Jacques was bij Braumarkt in Almere

Gestart door Jacques, 04-04-2024 12:04 u

Vorige topic - Volgende topic

JacoH

Citaat van: pincopallino op 13-09-2024  10:52 uZe weten niet wanneer ze kunnen leveren maar wel adverteren:
Braumarkt Nederland vandaag
  ·
Waar wacht je nog op? Bestel vandaag
✓ Gunstige prijzen
✓ Snelle verzending
✓ Veilige betaling
✓ Beste kwaliteit... Meer weergeven
MattMill kroonkurk fles Manometer (MMKM)

Ach ja, snelle verzending is relatief. Misschien dat ze het snel vinden omdat ze in 2024 nog verzenden  :nut:

Jos Duurland

Even horen:

Ik heb op 19 augustus bij braumarkt een bestelling gedaan. Die is bevestigd en betaald. Inmiddels zijn we bijna 1 maand verder. Op de site staat dat de order "in progress"is.  Ik heb ze gemaild wanneer de bestelling afgeleverd wordt, maar daar krijg ik een nietszeggend standaard mailtje voor terug. Is er iemand die bestellingen na augustus van braumarkt heeft ontvangen?

Update:  vanmiddag kreeg ik dit mailtje

Beste Jos,

Wij hebben eea voor u nagekeken, helaas is uw order nog niet verzonden.
 Ook wij betreuren deze vertraging, weet dat wij achter de schermen met man en macht werken om alles in te bounden zodat er verzonden kan worden.
 Helaas kunnen wij u nog geen verzenddatum aangeven.

Met vriendelijke groet, With kind regards,

Customer Support

Nerro

Enig tegenwicht; ik had een groot bekerglas besteld om giststarters in te maken en dat werd afgelopen week bezorgd, zo'n twee weken na bestelling. Het was buitengewoon zorgvuldig verpakt.

Jacques

Gisteren ben ik naar Veenhuizen geweest voor de hopoogst bij de Eerste Wijk. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,47320.html.
Onderweg daar naartoe heb ik een korte tussenstop gemaakt bij Braumarkt in Almere. De aanleiding waren de vele negatieve reacties op de verhuizing van het magazijn van het bedrijf van Kloosterzande naar het Duitse Emmerich am Rhein.
Wat ik aantrof was een winkel die lang niet zo mooi gevuld was als een aantal maanden geleden. Sommige schappen waren leeg, maar lang niet allemaal. Een paar dingen gekocht waaronder WHC gisten (Braumarkt is de enige Nederlandse leverancier die deze gist levert). Ook ECOLAB OxyDes Rapid gekocht voor een scherpe prijs.

De medewerker die ik sprak, gaf aan dat de huidige situatie heel vervelend was. In de winkel kan men er niet veel aan doen. Er zijn signalen dat in het magazijn langzaam orde komt in de chaos die er was. De verwachting is dat over een paar weken alles werkt zoals het zou moeten.

Op mijn vraag of het niet beter geweest zou zijn om in Kloosterzande te blijven, antwoordde hij dat dit geen optie was, omdat de ruimte daar te klein was en het bedrijf tegenwoordig ook een vestiging heeft in Hamburg.

pincopallino

Een maand geleden besteld en ze kunnen nog steeds niet aangeven wanneer mijn bestelling verzonden wordt. Over 2 weken alles in orde?.  :weetniet:

Jacques

Citaat van: pincopallino op 21-09-2024  11:26 uEen maand geleden besteld en ze kunnen nog steeds niet aangeven wanneer mijn bestelling verzonden wordt.

Inderdaad onvoorstelbaar.

CiteerOver 2 weken alles in orde?.  :weetniet:
Dat is wat men hoopt. Als dat niet zo is denk ik dat het heel snel achteruit gaat met deze leverancier die toch wel interessante producten in hun assortiment heeft.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 21-09-2024  12:13 uDat is wat men hoopt.
Kwestie van zo'n verhuizing en de logistiek die daarbij komt goed voorbereiden en dat is blijkbaar dus niet gebeurd. Jammer dat ze zich zoveel bedrijfsrisico's op de nek halen en hopen in plaats van plannen.

Jos Duurland

Citaat van: Jacques op 20-09-2024  23:36 uOp mijn vraag of het niet beter geweest zou zijn om in Kloosterzande te blijven, antwoordde hij dat dit geen optie was, omdat de ruimte daar te klein was en het bedrijf tegenwoordig ook een vestiging heeft in Hamburg.

Was de Duitse vestiging er niet eerder? De Duits klinkende naam Braumarkt doet dat vermoeden. Ik ben daar een paar jaar geleden 1x geweest voor een workshop alcoholvrij bier brouwen. Beetje in een achterhoek in Hamburg bij de haven. De workshop was uiterst interessant redelijk geprijsd en degene die die workshop gaf, wist er ook heel veel vanaf. Veel tips en een prima handout. Wel in het Duits, maar dat was voor mij geen probleem.  Winkel was goedgevuld zonder lege plekken. Hadden ook een mooie brouwinstallatie staan.

Kokkebil

Deksel van mijn brouwketel in miljoen stukjes laten vallen.
Ergens vorige week Braumarkt gebeld voor een nieuwe.
Ik kreeg een uiterst aardige mevrouw aan de lijn, echter ik kon er niks mee!
Totaal onwetend.
Deksel leverbaar?
Geen idee.
Ik kijk het na en stuur u een e-mail.
Nog niks gehoord.
Wie weet waar ik een deksel voor mijn Arsdegan 30 ltr. kan bestellen en ook goed(koop) terecht kan voor andere spullen?

seed7

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  19:10 uDeksel van mijn brouwketel in miljoen stukjes laten vallen.

Pannendeksels hebben standaard diameters, normaal gesproken. Kijk bijvoorbeeld even bij de Blokker of ze een passende glazen hebben.

ingo

hb-lot

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  19:10 uWie weet waar ik een deksel voor mijn Arsdegan 30 ltr. kan bestellen en ook goed(koop) terecht kan voor andere spullen?

Volgens mij is dat dezelfde als de Brew Monk:
https://www.brouwmaatje.nl/accessoires-en-reserve-onderdelen/1442-deksel-voor-de-brewmonk-zelf-bier-maken-thuis-brouwen-alcohol-elektrische-brouwketel.html

Kokkebil

Citaat van: seed7 op 23-09-2024  19:55 uPannendeksels hebben standaard diameters, normaal gesproken. Kijk bijvoorbeeld even bij de Blokker of ze een passende glazen hebben.

ingo

Wat een gelul!
Deksel zit een gat in voor de circulatie!

Bvk1983

Ik zie geen bericht meer op de website over problemen door de verhuizing. Is alles weer normaal dan?

tdp

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  23:38 uWat een gelul!

Seed7 probeert je te helpen, kerel, beetje fatsoen zou meer op z'n plaats zijn.

pincopallino

Citaat van: Bvk1983 op 24-09-2024  07:45 uIk zie geen bericht meer op de website over problemen door de verhuizing. Is alles weer normaal dan?

Ik heb ze een bericht gestuurd als ultimatum. " Als je na een maand geen schatting kunt geven over de de levering datum dan graag de betaling terug storten." Ik ben nu benieuwd wat ze nu antwoorden.

pincopallino

Ze hebben geantwoord zie : Niet te geloven.

Service Braumarkt
12:40 (13 minuten geleden)
aan mij

Beste Gin,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

Wij zijn weer bestellingen aan het versturen na de verhuizing van ons magazijn, helaas gaat dit nog niet zoals gewenst en u van ons gewenst bent.
Veel producten liggen nog niet op de juiste locatie in ons nieuwe magazijn, waardoor onze collegae veel moeten zoeken.
Wij werken met extra mensen om dit zo snel mogelijk voor u in orde te maken.

Helaas kunnen wij u hierdoor niet aangeven wanneer uw bestelling verstuurd wordt.

Indien u binnen nu en twee weken niets vernomen heeft wilt u ons dan nogmaals navraag doen middels een reply op deze mail.

Het spijt ons dat ik wij u geen beter bericht kunnen toesturen ook wij betreuren deze vertraging.

Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, With kind regards,
Karin
Customer Support
Braumarkt
Markerkant 11-11
1316 AE Almere
service@braumarkt.com
www.braumarkt.com

Ik zie op hun website dat wat ik toen besteld heb nu niet meer in voorraad is terwijl wel het geval was op 23/08. Hier geven ze geen antwoord op.

pincopallino

Net binnen :

Service Braumarkt
14:36 (1 uur geleden)
aan mij

Beste Gin,

Wij hebben de annulering verwerkt.

Het bedrag is hiervoor terugboekt naar uw betaalrekening.

Nogmaals onze oprechte excuses voor deze vetraging en het ongemak.

Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, With kind regards,
Karin
Customer Support
Braumarkt
Markerkant 11-11
1316 AE Almere
service@braumarkt.com
www.braumarkt.com.

Schanulleke

Nu maar snel op de fiets naar Brouwmaatje ;)

pincopallino

Citaat van: Schanulleke op 24-09-2024  15:57 uNu maar snel op de fiets naar Brouwmaatje ;)

Ze hebben niet wat ik besteld heb.

Schanulleke

Ik heb donderdag bij Unibrew besteld, gisteren binnen. En zomaar gratis een potje Tokaj wijngist erbij gekregen. Ik vrees dat iemand nu op zijn potje gist zit te wachten :'( .

Snelbier

Citaat van: Kokkebil op 23-09-2024  23:38 uWat een gelul!
Brouwmeestershop heeft ze voor € 23,- MET gat.
Wat mij betreft mogen ze dat gat-deksel houden, is een ramp als je het deksel licht om te roeren of zo.

Gebruik zelf een goedkoop spatdeksel (alu of rvs) met 2 zelfgeknipte sleuven, kun je de dompelkoeler ook gebruiken met deksel. EN kan bijna niet kapot.
Even Googelen. Doorsnede 34 of 36 cm, meten voor bestellen.
Succes, Snelbier

alstro

Citaat van: pincopallino op 24-09-2024  15:59 uZe hebben niet wat ik besteld heb.

Wellicht omdat de producent het gewoon niet heeft. Gebeurt regelmatig dat er iets niet is op verschillende webshops. Ik ben inkoper van beroep, doe 1000de bestelling en wij hebben dagelijks met dit soort zaken te maken. Men is schijnbaar verwend met vandaag bestellen en morgen in huis. Gebeurt dat een keer niet door oorzaak dan is het schijnbaar nodig om 12 berichten te plaatsen over het ongenoegen.  Als dit het ergste is wat er in je leven gebeurt om je zo druk te maken. Gewoon op tijd bestellen en als het tegen zit over op plan B. Wij hebben ook zakelijk goede ervaring met Braumarkt. Kan altijd 1 keer fout gaan of tegen zitten. Dan hoeft het nog niet een waardeloze tent te zijn.

Spyro

Citaat van: Snelbier op 24-09-2024  17:35 uWat mij betreft mogen ze dat gat-deksel houden, is een ramp als je het deksel licht om te roeren of zo.
Eigenlijk hoef je toch helemaal geen deksel, die paar ml die daarmee verdampen tijdens het maischen gaat het niet maken denk ik, maar het is misschien wel economischer, de warmte blijft wel meer binnen, da's ook alles. Snap niet hoe je dan kan rondpompen als je een vol deksel zou gebruiken zonder gat erin als ze het "gat-deksel" mogen houden...?

hansHalberstadt

Citaat van: alstro op 24-09-2024  22:11 uWellicht omdat de producent het gewoon niet heeft.
Daar is de moderne logistiek toch voor?
als je dat goed op orde hebt weet het systeem precies wat er nog op voorraad is inclusief wat klanten tot op dat moment besteld hebben, dus kun je bij het bestellen zien of het op voorraad is en al of niet accepteren of je wilt wachten of niet als het niet op voorraad is.

Schanulleke

Als bij bv Brouwland iets niet op voorraad is staat er vaak een datum bij wanneer het weer komt. Bij Braumarkt is er best wel veel niet op voorraad en oha kan je dan wachten tot je een ons weegt. Ik denk dat dat best wel een probleem is en dat dat snel moet verbeteren. Anders zie ik het op termijn somber in voor Braumarkt, want dit is iets dat toch al vrij lang speelt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.