Goedkope pan

Gestart door oranjeboombiertje, 16-08-2006 21:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oranjeboombiertje

hallo medebrouwers,

Eerst wil ik even zeggen dat ik blij ben dat het forum het weer doet.

Maar nu mijn vraag, Ik wil namelijk mijn brouwerij wat verbouwen(vergroten) hierbij ben ik dus opzoek naar een pan van 55-60 liter. maar na het zien van de prijzen bij Brouwland schrik ik wel even (€179). Bij een toko hier in de buurt heb ik een grote pan (60 liter) gezien voor 90 euro. Dit bracht mij dus bij de vraag: waar halen jullie goedkope brouwmaterialen en waar zijn deze het goedkoopste?

groeten, wesley

Herman

Het amerikaantje staat goed bekend. Of kijk eens naar de op het forum populaire gamellen zie hier.

RVS heeft de voorkeur, de meningen over aluminium zijn verdeeld. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor RVS gaan.

Rudie

 :denken: Hoi, misschien heb je hier wat aan, http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=4220.0, je moet er wel een beetje aan lassen maar het zijn mooie ketels. ik heb er zelf ook twee, die nog in de verbouwing liggen.

Succes, Rudie

oranjeboombiertje

hallo,

Dank voor de snelle reacties. De gamellen heb ik ook over nagedacht maar helaas vind ik deze te klein (omdat ik nu al een pan heb van 30 liter en graag groter wil.) die tanks wordt niet veel denk ik want ik kan niet lassen of iets dergelijks. maar ik zoek gewoon verder  :)

groeten, wesley

Roy


Hallo Wesley,

Heb je al eens op ebay gekeken ?

Als je op de omschrijving "kochtopf" zoekt, dan kom je ze in alle soorten en maten tegen en wel tot 100 liter.
De prijzen vallen ook reuze mee, wel even opletten dat je er eentje koopt met een dikke bodem tegen het aanbranden.

Zo heb ik mijn keteltje van RVS 15 liter ook gekocht voor +/- Eur 20,- inclusief verzend kosten en gloed nieuw.

Succes.

Roy




Horst

Hallo Wesley,

Haal bij de slijter een 50 liter leeg biervat (rvs, 30 euro statiegeld) slijp het deksel eruit en je hebt een 50 liter pan.
Of kijk op de threads van Adrie voor een adres waar hij de gamellen vandaan heeft.

mvg
Horst
 :beersmiley:
 

oranjeboombiertje

hallo,


Nogmaals dank voor de reacties. Ik ga eens op zoek.

groeten, wesley

Johannes

[Even politiek correct doen:]

Fusten zijn van de brouwerij. Fusten schijnen duurder te zijn dan het statiegeld wat je ervoor betaald. Als je deze gaat slopen om er een brouwketel van te maken, ben je dus fout bezig.

[/einde politiek correct doen]

Bij candirect verkopen ze gebruikte fusten:

:degroeten:

Johannes

MO

En zoals elders gepost verkopen ze bij brouwerij Lindeboom in Limburg ook afgekeurde fusten.

JohannesV

Kwam deze advertentie tegen. Te groot voor wat jij zoekt, maar misschien heeft iemand er wat aan?

http://www.werktuigen.nl/index.php?page=verkoop&cat=49&subcat=688&item=53832

JohannesV

Hans (Lagos)

Citaat van: Johannes op 18-08-2006  09:12 u[Even politiek correct doen:]

Fusten zijn van de brouwerij. Fusten schijnen duurder te zijn dan het statiegeld wat je ervoor betaald. Als je deze gaat slopen om er een brouwketel van te maken, ben je dus fout bezig.

[/einde politiek correct doen]

Johannes

Sorry, maar volgens mij ben je op die manier juist commercieel erg fout bezig, brouwerijen behoren hier rekening mee te houden en hun fust prijs daarop af te stellen, mocht hierdoor een paar fustjes verdwijnen dan is dat hun commerciële verantwoordelijkheid.

Zo werkt dat in deze boze wereld!

bazje

1. eens met Lagos.
2. Vanmiddag dacht ik dat we weer gehacked waren en kwam ik op de Duitse hobbybrau-site een link tegen op de Duitse E-Bay site. Hier boden ze een complete "grotere" hobby-brau installatie aan.
(kan hem alleen niet zo snel meer vinden, linkje moet ik morgen dan posten, of iemand anders moet hier even meehelpen)

Bazje....

Edgar


bazje


Rumboon

Kan iemand mij misschien helpen aan een adresje waar ze RVS pannen van 12 liter verkopen voor een leuke prijs? :pan:

Johannes

Op marktplaats staat er één. Zoek op 'rvs 15 liter'

Rumboon

Bedankt voor je snelle reactie, maar zou je in deze kan ook kunnen koken?

Johannes

hmm kan, pan.... niet gezien  ::)  Volgens mij kun je hier prima in koken.

bazje

Citaat van: royke op 17-08-2006  19:02 uHallo Wesley,

Heb je al eens op ebay gekeken ?

Als je op de omschrijving "kochtopf" zoekt, dan kom je ze in alle soorten en maten tegen en wel tot 100 liter.
De prijzen vallen ook reuze mee, wel even opletten dat je er eentje koopt met een dikke bodem tegen het aanbranden.

Zo heb ik mijn keteltje van RVS 15 liter ook gekocht voor +/- Eur 20,- inclusief verzend kosten en gloed nieuw.

Succes.

Roy





@rumboon :
Zie bovenstaande, keuze genoeg voor redelijke tot zelfs goedkope prijzen als je gelukt hebt met bieden !!

Bazje....

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.