Inblikmachine te leen?

Gestart door femke vanvoorden, 24-03-2025 17:23 u

Vorige topic - Volgende topic

femke vanvoorden

Beste iedereen. Ik ben nieuw op dit forum. Voor een schoolproject ben ik op zoek naar een manier om onze zelfgemaakte drank in te blikken. Ik vroeg me af of iemand hier op het forum de apparatuur heeft om ons hiermee verder te kunnen helpen :)... hopelijk kan iemand ons uit de nood helpen, want de aankoop van machines past helaas niet binnen ons budget...
Vriendelijke groetjes
Femke

Broewerke

Om welke drank gaat het en waarom moet het ingeblikt? Wellicht zijn er andere, lees: net zo goed, maar gemakkelijkere opslagmogelijkheden.

femke vanvoorden

Het gaat om een natuurlijke energiedrank die we moeten lanceren op de Chinese markt. We moeten een oplage maken als voorbeeld en dan met ons mee transporteren op onze studiereis naar China. Het zou het beste zijn als we het in blik zouden kunnen verpakken.. Ben dus op zoek naar eventuele oplossingen... We zouden zo een 100-200 blikjes willen produceren... Het beste zou dus zijn om iemand te vinden die al een machine heeft waar we bij terechtkunnen. Hopelijk kan iemand ons verder helpen...

hansHalberstadt

Even afgezien van het apparaat: heb je ook nagedacht over ongewenste micro-organismen die kunnen gaan groeien in die blikjes? Je wilt waarschijnlijk niet dat die blikjes halverwege China gaan ontploffen door spontane gisting neem ik aan. Of hebben jullie daar maatregelen voor genomen. Of is de suikerconcentratie zo hoog dat het niet kan bederven?

femke vanvoorden

Goede vraag. Er is wel wat suiker aanwezig in de drank, maar geen maatregelen genomen. Kun je mij hier wat meer over vertellen wat mogelijke maatregelen zouden kunnen zijn om dit te voorkomen?

PP

Bijvoorbeeld pasteuriseren.

Daarnaast: invoermogelijkheden China checken om niet in de problemen te komen.

Tip: hoe kan de douane straks controleren wat er in jullie blikjes zit?
Tip: hoe garandeer je de voedselveiligheid van een zelf gemaakt drankje?

Groet, Paul

hansHalberstadt

Pasteuriseren kan, maar vergeet niet dat dat industrieel helemaal uitgezocht is qua timing, temperatuur etc. Dus vraagt nogal wat aandacht om dat onder controle te krijgen. Temperatuur inwendig in het blik te laag en je loopt nog steeds risico en te hoog levert schade aan je kwaliteit van je product. Dus hoe ga je testen of pasteurisatie effectief is?
Ik zou me daar persoonlijk niet aan wagen als je verantwoordelijkheid hebt naar derden.

GeHan

Citaat van: femke vanvoorden op 24-03-2025  17:23 uBeste iedereen. Ik ben nieuw op dit forum. Voor een schoolproject ben ik op zoek naar een manier om onze zelfgemaakte drank in te blikken. Ik vroeg me af of iemand hier op het forum de apparatuur heeft om ons hiermee verder te kunnen helpen :)... hopelijk kan iemand ons uit de nood helpen, want de aankoop van machines past helaas niet binnen ons budget...
Vriendelijke groetjes
Femke

Hoi Femke,

Erwin van de Brouwschuur in Weert (https://www.debrouwschuur.nl/brouwerij/) heb ik ooit horen dagdromen van uitbreiding van een bier op blik lijn aan zijn installatie. Ik ben er al een tijdje niet meer geweest en weet niet of die droom waargemaakt is, maar je zou je eens contact met hem op nemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Verder weet ik dat de Brouwschuur/Weerterstadsbrouwerij in China geregistreerd is als bierbrouwer. Voor officiele export van drank naar China is dat noodzakelijk.

Verder is Jacques recentelijk bij Erwin geweest (https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47718.msg701114.html#msg701114). Misschien kan hij zich iets herinneren, of weet hij een andere locatie die mee zou willen werken aan jouw project.

Succes met je project.

Jacques

Citaat van: GeHan op 25-03-2025  18:01 uVerder is Jacques recentelijk bij Erwin geweest (https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47718.msg701114.html#msg701114). Misschien kan hij zich iets herinneren, of weet hij een andere locatie die mee zou willen werken aan jouw project.

Bij de Brouwschuur in Weert hebben ze tegenwoordig een afvullijn waarmee ze blikken kunnen vullen. Maar er zijn meer kleinere brouwerijen die dat hebben. Aankloppen bij een brouwerij waar veel huurbrouwers hun bieren laten brouwen is handig. Men is daar flexibel en gewend aan het voldoen aan de wensen van de huurders. Denk daarbij aan Huttenkloas in Albergen, maar er zijn veel meer brouwerijen waar ik kleine blikkenlijnen de afgelopen tijd gezien heb. Als er een kleine brouwerij in de buurt van Femke gevestigd is die hun bier ook in blik verkoopt zou ik daar eens informeren...

femke vanvoorden

https://brouwland.com/nl/afvullen-in-blik/20511-cannular-semiautomatic-canning-machine-cdle.html?_gl=1*p0sctm*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjwv_m-BhC4ARIsAIqNeBtTgLsXzUSyQVNpBGeeya1eC9onwiRY1tCPgIVdhjQaIzEPRqol-r8aAoL9EALw_wcB&gbraid=0AAAAADpBonvV9ayOi5HLXnh_1bxUn-sUw#ins_sr=eyJwcm9kdWN0SWQiOiIwMjAuMjAwLjQifQ==

Dankjewel voor alle tips, ga de bedrijven eens contacteren. maar heb een beetje schrik dat ze allemaal met een hogere opstartlimiet zitten om de blikkenband te starten.. dus misschien is het beter om iemand te vinden die een Cannular Semiautomatic Canning Machine CDLE of soortgelijke machine als in bijgevoegde link bij zijn thuis heeft staan. heeft er iemand zoiets thuis of ken je iemand die het heeft? :)..

Jacques

Citaat van: femke vanvoorden op 26-03-2025  15:49 uof ken je iemand die het heeft?
@Davester
Kun jij helpen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.