Vevor Keg Charger naar Ball Lock?

Gestart door Kapau, 01-08-2023 17:00 u

Vorige topic - Volgende topic

Kapau

Een tijdje terug heb ik een Vevor Mini kegje van Amazon geritseld. Dit bevalt eigenlijk best wel goed en ik ben nu aan het kijken om over te stappen naar soda kegs. Ik wil eigenlijk de soda kegs onder druk zetten met een CO2 fles, en dan uiteindelijk gaan tappen met een CO2 charger (met van die CO2 slagroom patronen zeg maar). Het liefste gebruik ik hierbij dan nu de CO2 charger die bij het Vevor kegje zat. Het probleem is, de aansluiting hiervan past niet op een ball lock schroefdraad en ik kon ook bij Brouwmaatje geen tussenstukje vinden. Weet iemand hier een tussentstukje voor of raak ik aan een nieuwe charger?

Vaatje in kwestie:
https://www.vevor.nl/bier-mini-keg-c_10709/vevor-homebrew-keg-systeem-kit-bier-druk-growler-kit-5-l-homebrew-mini-keg-kit-p_010651593889

Jack126

De regelaar die je nu hebt past toch op je keg?
Wil je die dan ook gebruiken als regelaar op een CO2 tank?
Ik zou zeggen zet de kleine keg op druk met de CO2 tank en sluit daarna pas je Charger aan als je gaat tappen. Voor je CO2 tank moet je een goede regelaar hebben met dubbele meter zodat je ook kan zien hoeveel er nog in je tank zit.

Kapau

Citaat van: Jack126 op 01-08-2023  23:19 uDe regelaar die je nu hebt past toch op je keg?
Wil je die dan ook gebruiken als regelaar op een CO2 tank?
Ik zou zeggen zet de kleine keg op druk met de CO2 tank en sluit daarna pas je Charger aan als je gaat tappen. Voor je CO2 tank moet je een goede regelaar hebben met dubbele meter zodat je ook kan zien hoeveel er nog in je tank zit.

Ik heb al een CO2 fles met slangen, dubbele drukmeter en alles, maar ik wil graag bovenstaande ding aansluiten op de witte aansluiting van een Ball lock keg. Dus onder druk zetten van de vaatjes met de fles en tappen met bovenstaande ding.

Hopfenfox

Ik weet zo snel het antwoord niet, maar weet wel waarom ik destijds voor iKegger of soortgelijk ben gegaan en niet voor deze, namelijk omdat de tapspider dan voorzien is van zowel een grijze als zwarte ballock aansluiting.

Bedenk wel dat als je wil tappen uit een sodakeg je voor een keg meerdere slagroompatronen nodig hebt. Een 4,5 liter keg kan ik al niet van CO2 voorzien EN tappen met een enkel patroon.

Kapau

Citaat van: Hopfenfox op 02-08-2023  10:07 uIk weet zo snel het antwoord niet, maar weet wel waarom ik destijds voor iKegger of soortgelijk ben gegaan en niet voor deze, namelijk omdat de tapspider dan voorzien is van zowel een grijze als zwarte ballock aansluiting.

Bedenk wel dat als je wil tappen uit een sodakeg je voor een keg meerdere slagroompatronen nodig hebt. Een 4,5 liter keg kan ik al niet van CO2 voorzien EN tappen met een enkel patroon.

Momenteel heb ik al een paar brouwsels gedaan met enkel slagroompatronen, ben voor een 8 liter vaatje meestal 2,5 patroon kwijt voor beide druk en aftappen. Ik denk dat het ruim met één patroon moet lukken om enkel uit te tappen, want onder druk zetten doe ik met een 2kg CO2 fles.

Ik ben bang dat ik op zoek raak naar een andere CO2 charger met aansluiting voor ball locks, zo te zien zijn ze inclusief drukmeter niet al te duur op Ali.

Hopfenfox

Ja ik denk het, maar pas op met de kwaliteit. Je hebt metalen en kunststoffen varianten. Kan je die van Ikegger aanraden. Degelijk gebouwd.

Erny

Citaat van: Kapau op 02-08-2023  11:48 uMomenteel heb ik al een paar brouwsels gedaan met enkel slagroompatronen, ben voor een 8 liter vaatje meestal 2,5 patroon kwijt voor beide druk en aftappen. Ik denk dat het ruim met één patroon moet lukken om enkel uit te tappen, want onder druk zetten doe ik met een 2kg CO2 fles.

Ik ben bang dat ik op zoek raak naar een andere CO2 charger met aansluiting voor ball locks, zo te zien zijn ze inclusief drukmeter niet al te duur op Ali.

Het lukt mij wel om 9 liter met een CO2 patroontje leeg te krijgen

Kapau

Citaat van: Erny op 02-08-2023  18:36 uHet lukt mij wel om 9 liter met een CO2 patroontje leeg te krijgen

Zet je er daarmee ook koolzuur op? Ik heb 2,5 nodig voor koolzuur erop zetten en leegtappen.

Net zo'n ding besteld, hoop dat het wat is, anders was het in ieder geval niet duur.

Schanulleke

Die heb ik ook, en met een verloopstukje kan je er ook een sodastream aan hangen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.