Dries stelt zich voor

Gestart door dries, 01-08-2006 06:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dries

Hallo allemaal,

Ik ben Dries van Mierlo, 27 jaar en geboren in Helmond (Nederland).
Sinds 10 maanden ben ik geĆ«migreerd naar australie om bij mijn partner Emma te zijn die ik tijdens mijn backpack vakantie in australie heb leren kennen. Ik heb een achtergrond in bos en natuurbeheer en een passie voor (Belgisch) bier. Ik hen in Nederland enkele keren als vakantiekracht op de brouwerij van Bavaria N.V in Lieshout gewerkt waar ik het een en ander heb geleerd. Hier in australie heb ik tot voor kort in een Homebrew store  (winkel voor de hobbybrouwer) gewerkt. Op het moment ben ik werkeloos, het is nogal moeilijk om hier werk te vinden wanneer je een visum met een "proeftijd" hebt, gelukkig word ik volledig inwoner in februari. Hier in australie wordt massaal thuis gebrouwd, maar het overgrote deel van deze brouwers gebruiken de kant en klare kits. Extract dat meestal al gehopped is,  suiker, water, gist en dan een weekje wachten en bottelen. dit geeft wel een aardig bier, maar niet de lekkere tripels en andere Belgische biertjes waarnaar ik zo verlang. Aangezien de Belgische bieren die hier verkrijgbaar zijn ook behoorlijk prijzig zijn en daarbij het assortiment gering is heb ik besloten om zelf mijn bier te maken. Na wat omzwervingen heb ik nu een basis installatie voor maisch brouwen en een klein gistbankje met bevroren (cryo) gist dat ik al enkele keren succesvol heb opgestart. In brisbane hebben de meeste brouw winkels alleen attributen voor extract brouwen omdat ze zelden vraag hebben naar maischbrouwen. Daarom heb ik enkele attributen zelfgemaakt met de hulp van het forum, en zonder alle nuttige informatie over maischen, giststarters etc had ik nooit zo snel succesvolle brouwsels kunnen maken! daarom mijn dank aan alle leden die hun informatie met het forum delen.

Vriendelijk groeten uit "Down Under",
Dries

bazje

Dries,

Welkom op het forum !!

Bazje.....

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.