Iemand bekend met het zelfbrouwen in IJsland?

Gestart door Frank, 05-08-2006 09:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank

Ik ga naar IJsland binnenkort. Is er iemand die me kan vertellen wat ik op brouwgebied niet zou moet missen? De andere bekende vulkanische en landscapaspecten zijn me bekend.

"homebrewing iceland"  levert bij Google een "homebrew production"  platenlabel op in plaats van een brouwerij :)

Jacques

Kijk eens naar deze link die ik snel gegoogeld heb.

(Zoeken naar "brewpubs iceland")

Hopmans


Als ik de verhalen over IJslandse vrouwen moet geloven, kom jij niet meer aan brouwen toe vriend.  ;)

 :degroeten:

Eduard

Ik heb mijn IJslands even opgevijzeld en met de juiste trefwoorden ('brugga bjór' = bierbrouwen) kwam ik op deze site waar biersets maar ook vooral wijnsets worden verkocht. Het lijkt dan in elk geval toegestaan te zijn. Maar als je er slechts op bezoek gaat kun je bieren van het merk Víking proberen, evenals nog een ander merk. Let wel, pas sinds 1989 is bier toegestaan op IJsland (wijn wel al langer, vanwege een handelsdeal met het Iberische schiereiland over het openen van de markt voor wijn daarvandaan, IJsland moest ook zijn vis kwijt). De bieren zijn volgens de commentaren die ik vond niet speciaal (gewone anonieme pilsjes) en het maltbier aldaar zou behoorlijk siroopachtig zijn, erg dik dus. Oh ja, een halve liter komt je gauw op € 6 te staan. Zorg er dus voor dat je bij aankomst wat tax-free koopt, indien mogelijk.

Frank


ben weer terug en ik ben veel te druk geweest met de natuur bewonderen en heb geen brouwerij gezien. Hoppie, net als het ijse bier (platte pils) vielen de vrouwen ook tegen, dat was mijn vriendin zelfs met me eens.
Het cafe waar volgens de Lonely Planet nog wel eens zelf gebrouwsels op de tap stonden, deed dat al jaren niet meer (zoals wel meer dingen uit dat boekje niet meer klopte)

Eduard:  .5 liter van de tap = 600Kr = 6,70 E     Voor 100Kr koop je in de supermarkd een blikje malt, not.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.