Weer een nieuwe hobbybrouwer erbij! (René)

Gestart door René K, 18-09-2006 14:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René K

Zo het lageren is klaar!

We hebben iets meer dan 15 liter. 1 mandfles zit mooi vol (2 centimeter onder de stop). Voor de hoofdgisting hadden we een SG van 1.055. Nu voor het lageren is het SG 1.022. Misschien nog wat hoog? Het waterslot van de mandfles laat nog geen activiteit zien. Is dit ernstig?

Hier de naakte fles  ;).

En hier de fles met mand en handdoek tegen het licht.

Met brouwgroet,

René

Herman

Citaat van: hans100w op 15-11-2006  01:09 uWat voor video was dat en is het mogelijk deze video te posten op youtube.com zodat wij hem ook kunnen zien?
Hij staat al op youtube, student John dus. Ik heb e.e.a. mondeling toegelicht, er zijn hier enkele zaken te zien die je niet moet doen, cq anders kunt doen.

Herman

Citaat van: Rene F&B op 16-11-2006  19:54 uHet waterslot van de mandfles laat nog geen activiteit zien. Is dit ernstig?
Dat komt nog wel vermoed ik, er moet ook eerst druk opgebouwd worden. Persoonlijk laat ik de fles vaak iets leger, als je namelijk hevelt als de gist nog goed actief is, krijg je schuim. Met de weinige ruimte die je nu hebt, komt dat door het waterslot naar buiten.

Het komt nu eerst aan op geduld...

hans100w

Citaat van: Herman op 17-11-2006  08:18 uHij staat al op youtube, student John dus. Ik heb e.e.a. mondeling toegelicht, er zijn hier enkele zaken te zien die je niet moet doen, cq anders kunt doen.


O, die  ;D ;D heb ik er zelf op gezet  :hoera: zo zie je maar weer, heeft het ook nog een educatief nut.  :lessmile:

René K

Medebrouwers,

Bij deze toon ik met trots de nieuwste aanwinst in onze brouwinstallatie, een mooie koeler van Vaillant:




 :elifant:

Uiteraard moet deze nog goed gereinigd en gedesinfecteerd worden voor gebruik...

Brouwgroeten,

René

wensen

Deze heb ik volgens mij ook, maar dan nieuw.
Ook net binnengekregen.



Bierflesje erbij gezet, dan kun je zien hoe klein dat ding is...

René K

Hey dat is inderdaad dezelfde, lijkt me echt ideaal werken zo'n ding!

Johannes

Erik, hoe kom je er aan en wat kost dat?

Caspar

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar!

wensen

Eenvoudig, op marktplaats gevonden...
Monteurs noemen zo'n ding een platenwisselaar geloof ik, misschien kun je daar eens op zoeken ?
Ik heb er 30 euro voor betaald. :hoera:
Kreeg er ook nog 4 nieuwe pakkingen bij.

René K

Die van mij was 15,- euro. Hij is nog maar kort in gebruik geweest. Ik heb me laten vertellen dat zo'n ding nieuw al gauw 80,- euro kost...
Nog een aantal nieuw gardena koppelingen erop, slang aansluiten en klaar!

Jacco

Zoek maar op ebay naar plattenkühler.

Ik heb er 38 euro voor betaald, zonder verzendkosten.

Pingo

Hoi,

Misschien is Plattenwärmetauscher  of Wärmetauscher  een betere zoekterm voor duitstaligen.... het geeft in ieder geval wel een hoop meer hits op ebay.
Het wordt blijkbaar ook veel gebruikt voor Bio-olie automobilisten of hoe-bouw-ik-een-diesel-auto-om-tot-frietuur-olie-afwerk-fabriek-met-bijkomend-voordeel-dat-ik-vooruit-kom.

dick

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.