Problemen met de hoster van de site

Gestart door Jacques, 07-07-2023 23:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Het forum heeft er een tijd uitgelegen.
Dankzij M is het forum weer online. Hij host de site tijdelijk. Voor zijn hulp en die van hb-lot ben ik heel dankbaar.

Er zijn veel problemen met de hoster. Van het ene op het andere moment werd de site uit de lucht gehaald omdat er sprake zou zijn van malware. De hoster was niet behulpzaam. Ze wilden niet vertellen wat voor malware aanwezig zou zijn. Ook wilden ze geen rapporten verstrekken. De communicatie verliep zeer stroef en onaangenaam, op het onbetamelijke af.

De site is nu tijdelijk op een server van M geplaatst. Nog niet alles is perfect.
Heel binnenkort verhuist het forum naar een andere hoster. Ondertussen kijken M en lb-lot of er niet ergens iets te vinden is met behulp van andere tools dan die beschikbaar zijn bij de eerdere hoster.
Natuurlijk wordt geprobeerd om de overlast door de verhuizingen zo klein mogelijk te houden.

Zie ook mijn reactie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=46124.msg681655#msg681655

Snelbier

Houd de site in de lucht, desnoods wat minder 'mooi'.
Heb hem meer gemist dan ik zelf zou verwachten..

Even een schopje naar de link voor wie financieel wil bijdragen aan het forum (gelukkig NIET verplicht, houd het aub gratis en open..):
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=44504.0

Succes, Snelbier

hb-lot

Ook als je niet veel kan missen, al is het een Euro per jaar. En maak het periodiek, via PayPal zou dat moeten kunnen.

Matthieu1972

Citaat van: Snelbier op 07-07-2023  23:45 uHoud de site in de lucht, desnoods wat minder 'mooi'.
Heb hem meer gemist dan ik zelf zou verwachten..

Even een schopje naar de link voor wie financieel wil bijdragen aan het forum (gelukkig NIET verplicht, houd het aub gratis en open..):
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=44504.0

Succes, Snelbier

Done! Proost en een goed weekend! :proost:

Fractus

De site doet het weer, ik kan blijkbaar ook weer posten!

Bedankt beheerders voor jullie tomeloze inzet om de site in de lucht te houden. Een man weet niet wat hij mist, totdat het er even niet is ;-) Ik was even bang dat het forum kopje onder was gegaan, en dat zou eeuwig zonde zijn. Alleen al alle kennis die hier verzameld is...

Jacques

He he, de verhuizing van de site is een feit. Ik ben M en  hb-lot heel veel dank verschuldigd.
Zij hebben de laatste weken veel tijd aan het forum besteed.

Slechte ervaringen
Zoals in het eerste bericht vermeld waren er veel problemen met de vorige host van de site. Daar is de site nu zo'n anderhalf jaar geweest. Deze host (Vimexx) biedt veel functionaliteiten en belooft heel veel voor weinig geld. Jammer dat de helpdesk slecht bereikbaar is en dat het lang duurt voordat ze reageren op een ticket. De reacties die ze geven zijn allesbehalve klantvriendelijk. Verder was het forum de database regelmatig kwijt en gebeurde er rare dingen met links door het cachesysteem van de server. Ik was mij dan ook al aan het oriënteren op een andere host.

Forum niet meer bereikbaar
En dan zondag 25 juni 2023. Van het ene op het andere moment was de site uit de lucht. Er was malware geconstateerd volgens de host. De host wilde echter niet vertellen wat voor malware, wat ze precies hadden geconstateerd en wilde ook geen resultaten van een scan overleggen. Zelfs niet na herhaaldelijk aandringen. Wel konden ze het oplossen voor 4 keer € 75 exclusief (ze rekenden 4 zogenaamde opschoningen). De maat was vol.
M was bereid om de site tijdelijk op een server van hem te hosten. Het forum werd in een alleenleesmodus geplaatst. Ondertussen hebben M en hb-lot de nodige controles uitgevoerd. Er is 1 geüploade foto gevonden met een trojan horse, verder konden geen afwijkende code gevonden worden.

Inmiddels is de site en het forum verhuisd naar Antagonist. De hosting kost hier meer, maar het is weer bewezen dat goedkoop ook duurkoop betekent.
De eerste ervaringen met de nieuwe host zijn goed.

Wiki
De wiki is verwijderd. De software was verouderd en dit deel van Hobbybrouwen.nl was sluimerend. Voor de verwijdering van de wiki is de inhoud veiliggesteld op mijn PC. De komende tijd komen de artikelen geactualiseerd terug op de site. Ik ben daarmee al begonnen omdat ik minder op het forum kon zijn.
Al eerder was ik trouwens gestart met het overzetten van deze informatie naar de WordPress site. Door alle perikelen komt dit in een stroomversnelling.

Donaties
De afgelopen tijd zijn er veel leden geweest die een donatie hebben gedaan voor het forum. Hierbij wil ik iedereen daarvoor bedanken. Dit wordt zeer gewaardeerd en laat zien dat veel leden het forum een warm hart toedragen. En ook weten dat het in de lucht houden van een website redelijk veel geld kost. Het internet is niet gratis, voor hosting en software moet betaald worden. Dat geldt ook voor beveiliging, een item waar voor wat betreft het WordPress gedeelte van deze site serieuzer naar gekeken worden. Donaties zijn nog steeds welkom, dat kan eenmalig maar ook periodiek.
Ook waren er diverse ICT's die wilden helpen bij het oplossen van de problemen, ook dat deed mij goed.

Werkt er iets niet, laat het weten
De hashtag plugin van het forum is verwijderd omdat die heel veel foutmeldingen gaf en eigenlijk niet werkte.
Als het goed is komt het oude tag systeem van het forum weer terug. Door de grote update van het forum vorig jaar werkte die niet meer. De maker van plugin heeft nu een nieuwe versie gemaakt. Hopelijk gaat het installeren van deze plugin zonder al te veel problemen.
Er is nog veel te doen, maar ik ben blij dat het forum weer actief is (en sneller werkt). Mocht je tegen vreemde dingen aanlopen laat het dan weten in dit topic.

Hopfenfox

Arthur B

tdp

Davester

Top, Antagonist is zeer goed, betrouwbaar en klantvriendelijk. Daar krijg je geen spijt van

De Hopman

Heuj! Het forum is er weer! Ik begon al bijna bang te worden dat hij niet meer online kwam.
Zat in het begin elke dag even te checken, maar door vakantie de laatste paar dagen niet gekeken. Leuke verrassing.
Top gedaan heren!

Heeghop

Wat fijn dat het forum weer operationeel is. Ook ik begon mij al zorgen te maken ook omdat Jacques op facebook na het ene berichtje niks meer van zich liet horen. Gelukkig zijn de problemen nu voorbij. Iedereen bedankt voor haar/zijn inzet, erg blij dat dit belangrijke naslag werk weer online is.

Edwin brouwt

Ik wilde je nog de tip sturen van Antagonist (wij zetten al onze klanten daar neer), goed dat je naar hun gegaan bent!
En fijn dat alles weer in de lucht is  :beersmiley:

jhazenberg

Fijn dat het forum er weer is.

Jacques

Citaat van: Edwin brouwt op 12-07-2023  18:57 uIk wilde je nog de tip sturen van Antagonist (wij zetten al onze klanten daar neer), goed dat je naar hun gegaan bent!

Het was M die dit suggereerde. En wie ben ik dan om dat niet op te volgen.

seed7

Citaat van: Jacques op 12-07-2023  11:12 uAntagonist

Goede keuze. Ben zeer tevreden met ze.

ingo

Jacques

Citaat van: seed7 op 13-07-2023  07:38 uGoede keuze. Ben zeer tevreden met ze.

ingo

Net even contact met ze gehad over een instelling. Snelle reactie en adequaat geholpen.

Esterenbrouw

Dan merk je pas hoezeer je de site mist!!

Erny

ooo ik miste het ook zeg..... Het forum maakt onderdeel uit van mijn hobby brouwen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.