Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hallo allemaal, ik ben Jan  (gelezen 2034 keer)

Offline jan G

• Junior lid
  • **
  • ik hou van lekker eten en lekker drinken
    • Jan Gerritsen Catering
Hallo allemaal, ik ben Jan
« Gepost op: 31-10-2006 10:25 u »
 :lekkerbier:
Hallo allemaal.

Mijn naam is Jan en ik ben nu ongeveer een maandje aan heb uitproberen met bier kits. mijn volgende stap is om verder te gaan met echt brouwen van bier. Ik ben 29 jaar en ik ben kok van beroep van daar mijn interesse in eten en natuurlijk ook drinken. Ik ben nu nog maar net begonnen met bier en de informatie die ik hier al heb gelezen is heel veel.

Als mensen nog adviezen hebben voor een net beginnende brouwer zijn deze natuurlijk altijd welkom.

PROOST

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2006 11:05 u »
Welkom Jan,

Waar ben je kok?

Mijn tip: begin met het lezen van de cursus op de hoofdpagina en dan alle vragen die je hebt op het forum zoeken.

Succes
Jeroen

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #2 Gepost op: 31-10-2006 18:27 u »
Als mensen nog adviezen hebben voor een net beginnende brouwer zijn deze natuurlijk altijd welkom.

Je bent kok? Mooi. Dan alvast het volgende advies: kruiden horen in eten, niet in bier.  :clownsmile:

Welkom op dit forum en hou ons op de hoogte van je bevindingen.

groet,

Johannes

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2006 18:51 u »
Jan,

Welkom hier op het forum. Ik welke regio woon je? Als eerste kan ik je aanbevelen om eens bij een bierbrouwers gilde/vereniging te kijken. Dit is altijd erg leuk indien je verder gaan met deze hobby. Natuurlijk voor de dagelijkse biervitaminen heb je het forum.

Verder zou ik het in het begin simpel houden en als eerste echte bier een lekkere dubbel maken of een zware stout dit zijn bijna trefzekere bieren en kleine brouwfouten zul je minder snel in deze bieren proeven. Dus succes gegarandeerd bij je vrienden en kennissen.

Wat heb je al aan installatie bij elkaar?

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Cisdevésser

• Senior lid
  • Brouwen, Bottelen..........Genieten
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2006 19:27 u »
Hoi Jan,

Welkom op dit geweldige forum.
De meeste antwoorden op je vragen kun je ongetwijfeld al vinden als je het forum goed doorleest.

Prachtig dat we nu een kok op het forum hebben, kun je misschien eens een receptje hier publiceren met betrekking koken met.......BIER   :proost2: samenvol

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2006 22:45 u »
Je bent kok? Mooi. Dan alvast het volgende advies: kruiden horen in eten, niet in bier.  :clownsmile:

Oei, we zijn hier niet allemaal liefhebbers van het Reinheitsgebot.

In de middeleeuwen waren alle bieren sterk gekruid. Tal van kruiden werden gebruikt. Deze traditie is voortgezet in veel Belgische bieren. Maar ook Engelse bieren en tegenwoordig ook veel Amerikaanse bieren worden aangekruid.

Overigens schrijft ook het Reinheitsgebot voor dat bier gekruid moet worden. Het Reinheitsgebot beperkt alleen het aantal kruiden tot één, namelijk hop.

Offline jan G

• Junior lid
  • **
    • Jan Gerritsen Catering
« Reactie #6 Gepost op: 01-11-2006 08:56 u »
Ik ben kok en woonzaam in Ermelo. Ik werk bij de heerlickheijd van ermelo als sous-chef.

Ik ben met mijn brouwinstalatie nog niet verder dan alleen een gistvat. ik heb enkele foto's van brouwinstallatie's van leden van het forum bekeken om daar mee verder te gaan. Ook hiervoor sta ik altijd open voor adviezen.  :denken:

PROOST :proost2:

Offline RBE

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen, een heerlijke hobby!
« Reactie #7 Gepost op: 07-01-2007 14:20 u »
Hoi Jan,
Als je nog geen lid bent van een brouwvereniging kijk dan eens op de website van het Ede`s Wijn en Biergilde.
Misschien heb je er wat aan. Van Ermelo naar Ede is niet zo ver, wij hebben leden die van heel ver komen (100 km).
Misschien tot ziens,

Rob         
www.edeswijnenbiergilde.nl

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #8 Gepost op: 07-01-2007 14:41 u »
wij hebben leden die van heel ver komen (100 km).

:o En die komen ook iedere maand op de clubavond?  Goed hoor!  :duimop:

Offline jan G

• Junior lid
  • **
    • Jan Gerritsen Catering
Re: Hallo allemaal, ik ben Jan
« Reactie #9 Gepost op: 08-01-2007 13:38 u »
Ik zal wel gaan kijken. Het is vaak voor clubavonden voor mij wel een probleem, gezien ik 's avonds moet werken. dat is één van de nadelen van de horeca. Het is vaak moeilijk om dat soort dingen in te plannen.

:proost2: 

Tags: