Huurbrouwerij

Gestart door wilfred3871, 04-09-2023 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

wilfred3871

Ik ben op zoek naar een huurbrouwerij, is er toevallig ergens een lijst o.i.d. te vinden?

thepsych

Ravenstein zit er eentje heb ik onlangs gezien maar dat lijkt me te ver voor je....

wilfred3871

Afstand is van minder belang in dit geval  smile

Jacques

Citaat van: wilfred3871 op 04-09-2023  21:53 uIk ben op zoek naar een huurbrouwerij, is er toevallig ergens een lijst o.i.d. te vinden?

Er zijn diverse mogelijkheden. Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt naar "commercieel brouwen" vind je verschillende topics.

Luie Donder

Jeronimo in Elst (binnenkort Groesbeek)
Holevoort in Bakel
Brouwschuur in Weert
3 Horne in Kaatsheuvel
mijnbier in Zeist
Biberius in Groesbeek

tsien_bier

tdp

In Albergen zit Huttenkloas/Sallandse bierbrouwerij, daar zou je ook nog naartoe kunnen.

Wijbrouwers

Huurbrouwerijen zijn er genoeg te vinden als je even googled. Maar wat zoek je precies?
Want niet elke huurbrouwerijen zijn hetzelfde.
Er zitten dure brouwerijen tussen en goedkopere.
Bij de een denken ze echt met je mee en willen ze het persoonlijk maken bij de andere ben je slechts een klant en krijg je bier wat zij brouwen.

Dus afhankelijk van je wensen zou je je zoektocht moeten beginnen :-).

Fractus

Een en ander hangt ook af van hoeveel bier je wilt (laten) brouwen. Als je maar een paar honderd liter wil zul je bij brouwerijen moeten aankloppen met een kleine installatie. Als je meer denkt aan duizend liter, dan moet je vooral zoeken bij brouwerijen die een 10 Hl installatie hebben.

Mijn ervaring is dat de meeste kleinere brouwerijen wel open staan voor huurbrouwen, meestal hebben ze brouwcapaciteit over. Je kunt op https://www.nederlandsebiercultuur.nl/brouwerijen/brouwerijenkaart zien welke brouwerijen er zijn met eigen ketels (rechts even alle brouwerijhuurders uitvinken) en bij de meeste brouwerijen hebben ze ook wat info over de geschiedenis en soms hoe groot de ketels zijn

wilfred3871

Allen bedankt, ik ga eens kijken hoe of wat.

Jan de Graaff

Ik heb ook hele mooie dingen gehoord en gelezen over brouwerij De 7 Deugden in Osdorp; een sociale onderneming waar mensen voor wie op dit moment een baan ergens anders niet vanzelfsprekend is hele mooie bieren brouwen. Ze brouwen ook jouw bier, vanaf 1500 liter.

wilfred3871

Mooie aanvulling. Ziet er sowieso leuk uit en zeker ook een prachtig initiatief.
Mensen met een afstand helpen op de arbeidsmarkt en dat ook nog eens met het brouwen van bier, het kan niet beter!

Edwin brouwt

Citaat van: Jan de Graaff op 08-09-2023  20:39 uIk heb ook hele mooie dingen gehoord en gelezen over brouwerij De 7 Deugden in Osdorp; een sociale onderneming waar mensen voor wie op dit moment een baan ergens anders niet vanzelfsprekend is hele mooie bieren brouwen. Ze brouwen ook jouw bier, vanaf 1500 liter.
Ik zou eerst eens een biertje van de 7 deugden proberen en kijken of je het goed genoeg vindt. Niet iedereen is te spreken over de kwaliteit.

Jan de Graaff

Citaat van: Edwin brouwt op 09-09-2023  11:04 uIk zou eerst eens een biertje van de 7 deugden proberen en kijken of je het goed genoeg vindt. Niet iedereen is te spreken over de kwaliteit.
Niet mijn ervaring! Ik vind ze eigenlijk allemaal wel lekker. Toppers vind ik toch wel de Brut IPA en Black IPA, maar ook de Saison en Tripel.

Wijbrouwers

Citaat van: Jan de Graaff op 09-09-2023  12:13 uNiet mijn ervaring! Ik vind ze eigenlijk allemaal wel lekker. Toppers vind ik toch wel de Brut IPA en Black IPA, maar ook de Saison en Tripel.

Dat smaken verschillen blijkt maar weer. Bij ons zijn de 7 deugden niet de favoriet. Niet smerig uiteraard maar ook niet uitzonderlijk lekker.

Jacques

Een brouwerij waar je de installatie kon huren is failliet las ik in het Brabants Dagblad.

Zie https://www.bd.nl/oisterwijk/bierbrouwerij-reuz-in-moergestel-failliet-bedrijf-stond-al-te-koop~a77354aa/

wilfred3871

Citaat van: Wijbrouwers op 12-09-2023  13:21 uDat smaken verschillen blijkt maar weer. Bij ons zijn de 7 deugden niet de favoriet. Niet smerig uiteraard maar ook niet uitzonderlijk lekker.

Dan is het maar weer de vraag waar het aan ligt. Zo zullen de meeste van ons ook wel eens een bier gebrouwen hebben waar niks op aan te merken valt behalve de smaak. Ik bedoel dus prima gebrouwen maar gewoon een matig recept waardoor je uiteindelijk een heel matig bier krijgt.

Toch vind ik het wel een mooi concept om die mensen op die manier te helpen. Zal binnenkort eens wat van ze proberen.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.