad langzaam een weekend op kamp met de padvinderij. Dit was wel altijd gezellig. Het zal gek moeten gaan wilt het niet gezellig worden. :elifant: :elifant: :elifant:
Ik vraag mij alleen af wat de andere campinggasten moeten denken van al die kerels alleen op stap. :degroeten:

EBC

Ik heb zojuist de eerste 5 vaatjes in de prKOELING gezet...

Huub Krekels

Heeft niemand van de "campinggangers" nog een extra partytent ter beschikking.?????

Oscar

Citaat van: Huub Krekels op 29-05-2007  16:10 uwat de andere campinggasten moeten denken van al die kerels alleen op stap.

Men's day out !  :hoera:  samenvol  :proost2:

Hopmans


CiteerHebben jullie ook al een brief ontvangen?

Misselijke grap, of hetgeen wat roco heeft gezegd is een bewering die met opzet
in strijd is met de waarheid om ons met een gerust hart naar het ONK te doen begeven.

 :degroeten:


EBC

Hoppie, er worden dit jaar geen brieven verstuurd.

Je komt toch altijd met een gerust hart naar het ONK?

Ik heb niks ingestuurd in klasse B, dus daar maak je nog kans  ;D.

Hopmans

Hey EBC,

Ik heb ook niets in de klasse B ingestuurd. :)

Van Batavier verwacht ik niet zo'n opmerking, en hij heeft capaciteit.

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: EBC op 29-05-2007  16:45 uIk heb niks ingestuurd in klasse B

Hoppie en ik hebben ingestuurd in de klasse A, dus daar maak je geen schijn van kans  :D :D :D

EBC

Mooi, want mijn 6 vaatjes met klasse-A verliezersbier gaan dan veel langer mee!    :proost2: samenvol

Batavier

Citaat van: Hoppie op 29-05-2007  16:49 uHey EBC,


Van Batavier verwacht ik niet zo'n opmerking, en hij heeft capaciteit.

 :degroeten:

Sorry, ik had niet opgelet


Hopmans


CiteerSorry, ik had niet opgelet.

Je hebt dus per ongeluk verklapt dat je een brief hebt ontvangen.
Het is je vergeven.
Maar als de Deltabrouwers geen brieven hebben verstuurd, wie heeft dat dan wel gedaan?
Het BKG?
Het Labo?   :weetniet:

 :degroeten:

Jos Groen

Was het en brief met een blauwe enveloppe ?

Batavier

Je mag hem hebben met alle lasten en lusten.

Adrie

Als er geen brieven verstuurd worden/zijn, zal ik er geen traan om laten. Zoals Oscar al aangaf, heb ik hem in 2004 er al op gewezen dat ik het een zeer slecht idee vond. Het ONK is hét festival voor de hobbybrouwer (naast natuurlijk de MTG/Hobbybrouwendag  ;) ), dus daar komt men ook zonder brief echt wel naartoe, tenzij je een goede reden hebt om ervan af te zien. En dan helpt een brief niet. De organisatie mag er denk ik (noodsituaties uitgezonderd) ervan uitgaan dat iedereen die niet heeft aangegeven zijn keuringsformulieren thuis te willen hebben opgestuurd, gewoon komt naar de uitreiking.

Hopmans


ik vind het prONK gezellig, en ga heus heen, maar de echte spanning is nu bij mij al weer teniet gedaan.
Er zijn dus wel brieven verstuurt, en dat heeft de aanloop naar het moment du supreme verknalt (voor mij althans).
ik vind het echt jammer.
Dan kan je stoer doen, en zeggen dat het je niet boeit, maar het boeit ons wel anders hadden we niets ingestuurt.
De echte kick is er al weer vanaf, en dan is het nog maar Dinsdag.  :(

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Hoppie op 29-05-2007  21:54 uEr zijn dus wel brieven verstuurt

Laat je niet gek maken !!  :nut:

Citaat van: Adrie op 29-05-2007  21:31 uZoals Oscar al aangaf, heb ik hem in 2004 er al op gewezen dat ik het een zeer slecht idee vond.

Dat was dus ergens in 2005, volgens mij op het BONK of vorig jaar op het ONK. ..Ach maakt ook niet uit !  :clownsmile:

Jos Groen

Citaat van: Hoppie op 29-05-2007  21:54 uik vind het prONK gezellig, en ga heus heen, maar de echte spanning is nu bij mij al weer teniet gedaan.
Er zijn dus wel brieven verstuurt, en dat heeft de aanloop naar het moment du supreme verknalt (voor mij althans).
ik vind het echt jammer.
Dan kan je stoer doen, en zeggen dat het je niet boeit, maar het boeit ons wel anders hadden we niets ingestuurt.
De echte kick is er al weer vanaf, en dan is het nog maar Dinsdag.  :(

 :degroeten:


Ja Hoppie je hebt gelijk als mensen al brieven hebben gekregen, dan is het zeker dat wij niets hebben gewonnen, en is het al een stuk minder leuk, en om nu voor plaats 11 of lager te gaan... Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze 'bewezen recepten'!!! Po.p zo had ik het nog niet bekeken. weg plezier. bedankt hoor!

Johannes

Welk gedeelte van 'Er zijn geen brieven verstuurd' hebben we niet begrepen?

Adrie

Citaat van: Oscar op 29-05-2007  21:56 uDat was dus ergens in 2005, volgens mij op het BONK of vorig jaar op het ONK. ..Ach maakt ook niet uit !  :clownsmile:

Kan ook, alcohol tast het langetermijngeheugen aan. Gelukkig weet ik nog wie je bent, Oscar.  samenvol

Oscar

Citaat van: Adrie op 29-05-2007  22:02 uGelukkig weet ik nog wie je bent, Oscar.  samenvol

eeuh..moet ik jou ergens van kennen dan ?  :D :D :D

 samenvol

Jos Groen

Citaat van: Johannes op 29-05-2007  22:01 uWelk gedeelte van 'Er zijn geen brieven verstuurd' hebben we niet begrepen?

Naar jouw dus niet! En ook niet naar mij , en dus ook niet naar Hoppie.

Zijn er al 3 afvallers.

Batavier

Kan morgen ook nog wel komen denk ik :weetniet:

Adrie

Mannen, nou stoppen.

Jos Groen

Ik zeg niets meer...
Behalve dat ik er erg veel zin in heb, en dat niet alles lijkt zoals het is.

Johannes

Citaat van: Jos Groen op 29-05-2007  22:11 uNaar jouw dus niet! En ook niet naar mij , en dus ook niet naar Hoppie.

Nogal wiedes mijn 'inzending' zit net 5 minuten in fles en fust.  ;D

EBC

Ik heb geen brief gekregen. Dat betekent dat er geen brieven verstuurd zijn! Zo simpel is het.
Niet in klasse A natuurlijk, die zijn voor Hoppie en Oscar.

Ook al krijg ik op maandag en dinsdag nooit post...ik maak me geen zorgen voor morgen.

Emile

Jeemig de peemig. Ik heb gisteren een post gedaan. Die vind ik ergens op pagina 3 weer terug. Hebben jullie allemaal de zenuwen of zo? De post van Roco liet weinig aan onduidelijkheid over. Zoals Johannes al zegt: "welk deel van 'Er zijn geen brieven gestuurd' hebben we niet begrepen?".

Dus neem allemaal een biertje, of twee en ga gewoon aan het werk (nou ja, niet in die volgorde)  ;D Zaterdagmiddag praten we verder...

gelfling

Ik heb wel een brief gekregen.... Maar deze had meer te maken met de rekening van de tandarts...... :clownsmile:
To brief or not to brief....

Laten we er gewoon een top-weekeind van maken. Het zou pas echt een bak zijn als ze 200 van de 400 mensen een brief hadden gestuurd........ :dansen:

Tsjerk

Wat een stress bij de boys. Gelukkig is er maar één keer per jaar een ONK.

Henk oet Paiz

Wat een geouwehoer over brieven en dat is gisteren al begonnen. Bij wie van jullie komt de postbode eigenlijk op 2e pinksterdag??

En als je alleen nog komt als je denkt één van de winnaars te kunnen worden, zou het dan niet erg rustig moeten worden op het ONK, of lijden we allemaal aan zelfoverschatting?

Ik heb vier bieren ingezonden en verwacht er geen erg hoge scores van. Het zijn goede bieren, maar geen van allen echt specifiek genoeg binnen de ingezonden klasse. Helaas kan ik er dit keer weer niet bij zijn, we hebben zaterdagavond het 10-jarig jubileumconcert van het koor waar ik in zing. Maar ik drink er thuis wel een biertje op.

Ik wens jullie heel veel plezier en hoop er een volgende keer weer eens bij te kunnen zijn.

Groeten,

Henk  :proost2:

gelfling

Jeroen/oscar,

Hoe gaan we het regelen ter plekke met het terrein opkomen? Hebben jullie een mobiel nummer wat we moeten bellen, en plaatsnummers? Kunnen jullie dit eventueel per PM sturen?


JeroenCV


Menno

Voor diegenen die nog spullen nodig hebben voor op de camping: in de folder t/m 3 juni 2007 van de Gamma staan leuke aanbiedingen: trekkerstent, campingbed, luchtbed, slaapzak, zaklamp, 24 liter koel- of verwarmingsbox (12V, omvormer tot 220V apart aan te schaffen), campingverloopstekker etcetera!

En in de folder t/m 6 juni 2007 van de Blokker staat eveneens een 12V koelbox en div. sfeerverlichting.

Misschien hebben jullie er wat aan? ;D

Herman

 :ziek:

Ja hoor, ik zit met koorts thuis. Gisteren begonnen en ik voel me nog steeds verre van jofel. Dit komt niet goed uit voor het (pr)Onk! De kans is reëel dat ik het pronk moet laten schieten, ik ga binnenkort op vakantie en wil dan wel beter zijn. Ik zal hoe dan ook wel proberen op het ONK langs te komen.


Oscar

Herman,

Doe rustig aan, maak je niet te druk, hoed de boel lekker warm..en blijf nog ff van het bier af... ;)

Oh ja beterschap..overmorgen moet je beter zijn ! :biersmile:

P.S. : Misschien wat asperine.....

Adrie

Voor degenen die nog twijfelen over of er brieven verstuurd zijn of niet: kijk eens naar het programma.

De keurig van de finalebieren is pas zaterdag op het ONK zelf. Als ik het goed begrijp is dat de keuring van de 10 beste bieren per klasse (wie wordt 1, 2 en 3 per klasse?) en daarna nog het bepalen van de algemeen kampioen.

Tsjerk

Citaat van: Herman op 30-05-2007  20:27 u:ziek:

Ja hoor, ik zit met koorts thuis.

Ieder jaar weer! Volgens mij zijn het de spanningen.  A1 stress  ;D

Oscar

Citaat van: Adrie op 30-05-2007  21:41 uDe keurig van de finalebieren is pas zaterdag op het ONK zelf.

Had ik ook al gemeld :

CiteerDit weekend worden de ingezonden bieren gekeurd door het BKG in de kelder van De Vroone in Totaal meer dan 400 bieren staan er klaar
voor de keurmeesters. Door de grote hoeveelheid zal de finale keuring, de 5 beste van elke klasse, in Kamperland op 2 Juni gebeuren.

Dit stond in hun nieuwsbrief! Zou het met publiek zijn? Want die keuring is wel erg laat (pas om 14.00 uur)?

Oscar

De weersverwachtingen zijn weer wat naar boven bijgesteld :

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/#meerdaagse

Citeer30 mei 2007 - Na het extreme weer in Europa van de afgelopen dagen gaat het nu de goede kant op. Als vanaf vrijdag de zomer officieel op de meteorologische kalender staat neigen ook de weerkaarten naar een zomers weerbeeld met zon en warmte. 

 :hoera: :dansen:

Hopmans


Citeerde 5 beste van elke klasse
Dus kan je van te voren 5 brieven per klasse versturen, zoals voorgaande jaren.

Maar ik vertrouw nu op Roco!  :duimop:

 :degroeten:

Tsjerk

Hoppie, als jij geen brief hebt dan is er niemand die een brief heeft.  :neenee:

Je moet een beetje aan je zelfvertrouwen gaan werken, topper.  :biersmile:

Hopmans


Citaat van Henk:
CiteerEn als je alleen nog komt als je denkt één van de winnaars te kunnen worden, zou het dan niet erg rustig moeten worden op het ONK, of lijden we allemaal aan zelfoverschatting?

Ik heb vier bieren ingezonden en verwacht er geen erg hoge scores van. Het zijn goede bieren, maar geen van allen echt specifiek genoeg binnen de ingezonden klasse.

Dan heb ik nog meer zelfvertrouwen.
Maar dat terzake, het prONK is leuk, maar ik doe mee met een wedstrijd om te scoren/punten weten,
en voor de spanning.
Daarvoor is het ONK. Zo simpel is dat.
Jij doet dat ook, ondanks je Friesche kalmte.
En natuurlijk zijn er veel inzendingen, en is de kans relatief gering dat je in de top 5 zit, maar brieven verknallen
de hele stemming, leuke spanning, en de aanloop naar het ONK.
Afschaffen die zooi (als dat al niet het geval is dus).

 :degroeten:

Herman

Citaat van: Hoppie op 30-05-2007  22:56 uJij doet dat ook, ondanks je Friesche kalmte.

Daarom hoef je Henk nog niet voor een Fries uit te maken, dat ligt gevoelig in deze contreien.

Henk oet Paiz


Johannes

He Herman, terug je bed in! Uitzieken!

Hopmans


CiteerDaarom hoef je Henk nog niet voor een Fries uit te maken, dat ligt gevoelig in deze contreien.

Lezen is inderdaad een kunst.
Ik had het tegen Tsjerk.

 :degroeten:

Sjaak

Mensen de plek is goed op de camping er is geen sterveling te bekennen, dus we hebben gisteren flink de weide ingewijdt.
Veel regen, maar het is zonnig en warm.
Wanneer komen jullie of morgen pas
Groet
Jos en Sjaak

Bieker

Ik wens jullie allemaal heel veel goed weer toe en veel proefplezier.

Caspar

Hoi Sjaak,

Uiteraard moet ik nog van alles op de valreep kopen, dus ik ben er rond een uurtje of 3 of zo ;).

Ik heb overigens een koelbox bij me die op 220 Volt werkt.

Groet Caspar

Oscar

Sjaak,

Hebben ze daar een internetcafé of iets dergelijks?

roco

Citaat van: Hoppie op 30-05-2007  22:39 uMaar ik vertrouw nu op Roco!

succes zaterdag !

roco  :proost2:

EBC

Ik heb nog wat spulletjes voor de verkoop... ik ga maar een yard-sale doen voor mijn tent...

Hopmans


CiteerIk heb nog wat spulletjes voor de verkoop...ik ga maar een yard-sale doen voor mijn tent...

Wat voor spulletjes zoal?

 :degroeten:

roco

verkeersinfo:

In de PZC van donderdag 31 mei wordt melding gemaakt van een afsluiting in beide richtingen van de A58 voor aanstaand weekend. Helaas kan rijkswaterstaat ons niet echt duidelijk maken wat er exact voor hinder zal ontstaan. De internetpagina vanAnaarBeter geeft ons de volgende info :
 
A4 Antwerpen-Bergen op Zoom

Wat: Diverse werkzaamheden aan weg en wegkant
Waarom: Afsluiting in verband met omlegging Halsteren.
Waar: Zoomland tot Bergen op Zoom-Noord
Wanneer: 1 juni 2007 om 20 uur t/m 4 juni 2007 om 5 uur
Hinder categorie: Matige hinder, tot 10 minuten extra reistijd
Welke hinder: Verbindingsweg tussen knooppunt Zoomland en de Randweg-Noord wordt afgesloten. Verkeer wordt omgeleid via de Marconilaan, Tholenseweg en via de A17 en A59. Verkeer dient rekening te houden met extra reistijd.

EBC

Ach, van alles...pompje, thermostickers, US Gardena koppelingen, Colafles carbonator, Wild Brews boek en nog wat meer. Ik weet het niet precies, het zit allemaal in een doos. Allemaal leuke gadgets tegen braakprijzen.

Oscar


EBC

Haha. Tuurlijk en die voor Hoppie ook!

EBC

Neem allemaal wat ongebruikt spul mee, dat is weer wat anders dan ruilbier!

EBC

Luchtpompje, flessenborstel, buisjes voor gistopslag, watersloten, nog een Wild Brews boek (ook gereserveerd), wijnkurken, flessenspoeler...

EBC

Paraplu's, regenschermen, wegwerpponcho's...

Nee hoor, niet nodig, in Zeeland schijnt altijd de zon. Behalve vandaag.

Edgar

Citaat van: EBC op 31-05-2007  20:34 uAch, van alles...pompje, thermostickers, (...)

Thermostickers, die wil ik wel.

Ik neem mijn tegenstroomkoeler mee als er belangstelling voor is, want ik heb zo'n KühlMeister besteld. Als ik kom tenminste, want dat is niet zeker.

Gerb

Ik heb vandaag een grote tas met allerlei bieren aan mijn brouwmaat, Martin meegegeven. Moeten jullie maar uitvechten wat je wil hebben. Voor de liefhebber heb ik er een paar pompoenbieren bij gedaan.

Hopmans


Zit er ook een slangetje, en een filtertje bij het pompje?

 :degroeten:

EBC

Nee, wel een 220 Volt stekker  :).

Adrie

Ik heb ook wel interesse in een thermosticker.

EBC

Een filtertje kan ik wel leveren. Slang heb ik zelf niet meer voldoende, maar is in elk tuincentrum te koop

EBC

Het wordt een yard-sale, geen reserveringen mogelijk, maar ik heb natuurlijk wel voorkeur ;). Ik heb overigens nog twee thermostickers.

MO

Wij vertrekken om een uur of 1. Ik zie je jullie dus vanmiddag. Heb nog snel een kratje alt gevuld voor vanavond.

Herman

Ik ben er vanavond helaas niet bij, hopelijk wel tot morgen! Have fun, meer geluk volgend jaar.

Tsjerk

Zo, een kratje ruilbiertjes voorzien van een etiket. Mooi he  :proost:



Morgen op transport .......  313 Km

Herman

Doe ze de groeten Tsjerk, ik ga niet helaas...

Tsjerk

Citaat van: Herman op 01-06-2007  22:51 uDoe ze de groeten Tsjerk, ik ga niet helaas...

Dat is shit.  :bokser:

Als ik nog wat voor je mee moet nemen naar het noorden dan zeg je het maar. (een 1e prijs of zo)  ;D

Herman

Ja mag, kun je altijd bij Dries afgeven. Daar kom ik toch wel eens per 1/2 maanden. Johannes is een goede andere optie.

Veel plezier!

Jacques

Wat een feest, wat een feest voor het forum.
De ene na het andere forumlid klom de trap op om een prijs te winnen.

Jammer dat je dat niet uit de uitslagenlijst kunt halen maar veel van de prijswinnaars zijn naast aangesloten te zijn bij een vereniging ook actie op het forum. Zo'n 75% van de prijzen is naar leden van het forum gegaan.

Hoera, we hebben het ONK gewonnen!


Voor foto's en nabeschouwingen zie hier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.