27/28/29-10-2006 29e Pint Bokbier festival

Gestart door Oscar, 16-09-2006 00:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Vanaf de pint website:

Het 29e PINT bokbierfestival vindt plaats op 27, 28 en 29 oktober in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Dit jaar is er voor het eerst een rookvrije ruimte: de ruimte linksachter.

Muziekprogramma:
vrijdag: De 4 Tuoze Matroze 19:00 - 23:00 uur
zaterdag: D en A (middag) Folk muziek; zaal en podium 14:30 - 17:30 uur
zaterdag: Old Firm (avond) (folk/rock) 19:00 - 23:00 uur
zondag: Ladies unplugged (wereldmuziek) 15:00 -19:00 uur

Openingstijden:
Vrijdag 27 oktober: 17:00 - 23:00 uur
Zaterdag 28 oktober: 12:00 - 23:00 uur
Zondag 29 oktober: 12:00 - 19:00 uur
Entree: € 5,00. Consumptieprijs: € 2,00
PINT- en EBCU-leden 1 munt gratis  :hoera: :hoera: :hoera: :hoera:  :dansen: :dansen: :dansen:  :groots:

Zijn er nog mensen die wellicht plannen om hier een biertje te gaan drinken....of wordt dit voor veel mensen, na het geweld van het BONK, te veel..??

als ik vrienden of vriendinnen of mede gilde leden mee kan krijgen ben ik aanwezig.....



In 2004 stonden er zelf enkele HAB leden op het podium bij de opening...


Groeten en gezondheid
Oscar


JeroenCV

Ik ben hier zowel op vrijdag als zondag aan het mee helpen.

Johannes

Ik ben zaterdag samen met Oscar van de partij.  Wie zien we daar nog meer?

Sjaak

Vrijdag ben ik van de partij, want ik heb jullie feestje al gemist.

JeroenCV

Mensen, tot morgen of zondag. Anders wens ik jullie allemaal alvast een fijn weekend.

Sjaak

Johannes en Oscar zijn jullie in het geel. Kanarie...

Oscar

Yep. Ben jij er morgen ook?

Groeten en gezondheid
Oscar

Sjaak

Morgen zaterdag dus?

Neen ik wil weer verder met mijn eigen bierspulletjes, ga toch weer een andere hevelfilter maken, heb van buurman rvspijp gekregen en ga deze ombouwen tot filter en ik ga mijn eerste biertje bottelen, jammer genoeg moet ik dan nog 4 -6 weken wachten op het te drinken.

Maar vanavond lekker in de beurs een potje drinken. O ja ik heb een wit t-shirt aan met Besselaer erop.

Johannes

Zo net terug van een lange bokbierdag. Even een korte conclusie: 1 nette stout (Oscar welke was dat ook al weer?), 3 zwanehalsbieren. (Snaterende arend, Chouffe bok en Rijnwaterbrouwerdinges weetikveel.. bah zure rommel) En een hele mooie Rochefort 6 kloon zat ertussen....

 samenvol

Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 29-10-2006  01:05 uZo net terug van een lange bokbierdag. Even een korte conclusie: 1 nette stout (Oscar welke was dat ook al weer?), 3 zwanehalsbieren. (Snaterende arend, Chouffe bok en Rijnwaterbrouwerdinges weetikveel.. bah zure rommel) En een hele mooie Rochefort 6 kloon zat ertussen....
Voor diegenen die er niet waren (konden zijn) is dit wel erg summier. De drie slechtste geef je aan (hoewel de laatste wel erg cryptisch en ook een Stout??), maar wat waren de beste?

Hopbier

MO

Ja, Johannes, verklaar je alsjeblieft nader. Ik wil alle zuren bieren weten (hel en verdoemenis tot die brouwers), maar ook wat meer info over de toppers.

Edgar

Ja, als je dit leest waren dit de enige memorabele bieren. Welk bier is kampioen geworden (dat doen ze toch ook daar?)?

Drents Hopbier

Citaat van: Edgar op 29-10-2006  10:58 uJa, als je dit leest waren dit de enige memorabele bieren. Welk bier is kampioen geworden (dat doen ze toch ook daar?)?
Had die uit Volendam de 1e prijs? En hoe was het bier van Mommeriete?

Hopbier

Oscar

Citaat van: Edgar op 29-10-2006  10:58 uWelk bier is kampioen geworden (dat doen ze toch ook daar?)?

De Bok van Brouwerij 't Volen, maar die hebben we niet geproefd.

De La ChouffeBok vond ik wel lekker. Ik heb zelfs johannes zijn glas leeg moeten drinken  :lekkerbier:, Dus eigenlijk maar 2 slechten die wij beide hebben weggegooit.
De Snaterende Arend had echt slecht bokbier. Ik begrijp niet dat je als brouwer dit uit durft te leveren. En dat andere slechte bier, tja daar weet ik ook even de naam niet meer precies van was iets met Rijn...Aanderijn brouwers o.i.d. Johannes had jij de lijst met bieren/brouwers niet in je rugzakkie zitten?


Verder was het een gezellige dag/avond.

Nog even een tip: niet alle vrouwen die er zwanger uit zien, zijn ook daadwerkelijk zwanger (die zijn gewoon dik. )

Groeten en gezondheid
Oscar

Oscar

Oh ja....ook erg leuke reactie's gehad op onze forumsweaters. Bleken er gewoon een aantal amateurbrouwers brouwers aanwezig te zijn die en niet bij een gilde aangesloten waren en niet van het bestaan van dit forum afwisten. Die hebben wij dus maar even onder hun steen vandaan getrokken en hun naar het forum verwezen. Wellicht dat ze vandaag nog inloggen (of al gedaan hebben).

Groeten en gezondheid
Oscar

Sjaak

De volendammer bock is inderdaad de winnaar geworden. Ik vond hem niet bijzonder, maar dat kan aan het vat hebben gelegen want het biertje was al bijna dood geslagen in mijn glas.
De chouffe vond ik ook lekker.
Verder viel het me op dat er steeds meer vrouwen aanwezig waren :proost2:
En niet alleen nijlpaarden :verbergen:


Hopmans


CiteerBleken er gewoon een aantal amateurbrouwers brouwers aanwezig te zijn die niet
van het bestaan van dit forum afwisten

 :weetniet:

Dan leef je het leven niet met volle bewustzijn denk ik.

CiteerDe volendammer bock is inderdaad de winnaar geworden.
Mooi Volendam, met je zicht tot aan de horizon.................Tjalala  :dansen:

 :degroeten:

JeroenCV

De volendamer die op de tap was, was echt gewoon smerig. Ongelofelijk dat die bocht gewonnen heeft.

Verder heb ik zondag de tap van Rijnbock laten sluiten van pure diacetyl. Jammie  :nut:

Ik heb een best vermoeiend weekend achter de rug en het was leuk om enige hobbybrouwers tegen te komen.

En o ja, een echte aanrader is de Andechs Duppelbock heerlijk! :lekkerbier:


Oscar

Citaat van: JeroenCV op 30-10-2006  09:52 uVerder heb ik zondag de tap van Rijnbock laten sluiten van pure diacetyl. Jammie  :nut:

Goed Actie Jeroen !!!  :hoera: Dat hadden ze vrijdag al moeten doen !! (Hadden wij dat bocht niet hoeven drinken). Volgend jaar op Vrijdag kwaliteits kontrole !!  :D :D

Misschien toch eens een mailtje richting pint sturen dat ze wat kritischer zijn met de bieren die ze daar tappen...Aan zulke bieren wil je je naam toch niet koppelen.. >:(

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: sjaak op 29-10-2006  12:46 uDe volendammer bock is inderdaad de winnaar geworden.
De uitslag staat op  http://www.lekkerstebockbier.nl/page.php?page=uitslagen

Hopbier

Johannes

Citaat van: Edgar op 29-10-2006  10:58 uJa, als je dit leest waren dit de enige memorabele bieren. Welk bier is kampioen geworden (dat doen ze toch ook daar?)?

Ik weet niks van een kampioen. Inderdaad tussen al dat bokbier geweld vallen de slechte sowieso op. Helaas had ik geen pen en papier mee zodat ik jullie uitgebreid verslag kan doen. Sowieso wordt mijn objektiviteit er na drie bieren niet beter op. Zo kan het zijn dat ik een bier als lekker heb bestempeld terwijl ik dat nooit zou doen als het het eerste bier was.

Ik kom op de volgende bieren:

Brouwers aan de Rijn.                      

Ik snap niet dat de brouwer een slok neemt en tevreden achterover leunt 'zo dat is weer gelukt' Dit was het eerste bier dus een objektief oordeel: gadverdamme wat een zooi!

Citeer........zullen wij vanaf nu extra attent zijn op de formele eisen en kwaliteit van de geprestenteerde bokbieren

Citaat uit het boekje van pint. Waarom is dit bier dan niet in het IJ geflikkerd? Wellicht had het dan nog gerecycled kunnen worden tot een Columbus oid.

Snaterende Arend: niet al teveel woorden aan vuil maken, bovenstaande is ook hier van toepassing.

Brouwerij de Hemel

Zo te proeven is hier voor de verandering eens niet het hele kruidenassortiment van de Appie Heijn in verdwenen. Bij vele andere bieren van deze brouwerij kun je met enkele druppels van dit mishandelde Nijmeegs water een indiase maaltijd uitstekend op smaak brengen. Wat meer rookmout en body zou dit bier karakter geven, maar ach wat moet een bier met karakter.... een potentieel goed bier, toch slaat de brouwer de plank mis.

Snab

Nette bok, zoals het hoort.

Weihenstephaner

Idem. Volzoetig, mooi.

Johannes

Voor de rest hebben we nog gedronken:

Drie ringen       volgens mij zat hier een thuisbrouw achtig korrelsmaakje aan. Oscar help me even.

Brouwerij de Molen    Oscar, was dit de stout?

Bierplus Stiekemus     

Kwam na een bord chinees redelijk neutraal over, technisch goed bier, had ik liever eerder willen drinken omdat ik de bedenker van het recept had beloofd mijn bevindingen door te geven. Door tapproblemen en later door een leeg fust, was de objektiviteit ver te zoeken.

Chouffe bok

Pint claimt kritisch te zijn. Door dergelijke bieren toe te laten op dit festival stimuleer je enkel de wildgroei van bieren die onder de noemer bok worden verkocht. De aan dit brouwsel gespendeerde (Target?) hopbellen hadden het ook prima gedaan als plafonddecoratie in een biercafe. Bejaardentehuis is ook goed.

Einbecker

Dit was het laatste bier. Laat het de tiende zijn geweest, maar ik heb de laatste tijd erg veel einbeck ur bock dunkel gedronken. Ook een eigen bokbier wat qua kleur precies hetzelfde is als de ur bock dunkel. Ik twijfelde sterk of dit wel echt de ur bock dunkel was of de gewone dunkel. Binnenkort zet ik ze eens naast elkaar... dan maar kijken of ik bakzeil moet halen.

Er zat ook nog een bier tussen die qua geur, basissmaak, en nasmaak een uitstekende Rochefort 6 kloon was. Ik weet echter niet meer welke dit was.

Oscar

Citaat van: Johannes op 30-10-2006  21:56 uSnab

Nette bok, zoals het hoort.

Dit was volgens mij de bok van Derek Walsch onder de naam Bierplus. Maar deze was prima ik vond hem iets te licht, meer een pale ale.

Oh... deze wordt later besproken door jou, zie ik nu. Dan was dit inderdaad de Ezelenbok... die was wel ok, ja.

Citaat van: Johannes op 30-10-2006  22:10 uDrie ringen       volgens mij zat hier een thuisbrouw achtig korrelsmaakje aan. Oscar help me even.

Brouwerij de Molen    Oscar, was dit de stout?


Eeuh... ja geloof ik en eeuh... ja.  Die van de Molen was inderdaad erg zwart en licht gebrand. Wel lekker hoor. :lekkerbier: Maar niet echt een bo(c)k. Ik denk dat de brouwers weer eens terug naar de schoolbanken moeten, want stijltechnisch brouwen ze er niet veel van. Volgens mij weet de gemiddelde commerciële brouwer niet precies wat nu een bokbier is en dat vind ik jammer. Zo krijg je een ratjetoe aan bieren die om een bokbier heen zweven en soms binnen de stijl vallen...

Maar goed dat wij het zelf beter kunnen. :D

Groeten en gezondheid
Oscar 

Johannes

Citaat van: Oscar op 30-10-2006  22:20 uMaar goed dat wij het zelf beter kunnen. :D

Haha, ja mooi he? In bovenstaande berichten heb ik me even uitgelaten als kritische alwetende consument. Heerlijk! Nu ga ik slapen en morgen ben ik weer een gewone hobbybrouwer. Leuk he?

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 30-10-2006  22:20 uEeuh... ja geloof ik en eeuh... ja.  Die van de Molen was inderdaad erg zwart en licht gebrand. Wel lekker hoor. :lekkerbier: Maar niet echt een bo(c)k. Ik denk dat de brouwers weer eens terug naar de schoolbanken moeten, want stijltechnisch brouwen ze er niet veel van.

Ik ga zaterdag weer langs bij de molen om mout te halen; ik zal het eens doorgeven.

CiteerVolgens mij weet de gemiddelde commerciële brouwer niet precies wat nu een bokbier is en dat vind ik jammer. Zo krijg je een ratjetoe aan bieren die om een bokbier heen zweven en soms binnen de stijl vallen... 

Volgens mij komt dit door dat de eisen aan een bok volgens het boekje van Derek best wel breed zijn. Dus kan je er vanalles in deze categorie mieteren; en dat gebeurt dus ook.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.