Bokken 2006

Gestart door Oscar, 20-09-2006 19:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Zojuist weer in de supermarkt geweest....kom ik daar een hele kudde trappelende bokken tegen....van Grolsch natuurlijk. Ik kijk op mijn
horloge...20 september... Oh ja commerciele afspraken... >:( . Eigenlijk ben ik, op bier gebied, wel een beetje voor traditie...en vroeger was dat
toch dat de bokbieren pas per 1 oktober in de winkel mochten liggen ?  Helaas hebben ze dat, al enkele jaren, vervroegd naar 1 dag voor de herfst
(of een specifieke datum ?).

De meeste mensen genieten nog van het warme weer, bruinen nog een beetje bij, zitten in hun tuin nog van een witje te genieten...Wat doe nal die
bokken dan al in de handel... >:(   wacht totdat het herfst is ! en we onder het geluid van een gure wind langs de ramen kunnen genieten van een
lekkere bo(c)k, liefst nog bij een haardvuurtje... Maar ja de commercie wint het van het gevoel...Dus hoe eerder hoe beter.... da's goed voor de omzet...

Het mooie is wel natuurlijk dat er binnenkort weer allerlei leuke dingen te doen zijn op biergebied..wat dat betreft is oktober een drukke maand. Zowel
lokaal als landelijk zijn er diverse evenementen/bieractiviteiten :

Lokaal :
- Mosselen met bo(c)bier - Cafe de Geus  :proost2:
- Bokbier festival - Cafe de Beiaard  :proost2:

Landelijk
- BONK  :brouwen:
- Pint Bokbierfestival  :proost2:

en dat allemaal in 1 maand.....3 van de 4 ga ik zeker scoren !!  :dansen:

Nu..toch nog even de eerste bok gevangen en meteen maar ff geproefd :

Grolsch HerfstBok (Tegenwoordig ook al premium  ???)

Geur : Wel caramel in de geur (geen caramelmout) en heel ietsje gebrand.
Smaak : Ietsje pittig, gebrand...iets te gebrand dus (Blijft te lang in de smaak/nasmaak hangen), medium body en een licht plakkend mondgevoel.
Weinig moutigheid in de smaak.
Algemeen : De zoetigheid (Waar ie om bekend staat) vind ik dit keer wel meevallen, hoewel de anderen meestal minder zoet zijn. En de gebrande
smaak is iets te veel aanwezig...

Ik ben dus eigenlijk benieuwd naar proefervaringen van jullie over andere bokbieren en wat er bij jou in de buurt (Lokaal, regionaal) is te doen op het gebied
van bokbieren..en eventuele belevenissen hierbij....

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:




Oscar

...Krijg ik net een mail van Grolsch binnen :

---------------
Beste Oscar,

Het enige bokbier waar de herfst op wacht!
De brouwers van Grolsch hebben de Herfstbok 2006 goedgekeurd; de Herfst kan dus beginnen! Vanaf de eerste dag van de herfst, donderdag 21 september, zal Grolsch Herfstbok weer overal verkrijgbaar zijn. We willen jou als Grolsch-liefhebber natuurlijk als eerste op de hoogte brengen! Grolsch Herfstbok is een karaktervol bier met een stevige, zacht zoete smaak en een robijnrode kleur. Herfstbok is het traditionele en best smakende bier voor de avonden die steeds langer worden.

Best gewaardeerde Bokbier
De echte liefhebbers wisten het al: Grolsch is het best gewaardeerde bokbier van Nederland. Dit is de eindconclusie van een groot nationaal consumentenonderzoek onder speciaalbier drinkers. We zeggen daarom niet voor niets: 'Het enige bokbier waar de herfst op wacht'.

Kijk voor meer informatie over Herfstbok op de Grolsch website.

Wij nodigen je van harte uit om de Grolsch Herfstbok ook dit jaar weer te proeven. Proost!
   
 
Met vriendelijke groet,
Grolsch Consumentenservice
-----------------------

Automatisch gegenereerd dus.....maar het feit dat ie vandaag al in de supermarkt staat....ligt wellicht aan de supermarkt...anders liegen ze mij
hier een beetje voor... :-[ of moet ik op het 2e stukje (onderstreept) meer de nadruk leggen...dat ze morgen dus pas overal geweest zijn.. ;D

Groeten en gezondheid
Oscar


Caspar

Wat een glad verhaal zeg  ;)... Weet je... van mij mag bokbier eigenlijk best het hele jaar in de schappen liggen, hoe meer Nederlands speciaalbier, hoe beter!

PS (de C1000 heeft  trouwens nu nog meibok liggen omdat de verkoop niet hard genoeg gegaan is of zo  ;), dus omzet gaat bij de grote supermarkten toch wel boven tradities  ::))

Jacques

In Duitsland, het land waar de bo(c)kbieren vandaan komen zijn diverse bokbieren die het hele jaar verkrijgbaar zijn. Zo heb ik een paar weken terug in Bamberg een heerlijke bock gedronken van Klosterbrau. Werkelijk subliem!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.