Brouwstore is al een tijdje verhuisd

Gestart door Jacques, 02-10-2024 16:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Naar aanleiding van de start van een ander topic heb ik de websites van een aantal leveranciers bezocht. Het viel mij op dat het adres van Brouwstore gewijzigd was. Al langer wist ik dat de vorige eigenaar Peter Wijnen vanwege pensionering naar een bedrijfsopvolger zocht.  Dirk-Jan van Duivendijk heeft het bedrijf overgenomen en verplaatst van Ittervoort naar Weert.
Dirk-Jan heeft het volledige assortiment van Brouwstore overgenomen. Dat alles gebeurde begin juni van dit jaar in een paar dagen tijd. Er zijn weinig klanten die hier last van hebben gehad (zo kan het dus ook...). In het verleden heb ik diverse keren spullen bij Brouwstore gekocht en de afwikkeling van een bestelling ging altijd probleemloos.

Voor ons hobbybrouwes die een keer een commercieel bier officieel op de markt willen zetten is het initiatief van Dirk-Jan tot de oprichting van een Brouwcafé in het centrum van Weert heel interessant. Hobbybrouwers kunnen hier op 3 verschillende installaties bier brouwen. De brouwerij beschikt over vergistingsvaten van 75 en 150 liter. Kleine hoeveelheden dus. De bedoeling is dat deze brouwerij in november start.
Overigens is er in Weert nog een andere brouwerij waar veel (grotere) huurbrouwers hun bieren brouwen.

Brouwstore is de enige leverancier waar de apparatuur van BrewTaurus in Nederland te koop is. Afhankelijk van de vraag wil het bedrijf nieuwe producten in hun assortiment opnemen.
Meer over de ontwikkelingen kun je lezen op https://www.facebook.com/BrouwStore

Ik wens Dirk-Jan veel succes met zijn winkel en zijn brouwcafé.

PaultjePils

Ik bestel regelmatig bij Brouwstore omdat ze een goed assortiment van Brewtools hebben. De verhuizing was duidelijk aangekondigd en ik heb er geen last van ervaren anders dat ik even gewacht heb met bestellen. Hoewel de correspondentie opeens van Peter naar Dirk ging, wist ik niet dat het bedrijfsovername was. Ik heb met beide heren en dus met Brouwstore goede ervaringen. Ik ben erg te spreken over de snelheid in communicatie en orderverwerking. Ik zat ook al even naar wat Brewtaurus spullen te kijken, een stuk voordeliger dan Brewtools en het ziet er degelijk uit.

Spyro

Citaat van: PaultjePils op 02-10-2024  19:55 uBrewtaurus.....//....een stuk voordeliger dan Brewtools en het ziet er degelijk uit.
Brewtaurus zou het "zusje" (nevenmerk) van Spike zijn, ken iemand die er een CCT van heeft, van Spike dan, echt MEGA kwaliteit voor zijn geld, heb nergens voordeel bij, maar als het mag vermeld worden dan doe ik dat ook graag...!  8) :duimop: Een maat van mij heeft een tijd geleden via "voorinschrijving" een CCT/unitank van Brewtaurus gekocht, netjes thuis geleverd en ook heel tevreden van, zit er ook aan te denken...  :brouwen:  :beersmiley:

Bvk1983

Citaat van: Spyro op 02-10-2024  20:27 uBrewtaurus zou het "zusje" (nevenmerk) van Spike zijn, ken iemand die er een CCT van heeft, van Spike dan, echt MEGA kwaliteit voor zijn geld, heb nergens voordeel bij, maar als het mag vermeld worden dan doe ik dat ook graag...!  8) :duimop: Een maat van mij heeft een tijd geleden via "voorinschrijving" een CCT/unitank van Brewtaurus gekocht, netjes thuis geleverd en ook heel tevreden van, zit er ook aan te denken...  :brouwen:  :beersmiley:

Als eigenaar van een Brewtools MiniUni+ en oud-eigenaar van een Brewtaurus F30L kan ik zeggen dat er een wereld van (kwaliteits)verschil is. Aangezien Spike ook redelijk hoog aangeschreven staat kan ik me nauwelijks voorstellen dat Spike en BrewTaurus aan elkaar gerelateerd zijn.

Spyro

Citaat van: Bvk1983 op 02-10-2024  21:01 uAls eigenaar van een Brewtools MiniUni+ en oud-eigenaar van een Brewtaurus F30L kan ik zeggen dat er een wereld van (kwaliteits)verschil is. Aangezien Spike ook redelijk hoog aangeschreven staat kan ik me nauwelijks voorstellen dat Spike en BrewTaurus aan elkaar gerelateerd zijn.
Als je een Spike al eens van dichtbij gezien hebt kan je misschien oordelen. Heb dit antwoord onlangs gekregen van een brouwmaat die regelmatig in de USA zit voor zijn werk, en omdat je een Spike niet zomaar naar hier krijgt (hij heeft er trouwens eentje via-via in zijn bezit) zei die dat het van dezelfde fabrikant was, enkel een andere branding, dus liegt hij, dan lieg ik. Ik kan maar meedelen wat ik weet, is het niet juist, ja, dan 1000 x sorry. Maar dan wil ik ook het tegendeel bewezen zien... ;-)
PS: waarom heb je die BrewTaurus weggedaan eigenlijk...? Niet naar de zin...? Zien er toch wel heel anders uit dan bvb een SS Brewtech vind ik. Zo heb ik ook een 53 liter-versie, echt licht van kwaliteit, veel minder dan die 2 eerder vernoemde merken toch...!

Bvk1983

Citaat van: Spyro op 03-10-2024  00:22 uAls je een Spike al eens van dichtbij gezien hebt kan je misschien oordelen. Heb dit antwoord onlangs gekregen van een brouwmaat die regelmatig in de USA zit voor zijn werk, en omdat je een Spike niet zomaar naar hier krijgt (hij heeft er trouwens eentje via-via in zijn bezit) zei die dat het van dezelfde fabrikant was, enkel een andere branding, dus liegt hij, dan lieg ik. Ik kan maar meedelen wat ik weet, is het niet juist, ja, dan 1000 x sorry. Maar dan wil ik ook het tegendeel bewezen zien... ;-)
PS: waarom heb je die BrewTaurus weggedaan eigenlijk...? Niet naar de zin...? Zien er toch wel heel anders uit dan bvb een SS Brewtech vind ik. Zo heb ik ook een 53 liter-versie, echt licht van kwaliteit, veel minder dan die 2 eerder vernoemde merken toch...!

De reden dat ik zeg dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat ze gerelateerd zijn is omdat BrewTaurus echt Chinees is. Voordat ik die BrewTaurus kocht had ik een SS Brewtech Chronical, die kwalitatief prima was, maar ik wilde wat meer mogelijkheden. Dat bood BrewTaurus voor een hele scherpe prijs. Toen ik hem bestelde waren ze net op de markt, nog weinig reviews. Bij ontvangst merkte ik al direct het kwaliteitsverschil met de Brewtech. Veel dunner RVS, TC klemmen die net niet lekker aansluiten, dat soort dingen. Niet slecht, maar niet de kwaliteit die ik gewend was. Mede daarom de BrewTaurus verkocht en een Brewtools MiniUni+ gekocht. Daaraan kon ik direct weer merken dat het wel degelijke kwaliteit was. Zwaarder uitgevoerd, TC klemmen passen lekker soepel.

Daarmee is BrewTaurus geen slecht merk. Je krijgt erg veel voor in verhouding behoorlijk weinig geld. Kwalitatief vind ik ze echter verre van vergelijkbaar met Brewtools, Brewtech, en ik verwacht eigenlijk ook Spike aangezien de Amerikanen weglopen met dat merk. Als dat net zo'n pisbakken staal als BrewTaurus zou zijn had ik daar andere reviews verwacht.

Daarmee moet ik als laatste opmerken dat ik een van de eerdere modellen van BrewTaurus had. Wellicht is er heel veel verbeterd in een jaar tijd maar het gaf mij niet genoeg vertrouwen om er nogmaals iets aan te schaffen.

Brouwstore.nl

Hallo allemaal mbt de oorsprong van brewtaurus. Dit is geen sub brand van spike. De productie is in Tsjechie.  Mbt de oude modellen binnenkort komt er een nieuwe serie uit die nog beter is als de "oude" de nieuwe serie wordt krachtiger (sterkere pomp en met wifi) zal ca december beschikbaar zijn. Groet  Dirk-Jan Brouwstore

Bvk1983

Citaat van: Brouwstore.nl op 03-10-2024  15:29 uHallo allemaal mbt de oorsprong van brewtaurus. Dit is geen sub brand van spike. De productie is in Tsjechie.  Mbt de oude modellen binnenkort komt er een nieuwe serie uit die nog beter is als de "oude" de nieuwe serie wordt krachtiger (sterkere pomp en met wifi) zal ca december beschikbaar zijn. Groet  Dirk-Jan Brouwstore

Ik weet dat BrewTaurus zich presenteert als Tsjechisch merk maar weet je zeker dat de productie daar ook plaatsvindt? Het adres wat ik destijds opzocht leek me meer een verkooppunt dan iets waar ook geproduceerd wordt. Daarnaast was het gistvat wat ik kocht destijds letterlijk 1-op-1 verkrijgbaar met verschillende merknamen in China. Ook het 1.5"TC verwarmingelement wat werd uitgebracht zonder randaarde aansluiting kwam op mij niet erg "Europees" over.

Nogmaals, dat maakt het geen slecht merk. Je krijgt erg veel voor weinig bij BrewTaurus.

Brouwstore.nl

Nog even ter aanvulling/duidelijkheid de productie van brewtaurus is voor een deel ook in China
Dirk Jan Brouwstore

Spyro

Citaat van: Brouwstore.nl op 03-10-2024  15:29 uHallo allemaal mbt de oorsprong van brewtaurus. Dit is geen sub brand van spike. De productie is in Tsjechie.  Mbt de oude modellen binnenkort komt er een nieuwe serie uit die nog beter is als de "oude" de nieuwe serie wordt krachtiger (sterkere pomp en met wifi) zal ca december beschikbaar zijn. Groet  Dirk-Jan Brouwstore
Dan ben ik (en mijn brouwmaat dus ook) niet correct ingelicht, weten we dus ook alweer, bedankt voor de verduidelijking...! Ik kijk er al naar uit, want ben momenteel echt op zoek naar iets dergelijks, dus ik kou het in de gaten...!    :beersmiley: :brouwen:

Kevin_2002

In juni/juli wilde ik nog wat bijkopen qua ingrediënten voor een brouwsel. Dat was dan toevallig gedurende de verhuizing. Toen waren de contactgegevens nog niet geüpdatet naar de locatie in Weert. Goed om te weten dat de Brouwstore voortleeft, altijd tevreden over geweest. Wel jammer (voor mij) dat die in Weert nu ligt, Ittervoort was 25 minuten met de brommer. Even snel wat bijhalen is er dan niet meer bij helaas  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.