Vragen over het gebruik van een waterslot

Gestart door Jacques, 30-08-2023 12:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Er is weer een pagina aangemaakt met antwoorden op veel gestelde vragen. Deze keer over het gebruik van een waterslot. Nagenoeg alles komt aan bod wat te maken heeft met een waterslot.

Het artikel vind je hier
https://www.hobbybrouwen.nl/site/veel-gestelde-vragen/17-keer-waterslot/

Opmerkingen over de weergave van de pagina en aanvullingen en correcties met betrekking tot de inhoud zijn weer welkom.

Kapau

CiteerMijn waterslot werkt niet meer terwijl het bier niet is uitgegist, wat nu?

Dit kan vaak ook komen doordat de deksel niet goed bevestigd zit / lekt.

Jacques

Citaat van: Kapau op 04-09-2023  07:46 uDit kan vaak ook komen doordat de deksel niet goed bevestigd zit / lekt.

Goede opmerking. De mogelijkheid van het lek is al genoemd bij een andere vraag https://www.hobbybrouwen.nl/site/veel-gestelde-vragen/17-keer-waterslot/#waarom-waterslot, maar het goed om deze mogelijkheid ook bij deze vraag te vermelden.

De pagina is aangepast, dank voor de feedback.

Jacques

Deze pagina aangepast naar aanleiding van tests die uitvoer met kleine hoeveelheden gistend bier. Ik gebruik daarvoor de weegmethode en dan komt een aantal zaken heel precies.

De aanvullingen betreffen:
- de hoeveelheid vloeistof die in een waterslot gaat: 10 ml;
- het aanlengen van glycerine met water voor het geval je glycerine gebruikt voor je waterslot.

Goldin

Even snel gescanned, viel mij 1 tikfoutje op: "Dit kan zorgen voor het aanzuigen van (een klein beetje) kucht"

Wederom een zeer informatieve pagina!

Jacques

Citaat van: Goldin op 08-04-2024  22:01 uEven snel gescanned, viel mij 1 tikfoutje op: "Dit kan zorgen voor het aanzuigen van (een klein beetje) kucht"

Wederom een zeer informatieve pagina!

Dank je voor je opmerkelijkheid en voor het compliment.
De pagina is aangepast.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.