Brewfather koppelen aan Grainfather G30

Gestart door Mous, 14-08-2023 19:07 u

Vorige topic - Volgende topic

Mous

Ik heb wat zitten spelen met brouwsoftware en zoals op dit forum vaak vermeld is kwam ik ook Brewfather tegen. Mooie software en eenvoudig te begrijpen. Nu kun je deze software koppelen met een Rapt pill waardoor Brewfather deze metingen gebruikt.
Nu kunje dit blijkbaar ook koppelen met een Grainfather connect G30. Dan heb je bijna alles ineen. Dit koppelen werkt overigens alleen in de Chrome browser en is een beta versie. De koppeling was zo voor elkaar maar ik zou eens willen weten of er mensen ervaring hebben met het brouwen vanuit de Brewfather software.
Het leuke lijkt me dat je dan maar 1 app nodig hebt en de berekeningen ook de gemeten waarden direct gebruiken. Dan kan de Grainfather app ook overboord...?

Zjoske

Ik (en heel veel anderen) gebruik ook Brewfather, ook in combinatie met een BrewBrain dobber, werkt fantastisch zolang er maar goede WiFi is.
De koppeling van Brewfather met de G30 Connect werkt overigens bij mij ook in Microsoft Edge.
De Grainfather app/site voor de recepten en aansturing G30 gebruik ik niet omdat Brewfather makkelijker is, maar dat is denk ik persoonlijk.

Mous

Bedankt voor je berichtje. Klinkt goed en mooi dat je ervaring positief is. Volgende brouwdag wordt met de Brewfather software,

Brouwsoftware voorkeur is inderdaad persoonlijk. Maar het gebruik van dit programma is intuïtief waardoor je snel het gevoel hebt hoe het werkt.

Sjaak_Deventer

Ik gebruik het ook al even met veel plezier. De G30 i.c.m. Brewfather en een tilt.

De grainfathersoftware gebruik ik niet meer.

Edwin brouwt

Heeft iemand het ook geprobeerd met Chrome op Android? Ik gebruik altijd mijn telefoon of tablet tijdens het brouwen.

Sjaak_Deventer

Volgens mij kan dat wel en naar mijn idee ook met de app.

Mous

Ik heb het getest met mijn Android tablet. De app kan niet koppelen met de G30 maar wel met de Rapt pill. Moet zeggen dat ik nu de gratis premium versie voor 30 dagen gebruik.  Het werkt wel met Chrome onder Android. Daar kun je de G30 selecteren en koppelen. Heb alleen nog niet gebrouwen met deze combinatie.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.