Hergebruik bierfusten en bierflessen

Gestart door Jacques, 03-02-2024 23:59 u

Vorige topic - Volgende topic

CeesM

Citaat van: Jacques op 02-02-2025  23:11 uZucht...
Waarom moet je steeds door blijven gaan over iets wat duidelijk is.

Als van alle BNR flessen de etiketten op een eenvoudige wijze te verwijderen zijn (en niet aan de fles blijven plakken), is dat handig. In ieder geval is dat voor mij handig en ik denk ook voor veel andere hobbybrouwers.

Stop als je blijft met reageren, het draagt niet bij aan waar het om gaat.
Bij veel biermerken is de naam al in het glas gedrukt met eventueel transparante stickers.

Jacques

Citaat van: CeesM op 03-02-2025  11:41 uBij veel biermerken is de naam al in het glas gedrukt met eventueel transparante stickers.

Henk Timmermans vertelde tijdens de DCBC 25 dat Maallust is overgestapt van hun design flessen die speciaal voor hun ontworpen was naar de "lelijke" BNR flessen. Die zijn in het gebruik veel goedkoper... De etiketten zijn nu afwasbare etiketten geworden.

Koenders

Citaat van: Jacques op 03-02-2025  16:49 uHenk Timmermans vertelde tijdens de DCBC 25 dat Maallust is overgestapt van hun design flessen die speciaal voor hun ontworpen was naar de "lelijke" BNR flessen. Die zijn in het gebruik veel goedkoper... De etiketten zijn nu afwasbare etiketten geworden.

In 2020 heb ik bij hun een rondleiding gevolgd. Daarin werd er gevraagd waarom ze niet bijvoorbeeld in blik of herbruikbare flessen bottelden. Het antwoord destijds: Omdat een wegwerpfles voor ons goedkoper is. Kennelijk is die zienswijze dus veranderd, en staat dus haaks op hoe het nu is.
BNR vind ik het grote voordeel hebben dat je snel een kratje kunt halen wanneer je het nodig hebt. Eén grote schoonmaakbeurt in plaats van ieder individueel flesje te moeten reinigen.

Jacques

Citaat van: Koenders op 04-02-2025  11:53 uIn 2020 heb ik bij hun een rondleiding gevolgd. Daarin werd er gevraagd waarom ze niet bijvoorbeeld in blik of herbruikbare flessen bottelden. Het antwoord destijds: Omdat een wegwerpfles voor ons goedkoper is. Kennelijk is die zienswijze dus veranderd, en staat dus haaks op hoe het nu is.
BNR vind ik het grote voordeel hebben dat je snel een kratje kunt halen wanneer je het nodig hebt. Eén grote schoonmaakbeurt in plaats van ieder individueel flesje te moeten reinigen.

Dat het nu goedkoper is, is doordat er afspraken zijn gemaakt tussen de grote brouwerijen en de craftbrouwerijen. Meer over die afspraken vind je in het bericht in dit topic.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.