3/4-03-2007 Zythos Bierfestival

Gestart door Oscar, 22-11-2006 00:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Oke ... dat wordt dus bussen tussen Sint-Niklaas en Antwerpen centraal.

gelfling

Nog een paar nachtjes slapen, ik heb er zin in.

BartC

Oscar en andere brouwvrienden,

Je kan nog steeds met de trein van Antwerpen naar St-Niklaas en terug. De trein rijdt alleen even om via Puurs. Ik heb de bus- en treinschema's ook al even bekeken. Volgens mij kan je dus toch best met de trein gaan. De reistijd is korter en ik schat dat je meer plaats gaat hebben op de trein. Er rijdt maar 1 bus om de 2 uur. Die zit dus barstensvol.

Groetjes voor sommigen onder jullie tot zaterdag!
Ik ben die sympathieke kerel die met affiches en flyers zal rondlopen voor een bierfestival in Oud-Turnhout 14 april 2007.


groeten
Bart

JeroenCV

Ok Bart, dank je voor de info. Ik (en waarschijnlijk ook Oscar) ben te herkennen aan een knal gele trui  ;)

Oscar

Bart,

Erg bedankt voor de info! En tot zaterdag. :proost2:

thibolleke

Ik ga met de tram van linkeroever naar Sint Niklaas. Ik zie jullie daar wel. Uiteraard ook te herkennen aan de kanariegele trui   :)
Mijn plan was om zondag ook te gaan. Maar ik ben sinds juist een starter aan het beluchten, was totaal vergeten dat ik niet kon brouwen én naar Zythos gaan. 


Groeten
thibolleke

Oscar

Citaat van: thibolleke op 02-03-2007  21:41 uwas totaal vergeten dat ik niet kon brouwen én naar Zythos gaan. 

Zet je installatie de ingang binnen, en doe zondag een brouwdemo op Zythos. Kom ik je af en toe wel een biertje brengen.  ;D  :proost2:

Jacques

Een impressie van het Zythos Bierfestival 2007



En ook nog foto's.

BartC

Hoi Jacques

Dat is nog eens toevallig. In het begin van het filmpje heb ik mezelf zien voorbijgaan (man met oranje letters op trui). Ik had jou en Oscar wel gezien (jullie voornamen stonden op jullie trui), maar ik moest dringend geld in de parkeermeter steken. Ik dacht dat ik jullie daarna nog wel zou terugvinden, maar niet dus.  :huilen:
Het zal voor een andere keer zijn....

groeten
Bart

gelfling

Ha, Jeroen, wat zie ik nou op de foto? 2 dagen daar geweest? Mazzelaar!
Gisteren op de terugweg zijn we in de bus nog verder gegaan. Nu moet ik met een duffe kop gaan werken  :stom: .
Wel erg gezellig en heel divers. Ik ga zometeen de schade opnemen hoeveel bieren ik "geproefd" heb. In ieder geval 2 teveel.

Oscar

Zo 2 dagen Zythos weer achter de rug en het was weer een geweldig bierfestival waar ik weer veel bekenden (ook mensen die ik via het forum alleen van naam ken) tegen ben gekomen. En natuurlijk veel lekkere bieren heb geproefd. Zaterdag vanuit Rotterdam samen met Jeroen gereist, in Antwerpen even in het hotel ingecheked, en daarna naar Sint-Niklaas gereden. Door de werkzaamheden was de afstand Antwerpen - Sint-Niklaas verlengd tot zo'n 45 min
waar dit normaal in 20 minuten was.

Ik was 's ochtends om 08.27 uur vertrokken en om 14.30 pas op het festival. De bus met Roerstokkers was er toen al. De forumkleding zorgde weer voor herkendbaarheid en veel aanspraak, en zelfs bij enkele brouwers/brouwfirma's riep dit ook herkenning op.

Zondag, welke altijd een stuk rustiger is, weer gezellig met wat deltabrouwers gekletst en ook nog wat brouwers van St-rombout (Noor limburgse brouwers) ontmoet. En natuurlijk weer wat forummers. In een flits was Niels er ook nog even , maar die was ook zo weer weg (???). Nog bedankt voor de muntjes Niels! jij hebt nog bier van mij tegoed!  :proost2:

Hieronder even de lijst van bieren die ik geproefd heb (ik heb niet veel extra proefnotities gemaakt).

 
Brouwerij/brouwfirma Naam Bier % Alcohol notities
De glazen torenCanaster Winterscotch8,7%-
De glazen torenSaison Dérpe-mere6,9%lekker bitter, citrus achtig
SlaghmuylderGreut Lawauitj5,5%-
Van den bosscheLivinus5,0%Moutig,tarwe,licht bitter
Hanssens ArtisanaalHanssens oude kriek6,0%-
BavikPetrus Aged ale6,2%Zurig, licht van kleur. Lambiek/geuze
Sainte-HeleneDjean D' mady5,5%-
ContrerasValeir donker6,5%Chocolade, rum, hoge alc. rozijnen
LefebvreBrussels wit4,5%-
EcaussinesUltra Delice8,0%-
B.G.VForrestine7,5%-
Oud beerselOude kriek oud beersel6,0%-
De RyckKriek fantastiek4,9%Zoetig,pittig,licht bitter,mild zurig
AchouffeHoublon-Chouffe9,0%hmm..bitter 60 EBU? 90 EBU ?
AchouffeLa chouffe 4000th Brew8,0%-
De struisse brouwersPannepot10,2%stour, vol van smaak, eten+drinken
AlvinnePodge Belgian Imperial Stout12%-
De RegenboogGuido8,0%-
PirlotKempisch vuur Tripel7,5%Geur van gebraden gehakt kruiden
CazeauTournay de Noël8,0%-
DilewynsVicaris Generaal8,8%-
Grain d'OrgeJoup7,5%-
Het alternatiefPiet-agoras9,0%-
De arendPatrasche8,0%-
SublimHector Amber7,7%-
't HofbrouwerijkeHofBlues5,5%Medium body, licht gebrand, zou een stout zijn welke niet voor watjes is.
MillevertusToernichoise Fumee6,0%-
MillevertusSaint Denis7,0%-

Hmm toch zo'n 28 bieren geproefd, geen slechte score en dan reken ik de slokjes van andere niet mee.

Nog enkele leuke annekdote's:

Ik stond bij de stand van brouwfirma Sublim, en deze zagen natuurlijk mijn sweater en merkte op dat zij welk bekend waren met hobbybrouwen.nl. Ook zij waren als amateurs begonnen met bierbrouwen en hebben de kneepjes van het vak ook hier afgekeken. Zo zie je maak weer dat een forum al dit toch ook enige invloed heeft op de Belgische biermarkt... :biersmile:

Op een gegeven moment stonden we ergens stil, wat te kletsen, biertje erbij. Zag ik opeens iemand die op een stoel zat en in slaap was gesukkeld . :slaperig:
Dat is natuurlijk zonde op zo'n bierfestival, dus ik sluip heel zachtjes naar hem toe, zak iets door de knieën en roep :

Wakker worduhhh !!



 :D :D :D  Die arme jongen schrok wakker, liep direkt naar zijn vriendjes toe, die vlak bij stonden. Hij keek mij even kort aan, en maakte een iets minder vriendelijk handgebaar. :o  Hij vond dit niet leuk. Ikzelf moest er erg om lachen  ;D ;D ;D

Bij het weggaan nog even wat flessen bier meegenomen voor thuis. De terugreis verliep gladjes, en de trein aansluitingen waren perfect.

Tot zo ver weer een 200% geslaagd weekend. Voor de liefhebbers en biernieuwsgierigen houd de volgende datum alvast vrij :

Zaterdag 1 maart 2008 (12 - 24 uur) & zondag 2 maart 2008 (11-21 uur)

 :degroeten:

gelfling

Oscar, Je hebt er 3 meer geproefd dan ik zie ik. Slokjes van anderen niet meegerekend en het bier op de terugweg ook niet.
Toch heb ik het idee dat 20 ook voldoende geweest zou zijn. Pfff... Echt afzien.
Ik heb ook maar heel weinig notities gemaakt, want de beschrijvingen klopten vrij aardig. Alleen bij sommigen, waar ik het niet mee eens was, heb ik aantekeningen gemaakt.

Oscar

Gelfling, dan heb je aardig door gedonken, want ik heb er 2 dagen over gedaan, dus volgend jaar moet in 2 dagen 40-50 bieren proeven makkelijk te doen zijn.  samenvol

Oscar

Nog even dit:

Dit jaar was er op het festival een rookverbod, wat de proefervaringen aanzienlijk verhoogde. Ook hadden ze dit jaar een actie waar veel brouwers aan mee deden: 20% van de opbrengst ging naar een kanker bestrijdingsfonds  :duimop: Als je als organisatie ook aan dit soort dingen mee werkt ben je goed bezig!

Het was dus drinken voor een goed doel!

Arend

Nou dat hebben wij dan met veel plezier gedaan, dit was zeker een reden om er een paar extra te drinken.
[Al vond ik de ruimte te krap worden in verband met drukte.]

Adrie

Citaat van: Oscar op 05-03-2007  14:04 u20% van de opbrengst ging naar een kanker bestrijdingsfonds

Waarom steunen ze niet de Maag Lever Darm Stichting? Lijkt me meer voor de hand liggen met zo'n verzameling alcoholisten bij elkaar.  >:D

JeroenCV

Citaat van: gelfling op 05-03-2007  07:48 uHa, Jeroen, wat zie ik nou op de foto? 2 dagen daar geweest? Mazzelaar!
Gisteren op de terugweg zijn we in de bus nog verder gegaan. Nu moet ik met een duffe kop gaan werken  :stom: .

Ja ik was er inderdaad twee dagen en vandaag nog een lekker vrij dagje dus net mijn bier gebotteld. Haha 54 flesjes! En het ruikt/smaak heerlijk.

Jacques

Citaat van: Adrie op 05-03-2007  14:21 uWaarom steunen ze niet de Maag Lever Darm Stichting? Lijkt me meer voor de hand liggen met zo'n verzameling alcoholisten bij elkaar.  >:D

Nou, ik weet het niet. Er schijnt ook een relatie te liggen tussen alcoholgebruik en het ontstaan van kanker. Vooral borstkanker heb ik begrepen.
Nu zullen de meesten van ons daar niet zo veel last van hebben. Maar vergis je niet ook bij mannen kan borstkanker zich ontwikkelen. Een Jeu de Boule-maat van mij is daar een paar jaar geleden hieraan overleden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.