Speciale knop voor º C

Gestart door Jacques, 26-11-2006 16:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Hier op dit forum hebben we het regelmatig over temperaturen. In verband daarmee heb ik een speciale knop aangemaakt om op een makkelijke manier de schrijfwijze voor graden Celsius (º C) te kunnen gebruiken.

Als je een bericht plaatst of bewerkt kun je deze knop vinden.

Veel plezier er mee.

William

Hulde  :groots:

Op mijn laptop is het altijd weer een heel gedoe om º C tevoorschijn te halen; numlock aanzetten, functietoets opzoeken en dan nog de cijfertjes tussen de letters proberen te vinden.

Als je het helemaal "officieel" wilt hebben dan zou volgens mij de spatie tussen het graden teken en de C nog weg moeten  :weetniet:

Gerb

Alt 248 werkt ook, doe ik altijd, maar ik begrijp dat er mensen zijn die dit niet onthouden.

Edgar

Het enige voordeel van het idiote Belgische AZERTY toetsenbord is waarschijnlijk, dat het ° teken zomaar voor het indrukken ligt.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° wat fijn. :hoera:

Misschien moeten we eens een topic wijden aan al die andere fantastische mogelijkheden boven de tekstbox? Zeker de helft heb ik nooit gebruikt omdat ik de toepassing niet ken. :weetniet:

Jacques

Citaat van: Edgar op 26-11-2006  17:04 uMisschien moeten we eens een topic wijden aan al die andere fantastische mogelijkheden boven de tekstbox? Zeker de helft heb ik nooit gebruikt omdat ik de toepassing niet ken. :weetniet:

Toch had je dat kunnen weten als je de hulpfunctie had bekeken. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je dat niet dagelijks doet. Ook ik doe dat eigenlijk nooit.

Voor de uitleg van de mogelijkheiden zie hier.

Jacques

Citaat van: William op 26-11-2006  16:51 uAls je het helemaal "officieel" wilt hebben dan zou volgens mij de spatie tussen het graden teken en de C nog weg moeten  :weetniet:

Je hebt helemaal gelijk. Ik ging er van uit dat het - cijfer º spatie C - was. Op deze site zag ik dat het inderdaad officieel - cijfer spatie ºC - is. Ik heb de code van het forum en het plaatje meteen aangepast.

Zie ook deze site.

Jacques

Ook na de upgrade van dit forum is er een speciale knop bij het berichtenvenster voor graden Celsius. Mijn verzoek is deze knop te gebruiken in plaats van de afkorting gr.

De afkorting gr wordt namelijk veel gebruikt als afkorting van gram.
Eerlijk gezegd is dat niet helemaal juist. De officiële afkorting van gram is een enkele letter g zonder punt. De afkorting g is internationaal gebruikelijk en ook in overeenstemming met het SI-stelsel. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Gram_(eenheid)

Als we met zijn allen de knop gebruiken voor graden Celsius en ook de letter g voor grammen kan er geen verwarring ontstaan wat nu precies bedoeld wordt.

El Pastor Belga Cusco(MaJa)

Als je schrijft verwarmen tot 65 gr. dan is er toch geen enkele idioot die aan graden denkt  :nut: :nut: :nut: :nut:

Drents Hopbier

Citaat van: MaJa op 15-04-2022  16:08 uAls je schrijft verwarmen tot 65 gr. dan is er toch geen enkele idioot die aan graden denkt  :nut: :nut: :nut: :nut:
Vanwaar die  :nut: :nut: :nut: :nut:

Hopbier °C

Jacques

Citaat van: MaJa op 15-04-2022  16:08 uAls je schrijft verwarmen tot 65 gr. dan is er toch geen enkele idioot die aan graden denkt  :nut: :nut: :nut: :nut:

Als je schrijft verwarmen tot 65°C dan kan er gewoon niet aan iets anders gedacht worden.
Een idioot zou kunnen denken dat je net zo lang moet verwarmen tot je nog maar 65 g in de ketel zit (maar dan moet je lang verwarmen...  ;D )

broeder

Citaat van: Gerb op 26-11-2006  17:00 umaar ik begrijp dat er mensen zijn die dit niet onthouden.
Ben al blij dat ik mijn eigen naam kan onthouden :proost:  :groots:

hansHalberstadt

Citaat van: broeder op 15-04-2022  18:14 uben al blij dat ik mijn eigen naam kan onthouden :proost: :groots:
Misschien kan Jacques daar ook wel een knopje voor maken.  ;)
Voor mij is het wel handig want ik kan dat soort dingen ook nooit vinden evenals bv letters met accentjes erboven of andere speciale tekens zoals bv euro's.

William

hansHalberstadt

Citaat van: William op 16-04-2022  13:27 uALT 248

dit krijg ik als ik alt ingedrukt hou dan dan 248 typ
niets dus

William

Citaat van: hansHalberstadt op 16-04-2022  14:24 udit krijg ik als ik alt ingedrukt hou dan dan 248 typ
niets dus

Doe eens ALT 0248

Jacques

Citaat van: William op 16-04-2022  20:23 uDoe eens ALT 0248

De altcode werkt bij mij alleen via het numerieke deel van het toetsenbord.

Het mooie van de knop
Gradencelcius.png
is dat deze ook op je mobiel werkt.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 16-04-2022  21:33 uDe altcode werkt bij mij alleen via het numerieke deel van het toetsenbord.

Het mooie van de knop
Gradencelcius.png
is dat deze ook op je mobiel werkt.
ø
dit is alt 0248 via het numerieke toetsenbord bij mij

Jan de Graaff

Voor de mensen met een Mac(Book): Het º teken krijg je heel eenvoudig met OPTION (⌥) + 0 (nul)

Eric v B

hansHalberstadt

Cijfercombinaties onthouden is wel een beetje ouderwets naar mijn idee. We gebruiken ook geen morse code meer. Dus dat °C knopje lijkt me erg handig.

Guppie

Citaat van: Gerb op 26-11-2006  17:00 uAlt 248 werkt ook, doe ik altijd, maar ik begrijp dat er mensen zijn die dit niet onthouden.

De Alt 248 zit in mijn kop gestampt, heb op de zeevaartschool gezeten en aangezien locatie gegevens in graden minuten en seconden gaan voor ons ;)

hansHalberstadt

Citaat van: Guppie op 22-09-2023  11:39 uDe Alt 248 zit in mijn kop gestampt, heb op de zeevaartschool gezeten en aangezien locatie gegevens in graden minuten en seconden gaan voor ons ;)
Hoe werkt dat dan? Als ik alt ingedrukt houd en dan 248 typ, gebeurt er niets.

Edwin brouwt

hansHalberstadt

Citaat van: Edwin brouwt op 22-09-2023  11:56 u0248   smile
Alt 0248 doet bij mij ook niets (als ik dat intyp, krijg ik de melding dat het bericht is leeggelaten)

Edwin brouwt

Citaat van: hansHalberstadt op 22-09-2023  17:41 uAlt 0248 doet bij mij ook niets (als ik dat intyp, krijg ik de melding dat het bericht is leeggelaten)
Windows of Mac? En op het aparte numerieke deel?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.