Het kloonproject

Gestart door Edwin, 27-09-2006 14:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is het kloonproject nog onze moeite waard?

Nee, het heeft mijn interesse niet
Nee, het beknot me teveel in mijn eigen creativiteit en vrijheid
Ja, maar ik heb geen tijd om hieraan mee te doen
Ja, maar ik weet niet hoe ik kan deelnemen
Ja, ik deed al mee en ik zou weer eens actiever moeten worden op dit terein
Ja, ik doe al mee
Ja, maar ik heb een andere reden om niet mee te doen

Edwin

Ha kloners :proost: en alle andere hobbybrouwers :proost:

Al enkele jaren zijn we met het kloonproject bezig. Daar komen erg interessante resultaten uit, maar de laatste tijd is het toch wel erg rustig op dit front. Nu is het nieuwe er wel een beetje vanaf en recepten van bieren die we graag willen klonen zijn nogal eens ten nadele gewijzigd (Rodenbach, Verboden Vrucht, Liefmans enz. enz.  :'(). Toch draag ik dit project een warm hart toe. Daarom ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden, zodat we kunnen kijken wat we met dit onderdeel kunnen aanvangen.

Edwin

Johannes

Afhankelijk van het te klonen bier wil ik zeker nog wel eens meedoen. XX bitter bijvoorbeeld, of een een van de IJ bieren bijvoorbeeld, maar dan zonder infectie en koriander  ;D

Henk oet Paiz

Ik heb zelf al 9 pogingen gedaan om de Westmalle Tripel te klonen en ik merk dat mijn interesse verschuift naar het brouwen van een mooie tripel, in plaats van dat het een exacte kloon moet worden. Mooie commerciƫle bieren zijn voor mij een inspiratie om zelf iets dergelijks te brouwen, maar dat hoeven geen exacte kopieƫn te worden. Een voorbeeld hiervan is mijn laatste Rochefort 8 poging. Dat heeft een mooie quadrupel opgeleverd, maar geen echter R8-kloon. Ik heb nu niet de behoefte om verder te zoeken om dichter bij het origineel te komen.

Groeten,

Henk  :proost2:

Hopmans

Ik ben bezig met een Leffe blond kloon.
Mijn doel is iets wat er op lijkt in ieder geval.
Helemaal lukken zal het nooit met onze verse ingredienten.
Maar ik ben samen met Tjerk bezig in ieder geval.

 :degroeten:

Oscar

Ik vind het zeker nog de moeite waard !! Zeker nu het LABO heeft gekozen om hiervoor een extra klasse voor het ONK te benoemen en ieder jaar een kloonbier  kiest. Ik heb zelf nog nooit een poging gedaan een bier te klonen...maar het is zeker interessant en ik sluit niet uit dat ik in de toekomst hieraan zal deelnemen.

Groeten en gezondheid
Oscar

JeroenCV

Ik ben het met Oscar eens. Ik wil best wel eens mee doen. In de toekomst, wanneer ik iets meer tijd heb.

Caspar

Ik brouw altijd wat ik lekker vind... en mijn voorkeur gaat nu even naar Engelse / Amerikaanse bieren. Voor de ONK ga ik sowieso een l' Achouffe kloon maken, de XX bitter ga ik in een kleinde batch brouwen.

Zodra er weer iets opgestart wordt wat in mijn smaak valt ben ik van de partij, Chimay Wit bijvoorbeeld! Maar Rodenbach en Liefmans en zo vind ik niet lekker.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.