Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorraad brouwspullen  (gelezen 7470 keer)

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: Voorraad brouwspullen
« Reactie #25 Gepost op: 08-12-2006 16:08 u »
En het gekke is dat ik net hetgene wat ik nodig heb niet bij de voorraad zit.  ???
Heel herkenbaar..... Qua hop en (korrel)gist heb ik gigaveel in huis, maar ja dat is dan ook de voorraad van ons gilde ;). Mout heb ik meestal wel tussen de 50-100kg van liggen (pils, pale, vienna, munchener, tarwe, cara150, spec.B, rogge e.d.). Maar ik ben aan het afbouwen....

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline korek

• Super lid
  • Land: nl
  • Pint lid
« Reactie #26 Gepost op: 02-01-2007 15:54 u »
Hallo, mijn voorraad hou ik altijd op een zodanig peil dat ik tweemaal achtereen kan brouwen. Hetgeen betekent dat ik minimaal 10 kg pilsmout, 5 kg crystal of vienna, 5 kg caramout en 5 kg tarwemout in voorraad heb. Wat hop betreft, heb ik altijd 250 gr Saaz, 250 gr Hallertau en 250 gr Styrian Goldings en evt. nog mijn eigen hopoogst, waarvan ik niet zeker weet wat voor soort het is, wel dat het een fijn aroma afgeeft. Gist heb ik ook altijd in de koelkast, meestal smackpacks van Wye en ook wat opgekweekte Westmalle.

Offline Lenx

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
« Reactie #27 Gepost op: 02-01-2007 18:47 u »
Ik heb van de eerste keer een zak pilsmout van 25 kg gekocht omdat die toch binnen redelijke tijd opgebruikt zal worden. Verder heb ik nog wat restmouten zoals een paar kilo munich. De rest van mijn hop heb ik vorige week opgebruikt voor mijn tweede brouwsel. Ik heb het laten vergisten met gewone Brewferm korrelgist die ik ook nog liggen had. Echt veel aroma is er wel niet ontstaan jammer genoeg :(

Nu, ik denk eraan om een voorraad verschillende korrelgisten in te slaan want die komen altijd wel van pas. Ook een pot moutextract staat op het menu voor starters en zo. De rest (hop, smackpacks, speciale mouten,...) koop ik wel gewoon wanneer ik het nodig heb.

Tags: