Wat vind jij van Untappd?

Gestart door Jacques, 30-03-2024 16:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Noordzij_1

Best een handige app.
Ik geef altijd een rating, en als ik dan twijfel of ik het biertje al eens op heb en/of wat ik ervan vond kun je dat met de barcode scanner dus snel terug vinden.

Edwin brouwt

Ik ben eigenlijk begonnen omdat ik mijn eigen bieren wilde "ranken". Daarnaast vroegen steeds meer mensen die mijn bieren drinken of ze op untappd staan, en het is best leuk dat anderen mijn bieren ook kunnen beoordelen.

Bvk1983

Ik gebruik Untappd nu zo'n 10 jaar. In het begin om zoveel mogelijk verschillende bieren te drinken, nu vooral om terug te kijken wat ik van een bepaald bier vond (anders dan veel anderen denk ik dat mijn smaak maar erg beperkt wordt bepaald door entourage/situatie), te zien wat vrienden drinken, maar vooral ook om te zien wat vrienden en vrienden van vrienden van mijn gebrouwen bier vinden.

joenedu

Hier ook een tevreden gebruiker. Erg leuk om te zien waar je eigen gebrouwen bieren allemaal terechtkomen (vrienden nemen het mee en laten andere vrienden weer proeven), maar ook om een naslagwerk te hebben van alles wat geproefd is. Dus eigenlijk om redenen die hier al genoemd zijn.
Op festivals of op een terrasje check ik ze meestal later in om de gezelligheid, dus om niet de hele tijd op een schermpje te zitten.

Fractus

Ik gebruik al bijna 6 jaar Untappd. Toen ik net begon was het een leuke manier om bij te houden of ik iets lekker vond, en in geval van een onbekend biertje even te checken of mijn biervrienden hem al eerder op hadden en wat ze ervan vonden.

Ik merk dat het steeds minder leuk is om bieren in te checken. De bierwereld (in Nederland) is van vaste brouwsels langzaam veranderd in een assortiment met vooral eenmalige specials. Dat is leuk voor de mensen die zoveel mogelijk verschillende bieren willen drinken en waarschijnlijk mede ontstaan door Untappd. Maar het maakt het veel moeilijker om bij te houden welke bieren je lekker vindt, en deze eventueel nogmaals te bestellen/kopen. Het is nu het zoveelste sociale mediaplatform, waar een soort biercompetitie gaande is. Ik mis alleen de badge alcoholist nog voor de mensen met 1000 check-ins per jaar  :police:

Tegenwoordig zet ik er alleen maar iets op als ik denk dat vrienden het leuk vinden om te zien, een bijzonder biertje waar we het eerder over gehad hebben of als ik een lokaal biertje drink op vakantie. Verder gebruik ik het steeds minder.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.