Bedrijven kunnen sponsor worden van het forum

Gestart door Jacques, 13-08-2023 15:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Aankomende veranderingen forum
Na de verhuizing van de site na een andere host is de site stabieler geworden en werkt alles veel sneller. De hostingskosten zijn wel aanzienlijk hoger. Een reden om nog eens te kijken naar de financiële basis van Hobbybrouwen.nl. De inkomsten van de Google advertenties zijn de laatste tijd aanzienlijk minder geworden door het toenemend gebruik van adblockers. In overleg met de andere beheerders van het forum is besloten een einde te gaan maken aan deze advertenties. Er zal ruimte worden geboden voor sponsoring door meerdere bedrijven. Daarnaast kunnen leden donaties doen. Op deze wijze wordt gewaarborgd dat de site onafhankelijk kan blijven.
Het wordt dus mogelijk om als bedrijf sponsor te worden van Hobbybrouwen.nl en bij te dragen aan het behoud en de verdere ontwikkeling van deze site. Op de site zullen steeds meer achtergrondartikelen worden geplaatst. Het is de bedoeling dat de site verder uitgroeit tot een plek waar hobbybrouwers alle kennis kunnen vinden nodig voor het brouwen van goed glas bier. Natuurlijk blijft de mogelijkheid tot het stellen van vragen via het forum.

Wat wordt de sponsors geboden?
Voor de sponsors zal een nieuw board op het forum worden aangemaakt met de naam "Van onze sponsors". Hierin kunnen advertorials worden geplaatst. Dit board zal alleen toegankelijk zijn voor de leveranciers die het forum sponsoren. Op die manier worden discussies met leden in dit board voorkomen. Dit betekent niet dat dat er geen discussies in andere topics met leden kan worden gevoerd. Het aanbieden van producten of diensten mag echter alleen in het nieuwe board "Van onze sponsors".

Het aantal advertorials/berichten in het nieuwe board is afhankelijk van de omvang van sponsoring. Voor elke advertorial wordt een sponsoring van € 50 verlangt. Per jaar mag een sponsor maximaal 10 advertorials/berichten in het board "Van onze sponsors" plaatsen.
Naast de mogelijkheid van het plaatsen van advertorials krijgt elke sponsor een logo op een banner boven het forum. Ook op de site komt een dergelijke banner. Op de logo's op de banners kan men klikken om op een landingspagina van de sponsor uit te komen. De grootte van het logo is afhankelijk van het bedrag dat gesponsord is.

Wat moet je als bedrijf doen om sponsor te worden?
Wordt lid van het forum, voor zover dat nog niet eerder is gebeurd. Stuur een e-mail aan info @ hobbybrouwen.nl met de mededeling dat jouw bedrijf sponsor wil worden van het forum hobbybrouwen.nl. Voeg bij je mail het logo van je bedrijf (minimaal 400px) en een landingslink. Betaal € 50 voor elke advertorial dat je wilt plaatsen via de PayPal donatieknop van het forum. Na ontvangst van een donatie zal een voldaan nota worden gezonden voor de bedrijfsboekhouding. Het bedrag dat in 1 keer gedoneerd wordt bepaalt de grootte van het bedrijfslogo op de banner.

Wat kun je als bedrijf in advertorial zetten?

In een advertorial mag reclame worden gemaakt in de meest brede zin. Dat kan een korte advertentie zijn, maar ook een inhoudelijk verhaal over een product of een dienst. Het bericht mag maximaal 5000 tekens groot zijn. Via het systeem van het forum kunnen afbeeldingen worden geplaatst. Er kunnen meerdere afbeeldingen worden geplaatst (max 20). De maximale omvang van 1 afbeelding is 6 MB en de totale omvang in 1 bericht 17,5 MB .
Na plaatsen van een bericht mogen alleen typefouten worden gecorrigeerd. Het is niet toegestaan om de tekst inhoudelijk te wijzigen. Voor een nieuw bericht wordt een opnieuw een sponsoring van € 50 verlangd. Na een jaar wordt het bericht verwijderd. Ook zal dan het logo van de sponsorbanner worden verwijderd, tenzij er eerder een nieuwe sponsoring is gedaan.

Word sponsor
Brouwland, Braumakt, Brouwpunt, SBI Homebrew en Brouwstore hebben al te kennen gegeven dat zij in principe bereid zijn sponsor te worden en sommige hebben zelfs al een sponsoring betaald.
Heb je als bedrijf ook belangstelling om sponsor te worden? Laat het even weten.

Als laatste nog dit. Het team van Hobbybrouwen.nl heeft het recht om de voorwaarden voor het plaatsen van advertorials te wijzigen.

Heliox

ik vind €350 eerder gepast voor een winstmakende onderneming.

Bij de lokale krant zijn ze nog meer kwijt voor reclame.

Maar Ik wens zelf geen banners of reclames te zien.
Voor YouTube en adds gebruik ik Brave browser oa.  Het is niet meer leuk op deze manier. 

Jacques

Citaat van: Heliox op 14-08-2023  00:08 uik vind € 350 eerder gepast voor een winstmakende onderneming.

Bij de lokale krant zijn ze nog meer kwijt voor reclame.

De prijzen zijn inderdaad zeer laag. Dat is gedaan om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om sponsor te worden van het forum. De onafhankelijkheid van het forum staat hoog in het vaandel. Die is meer gegarandeerd bij zo veel mogelijk sponsors.
Overigens is het zeker niet uitgesloten dat over een tijd het bedrag voor het plaatsen van een advertorial omhoog gaat. Niet voor niets staat in het bovenstaande bericht dat de voorwaarden voor het plaatsen van advertorials kunnen wijzigen.

hb-lot

Citaat van: Heliox op 14-08-2023  00:08 uMaar Ik wens zelf geen banners of reclames te zien.
Als voldoende leden (periodiek & voldoende) zouden doneren, dan is het in de toekomst misschien niet nodig om bedrijven te vragen te sponsoren. Dus ik zou zeggen, doe een (periodieke!) donatie.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 14-08-2023  10:32 uAls voldoende leden (periodiek & voldoende) zouden doneren, dan is het in de toekomst misschien niet nodig om bedrijven te vragen te sponsoren. Dus ik zou zeggen, doe een (periodieke!) donatie.

Dat maakt de site inderdaad geheel onafhankelijk.
Veel mensen willen geen reclame zien op websites, maar vergeten dat het internet allesbehalve gratis is. De kosten van een site als de deze moeten ergens vandaan komen...

Jan de Graaff

Citaat van: Heliox op 14-08-2023  00:08 uMaar Ik wens zelf geen banners of reclames te zien.
Voor YouTube en adds gebruik ik Brave browser oa.  Het is niet meer leuk op deze manier. 
Dat is precies de reden waarom de opbrengst van de reclamebanners op het forum zo enorm teruggelopen zijn; je bent namelijk de enige niet.

Ik heb zelf, naast een donatie (note-to-self: die ik nog periodiek moet maken), deze site ge-whitelist in mijn adblockers. Als iedereen dat zou doen, dan zou het al best wat schelen. Maar goed, als de sponsoring goed van de grond komt dan hoeven de Google banners ook niet meer.

oneman

Wat zou het mooi zijn als je een ad-blocker niet alleen zou kunnen laten blocken, maar ook gewoon de ad-links volgen en de bijbehorende shit simpelweg laten downloaden & eventueel uitvoeren zonder het resultaat in de browser te tonen... twee vliegen in één klap.

oneman

tdp

Citaat van: oneman op 14-08-2023  17:23 uWat zou het mooi zijn als je een ad-blocker niet alleen zou kunnen laten blocken, maar ook gewoon de ad-links volgen en de bijbehorende shit simpelweg laten downloaden & eventueel uitvoeren zonder het resultaat in de browser te tonen... twee vliegen in één klap.

oneman

Zocht je nog een projectje voor de wintermaanden? ;-)

oneman

Citaat van: tdp op 14-08-2023  19:20 uZocht je nog een projectje voor de wintermaanden? ;-)
Neuh... ik heb al een baan.  :-\

hansHalberstadt

Citaat van: oneman op 14-08-2023  17:23 umaar ook gewoon de ad-links volgen en de bijbehorende shit simpelweg laten downloaden & eventueel uitvoeren zonder het resultaat in de browser te tonen
Je bedoelt toch niet ongewenst rommel downloaden en installeren en ook nog uitvoeren? Dat zou voor mij reden zijn om gelijk met het forum te stoppen. klinkt al malware. Of bedoel je wat anders?

oneman

Citaat van: hansHalberstadt op 14-08-2023  21:53 uJe bedoelt toch niet ongewenst rommel downloaden en installeren en ook nog uitvoeren? Dat zou voor mij reden zijn om gelijk met het forum te stoppen. klinkt al malware. Of bedoel je wat anders?
Ik bedoel wat anders. Ik zou willen dat de ad-blocker niks toont in de browser, maar de adverteerder wel het idee geeft dat de advertentie is bekeken en dus gewoon uitbetaald aan de site.

oneman

seed7

Er is een activiste kunstenares die dergelijke software heeft geschreven. Die gaat als een gek op alles dat op een ad lijkt klikken.

Jacques

Ik kom nog even terug op deze opmerking.
Met de nieuwe manier van reclame maken krijg je alleen relevante reclameboodschappen te zien van leverancier van zelfbrouwartikelen. Ik denk dat je wel geïnterneerd bent in hetgeen zij aanbieden, zeker als het om nieuwe producten gaat.
Via de banner die gemaakt gaat worden, kun je snel naar leveranciers. De lage prijs die gevraagd wordt is bedoeld om zo veel mogelijk leveranciers te interesseren om sponsor te worden. Grote kans dat daardoor ook jouw leverancier op de banner aangeklikt kan worden.

BillieGroothuizen

Beseft U dat op Facebook tegenwoordig meerdere goeie groepen te vinden zijn die over bierbrouwen gaan? Met duizenden leden? Zonder reclame´s? Er worden daar links naar bedrijven geplaatst die een verkoper helemaal niks kost. Ik zit niet te wachten, en ik denk met mij meerdere leden, op reclames. Dit gaat op den duur leden kosten. Een ondernemer heeft zijn vaste klanten. Die heeft het niet echt nodig om te adverteren.

BillieGroothuizen

Citaat van: seed7 op 15-08-2023  07:54 uEr is een activiste kunstenares die dergelijke software heeft geschreven. Die gaat als een gek op alles dat op een ad lijkt klikken.
Linux gebruikers hebben daar niks aan lijkt me.

Pappa-M

Citaat van: BillieGroothuizen op 15-08-2023  08:57 uBeseft U dat op Facebook tegenwoordig meerdere goeie groepen te vinden zijn die over bierbrouwen gaan? Met duizenden leden? Zonder reclame´s? Er worden daar links naar bedrijven geplaatst die een verkoper helemaal niks kost. Ik zit niet te wachten, en ik denk met mij meerdere leden, op reclames. Dit gaat op den duur leden kosten. Een ondernemer heeft zijn vaste klanten. Die heeft het niet echt nodig om te adverteren.
Facebook moet ook zijn rekeningen betalen. Dat doen ze door de verkoop van advertenties. Alleen gebruikt het algoritmes om te bepalen welke advertenties je te zien krijgt. En welke reclameaanbieder het meeste betaald. Reclameaanbieders betalen ook om posts in groepen te plaatsen. Reclames zijn de manier hoe voor internet betaald wordt. Dus zo gek is het idee van Hobbybrouwen niet.

Jacques

Citaat van: BillieGroothuizen op 15-08-2023  08:57 uBeseft U dat op Facebook tegenwoordig meerdere goeie groepen te vinden zijn die over bierbrouwen gaan? Met duizenden leden? Zonder reclame´s? Er worden daar links naar bedrijven geplaatst die een verkoper helemaal niks kost. Ik zit niet te wachten, en ik denk met mij meerdere leden, op reclames. Dit gaat op den duur leden kosten. Een ondernemer heeft zijn vaste klanten. Die heeft het niet echt nodig om te adverteren.

Facebook plaatst ook reclames. Ook zij moeten uit de kosten komen. Facebook verzamelt van alles en nog wat over haar gebruikers. Ze doen dat om gerichte reclames te kunnen verkopen (en misschien ook om die door te verkopen...)
Een bekend gezegd is dat als je op het internet niets hoeft te betalen jezelf het product bent dat verkocht wordt.

Door de manier waarop over een maand reclame gemaakt wordt op dit forum word je niet gevolgd door de Facebook of Google. Uit het oogpunt van privacy een groot voordeel!

De Hopman

Die facebookgroepen zijn leuk, maar qua informatievoorziening haalt het het niet bij dit forum. Daarnaast is Facebook leuk voor een fotootje van je laatste brouwsel, maar voor een serieuze diepgaande discussie is dat gewoon niet geschikt.
Posts van bedrijven op Facebook zijn toch ook gewoon reclames? Naast alle reclame die sowieso op je tijdlijn voorbijkomt. Ik zit ook niet te wachten op reclame, maar de site moet ergens van betaald worden. Een banner met wat leveranciers stoor ik me niet zo aan, en als alle reclameposts in een apart forumonderdeel getoond worden, kun je dat ook negeren als je het niet interessant vindt.
Op zich lijkt het mij geen gek idee, ik ben best benieuwd naar de nieuwste aanwinsten van leveranciers, net als kortingsacties en dergelijke, maar zit niet te wachten op tig nieuwsbrieven in mijn mail. Op deze manier kan ik gewoon even rondneuzen in de nieuwste aanbiedingen wanneer het mij uitkomt, en ik denk dat de drempel om iets te plaatsen voor leveranciers hoog genoeg is om hiermee te wachten tot ze daadwerkelijk iets goeds te melden hebben. Niet zoals bij een wekelijkse nieuwsbrief die gevuld moet worden, ook al hebben ze eigenlijk niets te melden.

hansHalberstadt

Citaat van: De Hopman op 15-08-2023  09:59 uDie facebookgroepen zijn leuk, maar qua informatievoorziening haalt het het niet bij dit forum. Daarnaast is Facebook leuk voor een fotootje van je laatste brouwsel, maar voor een serieuze diepgaande discussie is dat gewoon niet geschikt.
Helemaal mee eens. (En niet terecht denk ik om het forum in een klap te degraderen tot een facebook groepje) Ik denk niet dat je op Facebook zo'n mooie opsplitsing hebt in topics. En zelfs dan is het nog lastig soms om iets terug te vinden. Met facebook is dat totaal onbegonnen werk lijkt mij. Wij hebben ook een whatsapp groepje van Triple-W. maar ook daar loopt alles door elkaar heen, dus leuk voor kortetermijndiscussies, maar na een paar dagen kun je beter alles weggooien want het is dan een grote brei waar geen weg meer in is te vinden.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 15-08-2023  12:08 umaar na een paar dagen kun je beter alles weggooien want het is dan een grote brei waar geen weg meer in is te vinden.

Om te zorgen dat je veel dingen kunt terugvinden wordt veel gedaan op deze site. Het is de reden waarom gestart is met de BrouwEncyclopedie. Dat zijn overzichtsartikelen met verwijzingen.
Overigens kan iedereen een dergelijk artikel aanleveren, anderen kunnen aanvullingen aandragen op opmerkingen maken. Op die manier krijgt deze site nog meer waarde.

Trapkast

Citaat van: De Hopman op 15-08-2023  09:59 uDie facebookgroepen zijn leuk, maar qua informatievoorziening haalt het het niet bij dit forum. Daarnaast is Facebook leuk voor een fotootje van je laatste brouwsel, maar voor een serieuze diepgaande discussie is dat gewoon niet geschikt.

Ware het niet dat de zoekfuncties binnen de Facebookgroepen flink uitgebreid zijn, en je nu ook makkelijk onder een topic een subdiscussie kunt voeren waarbij de boel overzichtelijk blijft.
De groepen Hobbybrouwers en Bier Brouwen worden actief gemodereerd en zijn een prima informatiebron als je 't mij vraagt.
Zeker doordat Hobbybrouwers geen reclame toestaat is het een platform geworden waarop veel inhoudelijk diepgaande discussies plaatsvinden.

Een forum als dit is qua gebruiksgemak een stukje minder laagdrempelig, en ondanks de reclameplannen gewoon een tijdrovend en kostbaar iets. Er is een reden dat de groepen op andere kanalen zo hard gaan...

hb-lot

Citaat van: Trapkast op 17-08-2023  12:33 uEen forum als dit is qua gebruiksgemak een stukje minder laagdrempelig
Mits men Facebook al actief (voor andere zaken) gebruikt, anders is dit forum toch echt een stuk laagdrempeliger volgens mij.

Dit forum kan gewoon anoniem bekeken worden, er is geen account nodig, en om te posten kan men simpel een account aanmaken zonder al je data weg te hoeven geven.
Doordat het publiek beschikbaar is, wordt dit ook gevonden als men naar brouw gerelateerde informatie zoekt. Het staat me niet bij dat er veel links naar Facebook discussies voorbijkomen.

En wat betreft reclame, Meta zal in ieder geval je data gebruiken, ook al zie je geen advertenties (die hier in een aparte categorie komen te staan, en je dus vrij bent niet te bekijken). Wat heb je liever?

Jan de Graaff

Ik zie dit forum ook nog een dubbel-functie hebben als naslagwerk. Veel discussies zijn al eens eerder gevoerd en hebben tot een conclusie geleidt. Dat kan brouwers in de toekomst ook helpen. En sommige discussies kunnen nieuw leven ingeblazen worden als gevolg van nieuwe inzichten of veranderde omstandigheden.

Ik ben misschien ouderwets, maar ik vind de zoekfunctionaliteit van Facebook – waar ik zelf het liefst zo min mogelijk mee te maken heb – erg beperkt en verwarrend op z'n best. Dat is op dit forum een stuk makkelijker, al was het alleen al door de verschillende categorieën (of 'boards').
En ook het moeten 'uitklappen' van antwoorden om de discussies te volgen vind ik persoonlijk erg onoverzichtelijk en onhandig. Ik ben ook regelmatig plotseling weer terug op het hoofdscherm en ben dan kwijt waar ik was met het lezen van een discussie.

Anderzijds zie ik niet waarom er niet meerdere mediums naast elkaar kunnen bestaan. Als iemand zich helemaal thuis voelt op Facebook of hier op het forum of beiden tegelijk, dan lijkt mij dat geen enkel probleem. Ik denk ook niet dat mensen die het ene platform prefereren anderen die dat niet doen zouden moeten willen overtuigen.

En ja, beiden platformen kosten geld. "There ain't no such thing as a free lunch".
Dit forum wordt draaiende gehouden door vrijwilligers en het geld moet van adverteerders komen – zij het op een hele beschaafde wijze na de komende veranderingen. Hierna zijn er ook geen Google advertenties meer, dus ook geen enkele tracking meer.
Facebook wordt draaiende gehouden door een commercieel bedrijf en commerciële bedrijven draaien om het verkopen van producten. Maar let wel: Op Facebook ben jij het product, niet het platform.

alstro

Facebook en geen reclame 😂😂😂😂
Ondernemers zijn altijd bezig met adverteren, ga maar eens naar Google en bekijk de sponsord links, wat betreft denk ik dat je een heel verkeerd beeld hebt van ondernemer zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: hb-lot op 17-08-2023  12:41 uMits men Facebook al actief (voor andere zaken) gebruikt, anders is dit forum toch echt een stuk laagdrempeliger volgens mij.

Dit forum kan gewoon anoniem bekeken worden, er is geen account nodig, en om te posten kan men simpel een account aanmaken zonder al je data weg te hoeven geven.
Mbt facebook begin ik me steeds meer te ergeren aan al die meldingen in mijn hotmail over pietje die een reactie gegeven heeft op jantje en klaasje die weer een foto heeft geplaatst. In 99% van de gevallen totaal oninteressant, maar overspoelt mijn inbox zodat ik belangrijke mails gewoon over het hoofd zie. Vooral het laatste jaar lijkt dat te zijn geëxplodeerd qua omvang.  En al die overbodige data dat staat ook weer op servers die heel veel stroom vreten en dus milieubelastend zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.