Biertap voor 5-liter fusjes: kaufidee bier-maxx

Gestart door jorisstoop, 09-10-2006 16:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorisstoop

Ik vroeg me af of iemand hier al ervaringen mee heeft.

Binnenkort wil ik namelijk een biertap aanschaffen.

De wonderbar http://www.wunderbarcooler.nl/ leek me geschikt, omdat ik daar ook mijn 5-liter fustjes gebrouwen bier mee kan tappen. Alleen een nadeel is dat deze dus binnen 24 uur op moeten.

Een andere optie is een koolzuur-tap van fass-frisch http://www.fass-frisch.de/, heb nu alleen de pomp op luchtdruk. Alleen een probleem is dan de koeling.

Nu kwam ik dus de biermaxx tegen.


Het lijkt erop dat je hiermee je eigen vaatjes kan tappen, en deze 2 weken houdbaar kan houden dmv koolzuur. Nu vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met deze tap. Deze tap lijkt mij namelijk heel geschikt. Volgens mij is hij alleen nog in duitsland te bestellen, maar ik kan er maar heel weinig (Nederlandse) info over vindeen. Ook een website van kaufidee (volgens mij het merk) heb ik nog niet gevonden. Hieronder nog een aantal plaatjes / links.




http://www.manfredswelt.de/product_info.php?products_id=1061&XTCsid=f68a0cc82e5721aa43937933752634a1
http://www.erlebnisladen.de/cgi-bin/topshop/iboshop.cgi?showdsearchbier-maxx:111111!0,43705368113361,9901947



DenMaarten

Ik heb de Wunderbar, en al word het vat van 5 liter met lucht op druk gezet 4 dagen houd ik hem zeker goed. Wat ik wel doe is 24 uur van te voren koelen in de
Wunderbar en na 24 uur de aansluiting door de rubberring heen. Op die manier verlies je heel weinig koolzuur uit het bier. Meer dan 4 dagen goedhouden zou misschien ook wel mogelijk zijn maar binnen die tijd is mijn fustje altijd leeg.

Groeten,
Maarten

jorisstoop

Oke,

4 dagen is leuk (mooi een weekend). Dacht dat het door de lucht echt maar 24 uur goed bleef. En mooi meegenomen is dan dat de beertender- en perfectdraft-vaatjes ook passen.

Toch weer een goed argument voor de wonderbar.

Hoop dat iemand nog ervaringen met de bier-maxx heeft. 2 weken is toch ook wel ideaal.

Ze hebben hem ook bij neckermann, alleen beetje jammer dat hij daar 30 euro duurder is, en tevens zijn de verzendkosten meer. Weet niet of mensen al ervaringen hebben met het bestellen in duitsland en de garantie.
http://www.neck.nl/index2.mb1?mb_f020_id=fNW4Z5XLvL_HF-8HVnpXs-ajQzszWs8&set=produkt&p_id=10526746&nm=1152&mb_v301_ch=9cce2

Edgar

Als ik het goed begrijp is het een partyfass peltier-koeler, werkend op koolzuurpatronen. Voor € 89,- (plus kosten) niet al te duur, maar het kan goedkoper met bijna dezelfde functionaliteit. Als je je vaatje in de koelkast kunt laten staan ben je al voor € 18,- klaar:
http://www.fass-frisch.de/html/produkte/beer_king_2000.htm
Wil je je vat op tafel (koelen alweer in de koelkast:
http://www.fass-frisch.de/html/produkte/de_luxe.htm
Er zijn ook goedkopere koel'jassen' te koop voor die vaatjes.

Kortom als zelfstandige unit is dit niet gek (geen koelkast nodig en het oogt aardig), maar het kan ook simpeler.

jorisstoop

Klopt,

Die op luchtdruk van fass-frisch heb ik al, werkt perfekt op een feestje. Heb zo'n plastic omhulsel (wat op een eikenhouten vaatje lijkt) ook.

Alleen als je echt een biertap wilt hebben die koelt, en een paar weken houdbaar, dan zijn de produkten van fass-frisch niet echt een optie (houdbaar gaat wel met CO2). Een vaatje met tap in de koelkast laten staan past ook niet in iedere koelkast.

Bij fass-frisch kost zo'n "de luxe" (tap + vaatje + koelelementen) ook al 65 euro.

Edgar

Voor de duidelijkheid: Dat ding van € 18,- werkt ook op koolzuurpatronen (net als deze Bier-Maxx) en is dus ook houdbaar. Inderdaad is het nogal groot voor de meeste koelkasten, maar veel huishoudens hebben er toch al twee, tegenwoordig...

jorisstoop

Klopt, dat wist ik. Houdbaarheid maakt inderdaad niet uit dan, maar koeling wel.

august

Heren heb je deze biertap al gezien veel mooier heb er ook een en ben zeer tevreden. Kan ik eindelijk bier in 5 liter fusjes doen en ben ik van veel flessen af.
Deze heeft ook een temperatuuraanduiding.

http://link.marktplaats.nl/303817363

Bierguus :biersmile:

Hai

De Wunderbar kun je makkelijk geschikt maken voor C02.
Zelf een 1 liter CO2 fles aangesloten met een drukregelaar (totaal 40 euro).
Werkt perfect en blijft een dikke maand goed.

Haike

Wild Chocolate

August,

Je aanmelden op een forum en dan alleen een lovende reactie achterlaten over een product waar de discussie niet over ging....

Dat klinkt als SPAM!!!

Jacques

Citaat van: Wild Chocolate op 21-12-2009  22:24 uAugust,

Je aanmelden op een forum en dan alleen een lovende reactie achterlaten over een product waar de discussie niet over ging....

Dat klinkt als SPAM!!!

Zo zie ik dat niet. August wijst op een soortgelijk product. Daar is op zich niet zo veel mis mee. Tenzij hij de verkoper is op Marktplaats...

Edgar

Citaat van: Jacques op 21-12-2009  23:30 uZo zie ik dat niet. August wijst op een soortgelijk product. Daar is op zich niet zo veel mis mee. Tenzij hij de verkoper is op Marktplaats...

En dat is 'ie.

Leeghwater

Misschien een beetje een stomme opmerking...
Maar heb je niks aan de beer king 2000 die ze bij Brouwmarkt verkopen?
Ik zit er aan te denken om deze aan mezelf te geven voor kerst (ook al staat er geen boom dit jaar).
Of is dit helemaal prut?

 :)

RobinB

Die werkt wel enigszins om mee te tappen (op CO2 patronen), maar heeft geen koeling.

Leeghwater

Nee goed maar het is voormanelijk voor weekendjes weg... dan zijn er altijd goedwerkende koelboxen...
En anders zupen we wel lauw bier... (kan ook lekker zijn, heb van het weekend een biertje van 18 graden gehad, mierzoet maar lekker!)

 :)

RobinB

Een overdrukventiel voor het 5L vaatje is dan ook een goed idee, als de druk te hoog wordt tap je alleen maar schuim...

EBC

Het probleem met lauw bier is dat het moeilijk tapt, ofwel veel schuim...

Jacques

Citaat van: Edgar op 22-12-2009  08:36 uEn dat is 'ie.

En waarop baseer je dat?

Jacques

Citaat van: Leeghwater op 22-12-2009  10:27 uMisschien een beetje een stomme opmerking...
Maar heb je niks aan de beer king 2000 die ze bij Brouwmarkt verkopen?
Ik zit er aan te denken om deze aan mezelf te geven voor kerst (ook al staat er geen boom dit jaar).
Of is dit helemaal prut?

 :)

Zo'n ding heb ik ook naast mijn professionele tapinstallatie. Werkt prima. Wel heb je minder koolzuur in je bier waardoor het bier wat minder fris en 'pittig' overkomt.
Het gebruik van die overdrukventielen zijn zeker aan te bevelen. Gebruik je die niet dan kan het voorkomen dat er te veel koolzuur in zo'n vaatje zit waardoor het vaatje bol kom te staan en je zelfs het risico hebt dat de naden van het vaatje onzet raken waardoor de coating in het vaatje scheurt.

EBC

Citaat van: Jacques op 22-12-2009  11:44 u...Het gebruik van die overdrukventielen zijn zeker aan te bevelen. Gebruik je die niet dan kan het voorkomen dat er te veel koolzuur in zo'n vaatje zit waardoor het vaatje bol kom te staan en je zelfs het risico hebt dat de naden van het vaatje onzet raken waardoor de coating in het vaatje scheurt.

Of nog erger dat het vaatje ontploft en er 5 liter bier rondom vliegt. Veel schoonmaakwerk!

Jacques

Citaat van: EBC op 22-12-2009  12:38 uOf nog erger dat het vaatje ontploft en er 5 liter bier rondom vliegt. Veel schoonmaakwerk!

Heb je dit wel eens meegemaakt? Mijn ervaring is dat de naden de zwakte plek is.

EBC

Citaat van: Jacques op 22-12-2009  13:05 uHeb je dit wel eens meegemaakt? Mijn ervaring is dat de naden de zwakte plek is.

Twee keer  :( Niet voor niks ben ik overgegaan op drukventielen.


Jacques

Citaat van: EBC op 22-12-2009  13:15 uTwee keer  :( Niet voor niks ben ik overgegaan op drukventielen.

Zo, dat is overtuigend bewijs!

In ieder geval ben ook ik blij met mijn drukventielen. Je hebt iets minder koolzuur op je bier, dat neem ik maar voor lief.

Leeghwater

Holly sh :-X

Nou dat lijkt me dus niet zo'n strak plan omdat mee te brengen naar Engeland. Denk dat een beetje hobbelen in zo'n ouwebak (oldtimer weekend) geen succes is..
Laat staan dat gerammel op de boot...

Proost!
 :)

Edgar

Hier ook twee fustjes aan gort geknald. Langs de bovenkant, zag er gelijkaardig uit als die van EBC. Stonden gelukkig buiten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.