Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: René  (gelezen 1371 keer)

Offline halikidee

• Vol lid
René
« Gepost op: 20-08-2006 20:43 u »
Hoi allemaal,

Ik ben René, 36 jaar en kom uit Tilburg.
Na een aantal jaren lid te zijn van PINT, diverse brouwerij bezoeken en talloze proefavonden aanwezig te zijn geweest was ik toe aan iets nieuws.
Samen met een collega die het beu was om zo lang op zijn resultaten van zijn eigengemaakte wijn te wachtten, hebben we de beginnerscursus van de Roerstok gevolgd.
Na een half jaartje materiaal verzamelen ben ik begonnen met een 30L elektrische weckketel, koelspiraal, emmer en een jerrycan.
Voor een eerste bier ben ik naar Sjef gegaan voor nog wat tips en trucs en een makkelijk recept om mee te beginnen.
Mout, hop en wat gist gekregen van Sjef, genoteerd op de achterzijde van een etiket, een maishschema kon ik zelf wel bedenken.
Volgens Sjef zou het een dubbel moeten worden van ongeveer 6,5% Alc.
Vanwege de nieuwigheid en onbekendheid met de spullen is het een porter/stout geworden van 5%, overigens vond ik het bier zelf redelijk geslaagd voor een eerste keer.
Tot nu toe heb ik 3 keer gebrouwen, maar dat gaat zeker meer worden  :brouwen:

Met vriendelijke groetjes
     René

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: René
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2006 21:15 u »
Welkom op dit forum René.

Kennen we elkaar van De Roerstok?

Jacques

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2006 22:17 u »
Hé halikidee! Welkom hier. En wen er vast aan dat als je jezelf halikidee noemt, je ook zo genoemd gaat worden (door sommigen). (Hoe kom je bij zo'n nick....?)

Offline halikidee

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2006 06:41 u »
Ik ben wel lid van de Roerstok, alleen nog niet de mogelijkheid gehad om naar een clubavond te gaan.
Hoop binnenkort daar wel een keer naar toe te kunnen gaan.

Halikidee leek me een leuke nickname, een keer iets anders.
Meer ook omdat ik nog mijn hotmail adres halikidee@hotmail.com kon noemen zonder verder cijfers te moeten toevoegen (halikidee263@h.... of zoiets)

Groetjes

Tags: