Welk product koop je specifiek bij een leverancier?

Gestart door Jacques, 02-10-2024 15:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Op dit forum hebben we het wel eens over leveranciers van zelfbrouwartikelen. Ieder van ons heeft een leverancier waar het merendeel van de spullen gekocht wordt. Dat is meestal een keuze die ingegeven is op grond van nabijheid, prijs, klantvriendelijkheid, grootte van het assortiment of snelheid van verzenden van spullen die je online gekocht hebt.
Dit topic is niet bedoeld om de voordelen van jouw favoriete leverancier te benoemen. Het doel van dit topic is er achter te komen welk product je bestelt bij een bepaalde leverancier omdat de andere (Nederlandse en Belgische) leveranciers die niet verkoopt. Met andere woorden: waar moet je zijn als een specifiek product wilt kopen dat niet te koop is bij andere leveranciers. Als een andere leverancier het product ook verkoopt, is het goed daarop te wijzen in een reactie.

Jacques

Ik trap af met

WHC gisten - Braumarkt
Candi syrup - Brouwmaatje
Tetrahop - SBI Homebrew
Spectrum hoppreparaat - Unibrew
BrewTaurus brouwapparatuur - Brouwstore

Broewerke

Sbi4homebrew heeft alles wat ik nodig heb en bestel rond deze tijd mijn jaarvoorraadje. Tussentijds snuffel ik nog wel eens bij gelegenheid, als ik in de buurt ben, in de fysieke winkels en dan ligt er weer meer in het karretje dan gepland. De maanden met de R zijn mijn brouwmaanden.

Schanulleke

Ik ga voor alles fysiek naar Brouwmaatje en wat ze daar niet hebben, bestel ik overal en nergens. Er is volgens mij geen webshop waar ik nog nooit iets besteld heb. Specifiek Engels spul (vooral mout en hop) bestel ik bij MaltMiller in de UK.

PaultjePils

Brouwstore: Brewtools
Unibrew: Kegland
Braumarkt: 25kg moutzakken uit de fysieke winkel en de nieuwe WHC gisten
Bij zowel de bovengenoemde winkels en SBI4Homebrew haal ik ingredienten. Die bestel ik mee als ik iets van het lijstje hierboven nodig heb.

Theo Mol

Net als Schanulleke ga ik voor het meeste naar een "stenen" winkel. Ik kan zien hoe de spullen er uitzien, advies vragen, alternatieven vinden voor de dingen op mijn lijstje, en ook belangrijk is dat ik alles meteen mee naar huis kan nemen. Een beetje funshopping komt er ook bij kijken. Toevallig ook Brouwmaatje.
Als die winkel iets niet heeft en wachten niet helpt dan bestel ik wel eens ergens anders. Dat doe ik ook als elders de prijs heel veel lager is, maar dat is bijna nooit.

hb-lot

Brouwmout: recepten op maat
Unibrew: Kegland

Voor het overige ga ik net als @Schanulleke fysiek naar Brouwmaatje en incidenteel bestel ik nog wel wat online, maar dan net waar het op dat moment uitkomt.

Koenders

Gist, mouten en waterbehandeling bij Braumarkt
Keg-spullen bij Hobbybrouwshop in Waddinxveen
Hop, doppen en Holland Malt bij SBI-homebrew

Over het algemeen ga ik graag naar een fysieke winkel, maar dat is helaas in veel gevallen ver weg. Dan is het dus even een grote slag slaan. Het bestellen hangt er voor mij puur vanaf: de ene leverancier vraagt weer meer verzendkosten zodra er bijvoorbeeld een zak mout van 25 KG bij komt, maar heeft voor hop dan weer lagere prijzen dan de ander. Zo verdeel ik het een beetje op basis van wat ik nodig heb.

Jaap W

Ik koop bijna alles (mout, hop, gist, kruiden) online en dan bij SBI, Braumarkt, Unibrew, net wat ik nodig heb en waar ze datgene ik nodig heb op voorraad hebben. Soms fysieke winkel in Jubbega, maar dan kom ik ook vaak met meer dingen thuis dan de bedoeling is. Voor apparatuur (als ik al een keer wat nodig heb) kijk ik meestal bij Amazon, Alia expres, Temu.  :proost:  :brouwen:  :beersmiley:

Jacques

Even een opmerking.

Veel leden hebben in dit topic geschreven waar ze hun spullen halen. Maar eerlijk gezegd is dat niet helemaal de bedoeling van dit topic.
Wat is dan wel de bedoeling? Het idee is de unieke producten van in beeld te brengen die je alleen kunt kopen bij slechts 1 leverancier in Nederland of België.

Theo Mol

Aha, is dat de bedoeling. Dan is mijn antwoord: niets.

Bvk1983

Kegland spullen, afhankelijk van de waarde bij Unibrew of op AliExpress.

CeesM

In het begin kocht ik mijn Easybrew 30, BrewTech Chronical 7, mijn mouten, hop, gist, chemicaliën bij Brauwmarkt.
Ik heb er geen slechte ervaringen gehad omdat wat ik nodig had op voorraad was en alles binnen 1-2 dagen bezorgd werd.
Spullen wat niet bij Braumarkt te koop was heb ik bij Brouwland moeten halen. Bijvoorbeeld isolatiemantel voor de BrewTech Chronical 7, zuurstof absorberende kroonkurken met hop afbeelding er op.
Voor enkele kleine dingen wat te weinig was voor online bestelling haalde ik op in Ittervoort bij Brouwstore.
Refractometer, pH meter, kijkglas voor de CCT, RVS roerspaan, RVS hopkorf, roerflow apparaat en STC-1000 bij Aliexpress.

tdp

Simpsons Golden Promise haal ik bij de Malt Miller in de UK. Met afstand mijn favoriete mout voor een heel spectrum aan bieren. De rest haal ik gewoon bij de leveranciers in NL

Schanulleke

Citaat van: tdp op 04-10-2024  10:58 uSimpsons Golden Promise haal ik bij de Malt Miller in de UK.

Die hebben ze nu ook bij Hobbybrouwshop.nl.

Ik zag laatst dat zowel bij Get R Brewed als bij MaltMiller de minimale verzendkosten naar £24 zijn gegaan (was £14). Zal wel door DHL komen. Ik bestel er soms Warminster Floor Malted Maris Otter, Brewlab gisten en speciale UK hoppen.

tdp

Citaat van: Schanulleke op 04-10-2024  11:14 uDie hebben ze nu ook bij Hobbybrouwshop.nl.

Ik zag laatst dat zowel bij Get R Brewed als bij MaltMiller de minimale verzendkosten naar £24 zijn gegaan (was £14). Zal wel door DHL komen. Ik bestel er soms Warminster Floor Malted Maris Otter, Brewlab gisten en speciale UK hoppen.

Warminster heeft inderdaad fijne mouten, bestel ik daar ook zo af en toe. Wist niet dat hobbybrouwshop ook Golden Promise van Simpsons had, goed om te weten!

EDIT: Ze hebben nog 1 kg op voorraad bij hobbybrouwshop.nl. Ik denk dat ik toch even in Engeland besteld deze ronde :)

Koenders

@Schanulleke en @tdp;
Hebben jullie geen last van hoge invoerbelasting? Of zit dat bij de verzendkosten in?

Schanulleke

Bij MaltMiller zit alles in de verzendkosten. Je hebt ook geen inklaringskosten en de BTW wordt al ingehouden bij bestelling. Dus het werkt net als een bestelling bij bv Ali, mits je onder een bepaald bedrag blijft.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.