Hoe serieus

Gestart door Adrie, 23-10-2006 16:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe serieus neem jij het zelf brouwen?

Mijn vrouw heeft mij verlaten... vanwege het hobbybrouwen
Serieus? Noem het liever een obsessie!
Als een brouwsel is mislukt, verpest dat slechts mijn maand
Ik probeer zo goed mogelijk bier te maken, maar hobbybrouwen bepaalt niet mijn hele leven
Ach, het is maar een hobby, maar wel mijn favoriete hobby
Ik vind het leuk, maar het doet me niets als ik een half jaar niet brouw
Ik rommel maar wat an, als er maar alcohol in zit

MO

Oeps! Vertijping. Witbier natuurlijk, wij hebben niets met wiet thuis, zelfs niet geƫxperimenteerd vroeger.

Hopmans

Het is een leuke hobby.
De verslaving ligt in het feit dat ik nooit tevreden ben over mijn bier ondanks sommige
enthousiaste uitschieters mijnerzijds.
Het verbeteren is de uitdaging.

Ik kan wel een half jaar zonder brouwen (zomerpauze).
Maar ik denk er iedere dag aan. Ik kan niet wachten tot het Lambiksteken met Oscar.
De brouwdag zelf vind ik soms best vermoeiend. Ik praat er liever over alhier.
Geduld heb ik niet.
Ik geniet nu van een kneiter verse blonde van 1 week op fles. Reeds 1 cm wolschuim. Lekker.

De brouwketel staat gewoon op het gasfornuis in de keuken.
Het is alsof je een grote pan soep maakt.
Tussen de disciplines ruim ik alles op, dus het is geen zooitje in de keuken.
Mijn vrouw heeft er daarom niets op tegen.
Ik ruik stal is het dan. Maar ze heeft paard gereden dus no big deal.

Het gist vat en de lagerfles staan onder mijn bureau in de woonkamer.
Mooie plek. Staat niet in de weg, en niemand heeft daar dus last van.

Heerlijk het geluid van af en toe een blub.

 :degroeten:



Oscar

Citaat van: sjaak op 26-10-2006  13:31 uals ik het goed begrijp, kan ik toch maar beter stoppen met het maken van bier (beginnend hobbybrouwer), want als dit alles leest kan het ongezond voor je relatie zijn.

Je je vrouw/vriendin natuurlijk wel een beetje opvoeden en/of wat kneden in de richting van je eigen hobby en haar vooral bier leren drinken. En af en toe brouwen wat zij lekker vindt. Dan moet het toch kunnen en geen problemen opleveren... ;)

Groeten en gezondheid
Oscar

Sjaak

Ik heb zelf een oplossing gevonden, zoals vele van jullie hebben een website, gezien dat ze grafisch vormgeefster is, vroeg ik of ze een site wil maken voor mij. En gisteravond is ze meteen gestart ermee en dat vindt ze leuk, dus toch een beetje gezamenlijk aan de slag ermee.
tevens wil ze wel een kersenbiertje af en toe drinken, dus ga ik zo'n soort maar eens brouwen voor haar.
Als jullie benieuwd zijn naar het begin van onze site hier is het adres: http://home.tiscali.nl/sjaakeningrid/besselaerbier.htm

Het is in de toekomst de bedoeling dat via de domeinnaam www.Besselaer.nl alle info e.d. erop komt, maar dat heeft tijd nodig net als bier...
 

Oscar

Citaat van: sjaak op 27-10-2006  08:23 ugezien dat ze grafisch vormgeefster is, vroeg ik of ze een site wil maken voor mij. En gisteravond is ze meteen gestart ermee en dat vindt ze leuk,

http://home.tiscali.nl/sjaakeningrid/besselaerbier.htm

Ziet er erg goed uit tot nu toe... Dat kan je vrouwtje goed hoor! Koester haar  :D :D :D   :proost2:

Groeten en gezondheid
Oscar

MO

Prachtig, schitterend. Er gaat niets boven eenvoudige, overzichtelijke websites. Deze straalt vanwege de herst-achtige kleuren ook veel warmte uit. Geloof me of niet, maar ik heb nu alweer trek een een lekker donker biertje. Een APA mag ook.

Adrie

Heel fraai! Rustig, overzichtelijk, mooie kleuren. Jammer dat de andere pagina's nog niet klaar zijn, want dit maakt nieuwsgierig.

Edgar

Inderdaad mooi. Simpele, overzichtelijke, goedwerkende en dan ook nog vormgegeven sites ontwerpen is een kunst en zo te zien kan je vrouw dat.

Sjaak

Ik zal mijn vrouwtje koesteren en het haar vertellen dat jullie het een mooie site vinden, dan weet ik zeker dat er van het weekend weer aan gewerkt word en kan ik mooi de grand cru gaan bottelen.
Tot vanavond in de beurs.
Heb een wit t-shirt aan met Besselaer erop.
proost

Caspar

Citaat van: sjaak op 27-10-2006  08:23 uIk heb zelf een oplossing gevonden, zoals vele van jullie hebben een website, gezien dat ze grafisch vormgeefster is, vroeg ik of ze een site wil maken voor mij. En gisteravond is ze meteen gestart ermee en dat vindt ze leuk, dus toch een beetje gezamenlijk aan de slag ermee.
tevens wil ze wel een kersenbiertje af en toe drinken, dus ga ik zo'n soort maar eens brouwen voor haar.
Als jullie benieuwd zijn naar het begin van onze site hier is het adres: http://home.tiscali.nl/sjaakeningrid/besselaerbier.htm

Het is in de toekomst de bedoeling dat via de domeinnaam www.Besselaer.nl alle info e.d. erop komt, maar dat heeft tijd nodig net als bier...
 


Ik ben al een flinke tijd aan het stoeien met roll-over buttons ontwerpen en dergelijke... jouw site is gewoon lekker overzichtelijk met tekst, ik ga ook afzien van die buttons en me meer focussen op de inhoud.

Ziet er puik uit!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.