G40 grainfather haalt kooktemperatuur niet

Gestart door Erny, 01-02-2025 16:24 u

Vorige topic - Volgende topic

GeHan

Citaat van: hansHalberstadt op 05-03-2025  08:35 uprecies. maar dat eerdere voorstel is zo te lezen niet opgevolgd en in plaats daarvan teruggebracht naar de winkel. Het is wel zaak dat we begrijpen wat hier fout is gegaan anders zullen veel mensen gaan twijfelen of dit wel een goede ketel is qua merk en type. dus misschien kan men in de winkel het teruggebrachte apparaat dan een keer goed testen en laten weten wat er mis mee was.

Ik begrijp jullie teleurgestelde nieuwsgierigheid en het zal ook niet zo verwijtende bedoeld zijn als ik het in eerste instantie lees, maar ik denk dat het geheel aan Erny is om onze (verder goedbedoelde) adviezen al dan niet op te volgen en zijn eigen keuze te maken in de voor hem meest bevredigende dan wel minst teleurstellende oplossing.
Verder denk ik dat Erny weldegelijk enkele afgewogen adviezen op eigen wijze heeft opgevolgd en laten zien dat het probleem zich op een 'abstractor' niveau afspeelt en om, in samenspraak met de fabrikant, dat dan aan de fabrikant over laten lijkt me heel legitiem als hobbybrouwen. Anders moeten we het forum gaan uitbreiden met een repaircafe-draad.
Een verwarmingsvermogensmeting voor gevorderden, zoals jullie die voorstellen, heeft mijnsinziens beperkte toegevoegde waarde (tov de test die hij wel gedaan heeft) zonder verdere kennis van de geimplementeerde afschakel/kook strategie, die ook niet met een Temperatuur offset te beinvloeden bleek.
Vooralsnog lijkt het mij voorbarig om er aan te twijffelen dat ze bij Grainfather dit niet serieus gaan onderzoeken/oplossen, helaas wel te laat voor Erny.
Wel een overweging voor degene die een G40 koopt om een vergelijkbare afname test te doen binnen de garantie periode.

hansHalberstadt

Citaat van: GeHan op 05-03-2025  11:34 uIk begrijp jullie teleurgestelde nieuwsgierigheid en het zal ook niet zo verwijtende bedoeld zijn als ik het in eerste instantie lees
zeker niet verwijtend bedoeld inderdaad. kan me voorstellen dat hij het gewoon heeft teruggebracht en niet veel zin heeft in al die rompslomp. maar feit blijft wel dat nu niemand weet wat er aan de hand is. dus als iemand (levertancier) dat kan terugkoppelen dan snijdt het mes aan 2 kanten;
1. mensen die snappen wat er mis was zijn dan meer tevreden.
2. goed voor de verkoop cijfers.

Erny

Goedemiddag,
Ik heb er (als consument) voor gekozen om aanspraak te doen op het feit dat ik van een apparaat mag verwachten dat het naar behoren werkt binnen normale omstandigheden. Daar is sprake van bij mij thuis (de stoppenkast is up to date). Zeker als dit product een prijs van ongeveer €1300,-- heeft.  Hobbybrouwforum heb ik benaderd met de gedachten dat er mogelijke een simpele oplossing was. Zo heb ik ook deze gedachten gehad toen ik  heb meegewerkt aan de verzoeken van Grainfather mbt testen. Helaas was het allemaal niet zo heel simpel.
Voor de goede orde van deze "discussie" de 1e ketel is ook bij de winkel aan het stroom gehangen en tikte met alleen water net 100 graden aan. Zeker geen rollende kook waarbij het vermogen teruggedraaid moest worden. Ook thuis heb ik beide ketels binnen 2 verschillende groepen getest met helaas een onbevredigend resultaat. Wat ook goed is te weten is dat ik jaren met een Easybrew heb gebrouwen die zonder problemen ik meen 2500 Watt trok binnen dezelfde elektriciteitsgroep als waar de Grainfathers op aangesloten zijn geweest.
Ach, een nieuwe zoektocht naar een nieuwe ketel word ik ook blij van😊 Ik laat weten wat het geworden is. 

Erny

Vandaag is mijn nieuwe ketel binnen gekomen. Gelet op wat ik anders wilde dan mijn Easybrew en terug vond in de G40 vond ik eigenlijk ook bij een Brewzilla terug. Wat opvalt, en in mijn ogen minder fijn is dan een G40, is voornamelijk de diameter van de ketel. Deze is denk ik nog minder groot dan mijn voormalige ketel, de Eassybrew. Ook is het digitale menu minder gebruiksvriendelijk dan de G40. Maar zoveel fijner dan de Easybrew:) Wat natuurlijk voor mij de belangrijkste vraag was krijg ik de Brewzilla ook aan de kook. YESSSS. Geen enkel probleem. Ik kan weer brouwen!!!

Mijn G40 avontuur blijft een raadsel en ik hoop dat niemand anders dit overkomt. Om het positief af te sluiten. Ik heb er wel een hele goede ervaring aan overgehouden met Jan van Stookwinkel en durf daar met een gerust hart terug te komen.

Jacques

Bedankt voor je afsluitende reactie.

Esterenbrouw

Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar ik heb bij mijn 2e G40 een isolatie-hoes
laten maken om iets sneller naar de kook te gaan en beter rollend te koken.

Ik heb mijn zwager een meter laten aansluiten tijdens de kook om wat nadere informatie te krijgen.
Je ziet dat mijn ketel op dit moment van koken 3,14 Kw van de 3,5 Kw gebruikt en dat
er 13,8 wordt afgenomen. Dus nog wat ruimte tot de 16A.
De spanning was op dat moment 227V maar dit was volgens mijn zwager ca 7V lager ivm dunne meetkabel.

Philip Bekaert

Hoi,
Ik kook op gas en ik heb al brouwdagen gehad dat ik zonder probleem een rollende kook haal van 100 °C en soms ook niet.
Ligt het probleem dan aan de ketel ? :weetniet:
Ik heb ondertussen ook een Klarstein brauheld pro en heb de t°C moeten kalibreren. Ik haalde geen 100 °C tijdens de kook.
Nu lukt het wel.
:beersmiley:  :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.