Hobbybrouwen > Grondstoffen

Hopbloemen versus hopkorrels

<< < (3/3)

Adrie:

--- Citaat ---
De brouwer van La Chouffe zweert b.v. weer bij pellets vanwege aroma-overwegingen (maar ja, volgens A3 kan die niet brouwen  ;) ).
--- Einde van citaat ---

Zo komen misverstanden nou de wereld in.  :echtboos: Ik heb niet beweerd dat de brouwers van Chouffe niet kunnen brouwen, maar dat ik een brouwer dit heb horen beweren omdat die vond dat zij hun smaken maskeren met een overmaat aan koriander.

Herman, heb je een recept voor het Hommelbier? Dit is een van mijn favorieten, dus die wil ik dan ook eens nabrouwen. Zij doen dry-hoppen door "thee" te zetten.

Groeten,

A3

JWVG:
heheh. Ja, dat wist ik nog wel, A3  ;D . Even kijken op je nog oplette.

Dat hommelbier recept lijkt mij ook wel interessant. Ze hebben het hier in de Vlaamsche Reus standaard op tap, prima 'binnenkomer' voor een avond sessie. Maar laten we het eens doen zoals het hoort, dus op een nieuwe thread.

Jw.

dave:
Heerlijk zoveel reacties op één dag!  :)
Mijn vergissing is dus blijkbaar niet zo erg. Integendeel, misschien valt het nog heel erg mee.
bedankt iedereen! :degroeten:

Herman:
Toch nog even zondigen tegen de regels: Het hommelbier recept:
http://web.inter.nl.net/users/deltabrouwers/hommelbier.htm

De nieuwe thread volgt wel als we dit gaan brouwen, hm al drie liefhebbers. Gezamenlijk Hommelbier brouwen jongens?  :hoera:

Herman

JWVG:
Nou, misschien als volgende project? Ik heb trouwens wel iets tegen Brewers' Gold, ik vind het een hop van nix...

JW.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie