Membraampomp

Gestart door johanbrouwer, 05-11-2006 15:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanbrouwer

Beste medebrouwers,
Omdat velen op zoek zijn naar pompen, wil ik jullie er op attenderen dat er bij Conrad (volgens mij ) een mooie membraampomp op de site staat. En nog redelijk goedkoop ook.
AUTOMATISCHE DRUKWATERPOMP
Bestnr.: 537594 - 89
TRAIL KING
77° / 12 volt / 7l/min.
Voor € 89,95
Voor gebruik in een RIMS niet aan te raden,maar voor het gebruik om van de filtreerkuip naar de kookketel te pompen moet het kunnen.
Mochten er mensen zijn die al zo'n pomp hebben,of er een gaan kopen, hoor ik graag jullie ervaring, omdat ik volgend jaar ook plannen heb om een nieuwe brouwinstallatie te gaan maken.
Met vriendelijke groet,
Johan

Edgar

Wat is een membraanpomp? Wat zijn de voordelen t.o.v. een centrifugaalpomp of een magneetpomp?

johanbrouwer

Beste Edgar,
zie volgende site :http://www.mbuna.be/flash/Membraampomp%2001.swf
Ik denk bijna dat een magneetpomp en een membraampomp hetzelfde is.
Een voordeel t.o.v. een cetrifugaalpomp is dat er in ieder geval geen luchtinslag plaatsvindt.
Maar ik ben absoluut geen expert op het gebied van dit soort  pompen.Dus als iemand anders er meer van weet,maak ons wijzer.
Met vriendelijke groet,
Johan

Edgar

Het is niet hetzelfde als een magneetpomp:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Membraanpomp
Jouw versie is iets anders, maar volgens hetzelfde principe van een 'zak' die groter en kleiner wordt. De afgebeelde magneet is misschien verwarrend, maar een magneetpomp werkt heel anders. Dat is eigenlijk een centrifugaalpomp waarbij de rotor niet direct verbonden is met de aandrijfas (de electromotor), maar via een magnetische koppeling. Met hetzelfde doel als hierboven namelijk het afscheiden van de gepompte vloeistof van het aandrijfdeel van de pomp met alle kans op verontreiniging van dien.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.