Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Met het BKG in Bamberg

Gestart door Jacques, 04-09-2006 17:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Afgelopen dagen was ik met het BKG in Bamberg.

Klik hier voor een uitgebreid fotoverslag.

Henk oet Paiz

Mooi verslag Jacques. Afgelopen vakantie ben ik ook een aantal dagen in Bamberg geweest. De eerste keer rookbier is een bijzondere ervaring. Het smaakt of er een gerookte makreel in je bier heeft gehangen. Maar na een aantal glazen begin je het te waarderen. En daarna is het heerlijk  :proost: dat had ik niet verwacht.

Groeten,

Henk  :proost2:

Drents Hopbier

Citaat van: jacbier op 04-09-2006  17:34 uAfgelopen dagen was ik met het BKG in Bamberg.

Mooi verslag Jacques. Het riep bij mij weer allerlei vakantieherinneringen op. Met hoeveel keurmeesters waren jullie?

Hopbier

Jacques

We waren met 20 man waaronder Derek Walsh, Eugene Straver, Peter van de Hurk, Jan Wolfs (de Leckere), Nico Vonk, Hein Koops, Erwin Vermeij en Riet Beyer.

Adrie

Mooi fotoverslag, Jacques. Ik wist niet dat Bamberg zo'n mooie stad was. Hmmm. Ik denk dat we er weer een bestemming bij hebben voor een Vier Broeders weekend.

Adrie

Heb je trouwens ook een lijstje met welke brouwerijen je nu allemaal bezocht hebt? Waren deze allemaal in de stad?

MO

Link 1

Link 2

Link 3

Ach wat al die linken, hier de google pagina

Jacques

Bamberg is inderdaad een hele mooie stad.
Het schijnt dat elk jaar 1 miljoen toeristen naar de stad komen. Wij hebben in ieder geval heel wat groepen voorbij zijn komen onder leiding van een stadsgids.

Mooi handig kaartje Martin!
We hebben alle brouwerijen op het kaartje bezocht.
Spezial was dus gesloten maar daar hebben we wel bier van op (een gematig rauchbier)
Sommigen zijn ook nog bij Kaiserdom geweest (buiten het kaartje).
Naast de brouwerijen op het kaartje heeft Weyermann ook nog twee brouwinstallaties staan op haar mouterijcomplex, die wij alle twee gezien hebben.

Voor mij hadden ze de mooiste bieren bij Schlenkerla (heftig rauchbier en rauchweizen) , Klosterbräu (uitgesproken moutig bockbier en Schwärzla) en Mahr's (goed gehopt pils en lager).

Henk oet Paiz

De Altstadt van Bamberg staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Bij de Tourist Information in het centrum is een rugzak te koop met een rondwandeling langs de 10 brouwerijen die de stad rijk is. Je moet je wel realiseren dat je dan meestal in de proeflokalen terecht komt en niet in de werkelijke brouwerijen, die meestal in industriële gebouwen buiten de stad liggen.

Groeten,

Henk  :proost2:

Jacques

Je mag zeker ook niet vergeten om naar het brouwerijmuseum te gaan op de Michaelsberg. Je kunt dan tevens de residentie van de bisschop, de dom en de Michaelkirche (prachtige gewelven met beschilderingen van kruiden) bezichtigen.

Drents Hopbier

Peter_van_den_Hurk

Vrienden en vriendinnen van het Bier,

Op onze BKG site: www.bierkeurmeestersgilde.nl --> opleidingen --> studieweekenden --> studieweekend 2006 staat een fotoserie van het afgelopen studieweekend.

Een bijzonder leerzaam weekend waarbij natuurlijk ook een beetje tijd was voor gezelligheid.

Klik hier om naar de fotoserie te gaan.

Groet Peter

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.