Steriel maken kunststof entnaald

Gestart door DenMaarten, 19-09-2006 10:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DenMaarten

Goedemorgen,

Ik ben lang op zoek geweest naar een entnaald. Nu heb ik een zakje kunststof wegwerp entnaalden kunnen bemachtigen. De naalden zitten niet individueel verpakt, en aangezien ik er maar een per keer nodig heb is de rest na bewaren niet meer steriel. Hoe kan ik deze steriliseren? In de vlam houden werkt niet echt  ;)
Wat ik nu doe is de naald in oxi zetten en na 5 minuten afspoelen onder stromend water. Op zich nog geen vervuiling gehad, maar volgens mij is dit toch niet echt de ideale methode. Ik vraag me af hoe jullie dit doen.

Groeten,
Maarten

Adrie

De naam zegt het al: het zijn wegwerp entnaalden.

Je kunt beter op zoek gaan naar metalen entnaalden die je wel in de vlam kunt ontsmetten.

DenMaarten

Citaat van: Adrie op 19-09-2006  11:04 uDe naam zegt het al: het zijn wegwerp entnaalden.

Je kunt beter op zoek gaan naar metalen entnaalden die je wel in de vlam kunt ontsmetten.

Naar de metalen variant ben ik al lang op zoek, maar bij geen een brouwwinkel (incl Brouwland) kun je ze kopen.
Tips zijn welkom!!

Groeten,
Maarten

Adrie

Ik heb ze bij de Wageningen Universiteit gehaald, bij de vakgroep Microbiologie.

DenMaarten

Adrie,

Kun je daar gewoon een naald bestellen, of moet je er studeren?

Groeten,
Maarten

Adrie

Geen van beide. Ik ben gewoon langs gegaan en een vriendelijke medewerker heeft me een paar van die dingen verkocht. Misschien hielp het dat ik oud-student was, wat sowieso helpt is als je zegt dat je bier brouwt en een paar flesjes meeneemt.

Gerb

Misschien een beetje een simpele gedachte, maar kun je niet gewoon een paperclip verbuigen en die vastmaken aan bv een potlood?

Jaap

 Te koop bij www.vanderkooyjubbega.nl voor 4,35 euro.
(bij meetinstumenten en laboratoriummateriaal)

DenMaarten

Citaat van: Jaap op 19-09-2006  12:53 uTe koop bij www.vanderkooyjubbega.nl voor 4,35 euro.
(bij meetinstumenten en laboratoriummateriaal)


Net besteld, dank je wel voor jullie reacties.

Groeten,
Maarten

Labstuff

Entnaalden kan je bij Labstuff bestellen, ook de entnaald houders zijn op voorraad.
Steriliseren kan je in een autoclaaf.

Hans (Lagos)

Citaat van: Labstuff op 06-10-2006  09:07 uook de entnaald houders zijn op voorraad.


Beetje jammer, ik had die van mij net binnen via een lange omweg uit Nederland maar de entnaald houder is ook echt nodig daar het anders maar een zielig stukje ijzer is van 5 cm lang

DenMaarten

Citaat van: Lagos op 06-10-2006  10:27 uBeetje jammer, ik had die van mij net binnen via een lange omweg uit Nederland maar de entnaald houder is ook echt nodig daar het anders maar een zielig stukje ijzer is van 5 cm lang

De lengte van de naald is niet om over naar huis te schrijven. Ik heb als houder de houder van een hobbymesje gebruikt. Houder met mesjes was minder dan 1 euro! En de houder is van aluminium.

Groeten,
Maarten

Jaap

Je kunt een vulpotlood als houder gebruiken

Edgar

Ik gebruik het oog van een naaimachinenaald, waarvan de punt is geprikt in een bamboe chopstick.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.