@EBC, De afgelopen week hebben wij eenzelfde gedachte gehad

Ik heb een vraag gesteld bij Dingemans, Weyermann, Brouwland, van der Kooy, van Gelder en bij wijnmakerij de Wijkgaard, over het verkrijgen van biomouten.
van de vijf aangeschreven adressen heb ik vier reacties teruggehad;
Dingemans (cargil), heb ik op de website gevraagd naar het onderzoek wat ze in 2002 hebben ingesteld om biomouten te gaan produceren. hierop heb ik nog geen reactie gekregen, maar in hun product overzicht nog geen organic of biomouten gezien.
Weyerman, heb ik aangeschreven en een reactie terug gehad van Michael Bauer die mij heeft doorverwezen naar Brouwland;
thank you for your inquiry and interest in Weyermann Specialty Malts.
Please contact Brouwland, our retailer for Belgium, in the enclosed address.
Thank you for your understanding.
Brouwland heb ik gevraagd naar het pakket van Weyerman en een keurige reatie gekregen;
Helaas hebben wij geen biomouten in ons assortiment.
De enige die we op dit moment wel hebben is biologische speltmout.
Van der Kooy, heeft mij toegezegt om een onderzoekje te doen om te kijken wat deze organic mouten zijn. Maar daarna nog geen reactie meer gehad.
Van gelder, een keurige reactie terug gehad en heeft sommige van de biomouten in huis, maar heeft mij verwezen naar Brouwland voor het volledige assortiment.
De Wijkgaart, Klopt inderdaad dat wij de Weyermann verkopen. Wij betrekken deze via onze groothandel waardoor ook kleinere hoeveelheden te leveren zijn. Deze verkopen echter niet de organic mouten en gaan dit ook niet doen.
Omdat het voor ons moeilijk is om bij de fabrikant zelf in te kopen (te grote hoeveelheden) kan ik u helaas hieraan niet helpen.
De tussentijdse conclusie is dat er geen importeur in Nederland is die het volledige pakket van Weyerman in huis heeft, en dit aan particulieren kan verkopen.
Op de site van Weyerman is zeer veel informtie te vinden over hun assortiment (organic malts) biomouten. Ik moet ook zeggen dat ik een zeer goed slow gevoel had, bij de vormgeving en informatie van de website van Weyerman. Tevens ben ik onder de indruk van de transparantie van de producten, een batch mout kan worden teruggezocht naar producent hier is administratie van, HACCP, ISO 9001 sinds 2000, en de keuringen van de mouten worden gedaan door een onafhankelijk lab.
Ik hoop dat er door dit interesse offensief, bij Brouwland een aanvulling komt op hun assortiment met de biomout van Weyermann. Als dit niet gaat lukken zit ik te denken om een Duitse leverancier te vinden.