Ultrasoonreinigen

Gestart door Enos, 29-01-2024 19:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Enos

Citaat van: Jacques op 29-01-2024  10:59 uMijn ultrasoonapparaat is van Vevor. Daar ben ik zeer tevreden over. Een buurvrouw is pedicure. Ook zij gebruikt een Vevor ultrasoonapparaat tot volle tevredenheid en zij gebruikt hem veel intensiever dan ik.

Jacques
Misschien is dit voor een nieuwe topic. Maar mag ik hier op in gaan
Je hebt een Vevor ultrasoon reiniger, nu heb ik er net zo'n een besteld ook van Vevor.
Wat voor reiniger voeg je toe of gebruik je gewoon soda bijv.
Er zijn zoveel soorten, maar meeste gericht op auto motiv.

Jacques

Nieuw topic aangemaakt.

Citaat van: Enos op 29-01-2024  19:21 uJacques
Misschien is dit voor een nieuwe topic. Maar mag ik hier op in gaan
Je hebt een Vevor ultrasoon reiniger, nu heb ik er net zo'n een besteld ook van Vevor.
Wat voor reiniger voeg je toe of gebruik je gewoon soda bijv.
Er zijn zoveel soorten, maar meeste gericht op auto motiv.

Vandaag heb ik mijn utrasoonreiniger weer veelvuldig gebruikt. Ik heb namelijk een batch bier gebotteld.

Als reinigingsmiddel heb ik een mengsel van Subliem White van de Action en Enzybrew 10 gebruikt. Verhouding 4 op 1. Mijn buurvrouw die pedicuur is, gebruikt een kant-en-klaar product speciaal voor pedicures. Er zijn inderdaad meerdere producten te koop.
Het is echter niet het reinigingsmiddel dat zorgt voor een betere reiniging, maar de trilling zorgt voor meer mechanische werking. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/site/brouwencyclopedie/schoonmaken/#elementor-toc__heading-anchor-21

Van het mengsel heb ik een oplossing gemaakt met een concentratie van 5 g per liter. De temperatuur waarbij ik de oplossing gebruikt heb, is 55°C. Het mooie is dat je bij de Vevor ultrasoonreiniger de temperatuur kunt instellen. Dat maakt het mogelijk om een optimale temperatuur in te stellen.
De tijd die ik steeds gehanteerd heb, is 6 minuten. Na die tijd zijn je spullen ongekend schoon tot in de kleinste hoekjes. Bij kranen is het mooi te zien dat het vuil uit de kraan wordt getrild.

Hoe groot is de ultrasoonreiniger die je gekocht hebt? Ik raad iedereen aan om een Vevor 5 liter ultrasoonapparaat aan te schaffen. Dat maakt het mogelijk wat grotere voorwerpen te reinigen,

hb-lot

Ze lijken er ook een hoop te hebben (ongetwijfeld geen echt eigen merk, maar gewoon hun stikker er op laten plakken in China). Kan jij aangeven welke jij precies hebt, aangezien jij daar tevreden mee bent kan dat anderen mogelijk helpen.

Enos

Citaat van: Jacques op 29-01-2024  21:00 uHoe groot is de ultrasoonreiniger die je gekocht hebt? Ik raad iedereen aan om een Vevor 5 liter ultrasoonapparaat aan te schaffen. Dat maakt het mogelijk wat grotere voorwerpen te reinigen,

Ik heb de 6,5 ltr besteld van Vevor.
Maar Jacques begrijp ik het goed gebruik je maar 1 gram per liter van je eigen mengsel.

Jacques

Citaat van: Enos op 29-01-2024  21:56 uMaar Jacques begrijp ik het goed gebruik je maar 1 gram per liter van je eigen mengsel.

Een verschrijving. Het is 1 g Enzybrew 10 en 4 g Subliem White. In totaal dus 5 g per liter. De tekst in mijn bericht heb ik aangepast.

Overigens is het beetje overkill. Door het trillen en hoge temperatuur kun je met minder volstaan.

fantastica

Ik denk: ik maak deze oude draad wakken ipv een nieuwe te starten. Ik heb voor men verjaardag een HBM 3,2 liter gekregen en vroeg me enkele dingen af, zoals wat er allemaal in mag.

Doen jullie bijvoorbeeld ook de rubber (siliconen) ringen die in de kraan zitten erin en tussen de snelkoppelingen? of moet de kraan eerst helemaal uit elkaar gehaald worden en alleen het metaal erin?

Is Subliem White echt nodig? Kan het niet met enzybrew 10 alleen?

Kan er ook stof in? Ik herbruikbare kruiden/hopzakjes die best wel duur zijn maar na enkele keren gebruik hebben ze een vreemde kleur. Voor het begrip, het zijn deze

https://www.unibrew-nederland.nl/nylon-hopkookzakje-1-stuks-20-20-cm.html

Sorry voor de lastige vragen, maar het is de eerste keer dat ik met een ultrasoon werk. Een heel oude bril hebben we al kapot gekregen door 20 minuten op 40 graden te zetten, heel de caoting was los gekomen. Na opzoeken blijkt dat een bril er 10 tot 20 seconden in mag in onverwarmd water.

Omdat de ene website zegt dan rubber wel mag en de andere zegt dat rubber niet mag neem ik liever geen risico en vraag ik liever dan idioot wat experimenteren.

Schol
Jan

Jacques

Citaat van: fantastica op 10-07-2024  10:52 uIk denk: ik maak deze oude draad wakken ipv een nieuwe te starten. Ik heb voor men verjaardag een HBM 3,2 liter gekregen en vroeg me enkele dingen af, zoals wat er allemaal in mag.

Doen jullie bijvoorbeeld ook de rubber (siliconen) ringen die in de kraan zitten erin en tussen de snelkoppelingen? of moet de kraan eerst helemaal uit elkaar gehaald worden en alleen het metaal erin?

Is Subliem White echt nodig? Kan het niet met enzybrew 10 alleen?

Kan er ook stof in? Ik herbruikbare kruiden/hopzakjes die best wel duur zijn maar na enkele keren gebruik hebben ze een vreemde kleur. Voor het begrip, het zijn deze

https://www.unibrew-nederland.nl/nylon-hopkookzakje-1-stuks-20-20-cm.html

Sorry voor de lastige vragen, maar het is de eerste keer dat ik met een ultrasoon werk. Een heel oude bril hebben we al kapot gekregen door 20 minuten op 40 graden te zetten, heel de caoting was los gekomen. Na opzoeken blijkt dat een bril er 10 tot 20 seconden in mag in onverwarmd water.

Omdat de ene website zegt dan rubber wel mag en de andere zegt dat rubber niet mag neem ik liever geen risico en vraag ik liever dan idioot wat experimenteren.

Schol
Jan

Rubber en siliconen gaan bij mij in mijn ultrasoonapparaat.

Er zijn diverse reinigingsmiddelen voor ultrasoonapparaten. Ligt aan het materiaal dat je wilt reinigen. Zie bijvoorbeeld https://www.ultrasoonreiniger.com/informatie/ultrasoonvloeistoffen/

Subliem White is dus niet noodzakelijk, maar ik heb met het mengsel goed ervaringen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.