M66 mangrove jack

Gestart door Mans, 15-04-2025 19:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Mans

Beste brouwers,

Ik wil een bier sg 1050-1060 gaan maken met flink wat hopsmaakjes

Ik wil 2x m66 zakjes pitchen.

Temp 20 graden temp gecontroleerd

Hie lang heeft deze gist in totaliteit nodig voordat je kan bottelen?

Hoor graag jullie ervaringen

:degroeten:

tdp

Hoe groot wordt je brouwsel? Ik ken deze specifieke gist niet maar wanneer je afdoende gist toevoegt is deze vaak binnen 2 tot 3 weken wel klaar om te bottelen. Volgens Jacques zou je heel snel kunnen bottelen, het is maar net wat je doel is. Ga je bijvoorbeeld koudhop toevoegen?

Een volledig recept zou helpen, al is het maar ter inspiratie voor een ander!

Mans

Dank voor je reactie!

Recept ben ik nog mee bezig, maar moet een fris fruitig bier worden.

22-23 liter

5,5 kg pils

Hop 60 min Saaz

Dan 10 kleine hopgift Cascade 3n centennial uit eigen tuin ,plus mosaic,

Deze aromahpppen nogmaals bij flame out en bij 70 graden koeling

Geen dry hop.

Heb geen alterbatieve gist voor dit bier liggen

Koenders

Kende deze gist ook nog niet, voor wat ik kan vinden heb je 1 gram per liter nodig. Dat herken ik alleen van bijvoorbeeld de New England en Verdant IPA van Lallemand. Het schijnt zo dat MJ alleen bestaande gisten herverpakt, dus zou het me niks verbazen als dit een van deze is.

Met die Cascade en Centennial uit de tuin zou ik me niet inhouden. Ook Mosaic in de whirlpool/hopstand is een goede keus. Die zou ik dan weer niet te hard overdrijven, want er kan nog wat bitterheid van komen die je misschien niet hebt bedacht.

Gaat vast een lekker biertje worden. Wil je veel bitterheid > IPA, zou ik de Saaz rond 40 IBU uitrekenen. Voor meer New England zou ik hem laag houden.

Mans

:groots: Dankjewel voor de tips koenders!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.