RVS lassen

Gestart door Jeroen, 14-06-2005 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Hallo

Ik ben een beginner hobbybrouwer en al mijn vorige brouwsels zijn in de keuken gebeurd met een maximum van 10liter. Nu wil ik graag wat groter gaan maar heb enkele vraagjes.
- Ik heb een oud biervat aangeschaft om er een kookvat van te maken. De bovenkant is er vanaf geslepen en nu zou ik graag het handvat er opnieuw aan lassen. Maar is een andere manier dan rvs-lassen wat toch nogal moeilijk is naar horen zeggen?
-Ook vroeg ik me af hoe een filtratiezeef mooi geplaatst wordt in een vat zonder de bodem te raken.

Alvast bedankt voor antwoord op mijn eerste post.

Hopmans

Ik heb wel eens in een ver verleden wat gelast met RVS ( houders etc. voor kabelgoten ).
Als elektroboy had je daar de papieren niet voor, dus leerde je dat van een oudere monteur.
Maar op zich viel het mee. Er zit volgens mij niet zo wezenlijk veel verschil tussen staal, en
RVS lassen, alleen moet je speciale dure elektroden hebben.
Maar een pannetje is nogal dun, dus kom je weer in het mig/tig segment volgens mij.
Dat is nogal dure apparatuur.

Rest nog klinken of schroeven.

Maar zorg dat die handvaten er stevig opzitten.
40 liter kokende wort over je benen vinden ze niet echt prettig.
Nog minder prettig is deze hoeveelheid wort over de keukenvloer.
Dat is 8 uur werk voor niets, en een driedubbele echtscheiding, en voor 5 jaar gegarandeerd
last van mieren  :)

 :degroeten:



roco

hoi jeroen,

Allereerst zou ik willen opmerken waarom je de handvaten eraf heb geslepen van het biervat.
Als je alleen de bovenkant tussen de handvaten had afgeslepen was je klaar geweest.
Je filter kan je gewoon op roesvrije pootjes(boutjes = snelle oplossing) zetten in je vat.Maar als je die nog niet hebt(bodemfilter) zou ik gewoon voor de wortverzamelpijp kiezen.

groeten,

roco

Jeroen