Warrior of Summit, iemand een shoptip?

Gestart door Edgar, 08-10-2009 22:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Voor mijn volgend biertje, of de volgende poging daarna, zou ik best graag weer Warrior en Summit gebruiken. Geen gangbare hopjes, die twee. Iemand een tip, of iemand die toevallig binnenkort bij Northern Brewer gaat bestellen (daar hebben ze ze)?

Oscar

Wat zijn joui ervaringen met Summit hop? (Schijnt een vrij nieuwe hop te zijn)

http://www.bierwoordenboek.eu/Summit.ashx

CiteerSummit is een nieuwe Amerikaanse bitterhop.

Deze nieuwe dwerghop werd gekweekt door de 'American Dwarf Hop Association' in de Verenigde Staten en is misschien wel de sterkste bittere hop, die er momenteel beschikbaar is.
Doordat deze hop nog zo recent is, is het nog niet duidelijk hoe het zich zal ontwikkelen in grootschalige commerciƫle producten.

Summit neigt naar een sinaasappel- of mandarijnachtige smaak kan daarom heel goed gebruikt worden voor de diverse IPA stijlen (Imperial / American / Double).


De getallen, zoals hieronder weergegeven, zijn gebaseerd op een paar oogsten in 2005 and 2006.

    * Alfazuren: 17,5- 19,5%
      waarvan;
          o Cohumulon; ca 30%
    * Betazuren; ca 3,3 - 4,7%
    * HopoliĆ«n: ca 1,5 ml / 100 gr
      waarvan;
          o Myrceen; ca 28%
          o Humuleen; ca 15%
          o Caryophylleen; ca 10%
          o Farneseen; ?


Hophoudbaarheid is waarschijnlijk zeer goed.


Als alternatief zou Columbus gebruikt kunnen worden, ter vervanging van Summit.

Caspar


EBC

Northern Brewer levert niet buiten de VS... dus dat zou via een omweg moeten gaan.

Edgar

Citaat van: Oscar op 09-10-2009  01:44 uWat zijn joui ervaringen met Summit hop? (Schijnt een vrij nieuwe hop te zijn)

Zie Zorgenloos bier. Positief dus, in elk geval als koudhop en als 0 minutenhop. Fantastisch aroma en knijterbitter.

jelle

Zijn er intussen al meer ervaringen met de Summit hop?

VEMP

Heb een bier gedrooghopt met Summit. Over 2 weken kan ik het resultaat proeven.

Gerb

Van der Kooy heeft de Summit hop, niet eens duur vind ik.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.