Hertog Jan Grand Pilsener

Gestart door LAM, 13-07-2023 23:11 u

Vorige topic - Volgende topic

LAM

Sinds een aantal weken heeft Hertog Jan een nieuw pilsje, ofja pilsje, een soort tussenvorm van een speciaalbiertje en een pilesner: Hertog Jan Grand Pilsener. Ik vind het een heerlijk verfrissend biertje, met iets meer diepgang dan de "gewone" Hertog Jan. Nou moet ik zeggen dat ik op dit moment verkouden ben en sowieso niet zo veel proef (lekker moment om een nieuw biertje te proeven :nut: ) maar voor wat ik proef smaakt 'ie prima. Iemand anders al ervaringen met dit nieuwe biertje?

Fractus

Nog niet, al ben ik wel gefascineerd. Het komt een beetje op me over als een ordinaire manier om een speciaalbierprijs te vragen voor een pils, al is het misschien meer een Vienna Lager of zo. Misschien kan ik binnenkort deze en de 'gewone' pilsener van HJ naast elkaar zetten, ben erg benieuwd.

Erny

ik heb deze rakker ook mogen proeven en vond het erg lekker. Meer body dan een pilsje en toch het frisse dat een pils kan hebben. Geslaagd biertje

Markie Mark

Ik was bang dat ik in de marketing b*llshit van Hertog Jan was getrapt maar de Grand Pilsener is inderdaad een andere pilsener dan hun normale pils. Uiteraard zit er al verschil in het design van het etiket en het dopje (chiquer voor de Grand Pilsener) en in het alcoholpercentage (5,1% HJ Pilsener en 5,7% HJ Grand Pilsener). De Grand Pilsener is net een tikkie donkerder van kleur, heeft een wat vollere en meer moutige geur. De schuimstabiliteit was beter dan van Hertog Jan Pilsener. En ook qua smaak is hij wat zoeter, voller en moutiger. Of ik het lekkerder vond in de tuin op een zonnige zaterdagmiddag... nee. Dan paste de normale Hertog Jan Pilsener beter bij die situatie voor mij. En mijn eindconclusie was dat ik überhaupt geen fan ben van Hertog Jan zijn Pilseners. Maar leuk om eens te proberen zo. Dat iedereen dit zelf maar eens mag proberen en zijn/haar eigen conclusies moge trekken.  :beersmiley:

Heuvinger brouwerij

Ik was er ook nieuwsgierig naar.
Toch maar een sixpack gekocht.
Nu 2 flesjes geconsumeerd, ik denk dat die ander 4 flessen de gootsteen in gaan.
Bah, niet lekker, zoete maïs rommel zonder karakter.

Eric v B

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 02-08-2023  18:12 uIk was er ook nieuwsgierig naar.
Toch maar een sixpack gekocht.
Nu 2 flesjes geconsumeerd, ik denk dat die ander 4 flessen de gootsteen in gaan.
Bah, niet lekker, zoete maïs rommel zonder karakter.

En je was niet verkouden?  smile

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.