Aangemeld: Guido uit Doetinchem

Gestart door Guido Hopla, 29-07-2023 13:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Guido Hopla

Hallo medebrouwers,

Al langere tijd kom ik op dit forum als ik wat opzoek over bierbrouwen, nu maar eens aangemeld.
Sinds 2021 brouw ik zelf onder de naam 'hopla', nu de 35e brouw. Alles gaat via de BIAB-methode. Elke keer een andere bierstijl. Veel Amerikaanse en Engelse bieren, maar ook Weizen en Saison. Vaak 'hopforward'.

Door steeds mijn methode te verfijnen brouw ik steeds beter bier en met de nodige hygienemaatregelen gaat er bijna nooit iets echt fout of wordt het bier ondrinkbaar. Maar daarvoor moet je wel het een en ander lezen en opzoeken, onder andere op dit forum. Maar er is ook veel Amerikaanse literatuur, zoals het tijdschrift 'Brew Your Own'.

Veel is al gevraagd op dit forum waardoor ik meestal met de zoekfunctie het nodige boven tafel krijg. Wellicht nu ook een vraag of reactie gepost.

Ik ben aangesloten bij het Zevenaarse Biergilde De 7-Aeren, dat kon ik niet kiezen bij de clubs.

Jacques

Citaat van: Guido Hopla op 29-07-2023  13:43 uVeel is al gevraagd op dit forum waardoor ik meestal met de zoekfunctie het nodige boven tafel krijg. Wellicht nu ook een vraag of reactie gepost.

Naast de zoekfunctie van het forum zijn er meer methoden van zoeken op deze site. Kijk eens op https://www.hobbybrouwen.nl/site/zoeken-is-een-kunst/ mogelijk vind je zo sneller de informatie.

Citaat van: Guido Hopla op 29-07-2023  13:43 uIk ben aangesloten bij het Zevenaarse Biergilde De 7-Aeren, dat kon ik niet kiezen bij de clubs.
Ik heb een nieuwe ledengroep aangemaakt. Gaat dat nu wel?

Guido Hopla

Bedankt voor de zoek-info. Ik ga het proberen.
Overigens komt dit forum ook vaak omhoog bij algemeen Google zoeken.

Ik kon nu ook de club kiezen, dank.

tdp

Sjaak_Deventer

Welkom Guido, was jij toevallig ook op het ONK ?

Guido Hopla

Hallo Sjaak,
Neen, maar de naam Guido komt tegenwoordig wat vaker voor..

Bij ONK zal je mij niet zo snel vinden want ik heb geen zin in wedstrijden. Of vergis ik mij?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.