Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Westvleteren op bestelling  (gelezen 6782 keer)

Offline Liemingbrouwer

• Super lid
  • Land: be
  • Ipso Facto
Westvleteren op bestelling
« Gepost op: 23-09-2006 21:43 u »
Hoi allemaal,
Zoals al een paar keer gemeld hier op het forum is de beroemde Westvleteren nog alleen op bestelling verkrijgbaar.
Vandaag een bak gaan afhalen en de volgende flyer meegekregen.

Ik was ook bij de hopboer gaan kijken naar de hopoogst, een belevenis op zich, vooral het plukken van de bellen en het drogen in de droogoven is best spectaculair.  Heb dan ook maar 5 kg Challenger meegebracht (het zullen dus vele biertjes worden met Challenger dit jaar).

Groetjes
Liemingbrouwer

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hopmans

• Super lid
  • Land: nl
Re: Westvleteren op bestelling
« Reactie #1 Gepost op: 23-09-2006 21:51 u »
Citaat
Zoals al een paar keer gemeld hier op het forum is de beroemde Westvleteren nog alleen op bestelling verkrijgbaar.

Zal mij me reet roesten.

:degroeten:

Take a homebrew  :proost2:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 23-09-2006 22:16 u »
Deze bestelmogelijkheid is wel erg omslachtig....bestellen..en dan ook nog op een bepaalde dag en uur (!!) je bier afhalen. Is dit bier dat waard.?? Als ik de diverse reactie's over dit bier hoor...niet. Er zijn bieren die, naar mijn idee, velen malen lekkerder zijn en beter (Gewoon in een winkel) verkrijgbaar zijn.

Die hele "myte" om westvleten lijkt mij een beetje overdreven..

In plaats van een rit naar Westvleteren, kun je beter een rit naar Burgbieren/Trinkgut of een andere grote , goed gesorteerde, bierwinkel. En als je toevallig in de buurt bent van westvleen kun je bij gelegenheid, na besteld te hebben, wel een bak bier halen.

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline roco

• Vol lid
    • rogier en jeanine
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2006 19:06 u »
Mee eens, er zijn naar mijn idee net zo goed of betere bieren zo te koop, dan ga je niet als een rus in de rij staan.  :denken:

roco

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2006 19:19 u »
Wat is eigenlijk de prijs van een flesje Westvleteren (6, 8 en 10o)?

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 25-09-2006 19:28 u »
Wat is eigenlijk de prijs van een flesje Westvleteren (6, 8 en 10o)?
De prijs aande kloosterpoort en een Nederlandse winkel verschillen behoorlijk.

Hopbier

Offline Liemingbrouwer

• Super lid
  • Ipso Facto
« Reactie #6 Gepost op: 25-09-2006 19:28 u »
Een bak blond kost 26,5 euro de dubbel komt ook in deze buurt en de 10° kost rond de 30 euro.
Ik ben niet zozeer verliefd op de Westvleteren bieren maar heb wel vrienden die ik zacht kan maken met een paar flesjes van het beste bier van de wereld (zegt Michael Jackson).
Ik moet wel niet in de fille gaan staan om aan een bak te komen, ik heb weer vrienden die dat voor mij doen. (wat geef ik die dan???)
En voor Hoppie; ik ben er zeker van als ik voor jou een paar flesjes meebreng dat je er iets anders zult mee doen dan
Citaat
Zal mij me reet roesten.
.

Groetjes
Liemingbrouwer

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #7 Gepost op: 25-09-2006 19:32 u »
Het is alweer een poosje geleden dat ik Westvleteren heb gedronken, maar ik vind het een erg lekker bier hoor. Op zich valt de prijs ook nog wel mee.... maar die afstand  :weetniet:!

Offline Liemingbrouwer

• Super lid
  • Ipso Facto
« Reactie #8 Gepost op: 25-09-2006 19:39 u »
Je kunt misschien proberen een voet binnen de deur te krijgen bij de Liemingbrouwerij; dan kun je als je een goede "vriend" bent, regelmatig eens een Westvleteren verorberen.
Er zijn al helpers die soms durven vragen of er geen Westvleteren biertjes op stock zijn.!!!!!!

Groetjes
Liemingbrouwer

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #9 Gepost op: 25-09-2006 20:06 u »
Je kunt misschien proberen een voet binnen de deur te krijgen bij de Liemingbrouwerij; dan kun je als je een goede "vriend" bent, regelmatig eens een Westvleteren verorberen.
Er zijn al helpers die soms durven vragen of er geen Westvleteren biertjes op stock zijn.!!!!!!

Groetjes
Liemingbrouwer

Heb je nog vrienden in de buurt van Amersfoort wonen ;D

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #10 Gepost op: 26-09-2006 10:37 u »
net zo goed of betere bieren zo te koop

roco

Vind 't jammer dat er zo over dit bier gedacht wordt. In de trappistenklasse doen we ons best om een Rochefort te klonen, terwijl de Westvleteren toch beschouwd wordt als de moeder van alle trappistenbiertjes. Ik geeft toe dat er een mythische lading aan de Westvleteren (het in de rij staan, aan een poortje geholpen worden, op = op), maar het blijft (voor mij) een feit dat er geen beter bier bestaat dan Westvleteren

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #11 Gepost op: 26-09-2006 10:47 u »
Vind 't jammer dat er zo over dit bier gedacht wordt. In de trappistenklasse doen we ons best om een Rochefort te klonen, terwijl de Westvleteren toch beschouwd wordt als de moeder van alle trappistenbiertjes. Ik geeft toe dat er een mythische lading aan de Westvleteren (het in de rij staan, aan een poortje geholpen worden, op = op), maar het blijft (voor mij) een feit dat er geen beter bier bestaat dan Westvleteren

??? Het is toch voornamelijk een kwestie van smaak. Iedereen mag toch over dit bier denken hoe hij of zij wil? Ik vind er ook niets an, behalve de blonde. Persoonlijk vind ik van de trappisten de Orval, Westmalle tripel, Chimay Wit, Achel Blond of Rochefort 8 stukken beter dan de Westvleterens 8 en 10.

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2006 10:53 u »
??? Het is toch voornamelijk een kwestie van smaak.
Klopt, vandaar mijn reactie

Online EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2006 17:16 u »
Over smaak valt niet te twisten...ook ik vind Westvleteren niet het beste bier dat er is.

Maar over de authenticiteit van Westvlereren als klooster dat bier brouwt...daar kunnen de overige trappisten een punt aan zuigen. De commercie viert bij de anderen hoogtij. Bij Westmalle en Chimay zijn monniken nog nauwelijks bij het brouwproces betrokken. Wat is het label Authentic Trappist Product waar de Belgische trappisten zo trots op zijn, eigenlijk waard?

Hoewel ik het Westvleterenbier niet het beste ter wereld vind, is het wel beter dan het bier van menig andere brouwerij. En met de nostalgie van zelf halen aan de poort, vind ik een Westvleteren 8 toch elke keer weer een traktatie.

Offline roco

• Vol lid
    • rogier en jeanine
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2006 20:39 u »
Ik heb het ook wel eens zo bij de poort gehaald en dat vond ik ook leuk om te doen, het gaf toch een speciaal gevoel, maar niet meer
als er rijen auto's aan de poort staan ongeduldig op hun kratje te wachten.
Toen ik er om ging had ik een prachtig gesprek met zo'n monnik hij had alle geduld en tijd voor een praatje en vond het prachtig dat ik helemaal met de boot van de overkant was gekomen speciaal om het bier te halen.

:beersmiley:

roco

Offline Emile

• Senior lid
  • Brouwerij de Boezem
    • www.vandelogt.nl
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2006 10:31 u »
ER IS GEEN BETERE DAN DIE VAN Westvleteren!

Vooral de 12 is prima. We gaan nogal eens 's morgens de auto in om daar naar toe te rijden. Zitten we om 10 uur 's morgens In de Vrede aan een 12, beetje paté en kaas erbij. wat een mooi begin van de dag (en dan terug even bij de Dolle Brouwers aan). We zien dit dan ook als een soort bedevaart...

Nog niet zo lang geleden konden we 5 bakken meenemen per auto, maar dat schijnt voorgoed voorbij te zijn. Het is nu dan ook niet meer zo interessant om daar naar toe te rijden.

Online EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #16 Gepost op: 17-06-2008 21:34 u »
Vandaag weer aan de poort gestaan en 3 bakken 8 bemachtigd.

Hij is nog wat jong, dopdatum 7 juni, maar al heel veelbelovend. Toch zeker hele betrouwbare kwaliteit bij Westvleteren. Derde keer op rij prima bier!

Tags: