Koken wort

Gestart door Jacques, 15-08-2023 15:26 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Er is weer een pagina van de oude wiki omgezet. Dit keer is het de pagina die over het koken van het wort ging.
De pagina is geheel herschreven en veel uitgebreider dan in het verleden. Koken is een belangrijkere stap in het brouwproces dan wel eens gedacht wordt. Er gebeurt veel.

De pagina Koken wort is hier te vinden https://www.hobbybrouwen.nl/site/brouwencyclopedie/koken-wort/
Opmerkingen, aanvullingen of verbeteringen kun je in dit topic kwijt.

Overigens komt er ook nog een pagina met veel gestelde vragen over het koken van wort.
Vragen die beantwoord zullen worden zijn:
- Waarom moet je wort langdurig koken?
- Moet de deksel van de pan tijdens het koken?
- Hoe voorkom ik het overkoken van het wort?
- Is het nodig om schuim dat ontstaat tijdens het koken te verwijderen?
- Kan ik het wort korter of langer koken dan in het recept staat?
- Mijn elektrische ketel kookt matig, wat kan ik doen?

PDGRRR

Duidelijk en overzichtelijk artikel, Jacques. Ik kwam nog wel 3 (niet-inhoudelijke) dingetjes tegen:

Het lettertype van de tekst tussen de 2 grafieken van het onderdeel [Isomeriseren alfazuren] komt niet overeen met het font van de rest van de tekst. Volgens mij staat bij het onderdeel [Eiwitten] de tabel "Verandering pH tijdens het koken van het wort" abusievelijk voor een tweede  maal weergegeven, ik denk dat dit een eiwit-gerelateerde tabel zou moeten zijn. Daarnaast loopt de derde zin van het onderdeel [Maillardproducten] niet helemaal lekker, volgens mij zou dit "Voor het ontstaan van maillardproducten zijn hitte en de aanwezigheid van water vereist" moeten zijn.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 15-08-2023  16:59 uHet lettertype van de tekst tussen de 2 grafieken van het onderdeel [Isomeriseren alfazuren] komt niet overeen met het font van de rest van de tekst. Volgens mij staat bij het onderdeel [Eiwitten] de tabel "Verandering pH tijdens het koken van het wort" abusievelijk voor een tweede  maal weergegeven, ik denk dat dit een eiwit-gerelateerde tabel zou moeten zijn. Daarnaast loopt de derde zin van het onderdeel [Maillardproducten] niet helemaal lekker, volgens mij zou dit "Voor het ontstaan van maillardproducten zijn hitte en de aanwezigheid van water vereist" moeten zijn.

Bedankt voor jouw feedback.
De font heb ik aangepast (was even zoeken...) en ook de zin heb ik aangepast.
De tabel "Verandering pH tijdens het koken van het wort" zit maar 1 keer in het artikel en ik zie die tabel geen twee keer.

PDGRRR

Citaat van: Jacques op 15-08-2023  20:08 uDe tabel "Verandering pH tijdens het koken van het wort" zit maar 1 keer in het artikel en ik zie die tabel geen twee keer.

IMG_7169.png
IMG_7170.png

Jacques

Ik zie nu wat je bedoelt.

De tabellen worden niet in de tekst aangemaakt en worden geplaatst met een code. Daar is even wat mis gegaan. Is nu gecorrigeerd. Nogmaals dank.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.