Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Palm gist  (gelezen 3567 keer)

oranjeboombiertje

• Gast
Palm gist
« Gepost op: 05-08-2006 12:54 u »
hallo,

Eerder deze week heb ik een bericht geplaats. Nadat het forum een dag off-line is geweest heb ik het niet meer gezien dus plaats ik het hier even opnieuw.

Vorige week zag ik namelijk bij een slijterij een 75cl fles van Palm met gist op de bodem. Ik weet niet of dit een echte hergisting is of gewoon dode gist voor de sier. Weet iemand dit misschien en weet iemand misschien ook of dit flessengist is of juist van de hoofdgisting.

groeten, wesley

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: palm gist.
« Reactie #1 Gepost op: 05-08-2006 13:00 u »
Ik heb deze gist ooit eens opgekweekt met niet al te goed resultaat, zie hier. Het lijkt me los van deze ervaring overigens niet dat het de hoofdgist is.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 05-08-2006 16:51 u »
Ik heb nog geen antwoord van de brouwerij. Ik heb ze vrijdag gemaild.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 05-08-2006 22:04 u »
Ik heb nog geen antwoord van de brouwerij. Ik heb ze vrijdag gemaild.

Erg interresant! Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord van de brouwerij.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Palm gist
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2006 11:18 u »
Wat laat antwoord van de brouwerij. Wel levende gist dus maar niet de hoofdgist.

Beste Martin,

Onze excuses voor het late antwoord.

Zoals bij de meeste brouwerijen wordt voor hergisting op fles een andere gist gebruikt dan de hoofdgisting.
Om een succesvolle hergisting te verkrijgen is het van belang  dat de gebruikte gist aan een aantal criteria voldoet die verschillend zijn van een hoofdgisting (bv flocculentie gedrag).
Alle onze hergiste bieren werden gepasteuriseerd voordat de gist werd toegevoegd. Nadien wordt geen flessenpasteurisatie meer toegepast.
Maw de gist in onze hergiste Palm is levende gist maar verschillend van de hoofdgisting.

Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest en nog veel succes toegewenst met het brouwen.

Met vriendelijke groet.

Stijn Bundervoet
Chef Fabricatie

Offline BaDu

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2006 16:11 u »
Wss dus T58 voor de hergisting op fles...

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2006 18:11 u »
jammer dat het aparte gist is.

Tags: